23. leht 34-st

Re: PAK-FA

Postitatud: 21 Sept, 2017 16:58
Postitas nimetu
Ma ei tea kes selle video tegi, kuid minu arust pole andmed päris õiged. Tühimass peaks minu teada olema pigem 12 tonni, mitte 11 tonni. Internetis on tõesti igal pool kirjutatud 11 tonni, kuid need põhinevad vist vana MiG-29 andmetel. MiG-35 plaaner peaks olema edasiarendus MiG-29K omast, mis oli suurem ja raskem.

Re: PAK-FA

Postitatud: 05 Okt, 2017 14:01
Postitas Gideonic
Hiinlased võtsid J-20'e ametlikult relvastusse.

Kes oleks seda veel 10 aastat tagasi eeldanud, et neil õnnestub 5. generatsiooni hävitaja ennem venelasi relvastusse saada. Kui aerodünaamiliselt/kinemaatiliselt võib tegu olla tiba lahjema lennukiga (vähemalt kuniks mõlemal uued mootorid peal) siis vargsuses tundub küll venelastele silmad ette tegevat.

Septembrilõpu paraadil käis vähemalt 5 lahinglennukite seerianumbritega lennukit (+ üks numbrita). Piltidel on näha F-22 omale analoogiline radarisignatuuri suurendav reflektor lennuki all ning F-35'e EOTSile sarnane "kasvuhoone" IRST seadme varjestamiseks.
Pilt

Re: PAK-FA

Postitatud: 05 Okt, 2017 21:18
Postitas teeline35
Lingitud allika põhjal J-20 puhul siiski tegemist 4 generatsiooni keskmise ja suure tegevusraadiusega hävitajaga. Mis omab küll stealth võimekust, see tähendab vähendatud radarijälge!

Re: PAK-FA

Postitatud: 05 Okt, 2017 22:30
Postitas Gideonic
teeline35 kirjutas:Lingitud allika põhjal J-20 puhul siiski tegemist 4 generatsiooni keskmise ja suure tegevusraadiusega hävitajaga. Mis omab küll stealth võimekust, see tähendab vähendatud radarijälge!
Siin tekitab segadust see, et hiinlased ise nimetavad oma põlvkondi ühe võrra nihkes. Ma kahjuks ei leia ühtegi head allikat kiiruga, mis seda väidab, aga china-defense foorumites on see pikalt arutlusel olnud. Igatahes kui googledada lääne allikaid J-20 kohta, ei maini keegi seda kui 4. generatsiooni lennukit. Igatahes misiganes põlvkond J-20 on, on seda ka PAKFA :)

Re: PAK-FA

Postitatud: 06 Okt, 2017 7:42
Postitas nimetu
Ega selle masina kohta detailset infot avalikult ei levi. Sellepärast on ka keeruline spekuleerida selle võimekuste üle. Siiski on vähe usutav, et nad oma võimekuselt oleks samal tasemel kui F-22 või F-35, eriti võrgupõhistes süsteemides, mis on selle põlvkonna hävitajate üks suuremaid muutusi. Põhimõtteliselt tundub, et hiinlaste projekt on hetkel tehniliselt sarnasel tasemel venelaste omaga (on toimiv plaaner ja osa avioonikast, kuid puudub õige ajam). Vahe on ainult sellest, et hiinlased on võimelised seda veidi rohkem tootma.

Re: PAK-FA

Postitatud: 06 Okt, 2017 9:00
Postitas Peavoolumeedia
Raul Rebane just hoiatas pidurdamatu kulutulena leviva veendunud oletamise eest. :D

Re: PAK-FA

Postitatud: 06 Okt, 2017 10:07
Postitas Gideonic
nimetu kirjutas:Ega selle masina kohta detailset infot avalikult ei levi. Sellepärast on ka keeruline spekuleerida selle võimekuste üle. Siiski on vähe usutav, et nad oma võimekuselt oleks samal tasemel kui F-22 või F-35, eriti võrgupõhistes süsteemides, mis on selle põlvkonna hävitajate üks suuremaid muutusi. Põhimõtteliselt tundub, et hiinlaste projekt on hetkel tehniliselt sarnasel tasemel venelaste omaga (on toimiv plaaner ja osa avioonikast, kuid puudub õige ajam). Vahe on ainult sellest, et hiinlased on võimelised seda veidi rohkem tootma.
Võrgupõhisuse ja tarkvara ja osas täiesti nõus, samuti mootori osas. USA 5. generatsiooni juures oli just see koht kuhu enamik raha ja aeg maeti, seetõttu oleks loogiline kui siin oleks teatav edumaa. Arvata on, et selles osas ollakse pigem lääne 4+ generatsiooni taseme lähedal. Sellele viitavad ka USA õhuväelaste hinnangud, mis praktiliselt kõik toovad just seda välja F-22, F-35 eelisena. Et pealtnäha sarnased, aga sisu loeb :)

Siiski on minumeelest natuke liiast seda lennukit päris venkudega samale tasemele lüüa ning seda ka silma järgi näha. Ei tasu unustada, et hiinlased on nii F-22 kui F-35 kohta allhankijatelt omal ajal sadade gigabaitide jagu infot kokku varastanud ning seda on ka meedias kajastatud. Seda on ka lennukite juures näha (alates F-22ele sarnasest ninakujujst lõpetades F-35ele äravahetamiseni sarnase infrapunasüsteemi ning õhusissevõtu avadega). Põhiline vahe venelastega tundub olevat just vargsuses.

Loomulikult on seda piltide järgi keeruline hinnata, aga kui vaadata üldist koostekvaliteeti, servade joondust (edge-alignment), staatilisi õhusissevõtu avasid, mis on väga sarnased F-35 omadele (vs venelaste liikuvad). Samuti pisidetaile, näiteks kuidas hiinlaste service-paneelid on kõik sakilised, venelastel mitte, või kasvõi kattevärvi (mille selline kergelt läikiv poolmatt toon tundub väga sarnane usakatele aga absoluutselt mitte PAK-FA'le).

Paar väljavõtet seerialiennukitest (täispildid lingatud allpool)
1. Kruntvärvi all:
Pilt
2. Seerialennuki ninaosa
Pilt

Ei kahtlegi et aja jooksul teevad venelased SU-57 disaini oluliselt vargsemaks. Arvatavasti nende plaan ongi esmalt luua kõva plaaner, mida siis aegamööda täiustada, nagu tehti Su-27ega. Mis vähemasti praeguseni näha olnud prototüüpidesse puutub, tunduvad nad hiinlastest ikka märgatavalt vähem pingutama selles osas. Just pisidetailidele (kõik väljatolgendavad osad, paneelid jms) ei panda venelaste poolt võrreldavat rõhku. Varghävitaja juures on aga iga detaili täpsus ülimalt oluline. F-117'l olid näiteks isegi antennide otsad teemanti kujulised ja joondatud täpselt kere servadega:
Pilt

Just sellist läbimõtlemist ja täpsust hakkab hiinlaste juures rohkem silma kui venelaste puhul. Loomulikult on ka neil märgata puudujääke (näiteks endiselt mõned kere joontega mitte kokku sobivad detailid ning ka mitte-argsed mootoridüüsid), teistsorti pinnakatete puudumine paneelide servadel, ebaühtlasem relieef kerepaneelidel kui ameeriklastel, jne, jne

Mõned suure resolutsiooniga pildid võrdluseks (ei hakka seetõttu otse postitusse panema):
F-22 pilt1, pilt2, pilt3
vs
J-20 pilt1, pilt2, pilt3 , pilt4

On näha, et ka hiinlastel on veel arenguruumi :)

Lisaks mainin, et f-16.net'ist käis hiljuti läbi kaks intervjuud F-15 pilootidega. Mõlema peale kokku öeldi välja, et:

1. Ollakse palju rohkem mures J-20 kui SU-57 pärast
2. Ka Hiina uued (ning oluliselt kiiremini arenevad) õhk-õhk raketid tunduvad palju tõsisem pähkel.
3. Hiina uusimad Su-27 derivaadid tunduvad suurem oht kui vene omad. Need ei pruugi olla küll kinemaatiliselt nii võimekad kui Su-35, kuid hiinlastel pidi olema viimasel jala väga hea track-record venelaste nõrkuste likvideerimiseks kõiksugu mudaansetes, kuid olulistes kitsaskohtades, mis lennushowde brožüürides ei kajastu.

Need on muidugi vaid mõne rea-piloodi arvamused. Kindlasti ei ole tegu mingi süvaanalüüsi ega absoluutse tõega.
Peavoolumeedia kirjutas:Raul Rebane just hoiatas meid pidurdamatu kulutulena leviva veendunud oletamise eest. :D
Tõsi ta on, kõik sellised oletused reaalse infota on üsna väheväärtuslikud. Aga ometi tahab ju midagi kirja panna :D

Re: PAK-FA

Postitatud: 06 Okt, 2017 10:23
Postitas nimetu
Ollakse palju rohkem mures J-20 kui SU-57 pärast
Puhtalt juba selle pärast tasub rohkem muretseda, et erinevalt venelastest, hangivad hiinlased neid asju arvestatavas koguses. Pole mingit kahtlust, et vajadusel jõutakse ka muudes asjades järgi. Hiinlastel on tohutult ressurssi.

Re: PAK-FA

Postitatud: 06 Okt, 2017 10:29
Postitas Viiskümmend
J-20 on täiesti reisilennuki mõõtu, 2m PAK FAst ja 2.5 m Raptorist pikem.

Re: PAK-FA

Postitatud: 06 Okt, 2017 10:41
Postitas Gideonic
Viiskümmend kirjutas:J-20 on täiesti reisilennuki mõõtu, 2m PAK FAst ja 2.5 m Raptorist pikem.
Mhm, Tõenäoliselt on toodu tegevusraadiuse suurendamiseks ohvreid. On kõlanud isegi arvamusi, et j-20 ongi rohkem lennukikandja-gruppide vastu suunatud strike-fighter, kui puhas hävitaja.

F-22 üheks hädaks, peetakse lühikesi jalgu Vaikse Ookeani regioonis tegutsemiseks, olles algupäraselt disainitud Euroopas sõjatandriks (mida muidugi mingil määral kompenseerib õhus tankimine). 6. Generatsiooni hävitaja pidavat olema rohkem hiinale keskendunud.

Re: PAK-FA

Postitatud: 22 Okt, 2017 0:04
Postitas Lemet
https://www.defensenews.com/air/2017/10 ... th-russia/

Kes englishit ei habla, siis venekeelne uudis kõrvale...
Индийские ВВС хотят выйти из истребительной программы с Россией

NEW DELHI - Амбициозная индо-российская программа стоимостью 10 миллиардов долларов для совместной разработки и производства истребителей пятого поколения, или FGFA, сталкивается с новым серьезным препятствием, поскольку индийские ВВС требуют прекращения проекта.

Ведущее руководство МАФ недавно выразило опасение перед министерством обороны, заявив, что предлагаемая программа FGFA в России не отвечает желаемым требованиям, как, например, возможности истребителей F-35 США, сообщил старший сотрудник МАФ. Этот чиновник добавил, что «МАФ не стремится продолжать программу».

Предлагаемая программа FGFA не соответствует желаемой малозаметности и ЭПР по сравнению с истребителем F-35, пояснил чиновник, поэтому необходимы значительные структурные изменения, которые не могут быть выполнены в существующих российских прототипах.

FGFA также не имеет модульной концепции двигателя, что делает техническое обслуживание и исправность флота дорогим и сложным. Второй представитель службы сказал, что модульная концепция двигателя необходима для удобства обслуживания и доступности самолетов FGFA в кратчайшие сроки, поскольку это может быть сделано самим пользователем.

Русские предложили немодульные двигатели для FGFA, а его техническое обслуживание и другие отношения могут быть решены только изготовителем.

Дипломаты посольства России здесь были недоступны для комментариев.

Вайджиндер К Тхакур, вышедший на пенсию лидера эскадрильи ИАФ и оборонный аналитик, не согласен с оценкой возможностей ВВС, заявив, что текущий прототип российского FGFA, известный как Су-57, оснащен двигателем AL-41F1. Но вариант производства FGFA будет оснащен двигателем Product 30, который на 30 процентов легче, обладает улучшенной тягой и имеет лучшую топливную экономичность и меньшее количество движущихся частей. Это приводит к повышению надежности и на 30% ниже стоимости жизненного цикла, сказал Тхакур.

Без участия американских истребителей МАФ вряд ли сможет вынести суждение о сравнительных долгосрочных эксплуатационных расходах российских и американских истребителей, добавил Тхакур.

Re: PAK-FA

Postitatud: 02 Nov, 2017 17:02
Postitas Gideonic
Lennukite pikkuse juurde tagasi tulles, ilmus just pilt kus on korraga peal hiinalste Su-35 ja J-20 hea nurga all võrdluseks. Kokkuvõttes võib öelda, et suur on see lennuk küll, aga mitte nii pikk nagu vahepeal arvati (22-23m). Pigem üsna Su-35 mõõtu:

F-22: 18,92 m
Su-57: 19,80 m
J-20: 20,94 m
Su-35: 21,90 m

Pilt

Re: PAK-FA

Postitatud: 07 Dets, 2017 9:25
Postitas Lemet
Esimene lend uute mootoritega.
https://m.lenta.ru/news/2017/12/05/su57/

Video sellest.
https://youtu.be/CH9BOE-7e8k

Re: PAK-FA

Postitatud: 11 Dets, 2017 14:21
Postitas Kapten Trumm
Nõuka ajal kasvanud inimestele on vast hästi arusaadav, miks nõuka/vene lennukid kipuvad taolisi lende sooritama enamasti aasta viimasel kuul, tihti ka uusaasta eel :)

Re: PAK-FA

Postitatud: 11 Dets, 2017 14:26
Postitas Walter2
Kapten Trumm kirjutas:Nõuka ajal kasvanud inimestele on vast hästi arusaadav, miks nõuka/vene lennukid kipuvad taolisi lende sooritama enamasti aasta viimasel kuul, tihti ka uusaasta eel :)
Mitte ainult - ka kapitalistlikus riigisektoris jääb aasta lõpus raha aeg-ajalt üle ja sellega ei osata midagi teha. Kontakteerumine stiilis a la ''müüge meile midagi'' on täiesti tavapärane. :)