nimetu kirjutas:Ega selle masina kohta detailset infot avalikult ei levi. Sellepärast on ka keeruline spekuleerida selle võimekuste üle. Siiski on vähe usutav, et nad oma võimekuselt oleks samal tasemel kui F-22 või F-35, eriti võrgupõhistes süsteemides, mis on selle põlvkonna hävitajate üks suuremaid muutusi. Põhimõtteliselt tundub, et hiinlaste projekt on hetkel tehniliselt sarnasel tasemel venelaste omaga (on toimiv plaaner ja osa avioonikast, kuid puudub õige ajam). Vahe on ainult sellest, et hiinlased on võimelised seda veidi rohkem tootma.
Võrgupõhisuse ja tarkvara ja osas täiesti nõus, samuti mootori osas. USA 5. generatsiooni juures oli just see koht kuhu enamik raha ja aeg maeti, seetõttu oleks loogiline kui siin oleks teatav edumaa. Arvata on, et selles osas ollakse pigem lääne 4+ generatsiooni taseme lähedal. Sellele viitavad ka USA õhuväelaste hinnangud, mis praktiliselt kõik toovad just seda välja F-22, F-35 eelisena. Et pealtnäha sarnased, aga sisu loeb
Siiski on minumeelest natuke liiast seda lennukit päris venkudega samale tasemele lüüa ning seda ka silma järgi näha. Ei tasu unustada, et hiinlased on nii F-22 kui F-35 kohta allhankijatelt omal ajal sadade gigabaitide jagu infot kokku varastanud ning seda on ka meedias kajastatud. Seda on ka lennukite juures näha (alates F-22ele sarnasest ninakujujst lõpetades F-35ele äravahetamiseni sarnase infrapunasüsteemi ning õhusissevõtu avadega). Põhiline vahe venelastega tundub olevat just vargsuses.
Loomulikult on seda piltide järgi keeruline hinnata, aga kui vaadata üldist koostekvaliteeti, servade joondust (
edge-alignment), staatilisi õhusissevõtu avasid, mis on väga sarnased F-35 omadele (vs venelaste liikuvad). Samuti pisidetaile, näiteks kuidas hiinlaste
service-paneelid on kõik sakilised, venelastel mitte, või kasvõi kattevärvi (mille selline kergelt läikiv poolmatt toon tundub väga sarnane usakatele aga absoluutselt mitte PAK-FA'le).
Paar väljavõtet seerialiennukitest (täispildid lingatud allpool)
1. Kruntvärvi all:
2. Seerialennuki ninaosa
Ei kahtlegi et aja jooksul teevad venelased SU-57 disaini oluliselt vargsemaks. Arvatavasti nende plaan ongi esmalt luua kõva plaaner, mida siis aegamööda täiustada, nagu tehti Su-27ega. Mis vähemasti praeguseni näha olnud prototüüpidesse puutub, tunduvad nad hiinlastest ikka märgatavalt vähem pingutama selles osas. Just pisidetailidele (kõik väljatolgendavad osad, paneelid jms) ei panda venelaste poolt võrreldavat rõhku. Varghävitaja juures on aga iga detaili täpsus ülimalt oluline. F-117'l olid näiteks isegi antennide otsad teemanti kujulised ja joondatud täpselt kere servadega:
Just sellist läbimõtlemist ja täpsust hakkab hiinlaste juures rohkem silma kui venelaste puhul. Loomulikult on ka neil märgata puudujääke (näiteks endiselt mõned kere joontega mitte kokku sobivad detailid ning ka mitte-argsed mootoridüüsid), teistsorti pinnakatete puudumine paneelide servadel, ebaühtlasem relieef kerepaneelidel kui ameeriklastel, jne, jne
Mõned suure resolutsiooniga pildid võrdluseks (ei hakka seetõttu otse postitusse panema):
F-22
pilt1,
pilt2,
pilt3
vs
J-20
pilt1,
pilt2,
pilt3 ,
pilt4
On näha, et ka hiinlastel on veel arenguruumi
Lisaks mainin, et f-16.net'ist käis hiljuti läbi kaks intervjuud F-15 pilootidega. Mõlema peale kokku öeldi välja, et:
1. Ollakse
palju rohkem mures J-20 kui SU-57 pärast
2. Ka Hiina uued (ning oluliselt kiiremini arenevad) õhk-õhk raketid tunduvad palju tõsisem pähkel.
3. Hiina uusimad Su-27 derivaadid tunduvad suurem oht kui vene omad. Need ei pruugi olla küll kinemaatiliselt nii võimekad kui Su-35, kuid hiinlastel pidi olema viimasel jala väga hea
track-record venelaste nõrkuste likvideerimiseks kõiksugu mudaansetes, kuid olulistes kitsaskohtades, mis lennushowde brožüürides ei kajastu.
Need on muidugi vaid mõne rea-piloodi arvamused. Kindlasti ei ole tegu mingi süvaanalüüsi ega absoluutse tõega.
Peavoolumeedia kirjutas:Raul Rebane just hoiatas meid pidurdamatu kulutulena leviva veendunud oletamise eest.
Tõsi ta on, kõik sellised oletused reaalse infota on üsna väheväärtuslikud. Aga ometi tahab ju midagi kirja panna