PAK-FA
Re: PAK-FA
Neil on pigem probleeme olnud selle kodumaise know-how tekitamisega. Kuna kõik tahetakse enda riigis toota, siis peab ka absoluutselt iga detail nii projekteerimises kui ka tootmisahelas peensusteni selge olema. Sinnamaani ka vaikselt liigutakse, et lääneriikidega konkureerida. Isegi halvasti juhituna on neil piisavalt massi, et keerulistest küsimustest läbi hammustada. Venelastel aga pole varsti enam piisavalt know-how-d, ega ka massi, millega seda tekitada, et konkurentsis püsida.
Re: PAK-FA
Süüria Twitteri kasutajad avaldasid eile õhtul fotod ja video Hmeymimi lennubaasile lähenevatest Vene lennukitest, mille hulgas on ka kaks viienda põlvkonna hävitajat Su-57.
http://forte.delfi.ee/news/militaaria/v ... d=81210683
Huvitav, kas on juba omad mootorid peale saanud või noid veel ikka leiutatakse?
http://forte.delfi.ee/news/militaaria/v ... d=81210683
Huvitav, kas on juba omad mootorid peale saanud või noid veel ikka leiutatakse?
Re: PAK-FA
Nendel vist veel pole. Esimene lennuk nende mootoritega läbib alles katsetusi ja peamine fookus on sellel kuidas need mootorid toimivad ja nõuetele vastavad. Süürias lendamine tõenäoliselt pigem segaks neid katsetusi.
No vot. Seda enam.Väike parandus- selle mootoriga.
Viimati muutis nimetu, 22 Veebr, 2018 14:28, muudetud 1 kord kokku.
Re: PAK-FA
Väike parandus- selle mootoriga. Esialgu lendab vaid üks mootor. Paar aastat (heal juhul) läheb katsetusteks etc...Esimene lennuk nende mootoritega ...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: PAK-FA
See video võib tehtud olla ka suvalise Venemaa lennuvälja kõrval. Mingeid orientiire või märke selle kohta, et tegu Süüriaga, pole.
A.
A.
Re: PAK-FA
Eks näis kas tuleb sellest rohkem pilte/videosid (ise loodan et tuleb ). Praegu ei ole jah välistaud, et tegu võib üldse olla vaid INFO-OPSiga.
Kui need lennukid tõepoolest läksid Süüriasse, siis esmapilgul tundub see natukene kummaline. Samas on antud käigus mitmeid häid propaganda võimalusi ning boonuseks veel mõned võimalused testida kõrbeoludes prototüüpe. Lahinguliselt on kahe sellise prototüübi toomine teatrisse ikka üsna kaheldava efektiga.
Mõni teadjam kaasfoorumlane (akf Lemet?) võiks mind eksimise korral parandada, aga minuteada ei ole Su-57 lubatud seeriatootmine veel käima läinudki, või vähemasti pole ühtegi seeria-lennukit reaalselt üle antud. See tähendab aga, et need lennukid mis Süüriasse läksid, saavad olla vaid prototüübid.
Mõningad propaganda väljundid:
Lisaks mainiks, et kõigil senimaani näidatud PAK-FA prototüüpidel (ka neil videos) on küll potentsiaalse varglennuki kuju, kuid ei ole mitmeid elementaarseid varg disaini tunnuseid (selle kohta, mis need täpsemalt on, olen pikemalt kirjutanud korduvalt F-35 teemas). See viitab sellele et hetkel tegeletakse lennuki muude asjade jonksu saamisega. Sisulise vargsuse arendamiseni plaanitakse jõuda hiljem.
Sellele vihjab ka radariristlõiget suurendavata Lüünebergi Läätsede puudumine (kui selle lennuki radariristlõige oleks tulevase lahinglennukiga võrreldav, oleks idiootne need pealt maha unustada ja siis vastase radarite juurde lennata).
Siit ka minu isiklik arvamus, et esimesed seeria Su-57'ed tulevad põhimõtteliselt uue kuju ja veidi paremate aerodünaamiliste omadustega Su-35'ed (seda kinnitavad ka väited et nende avioonika on praegu väga sarnane). Päris varg Su-57'ed koos uute mootorite ja väga mitmete muudatustega väliskeres ja koostekvaliteedis peavad veel ootama oma aega. Tehnoloogiliselt oleks erinevus võrreldavesimese seeria-Su-27 ja praeguse Su-35 vahel, ajaliselt vahe muidugi nii suur ei tule.
Iseenesest on selline arenduskäik ju väga loogiline ja oluliselt taskukohasem kui kõike korraga teha:
1) Esmalt töötada välja toimiv ja testitud lennukikere (uudsemate aerodünaamiliste lahendustega Su-35)
2) Hiljem lisada avioonika ja uued mootorid
3) Viimasena uuesti lennuk üle käia et ka vargsus tõsiselt sisse integreerida (siin on kõige raskem komistuskivi tegelikult väga väikeste tolerantsidega koostekvaliteet, mida venelased senimaani näidanud ei ole).
Iga järgmine samm tähendab tegelikult muutseid ka eelmistes. Näiteks täiendav instrumentide voolutarve, jahutusvajadus, infovahetusvajadus võib oluliselt muuta esmast siseehitust. Samamoodi vargsuse saavutamiseks tuleb väga hoolega üle vaadata antennid, avioonika paigutus "naha all" et viimane ei kompromiteeriks eelmainitud. Ümbertegemist ja uuesti testimist on nii küll rohkem, aga iteratiivse lähenemisega on võimalused üldse kuhugi jõuda kordades suuremad kui kõike korraga proovides.
Kui need lennukid tõepoolest läksid Süüriasse, siis esmapilgul tundub see natukene kummaline. Samas on antud käigus mitmeid häid propaganda võimalusi ning boonuseks veel mõned võimalused testida kõrbeoludes prototüüpe. Lahinguliselt on kahe sellise prototüübi toomine teatrisse ikka üsna kaheldava efektiga.
Mõni teadjam kaasfoorumlane (akf Lemet?) võiks mind eksimise korral parandada, aga minuteada ei ole Su-57 lubatud seeriatootmine veel käima läinudki, või vähemasti pole ühtegi seeria-lennukit reaalselt üle antud. See tähendab aga, et need lennukid mis Süüriasse läksid, saavad olla vaid prototüübid.
Mõningad propaganda väljundid:
- Näidata maailmale, India avalikkusele, et tegu on lahinguvalmis varg-lennukiga
- Kinnistada sisemaist arusaama Venemaa üüratust üleolekust Süüria õhuruumis, peale Wagneri intsidenti.
- "Mina ka" võrdluse ja pariteedi kuvandi toomine USA ja F-22ega. Eriti suurepärane oleks veel kuskil kurdide kandis sahistamisega saadakse hea fotoseeria kus mõlemad 5. generatsiooni lennukid kõrvuti on.
- Viia läbi esmast testimist Süüria kuivas ja tolmuses kõrbekeskkonnas.
- Viia läbi misiganes relvatestid.
Lisaks mainiks, et kõigil senimaani näidatud PAK-FA prototüüpidel (ka neil videos) on küll potentsiaalse varglennuki kuju, kuid ei ole mitmeid elementaarseid varg disaini tunnuseid (selle kohta, mis need täpsemalt on, olen pikemalt kirjutanud korduvalt F-35 teemas). See viitab sellele et hetkel tegeletakse lennuki muude asjade jonksu saamisega. Sisulise vargsuse arendamiseni plaanitakse jõuda hiljem.
Sellele vihjab ka radariristlõiget suurendavata Lüünebergi Läätsede puudumine (kui selle lennuki radariristlõige oleks tulevase lahinglennukiga võrreldav, oleks idiootne need pealt maha unustada ja siis vastase radarite juurde lennata).
Siit ka minu isiklik arvamus, et esimesed seeria Su-57'ed tulevad põhimõtteliselt uue kuju ja veidi paremate aerodünaamiliste omadustega Su-35'ed (seda kinnitavad ka väited et nende avioonika on praegu väga sarnane). Päris varg Su-57'ed koos uute mootorite ja väga mitmete muudatustega väliskeres ja koostekvaliteedis peavad veel ootama oma aega. Tehnoloogiliselt oleks erinevus võrreldavesimese seeria-Su-27 ja praeguse Su-35 vahel, ajaliselt vahe muidugi nii suur ei tule.
Iseenesest on selline arenduskäik ju väga loogiline ja oluliselt taskukohasem kui kõike korraga teha:
1) Esmalt töötada välja toimiv ja testitud lennukikere (uudsemate aerodünaamiliste lahendustega Su-35)
2) Hiljem lisada avioonika ja uued mootorid
3) Viimasena uuesti lennuk üle käia et ka vargsus tõsiselt sisse integreerida (siin on kõige raskem komistuskivi tegelikult väga väikeste tolerantsidega koostekvaliteet, mida venelased senimaani näidanud ei ole).
Iga järgmine samm tähendab tegelikult muutseid ka eelmistes. Näiteks täiendav instrumentide voolutarve, jahutusvajadus, infovahetusvajadus võib oluliselt muuta esmast siseehitust. Samamoodi vargsuse saavutamiseks tuleb väga hoolega üle vaadata antennid, avioonika paigutus "naha all" et viimane ei kompromiteeriks eelmainitud. Ümbertegemist ja uuesti testimist on nii küll rohkem, aga iteratiivse lähenemisega on võimalused üldse kuhugi jõuda kordades suuremad kui kõike korraga proovides.
Re: PAK-FA
Su-57 seeriatootmine näikse olevat nagu pootsmani suvivili, ei idane ega mädane. Ja kuivõrd saab üleüldse seeriatootmisest kui sellisest rääkida, kui ostunumber on esialgsest VÄHEMALT 250st masinast kukkunud 12 lennukini. Põhjustena on välja toodud mittevastavus tellija ootustele ja mõistagi hind.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: PAK-FA
https://news.rambler.ru/weapon/39220201 ... dva-su-57/
Näikse, et katsebaas viiakse üle Süüriasse- veel kaks prototüüpi maandusid Hmemimis.
Näikse, et katsebaas viiakse üle Süüriasse- veel kaks prototüüpi maandusid Hmemimis.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: PAK-FA
Aspelund kirjutas:See video võib tehtud olla ka suvalise Venemaa lennuvälja kõrval. Mingeid orientiire või märke selle kohta, et tegu Süüriaga, pole.
A.
Iisraeli kommertssatelliit on poldistanud kolme Su-57, üks kaponiiris kõrvuti Su-25 tüüpi ründelennukitega ja kaks üldises rivis.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: PAK-FA
Venelaste PAK-FA/T-50 Süüriasse lennutamise põhjustest ja lennuki valmisolekust. Seeriatootmisse võiksid need minna alles 2025... Suur oht on neist seal ilma jääda, kuna tegu on veel täiesti katseeksemplaridega.
https://warisboring.com/russias-stealth ... ous-farce/The Ministry of Defense in Moscow in late 2017 slashed T-50 procurement to just 12 copies for now.
These 12 prototypes are supposed to undergo further research and development … by 2025. Considering that Sukhoi has already assembled at least 10 of these, this means that production has essentially been terminated.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: PAK-FA
Paranda, kui eksin, aga selline arenduskäik on minuarust loogiline ainult siis, kui aastasest eelarvest liiga vähe raha eraldatakse. Lõppkokkuvõttes tuleb selline edasi-tagasi pendeldav arendus alati kallim ja produkt võib tulla vabalt kehvem algselt planeeritust.Gideonic kirjutas:
Iseenesest on selline arenduskäik ju väga loogiline ja oluliselt taskukohasem kui kõike korraga teha:
1) Esmalt töötada välja toimiv ja testitud lennukikere (uudsemate aerodünaamiliste lahendustega Su-35)
2) Hiljem lisada avioonika ja uued mootorid
3) Viimasena uuesti lennuk üle käia et ka vargsus tõsiselt sisse integreerida (siin on kõige raskem komistuskivi tegelikult väga väikeste tolerantsidega koostekvaliteet, mida venelased senimaani näidanud ei ole).
Re: PAK-FA
Kindlasti on probleem ka rahas, aga kaugeltki mitte ainult. Kui ainuüksi lihtsalt puudub töökultuur vahendid ja tootmisliin, mis suudaks tagada vargsuse jaoks vajalikku koostekvaliteedi, ei ole eriti mõtet ka sellistele tootjatele über-vargset disaini ette anda (ja ma ei kahtlegi, et Sukhoi büroo disainerid suudavad joonestada korralikke varglennukeid).Fuchs kirjutas:
Paranda, kui eksin, aga selline arenduskäik on minuarust loogiline ainult siis, kui aastasest eelarvest liiga vähe raha eraldatakse. Lõppkokkuvõttes tuleb selline edasi-tagasi pendeldav arendus alati kallim ja produkt võib tulla vabalt kehvem algselt planeeritust.
Piotr Butowski kirjutas Combat Aircraft Magazine'is2016 jaanuari numbris sellest, kuidas Sukhoi insenerid ei olnud niigi esimeste prototüüpide ehituskvaliteediga üldse rahul (struktuur hakkas läbi painduma sadade lennutundide järel), ning see oli üks põhjuseid, miks hilisematel tuli struktuuri tugevust (kaalu arvelt) märgatavalt tõsta ja miks uus mootor sai veelgi kriitilisemaks. Kui nüüd tootmisliinile oleks esitatud USA lennukitele sarnased nõudmised (paneelid peavad sobima sajandik-millimeetri täpsusega jms) poleks arvatavasti üldse midagi suudetud toota.
Autor kirjutas antud artiklis ka nii mõndagi muud huvitavat (et prototüübid olid selleks ajaks läbinud vaid 700 lennutundi), kahjuks artikkel tasuline ja netist enam kuskilt ei leia . Autor ise on aastakümneid vene lennundust jälginud (minu andmete Poolakas), kes omab ka tööstusharu siseseid kontakte, ning on kirjutanud vene lennukite kohta väidetavalt väga korralikke raamatuid)
Peaksin ka täpsustama, et ei pidanud silmas seda, et tulevaste muutustega üldse ei arvestata. Pigem just vastupidi, et iteratsiooni kaupa keskendutakse just tööle mida tulevikus pigem ei pea, või peab võimalikult vähe ümber tegema. Lihtsalt ei ole mõtet üritada kõike korraga.
Kõigi nende sammude produktina valmiks ju lennuk, mis oleks lahingkõlbulik. Isegi esimeses variandis (Su-35 avioonika ja mootoriga, ~0.5m RCS'ga Su-57) oleks väga tõsine vastane kõigile 4. generatsiooni Lääne hävitajatele.
Sarnaselt arendati näiteks ka teadlikult F-14 Tomcat'i. Kus esmalt keskenduti uuenduslikule muutuva noolsusega plaanerile kuid, mootor võeti tagasihoidlik, TF30 F-111 projektist. B mudelis uuendati mootorit ja D mudelis vahetati välja sisuliselt kogu avioonika. Vaadates millist higi ja vaeva nähti samaaegselt F-15 projektis uue mootoriga, talitati ilmselt õigesti, et seda lisakeerukust ei võetud. Kusjuures F-15 algusaatate probleemid mootoritega on üks põhjuseid, miks sellest ajast saadik alustab USA mootorite arendamist alati aastaid ennem uue põlvkonna lennuki enda arendamist. See seaduspära kehtis nii F-22, F-35 kui ka tulevase 6. generatsiooni hävitaja mootorite puhul, mille osas on nii Pratt & Whitney't kui ka General Electric'ut rahastatud juba üle kümne aasta.
Re: PAK-FA
Linki ei pane, kuna tegu sputnikuga, aga väidetavalt testib Su-57 süürias radarit ja EW süsteeme.
The newspaper Kommersant cited military sources as saying that the Russian fifth-generation Su-57 fighter jets were deployed to Syria to test radar systems and electronic warfare.
The Su-57s will not take part in combat missions in Syria, the sources said, adding that the decision on the deployment was made during last year's MAKS airshow in Zhukovsky outside Moscow.
Re: PAK-FA
Vene meedias on seda mitmed väljaanne korranud juba enne Sputnikut, rõhutades samas samuti, et lahingutegevuses masinad ei osale. Mõistagi tähendab see ka seda, et ka USA saab hoolega mõõtma Su-57 parameetreid.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: PAK-FA
Ma ise arvangi, need protod on Süürias olemasolevate (st toimivate, nt Su-35 omade) mootoritega ja radariga. Paraku aga suurim probleem on endiselt keskmaarakett. Su-57 relvaruumi pandi propaklippide järgi R-77, see oli venelastele endale pettumus "tänu" "analooge mitte omavatele sõrestikroolidele", mis pidid raketile andma seninägematu pöördevõime, kuid mis kärpisid ka sellevõrra lennukaugust (lisatakistus). Mingil hetkel asusid venelased looma konventsionaalse aerodünaamikaga R-77M-i (kuid viimast pole eriti näha olnud), augutäitega aktiivse juhtimisega R-27 jne.Kõigi nende sammude produktina valmiks ju lennuk, mis oleks lahingkõlbulik. Isegi esimeses variandis (Su-35 avioonika ja mootoriga, ~0.5m RCS'ga Su-57) oleks väga tõsine vastane kõigile 4. generatsiooni Lääne hävitajatele.
Olen aru saanud, et E-3 AWACS-il pole eriline probleem 0,5 m2 sihtmärgid (nt tiibraketid), mida avastatakse ikkagi 200+ km pealt. Muidugi, Su-35 15+ m2-ga on see suur samm edasi, sest taoline lennuk särab igal radaril nagu jõulupuu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist