www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 19 Aug, 2019 15:54

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 423 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 29  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03 Veebr, 2010 11:39 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
Mõned tähelepanekud nende piltide baasil.

1. Ameeriklastel on mootorid teineteisele lähemal, mis on ühe mootori kaotuse korral parem - juhitavus säilib madalamate kiirusteni, kuna tõmme ei ole nii asümmeetriline kui venelaste suhteliselt laiali asetsevate mootorite korral. Teisalt on venelastel selle probleemi lahendamiseks paigutatud mootorid väikese nurga alla nii, et need koos nina poole teineteisest pisut eemalduvate õhukoguritega moodustavad omomoodi X tähe. Mis on huvitav ka selles kontekstis, et see aitab täita pindala reeglit (oluline ülehelikiirusega lendamise juures)
2. Mootorite kaugus teineteisest on venelastel ilmselt tingitud ilmselt kolmest asjaolust - esiteks ei suudeta ilmselt mootorite vahele ehitada piisavalt tugevat ja õhukest vaheseina, mis ühe mootori tabamise korral püüaks killud kinni ja teist ei kahjustaks. Teiseks nõuab seda ilmselt ka täielikult juhitava tõukesuunaga mootorite kasutamine. Ameeriklased piirdusid üles-alla suunamisega, mis tegi mootorite peitmise lihtsamaks. Kolmandaks saab sellisel juhul paigutada moona kahte järjestikku asetsevasse lastiruumi.
3. PAK-FA radarijälg on kindlasti oluliselt suurem kui F-22-l. Seda sõltumata kasutatavatest kattematerjalidest. Selleks on venelaste masinal liiga palju sirgeid jooni. Kokpit peegeldab radarikiirgust kui laudavärav, kuna kuppel on sirgete raamidega ning klaas on mujale peegeldava materjaliga katamata.
4. Tundub, et tänu mootorite laiemale asetusele suudab PAK-FA rohkem moona kaasa võtta. Teisalt kuna vene mootorid kipuvad olema janusemad, võib suur osa võidetud ruumist kuluda kütuse hoidmisele
5. Pealtvaates tundub, et PAK-FA peaks suuure tsentroplaani tõttu suurtel kohtumisnurkadel paremini lendama, kuid see sõltub nii paljudest teguritest, et praegu selle kohta midagi lõplikku öelda ei saa.
6. PAK-FA telik on oluliselt kõrgem ja suuremate ratastekga. Kas nad tõesti kavatsevad muru pealt opereerima hakata???
7. PAK-FA eisratas on õhuvõtuavadest piisavalt palju eespool, mis võib ohustada prügise raja korral sisse võetava õhu puhtust.
8. PAK-FA kokpitist on nähtavus küll halvem selja taha, kuid oluliselt parem ette ja allapoole.
9. PAK-FA IR-jälg on üüratu, kuna mootorid on praktiliselt paljad.

Lisaks kõigele on õhukogurid suunatud otse mootoritele, mistõttu kompressori labad peegeldavad radarikiirgust mis kole:

Pilt

Võrdluseks saab siit pildilt aimu kui suure ringi teeb õhk F-22-s selleks, et mootorini jõuda.
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03 Veebr, 2010 12:07 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17070
Punkt kuus- ligi 26 tonni rauda, kolm toetuspunkti ja stardi/maandumismaa 300-400 meetrit- eluilmas ei usu sellise muruplatsi olemasolu, mis sellise koormuse kiirusel ligi 200 km/h üle elab. Kui, siis ainult terasplaatidega kaetuna.
Mis aga puudutab turbiinilabade varjamisse, siis tundub, et kui F-22 on S vertikaaltasapinnas, siis venelased on selle lahendanud mootorite õhukogujatest mõnevõrra kõrgemale viimisega

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03 Veebr, 2010 12:38 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
Lemet kirjutas:
Punkt kuus- ligi 26 tonni rauda, kolm toetuspunkti ja stardi/maandumismaa 300-400 meetrit- eluilmas ei usu sellise muruplatsi olemasolu, mis sellise koormuse kiirusel ligi 200 km/h üle elab. Kui, siis ainult terasplaatidega kaetuna.
Mis aga puudutab turbiinilabade varjamisse, siis tundub, et kui F-22 on S vertikaaltasapinnas, siis venelased on selle lahendanud mootorite õhukogujatest mõnevõrra kõrgemale viimisega


Ka MiG 31 on mõeldud vajadusel murule maanduma. Muidugi laotatakse restid maha, et koormust pinnasele hajutada.

Teine põhjus PAF-FA puhul võib olla selles, et vene lennuväljade radade kate on üldiselt halvas seisus.

See venelaste mootorite tõstmise lahendus on pigem halb kui hea, sest maapealsed radarid vaatavad sealt aukudest ilusti sisse. Ja üldiselt on turbiinidega ka otsenähtavus olemas:

Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03 Veebr, 2010 12:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17070
Tegelikult on see mootori lahkamine ju suht mõttetu teema, sest tegu pole nende mootoritega, millistega lennumasin tegelikuses varustatakse.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03 Veebr, 2010 12:49 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
Lemet kirjutas:
Tegelikult on see mootori lahkamine ju suht mõttetu teema, sest tegu pole nende mootoritega, millistega lennumasin tegelikuses varustatakse.


Vahet pole. Uued mootorid on pisut suuremad.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05 Veebr, 2010 14:36 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17070
Veidi lahkamist :

http://nvo.ng.ru/armament/2010-02-05/1_ ... l?mthree=2

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Veebr, 2010 23:11 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17070
pilte väidetavatest PAK FA radaritest, nii nina kui ka tiibade omast
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11 Veebr, 2010 14:35 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Dets, 2005 16:53
Postitusi: 975
Asukoht: Lõuna-Eesti
http://www.lenta.ru/news/2010/02/11/pakfa/

Uus lennuk ületab mitmeti F-22 näitajaid ja omab inimmõistusele lähedast elektroonikat!

_________________
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11 Veebr, 2010 14:56 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
alax kirjutas:
http://www.lenta.ru/news/2010/02/11/pakfa/

Uus lennuk ületab mitmeti F-22 näitajaid ja omab inimmõistusele lähedast elektroonikat!


See on huvitav nupp. Eks vene lendurile peabki inimese lähedase intellektiga arvuti kaasa andma, et ehk kahe peale annavad inimese kokku.
:D
Aga kui tõsiselt rääkida - nõukaaegne propaganda täie auruga.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11 Veebr, 2010 15:57 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Juun, 2005 14:34
Postitusi: 822
On mõeldud ikkagi moskoviidi mõistust - noh, siit järeldan, et elektroonika on vilets.

_________________
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11 Veebr, 2010 17:56 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
man21 kirjutas:
On mõeldud ikkagi moskoviidi mõistust - noh, siit järeldan, et elektroonika on vilets.


Väga hea elektroonika on. Vene inimese intelligentsiga täitsa võrreldav. Keset õhulahingut teatab lennuk piloodile "Oi bljad" ...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11 Veebr, 2010 17:59 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17070
Selle artikli taha pandud väärt komment...
Tsiteeri:
Piloot:
Davai na levo, gde amerikanskije istribiteli...
PAK:
A zatshem, tam zhe opasno...
Piloot:
Eto prikaz!
PAK:
A mne pohhui!

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 12 Veebr, 2010 9:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26366
Radar on paraku selline paha asi, et teda ei ole võimalik kasutada peegeldava elemendita - nagu ei saa korraliku valgust andvat taskulampi ilma reflektorita. Ja kui taskulambi reflektorisse pääseb valgus, helgib see juba kaugelt-kaugelt vastu.

Need tiibade esiservas ja külje peal olevad "radarid" on kingitus vastasele, sest sama pind peegeldab tagasi ka vastase radariemissioone.

Selle asemel, et teha suuremaid ja vängemaid radareid, tuleb tegelikult antenni mõõtu vähendada ja panustada vastuvõtu tundlikkusele, et saaks hakkama väiksema võimsuse (ja väiksema antenniga).

Mis puudutab venelaste 3D thrust-vector mootoreid, siis minuarust praktikas pole neil mingit eelist - sest pöörderaadiuse kahandamine järskudel pööretel toimub ju üles-alla (lennuki põikitelje ümber suunamine käib järsul pöördel ka kõrgustüüridega).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 12 Veebr, 2010 10:10 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Dets, 2005 16:53
Postitusi: 975
Asukoht: Lõuna-Eesti
Teine lend
http://www.ng.ru/nvo/news/2010/02/12/1265955754.html

_________________
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 26 Veebr, 2010 10:12 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17070
Pisut India-Vene ühistööst 5. generatsiooni masinaga.

http://nvo.ng.ru/armament/2010-02-26/9_rus-india.html

Kusjuures tuleb sealt huvitavat matemaatikat.

Tsiteeri:
Планируется, что FGFA, который должен поступить на вооружение ВВС Индии к 2015 году, заменит три типа эксплуатирующихся боевых самолетов.


Ja samas.

Tsiteeri:
По словам первого заместителя главы Федеральной службы по военно-техническому сотрудничеству Александра Фомина, на разработку российско-индийского истребителя 5-го поколения потребуется не менее 6–10 лет.


Nii et masin, mille väljatöötamine võtab aega kuni kümme aastat( aga siis on aastanumbriks 2020 pluss veel masina seeriasse paneku aeg) peab juba 2015 aastal asendama India õhujõududes kolme tüüpi hävitajaid. :dont_know:

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 423 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 29  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Majestic-12 [Bot] ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt