www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 10 Dets, 2019 3:33

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 439 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 30  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Kommenteeriks kah
PostitusPostitatud: 29 Jaan, 2010 16:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
Kere paistab olevat endiselt valdavas osas needitud alumiiniumist. Komposiite on silma järgi 1/5

Suurim radarikiirte peegeldaja on imho hoopiski kokpit - sirged kokpiti raamid, ümar kuppel ning ilma radarikiiri peegeldava või absorbeeriva katteta klaas.

Mootorid on paljad (nagu praegustel Su-del), mis tähendab, et need lausa karjuvad IR spektris tähelepanu järele

Õhuvõtukanalid on sirged

Lisaks mõned juba mainitud vidinad

Mis mulle meeldib on selle radarikupli all asuv kühm, mis on mõeldud helilöögi vähendamiseks. Teisalt ma ei usu, et sellest väga palju abi oleks.

Lisaks kõigele on nähtavus selja taha endiselt olematu.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29 Jaan, 2010 20:09 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17296
Lähtudes Lenta.ru jutupaunikutest võiks ka meie õhuvägi uued viienda põlvkonna hävitajad plaani võtta. Nimelt kirjeldab
keski kodanik Vaska Sõtsev seal uut lennukit,
tuues selle hinnaks 20-40 miljonit dollarit.
Samas interpretatsioonis pakutakse F-22
maksumuseks kuni 300 miljonit.

Tsiteeri:
При этом стоимость одного самолета,
по разным оценкам, может составить от 20 до 40
миллионов долларов.


Tsiteeri:
Стоимость одного F-22
составляет 170 миллионов долларов
(но может достигать и 300 миллионов), а час полета истребителя обходится бюджету
США почти в 40 тысяч долларов.


Ka on lennuki muud andmed juba müstikaks
kätte läinud, poole aasta jooksul on kiirus jõudnud
2100 juba 2600-ni etc. Huvitav,
mis veel aasta pärast lugeda saab...

Tsiteeri:
Стоит отметить, что эволюция технических характеристик
самолета проходила непрерывно. Например, еще полгода
назад предполагалось, что ПАК ФА сможет развивать
скорость до 2,1 тысячи километров в час, а дальность
его полета будет составлять четыре тысячи километров.
Сейчас расчетные показатели истребителя составляют уже
2,6 тысячи километров в час и 5,5 тысячи километров соответственно.


Huumorinurga aadress on http://www.lenta.ru/articles/2010/01/29/pakfa/

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29 Jaan, 2010 21:17 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1050
Asukoht: Tallinn
Siin vähe pikem klipp: http://www.youtube.com/watch?v=NPHzCqSJ5xY

Tundub, nagu oleksid mootorite pikitelg pisut kõrgemal õhuvõtu avade keskkohast. Huvitav on ka asjaolu, et sellel masinal ei ole sabatüüre vaid kogu saba liigub.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29 Jaan, 2010 21:29 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17296
Seda "sabaliputamist" kasutasid nad juba TU-160-l, millele pöörab terve stabilisaatoritest kõrgemal asuv sabaaosa

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30 Jaan, 2010 10:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1050
Asukoht: Tallinn
paul kirjutas:
Kõik võrdlema!


See, et enamus maailma lennukeid näevad kaugelt välja nagu lennukid, ei ole piisav põhjus oletamaks, et kes keda kopeerib. Füüsika kehtib siiski ühtemoodi kõigile ja vana hea üteluski ütleb, et "Similar problems create similar solutions."


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30 Jaan, 2010 14:33 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 21 Juun, 2007 10:05
Postitusi: 334
Idanaabrid said oma "linnukese" lõpuks õhku.
Aga ka naabrid kellel ajaloost lähedase läbikäimise-kogemusi samasuguseid riistu endale aretamas (Mitsubishi ATD-X)


"The long-awaited Russian stealth fighter, codenamed PAK FA or T-50, has had its first test flight today. This Google translation of a Russian article has a photo of the jet. Production is supposed to begin in 2015; the AP reports that India is helping with development. It's reportedly designed to compete with America's F-22 (first flight: 1997). Relatedly, according to Wikipedia, Japan is planning to fly its own stealth fighter, the ATD-X, which we have previously discussed, in 2011."

http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_PAK_FA

http://af.reuters.com/article/worldNews ... V220100129

http://translate.googleusercontent.com/ ... mvoXz2Doog

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 61_pf.html

http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... -gear.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_ATD-X

http://inventorspot.com/articles/new_ja ... et_be_6254

http://aviationweek.typepad.com/ares/20 ... _stea.html

_________________
http://www.nazi.org.uk/multimedia.htm


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Selleteemaline vestlus käib teemas PAK-FA
PostitusPostitatud: 30 Jaan, 2010 15:08 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
Selleteemaline vestlus käib teemas PAK-FA

Siin: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... highlight=


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30 Jaan, 2010 17:02 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Juun, 2005 14:34
Postitusi: 822
Siis, kui kord taevased jõud tahavad, kui 5. põlvkonna vene masin, kogu vajaliku kupatusega, lendama hakkab on USA´l juba 6. põlvkonna lennuk olemas. Ma kahtlustan, et joonised on juba olemas.

_________________
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 31 Jaan, 2010 0:15 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
man21 kirjutas:
Siis, kui kord taevased jõud tahavad, kui 5. põlvkonna vene masin, kogu vajaliku kupatusega, lendama hakkab on USA´l juba 6. põlvkonna lennuk olemas. Ma kahtlustan, et joonised on juba olemas.


No nii nobedalt need põlvkondade vahetused nüüd kah ei käi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 31 Jaan, 2010 0:32 
Eemal
Liige

Liitunud: 17 Mär, 2005 0:15
Postitusi: 679
Poleks väga võimatu, et ajaks mil venelased selle asja 5 põlvkonna vääriliseks tuunivad, ehk siis mingi 15 aasta pärast, teeb usa 6 põlvkonna hävitaja esmalennu, tuletan meelde, et f22 tegi esmalennu 20 aastat tagasi.

Ise küsimus on hoopis selles, kas venelased oma praegust R&D võimalusi arvestades kunagi üldse jõuavadki 5 põlvkonna masinani, vähemalt iseseisvalt.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 31 Jaan, 2010 3:01 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1050
Asukoht: Tallinn
Xender kirjutas:
Poleks väga võimatu, et ajaks mil venelased selle asja 5 põlvkonna vääriliseks tuunivad, ehk siis mingi 15 aasta pärast, teeb usa 6 põlvkonna hävitaja esmalennu, tuletan meelde, et f22 tegi esmalennu 20 aastat tagasi.


YF-22(NB! YF-22, mitte F-22) esmalend: 29.09.1990, ca 19 aastat ja 4 kuud tagasi.
F-22 esmalend: 07.09.1997, ca 12 aastat ja 4,5 kuud tagasi.
F-22 "in service" 15.12.2005, ca 4 aastat ja 1,5 kuud tagasi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 31 Jaan, 2010 10:29 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17296
Huvitav, millised omadused iseloomustaksid kuuenda generatsiooni masinaid. Pilooditus?

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 31 Jaan, 2010 17:24 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Jaan, 2007 20:11
Postitusi: 126
Siit lehelt http://www.airforce-magazine.com/MagazineArchive/Pages/2009/October%202009/1009fighter.aspx selline jutt:

Fighter Generations

The definition of fighter generations has long been subject to debate. However, most agree that the generations break down along these broad lines:


Generation 1: Jet propulsion (F-80, German Me 262).

Generation 2: Swept wings; range-only radar; infrared missiles (F-86, MiG-15).

Generation 3: Supersonic speed; pulse radar; able to shoot at targets beyond visual range (“Century Series” fighters such as F-105; F-4; MiG-17; MiG-21).

Generation 4: Pulse-doppler radar; high maneuverability; look-down, shoot-down missiles (F-15, F-16, Mirage 2000, MiG-29).

Generation 4+: High agility; sensor fusion; reduced signatures (Eurofighter Typhoon, Su-30, advanced versions of F-16 and F/A-18, Rafale).

Generation 4++: Active electronically scanned arrays; continued reduced signatures or some “active” (waveform canceling) stealth; some supercruise (Su-35, F-15SE).

Generation 5: All-aspect stealth with internal weapons, extreme agility, full-sensor fusion, integrated avionics, some or full supercruise (F-22, F-35).

Potential Generation 6: extreme stealth; efficient in all flight regimes (subsonic to multi-Mach); possible “morphing” capability; smart skins; highly networked; extremely sensitive sensors; optionally manned; directed energy weapons.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 31 Jaan, 2010 20:39 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
metsanurk kirjutas:
Potential Generation 6: extreme stealth; efficient in all flight regimes (subsonic to multi-Mach); possible “morphing” capability; smart skins; highly networked; extremely sensitive sensors; optionally manned; directed energy weapons.


Siit listilt tõmbaks morfimise kohe maha. "Smart skins" tähendab ilmselt seda, et tiivad on kaetud sensorivaibaga. Muus osas - miks ka mitte.

P.S!

Kahju, et see vestlus on kahte teemasse hargnenud. Moderaatorid võiksid PAK-FA ja selle teema kokku tõsta.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 31 Jaan, 2010 21:30 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Veebr, 2009 17:21
Postitusi: 335
Kilo Tango kirjutas:
man21 kirjutas:
Siis, kui kord taevased jõud tahavad, kui 5. põlvkonna vene masin, kogu vajaliku kupatusega, lendama hakkab on USA´l juba 6. põlvkonna lennuk olemas. Ma kahtlustan, et joonised on juba olemas.


No nii nobedalt need põlvkondade vahetused nüüd kah ei käi.


Areneb areneb. Planeeritakse juba F-22 järgset maailma, samm korraga.
Üks sammudest on ilmselt ka (uus) droon RQ-170:
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... h-uav.html

_________________
Per aspera ad astra!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 439 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 30  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt