TUVASTADA lennuk

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
ennww
Liige
Postitusi: 308
Liitunud: 11 Mai, 2006 9:12
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Re: K: Saksa lennuki detail?

Postitus Postitas ennww »

Horizont Lgab 8.1 FI22426 - Kunstlik horisont. Või selle osa pigem.
Vaata siit ka: http://www.deutscheluftwaffe.de/instrum ... izonte.htm
Aspelund
Liige
Postitusi: 1139
Liitunud: 04 Mai, 2005 10:45
Kontakt:

Re: K: Saksa lennuki detail?

Postitus Postitas Aspelund »

Tänan!

A.
petsi67
Uudistaja
Postitusi: 4
Liitunud: 12 Okt, 2010 21:59
Kontakt:

Jupid tuvastamiseks

Postitus Postitas petsi67 »

Oskab keegi öelda, mille jupid need on?
10744528_863380967016146_1165950872_n.jpg
10744528_863380967016146_1165950872_n.jpg
Manused
961113_863380733682836_886224256_n.jpg
Kõrvaltvaataja
Liige
Postitusi: 236
Liitunud: 23 Okt, 2005 20:43
Kontakt:

Re: Jupid tuvastamiseks

Postitus Postitas Kõrvaltvaataja »

Pakuks IL-2.Kuskandis pilt tehtud?
S-2
Liige
Postitusi: 174
Liitunud: 21 Apr, 2007 11:45
Kontakt:

Re: NL aegsed transpordilennukid

Postitus Postitas S-2 »

Kuulge olge nüüd - IL-76 vaevalt muruväljakule maandus. Eks nad tegid "ringe" ümber Tartu sõjaväelennuvälja. Tartust 20 km (mitte ainult Raadi maandumis ja õhutõusu kurssidel) raadiuses oli täiesti tavaline sellist madalalt lendavat IL-76 jadasid näha. Selliseid jadasid sai lausa tunde nähtud.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Mis lennukitega tegu võis olla?

Postitus Postitas jackpuuk »

Tuli eile õhtul meelde selline seik. Aasta võis olla 1985-87, käisin kutsekas ja paps viis mind Tartusse bussi peale. Ülenurme lennuväljalt põrutasid madallennul paraja möirge saatel üle Tartu-Võru maantee Tartu suunas 2 proplennukit. Välimuselt tundusid olema Teise ilmasõjaaegsed (või siis pisu hilisemad) hävitajad. Lühikesed monoplaanid, kiirus tundus päris suur olema. Pikemalt juurutades tuli meelde, et päris poisinagana sai kusagil seal lennuvälja lõpus neid nagu seismas nähtud. Nädalake hiljem meeste käest uurides koorus minu mäletamist välja jutt, et olid jah mingisugused seal seisnud ja need olid "üle aetud" Raadi lennuväljale (mida me tookord siis vist nägimegi). On kellegil nende suhtes mingit teavet? Mis pillidega tegu ja mis neist edasi sai?
sitt päev, kellele kurdad
mannlicher
Liige
Postitusi: 40
Liitunud: 04 Aug, 2005 11:42
Asukoht: ösel
Kontakt:

Re: Mis lennukitega tegu võis olla?

Postitus Postitas mannlicher »

su-26 :?: :?: :D
ka luuavarrest vöib pauk tulla
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Mis lennukitega tegu võis olla?

Postitus Postitas jackpuuk »

Ei usu, esiteks oli telik sisse tõmmatud ja lennukid olid kas tumedamad rohelised või hallid. Ümaramad olid kah, midagi La või Jak-i moodi. Aastaid suht Tartu külje all elanuna pole mina neid ei varem ega hiljem lendamas seal kandis näinud, sellest ka see küsimus. Nüüd tuli vist meelde, kuna ma neid seal varem nägin. Mul vana töötas puhtija-laadija peal ja vedas-laadis toona vististi väetist "metsavahtidele" sinna lennuväljale. Aga see pidi olema aastatel 78-80 (81 max). Hiljem sõitis ta sovhoosis juba Gaz 52 "naftapüti" peal, vaevalt et ta "metsavahte" tankimas käis? Või äkki käis kah kui sovhoosi tellitud tööd olid :scratch:? Homme helistama ühele kadunud taadist pisut nooremale tehnikahuvilisele, äkki tema mäletab nendest midagi. Õnneks on veel mõnel 50-ate alguses sündinud mehepojal eluvaim sees, tuleb kähku järgi uurida.
sitt päev, kellele kurdad
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Mis lennukitega tegu võis olla?

Postitus Postitas EOD »

Sõjaaegsed hävitajad need kindlasti polnud.
Tõenäoliselt kahekohalised õppe-treeninglennukid Jak-18 või Jak-52. Vähem usutav, et neljaistmelised Jak-18T.
Tallinna Lennujaamas baseerusid veel mingi ajani sanitaarlennukid Jak-12. Seisid Tartu maantee poolses lennuväljaosas. Sama lennukitüüpi kasutati ka ALMAVÜ lennuklubides Wilgade tulekuni purilennukite pukseerimiseks. Aga 1985-87 neid enam kuskil poleks tohtinud olla. Pealegi polnud nende telik sissetõmmatav. Jak 18/52 telik jääb sissetõmmatult osaliselt välja.
Aga kiirus tundus suur, kuna lennukid väikesed ja lendasid madalalt. Mida suurem lennuk, seda aeglasemalt tundub lendavat.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Mis lennukitega tegu võis olla?

Postitus Postitas jackpuuk »

Vanameister, Sinu väljatoodu objekti suuruse ja kiiruse vahekorrast on mulle küllaltki tuttav. Kuid kas Sinu poolt mainitud lennukid olid toona ka nö. välihalli värvitud? Paaris madallend koos kaasneva möirgamisega oli vähemalt minuvanusele tatikale üpriski muljetavaldav. Tartust Võru poole elanud-elavaid kodanikke peaks meil siin ikka leiduma, äkki oskab keegi midagi mäletada-seletada? Mingi jutt käis läbi selles nädal aega hilisemas suhtlemises, et sõja-sõjaväe lennukid olid ja Raadile olid need viidud. Või oli tõesti mingi lennundussportlaste külaskäik? Aga kuidas ma sain neid siis veel varemalt samal lennuväljal seismas näha?
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: Mis lennukitega tegu võis olla?

Postitus Postitas Kulibin »

Ma olen poole kõrvaga kuulnud, et veel 70nendatel olevat eestis olnud paar La-11, millega siis vanamehed aegajalt ennast olla lõbustanud. :D Kahjuks on see onkel, kes seda rääkis ammu manalamees.
Võimalik, et seisid hiljemgi veel kusagil platsil ja ehk aegajalt keegi lendas nendega. Igatahes ei mäleta, et oleksin ise neid kusagil lendamas näinud.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Mis lennukitega tegu võis olla?

Postitus Postitas Lemet »

Väga kahtlane, kas juba 51 aastal tootmisest mahavõetud lennukid nõukogude korra viljastavates tingimustes enam kui 20 aastat hiljem veel mingit ressurssi õhkutõusmiseks omasid. Seda enam veel 35 aastat hiljem. Juba 60ndate teises pooles filmitud "Vabastamise" võtetel kasutati nõukogude hävitajatena neidsamu austet EOD poolt mainit Jak-18 tüüpi masinaid, oleks kuskil rivivöeosades veel propellerhövitajaid leidunud, oleks ilmselt need ka kadutamist leidnud.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: Mis lennukitega tegu võis olla?

Postitus Postitas Kulibin »

Jak-i mootori sound on sääsepirin, võrreldes La-11 mootoriga. Teemaalgataja ju väitis et olid koleda lärmiga üle lennanud.
Eestis on neid La11 olnud kohe kindlasti mitmeid, lasid isegi 50-ndal miski asja alla Balti mere kohal.
Ja Lasnamäe lennuväljal olid veel 60 nendate alguses mõned I-16 ja nendega isegi lennati. Seda on mulle rääkinud Hr. Alar Piirisild, kes töötas sellajal seal mehaanikuna.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Mis lennukitega tegu võis olla?

Postitus Postitas Lemet »

Isand Kulibin, 42 aastani toodetud kasevineerist kerega I-16 kuuekümnendatel kasutamine....no ei usu. Aga lugupeetav võib ju sügisel sellesinase kondiliimiga tehtud 3 mm kasevineeri ümber männikarkassi väänata, korralikult läbi immutada, värvida ja vaadata, mis sellisest pinge all olevast vineerist aasta pärast järel on...või viie aasta...kahekümnest map räägigi. Ja karkassist. Lakiga kaetud perkalist. Sest need need I-16 kerematerjalid olid. Ning mõelda, kas ta ikka riskeeriks sellise konstruktsiooniga õhku tõusta.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Mis lennukitega tegu võis olla?

Postitus Postitas EOD »

Kulibin kirjutas:Jak-i mootori sound on sääsepirin, võrreldes La-11 mootoriga.
Vedasin Tapal Wilgaga purilennukit üles. Olin jõudnud paarikümne meetri kõrgusele kui raja mõttelise pikenduse alt rühm kaitseväelasi metsa poole suundus. Üks neist heitis ehmatusest pikali. Ju siis väga sääsepirin ei olnud kui AI-14R stardirežiimil 2350 p/min töötab. Kusjuures tegu nõrgema mootoriversiooniga - 260 hj. Jak-52 forsseeritud variant M-14P annab 360 hj.
Siinkohal loomulikult ei võrdle kerge Jak-i mootorit lahinglennuki omaga vaid lihtsalt viitan, et ka esimese lärm on lähedalt muljetavaldav. Ise sain 80. aastatel paraja ehmatuse osaliseks kui mootorrattaga Tallinnast Rakverre sõites veidi enne Rakveret ootamatult ilmunud piirivalveeskadrilli Mi-8 madalalt üle tee lendas.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist