www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 20 Okt, 2019 20:25

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 805 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Mis lennukitega tegu võis olla?
PostitusPostitatud: 28 Veebr, 2015 23:19 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Aug, 2005 22:23
Postitusi: 1149
Kulibin kirjutas:
Jak-i mootori sound on sääsepirin, võrreldes La-11 mootoriga. Teemaalgataja ju väitis et olid koleda lärmiga üle lennanud.


jackpuuk kirjutas:
Või mäletan lihtsalt valesti, äkki olidki kahemootorilised :scratch:? .



Mitte, et ma tahaks endast targemaid liigselt õpetada, või midagi väga olulist lisada, aga.. Mulle pakub imestust, et keegi ei sea kahtluse alla seda, mida laps võis kuulda, või nii pika aja tagant meelde jätta:) Lapse jaoks võib ka M-11 teha müra, mida teeb nt R-2800. Jah usun, et teemaalgataja oli seda kõike varem näinud ja kindlasti nii ära ei ehmatanud, aga ei tasu unustada, et täna meenutab ta seda kõike siiski täiskasvanu ja selles vallas suurte teadmistega.

Kui juba hakkab meenuma, et äkki olid kahemootorilised.. see ongi see, millest ma räägin;) Ärgu keegi pahandagu ja väga põnev oli jälgida, kui täpseks läks pakkumine ja vaidlus, puhas fanatism:)
Aga lähteandmed?..ega tel härrased juhuslikult lapsed pole ammu suureks kasvanud?:)

Kk


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Mis lennukitega tegu võis olla?
PostitusPostitatud: 01 Mär, 2015 0:50 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2217
Siiski Kalle, hakkasin ju ise kah kahtlema, ei need olid ühemootorilised (helistasin igaks juhuks õhtul veel emale). AN-2 olid meil "igapäevased" külalised, sellistega minusugune tehnikahuviline neid segamini ajada ei saanud, ka mitte kahemootorilistega. Ma tean mõnda poissi minu kodukandist, kes siin foorumis toimetavad, aga nemad on minust veel nooremad, no on krdi jama. Aga krdi huvitav on kah (no tuli meelde) :twisted:. Kurradi kukuruusnikuga käisime enne seda Tartu kohal lendamas (äkki olid kah lennunduspäevad), ema ei mäleta neid okseniresid, mis pöördel ukse poole voolasid (toodetud naiste ja laste poolt, mina jätsin selle oksendamise vahele, ema oli kogu aeg aknast välja vahtinud). Kollased Ikarus linnaliini bussid olid tikutopsist väiksemad olnud. Poisid-tüdrukud, küsige nüüd kähku endast vanemate käest, muidu on hilja, pole enam varsti küsida kellegi käest!!!

Ahjaa kamraad, selle :"selles vallas suurte teadmistega" paneksin isiklikult jutumärkidesse, õigem oleks :"natukene rohkem teadmisi omandanuna" :wink:.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Saksa lennuki kompass ja mingi näiduk tuvastamiseks
PostitusPostitatud: 30 Mai, 2015 14:13 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Dets, 2009 0:52
Postitusi: 40
Asukoht: Pernau
Näidukil on sihverplaat välja võetud,numbrid klapivad. Aastaarv on 38. Mis aparaadi asjad võiksid olla?


Manused:
Faili kommentaar: ----------------
P5300003.JPG
P5300003.JPG [ 333.94 KB | Vaadatud 6081 korda ]
Faili kommentaar: -------------------
P5300002.JPG
P5300002.JPG [ 365.91 KB | Vaadatud 6081 korda ]
Faili kommentaar: ------------------------
P5300001.JPG
P5300001.JPG [ 356.12 KB | Vaadatud 6081 korda ]
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Saksa lennuki kompass ja mingi näiduk tuvastamiseks
PostitusPostitatud: 30 Mai, 2015 14:15 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Dets, 2009 0:52
Postitusi: 40
Asukoht: Pernau
Paar pilti veel.


Manused:
Faili kommentaar: -------------------
P5300005.JPG
P5300005.JPG [ 444.98 KB | Vaadatud 6079 korda ]
Faili kommentaar: ----------------
P5300004.JPG
P5300004.JPG [ 406.18 KB | Vaadatud 6079 korda ]
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Saksa lennuki kompass ja mingi näiduk tuvastamiseks
PostitusPostitatud: 30 Mai, 2015 14:26 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Veebr, 2012 14:49
Postitusi: 2043
Asukoht: Harjumaa
See glütseriinis ujuva teraskuuliga näidik on inklinomeeter, näiab lennuki kaldenurka. Algeline variant ja hilisebad nn. aviohorisondid sisaldavad güroskoopi. Samas selline kuuliga näidik ajas asjä ära, sai aimu külgsuunalisest läbilibisemisest.
Väikelennuki omanikud pruugivad siiamaani taolisi.
Millistel lennukitel neid kasutati, on raske öelda, aga pakuks siis mingi enne ww2 aegset produktsiooni.

_________________
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Saksa lennuki kompass ja mingi näiduk tuvastamiseks
PostitusPostitatud: 30 Mai, 2015 15:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Dets, 2009 0:52
Postitusi: 40
Asukoht: Pernau
Uuesti kokkupanduna näeb välja selline.


Manused:
Faili kommentaar: -----------------
P5300006.JPG
P5300006.JPG [ 465.4 KB | Vaadatud 6057 korda ]
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Saksa lennuki kompass ja mingi näiduk tuvastamiseks
PostitusPostitatud: 30 Mai, 2015 23:23 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Veebr, 2012 14:49
Postitusi: 2043
Asukoht: Harjumaa
Peaks siis se ülemine variant olema


Manused:
Turn_indicators.jpg
Turn_indicators.jpg [ 46.42 KB | Vaadatud 5932 korda ]

_________________
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Saksa lennuki kompass ja mingi näiduk tuvastamiseks
PostitusPostitatud: 31 Mai, 2015 0:45 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4422
Asukoht: Tallinn
Küsitud on kaht erinevat näidikut.
Vasakul pöörangu- ja libisemisnäidik ("kuul ja pintsel").
Paremal kaugloetava kompassi näidik. Sellega oli komplektis ka eraldi asetsev andur, mis paiknes lennukil sellises kohas, kus lennuki oma magnetväljad seda võimalikult vähe mõjutaksid.
Võivad need riistad vabalt pärineda näiteks II MS aegselt ööpommitajalt. Aviohorisont oli sel ajal veel uudsus.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Saksa lennuki kompass ja mingi näiduk tuvastamiseks
PostitusPostitatud: 02 Juun, 2015 13:55 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
EOD kirjutas:
... Aviohorisont oli sel ajal veel uudsus.


Ei olnud. Ikka suurel osal lennukitest, millega pidi saama ka pilvedes lennata, oli kasutusel. Pöörangu-libisemisnäitaja on horisondile komplementaarne instrument, mis võimaldab piloodil hinnata paremini lennuki asendit õhuvoolus ning samuti mingil määral juhtida lennukit aviohorisondi rikke korral. Nii, et need 2 kella käivad paneelis koos nagu sukk ja saabas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Saksa lennuki kompass ja mingi näiduk tuvastamiseks
PostitusPostitatud: 02 Juun, 2015 14:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4422
Asukoht: Tallinn
Kilo Tango kirjutas:
EOD kirjutas:
... Aviohorisont oli sel ajal veel uudsus.


Ei olnud. Ikka suurel osal lennukitest, millega pidi saama ka pilvedes lennata, oli kasutusel. Pöörangu-libisemisnäitaja on horisondile komplementaarne instrument, mis võimaldab piloodil hinnata paremini lennuki asendit õhuvoolus ning samuti mingil määral juhtida lennukit aviohorisondi rikke korral. Nii, et need 2 kella käivad paneelis koos nagu sukk ja saabas.

Oli ikka uudsus küll. Uuematel, sõja teise poole lennukitel oli juba olemas, kuid näiteks Messer Bf 109E peal veel mitte.
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Saksa lennuki kompass ja mingi näiduk tuvastamiseks
PostitusPostitatud: 02 Juun, 2015 19:57 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Veebr, 2012 14:49
Postitusi: 2043
Asukoht: Harjumaa
Praktiseeriva tehnikainimesena on olnud au remontida erinevat avioonikat, kõige vanem aviohorisont mis minu kätte sattus ja vajas gürolaagrite vahetust, pärines aastast 1945... Asi töötas vaakumiga ja see pronksist freesitud saja grammine junn tegi mingi ... pööret. Igaljuhul üle minu nüri kõrva tajumispiiri. Kogu muu asimutaalne laagerdus oli rubiinlaagritel.
Lauasahtlis vedeleb siiani üks aviohorisont, margiks siis Raytheon ja pärit Beechcraft 23 Musketer nimeliselt lennuvahendilt.
Asi remonditud ja omaniku enneaegse lahkumise puhul seisma jäänud ...
Ja kergelt praktiseeriva lendajana, ei kujuta hästi ette, kuidas õnnestub pimesi lennata ilma selle asjata. :shock:
Ilmselt olid vanasti puust lennukid ja rauast mehed ...
Lugupidamisega

_________________
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Saksa lennuki kompass ja mingi näiduk tuvastamiseks
PostitusPostitatud: 02 Juun, 2015 22:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4422
Asukoht: Tallinn
Kogenud ja hea koordinatsiooniga purilendur pidi "kuuli ja pintsli" abil suutma kümmekond minutit pilves lennata.
Suurim oht on spiraalsesse pikeesse sattumine, mis madala pilvebaasi korral lõpeb kokkupõrkega maapinna või mingi takistusega. Spiraalne pikee on põhjustanud rohkem õnnetusi kui pööris.
Kui tekib vajadus läbi pilvekihi laskumiseks, tuleb lennuk võimalikult väikesele kiirusele välja trimmida, laskumiseks vähendada tõmmet ning hoida pedaalidega suunda, juhindudes pöörangunäitajast või kompassist. Juhist ei tohi puutuda. Lennuk on reeglina piisava põikipüsivusega ja laskub otse. Kui piloot üritab juhist kasutada, viib ta lennuki tõenäoliselt spiraali, kuna erinevatelt meeleelunditelt saabuvad vastuolulised signaalid.
See käib üldiselt ka aviohorisondiga lennukite kohta. Halva nähtavusega lennates ja orientatsiooni kaotades sattus õnnetusse näiteks John F. Kennedy Jr. Kusjuures tema lennukil oli aviohorisont olemas, kuid Kennedyl polnud instrumentaallennu pädevust.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Saksa lennuki kompass ja mingi näiduk tuvastamiseks
PostitusPostitatud: 02 Juun, 2015 23:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Veebr, 2012 14:49
Postitusi: 2043
Asukoht: Harjumaa
On olnud au hoida mõningate WW2 aegsete asjade juhist lennul ja ei saa märkimata jätta nende äärmiselt head stabiilsust.
Nendega lendamine meenutas UL klassi Beawer RX550 aparaati. Viimane lendab nimelt ise ja hästi tuunitud aparaadi puhul vaikse ilmaga stardib ja maandub hands-free modes. 8) Peaaegu... drosseliga tuleb natuke mängida. Ja pedalit ei vaja üldse ringi tegemiseks. Vot sellised riistad siis.
Küll teemast väljas post, aga jutujätkuks mainiksin siinkohal ära asjaolu, et üks varalahkunud sõber lendas viimatimainitud lennuvahendiga paduvihmas ja tormis mis murdis puid. Rakverest Piibele ... Päris mitu meest olid mures ja tuul kõigutas lagedal MB240-i nelja suure mehega lastis ... Maandus külg ees ja oli märg nagu kass aga üldiselt rahul...
Mind pani seejuures imestama Rotax 503 nimelise paljukirutud agregaadi vapper vastupanu loodusjõududele. :scratch:

_________________
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Kas on lennuki osa? Vene lennuki magneeto ajami osa.
PostitusPostitatud: 30 Aug, 2015 18:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2014 19:11
Postitusi: 186
Tere!

Järsku keegi tunneb asja ära?

http://forum.automoto.ee/showthread.php ... #pid376902

Tänan.


Viimati muutis TALUPOEG TALUJA, 10 Sept, 2015 19:37, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas on lennuki osa? Vene lennuki magneeto ajami osa.
PostitusPostitatud: 10 Sept, 2015 19:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2014 19:11
Postitusi: 186
Võib teema lõpetatuks lugeda. See jupp oli pärit Kärstna tamme otsa lennanud lennuki küljest arvatavasti. Kingin muuseumile. Tõnu saab omale.
T.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 805 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt