www.militaar.net
http://militaar.net/phpBB2/

A-10 Thunderbolt Tallinna lennuväljal
http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=40&t=17365
2. leht 3-st

Autor:  Hydrazine [ 24 Mär, 2009 10:46 ]
Teema pealkiri: 

toomas tyrk kirjutas:
Tegemist oli siis 11.-12. maini 1995 toimunud Tallinna Lennupäevadega. Minu pildid on 11. maist.

Nostalgiahuvilistele - keegi hea inimene on üles riputanud ka lennupäevade kava :P

http://www.flickr.com/photos/rotate/216 ... otostream/


Nojaa 1995... mälu järgi olin seeaeg kusagil sõidus... Aga seda kava silmitsedes, et "Main event" oli Itaalia Frecce Tricolori tiim, et kas siis oli? Kas pilte või muud materjali on kellegil sellest?

Autor:  Parovoz [ 24 Mär, 2009 11:50 ]
Teema pealkiri: 

Tere-tere!
Hmmm.......avastasin , et mul samad fotod A-10 aga teise nurga alt :)
Aga siit ka märkus, et omal ajal lasi Italeri 1/72 A-10 ja mis kõige huvitavam oli see, et mudel oli komplekteeritud just sellesama eskadrilli ja seeria numbriga mis Tallinna külastas...
Lugupidamisega

Autor:  toomas tyrk [ 24 Mär, 2009 13:18 ]
Teema pealkiri: 

Hydrazine kirjutas:
Aga seda kava silmitsedes, et "Main event" oli Itaalia Frecce Tricolori tiim, et kas siis oli? Kas pilte või muud materjali on kellegil sellest?


Frecce esines, aga madala pilvituse tõttu polnud mitte muhvigi näha. 11. mail nad tegid lennuvälja kohal trenni, siis oli vähe rohkem näha.

Mingid paar pilti ma klõpsisin ka neist, aga seebikaga seal midagi huvitavat küll peale ei jäänud...

Autor:  Kilo Tango [ 24 Mär, 2009 14:19 ]
Teema pealkiri: 

toomas tyrk kirjutas:
Hydrazine kirjutas:
Aga seda kava silmitsedes, et "Main event" oli Itaalia Frecce Tricolori tiim, et kas siis oli? Kas pilte või muud materjali on kellegil sellest?


Frecce esines, aga madala pilvituse tõttu polnud mitte muhvigi näha. 11. mail nad tegid lennuvälja kohal trenni, siis oli vähe rohkem näha.

Mingid paar pilti ma klõpsisin ka neist, aga seebikaga seal midagi huvitavat küll peale ei jäänud...


Kui mu mälu mind ei peta, käis Frecce Eestis veel ka teist korda?

Autor:  Soobel [ 24 Mär, 2009 15:31 ]
Teema pealkiri: 

1995 show ajal ma küll mäletan, et nende itaallaste trikid olid hästi jälgitavad. Oli selline jahe, tuulisevõitu ilm, vahel puistas vihma, vahel paistis päike. A10-d nägin vist Tartu rongi kabiinist maandumas Ülemistele - või käisid nad Tallinna lahe kohal ka? Kindlasti näitas seal üks Hercukles, kuidas lennatakse kahe mootoriga, siis see Frecce Tricolori ja mingi kollane moosiriiul toimetas ka ringi, klounid tiibade peal kakerdamas.

Imestama paneb vaid, et hiljem pole sellise mastaabiga showsid siin korraldatud. Salamisi lootsin "100 aastat lennukit" raames, et midagi tehakse ehk 2003, aga selgi aastal vist näidati vaid rahvale Finnairi DC3 kuskil Hiiumaal ja oligi kõik?

Autor:  toomas tyrk [ 24 Mär, 2009 21:10 ]
Teema pealkiri: 

Eks ta ole muidugi maitse asi :wink:

Õigel päeval oli jah, madal pilvitus. Kui poisid pulga kõhtu tõmbasid, siis olid lennukid pilvedes ja näha polnud enam midagi.

Et asi ainult jutuks poleks. 2 ainukest pilti sealt eelmise päeva trennist, mis vähegi vaadata kõlbavad.

Pilt

Pilt

Ja otsisin veidi ka nende järgmise külastuse kohta. Omal oli ka meeles, et justkui oleks veel käinud. Leidsin mingi nende fännide lehe, kus 1997. a. suve peale oli märgitud terve Balti turnee. Vilnius, Riia Tallinn. Või tegelikult küll vastupidi.
http://aeroweb.lucia.it/en/airshows/pan97.htm

26. juuli 1997 oli siis see päev olnud. Tookord aga ilmselt mind polnud kodumail. Muidu oleks sellest show'st ka mingeid pilte kuskil kastinurgas :wink:

Autor:  Kapten Trumm [ 24 Mär, 2009 21:52 ]
Teema pealkiri: 

Mina nägin seda gruppi omal ajal TTÜ ühika aknast, kuna aknad olid sinnapoole. Korraga tabas kõrv vene ajast tuttavaid reaktiivmootori noote (mis ei olnud reisilennuk), jooksin aknale ja terve grupp lennukeid pani suitsujutte maha jättes vertikaalis taevasse. 8)

Autor:  stg44 [ 24 Mär, 2009 22:55 ]
Teema pealkiri: 

oli väärt show, MI-8 näitas TOP-i kõrval oma kiiret tõusu, 2-mootoriline transpordilennuk tegi ületiivapöörangu madalate pilvedega, mis mulle kõige rohkem meelde jäi. Nii rikkalikku showd meil vist enam ei näe.

Autor:  Kapten Trumm [ 25 Mär, 2009 10:51 ]
Teema pealkiri: 

Teemaväline repliik, aga seoses lennuväega on olnud palju juttu, et välioludes tahab F-16 tohutut hooldust.

Miskipärast nendel peastaabi piltidel ei paista küll mingeid mehhaanikute horde ja hooldusautode kolonne lennukite poole sööstmas.

Kui üritus lõppes, siis istusid piloodid kabiini, käivitasid mootori ja sõitsid minema.

Miks ma küll ei usu, et tühjade paakide korral võtab lennuki tankimine ja uute relvade kinnitamine nii tohutult rohkem aega kui Gripenil?

Autor:  Hydrazine [ 25 Apr, 2009 11:41 ]
Teema pealkiri: 

Kilo Tango kirjutas:
man21 kirjutas:
Täitsa korralikud pildid. Päris huvitav on selle lennuki puhul redel piloodi jaoks. Väga leidlik lahendus.


See peab ikka hea põhjendus olema, miks lennuk peab piloodi redelit kaasas tassima. Üldiselt seda ei tehta.


Seoses äsjase F-15'nete visiidiga Tallinnasse, kus torkas mulle silma seesama kaasatassitav piloodi redel (F-15'ne puhul pogo stick tüüpi), siis tuli mulle ka see teema siin meelde. Et lisaks A10'ele tassivad redelit kaasa ikka päris paljud jänkide masinad. Mõned pildid:

F-4, http://www.aircraftresourcecenter.com/AWA1/101-200/walk150_USN%20F-4/images%20Tim%20Vickridge/01.jpg

F-14, http://www.anft.net/f-14/f14-detail-ladder-01l.jpg

F-15, http://4.bp.blogspot.com/_MlcIJtVqC0I/SUpZYy18JLI/AAAAAAAAB9k/9yKKxVT4uAY/s400/27_84048.jpg

F-18, http://www.aircraftresourcecenter.com/AWA1/501-600/walk506_F-18_Williamson/09.jpg

F-18 Super Hornet, http://www.ipmslondon.ca/old%20site/ipmslondon.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/ladder.jpg

EA-6B, http://coat.ncf.ca/ARMX/cansec/EA-6B.jpg

A-7, http://images.google.ee/imgres?imgurl=http://www.flightglobal.com/AIRSPACE/photos/jmjmcoversteyns/images/8030/greek-air-force-vought-a-7-corsair-ii-kbbe.jpg&imgrefurl=http://www.flightglobal.com/AIRSPACE/photos/jmjmcoversteyns/greek-air-force-vought-a-7-corsair-ii-kbbe-8030.aspx&usg=__E0qTeTaF6M_W098-e1PkPrqQtBw=&h=1944&w=2592&sz=1102&hl=et&start=85&tbnid=wgg2saOmx86R0M:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3DA-7%2Bcorsair%26gbv%3D2%26ndsp%3D21%26hl%3Det%26sa%3DN%26start%3D84

F-8, http://www.chinalakealumni.org/IMAGES/1966/150284%20F-8E%2027JUL66%20CLK%20LHL-L-198187.jpg

Ka F-35'el on näha oma redelit: http://www.jsf.mil/downloads/documents/F-35_2004_Year-In-Review.PDF
vt. lk. 6

Prantsalaste Rafale'l on redel koguni "power-operated": http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b8/FS_CdG_Rafale.jpg

Vot F-16'nel ei ole oma redelit. Küll aga oli see olemas vähemalt ühel F-16 märeväe prototüübil.

Eks neid lennukeid, millel integreeritud redel ole rohkemgi, tegin ainult pealiskaudse otsingu mille kohta meenus, et olen midagi sellist varem näinud või kuulnud. Niiet minuarust ei saaks öelda, et üldiselt seda ei tehta.

Autor:  man21 [ 25 Apr, 2009 17:22 ]
Teema pealkiri: 

Ega ma väitnudki, et kuskil rohkem pole, vaid et hea lahendus. Vist ühel vene lennukil olen isegi näinud. Aga ma vaatasin neid pilte ja tundub, et A 10´ne lahendus on üks paremaid.

Autor:  Hydrazine [ 25 Apr, 2009 20:17 ]
Teema pealkiri: 

man21 kirjutas:
Ega ma väitnudki, et kuskil rohkem pole, vaid et hea lahendus. Vist ühel vene lennukil olen isegi näinud. Aga ma vaatasin neid pilte ja tundub, et A 10´ne lahendus on üks paremaid.


Sina pole väitnud jah, Kilo Tango mainis, et "Üldiselt seda ei tehta."

Aga värskelt nähtud F-15'ne redel... ütleksin, et A10 oma tundub suisa kohmakas selle kõrval.

Autor:  Kilo Tango [ 25 Apr, 2009 21:51 ]
Teema pealkiri: 

Hydrazine kirjutas:
man21 kirjutas:
Ega ma väitnudki, et kuskil rohkem pole, vaid et hea lahendus. Vist ühel vene lennukil olen isegi näinud. Aga ma vaatasin neid pilte ja tundub, et A 10´ne lahendus on üks paremaid.


Sina pole väitnud jah, Kilo Tango mainis, et "Üldiselt seda ei tehta."

Aga värskelt nähtud F-15'ne redel... ütleksin, et A10 oma tundub suisa kohmakas selle kõrval.


Peab tunnistama pealiskaudsust siinkohal. Mybad.

Autor:  Mobutu [ 26 Apr, 2009 1:04 ]
Teema pealkiri: 

Käisin ka 1995 lennuväljal väljanäitusel, kus peale A10 on meelde jäänud Hercules, rootslaste Sea King (konkreetne isend olla osalenud Estonia päästeopereatsioonil), Mi8. Itaallased seisid eemal, neile ligi ei lastud. Pirita demonstratsioonlendudest on meelde jäänud, et A10 lendas väga vaikselt.

Autor:  kari lumppio [ 27 Apr, 2009 9:33 ]
Teema pealkiri: 

Mobutu kirjutas:
rootslaste Sea King (konkreetne isend olla osalenud Estonia päästeopereatsioonil)


Tere!

Oli vist siiski Vertol? Norrakatel on Sea King, rootslaste päästekopterid Estonia õnnetusel olid tüüpi Hkp 4 (ehk helikopter 4) mis on Vertol 107 variant. Neid Hkp 4sid on ka mitu varianti.

lugupidades,
Kari

2. leht 3-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/