www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 16 Okt, 2019 2:22

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 74 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Kallid õnnetused
PostitusPostitatud: 19 Nov, 2010 9:42 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Sept, 2005 13:57
Postitusi: 2002
Asukoht: Harjumaa
Even before Tuesday's crash in Alaska, the Air Force's stealthy fighter -- the F-22 Raptor -- had the highest accident rate of any fighter in that service branch's inventory. According to the latest statistics provided by the Air Force, which go through 2009, the F-22 since being fielded has suffered six Class A accidents -- accidents that result in more than $1 million in damage -- since entering the inventory
The latest crash would be the seventh Class A accident.
More telling, however, is the rate for those mishaps. The F-22's five-year Class A mishap rate was six per 100,000 flying, based on a five-year average --higher than for any other fighter in the inventory.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Juba roostetavad?
PostitusPostitatud: 17 Dets, 2010 19:27 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Sept, 2005 13:57
Postitusi: 2002
Asukoht: Harjumaa
Lockheed Martin Corp.’s F-22 jets began corroding soon after introduction into the U.S. Air Force in 2005 and the Defense Department plans to spend $228 million through 2016 to fix the deteriorating aluminum skin panels, the Government Accountability Office said in a report today.


“Corrosion of the aluminum skin panels was first observed in spring 2005, less than six months” after the F-22 jets were first deployed, the report said.


_________________
www.automobilia.ee


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22
PostitusPostitatud: 23 Okt, 2011 13:14 
Eemal
Liige

Liitunud: 17 Jaan, 2006 22:05
Postitusi: 153
Väike trikk Raptori esituses:
http://www.youtube.com/watch?v=NqV2SCJrplM


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Toodeti viimane F-22
PostitusPostitatud: 14 Dets, 2011 16:01 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Sept, 2011 11:00
Postitusi: 254
Asukoht: Tallinn
Pilt

Lockheed Martini väravatest veeres välja viimane seeriatootmises olev F-22 Raptor. Pardanumbriks saab lennuk omale 4195. Koos prototüüpidega on kokku toodetud 195 hävitajat. Kuue teenistusaasta jooksul on kaotatud kaks lennukit. Peale tootmise lõppu on planeeritud mitu moderniseerimisastet. Praegu käigusolev moderniseerimisprogramm kannab nime Increment 3.1, mille käigus paigaldatakse uued radarid ning lennuk saab võimekuse heita väiksekaliibrilisi pomme SDB.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Toodeti viimane F-22
PostitusPostitatud: 19 Juun, 2014 10:59 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
Kas keegi oskab öelda, mis toimub sellel pildil.

Pilt

Et F-22 hooldus, sellest saan ma ise kah aru aga, et mingi pagana leek see seal lennuki pealispinnast väljub on minu jaoks mõneti üllatuslik teema.

Muidu on tegu suurepärase F-22 galeriiga siin: http://thebrigade.thechive.com/2013/01/ ... hq-photos/

Eriti meeldib mulle pilt nr. 44 :-P


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Toodeti viimane F-22
PostitusPostitatud: 19 Juun, 2014 11:57 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26708
Tsiteeri:
Et F-22 hooldus, sellest saan ma ise kah aru aga, et mingi pagana leek see seal lennuki pealispinnast väljub on minu jaoks mõneti üllatuslik teema.


EPU ehk emergency power unit'i kontrollimine :)
Kui hüdrasiin on muidu rämedalt toksiline, siis tema põlemisgaasid mitte, kontrolli ajal ei kanna mehhaanikud isegi respiraatoreid.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22
PostitusPostitatud: 13 Aug, 2015 1:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Jaan, 2006 23:20
Postitusi: 338
360-kraadiline video: P51 ja F22 lendavad formatsioonis
https://www.youtube.com/watch?v=-RFjROsovWs

Klikkige vasakul üleval olevat nuppu ja saate nooleklahvidega 360 kraadi ringi vaadata, projektorilt nt päris võimas vaadata.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22
PostitusPostitatud: 20 Apr, 2018 14:36 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1822
Tekkimas on lootusekübe, et F-22 tootmine tõesti taaselustatakse. Nimelt Jaapan kaalub F-22 ja F-35 "hübriidi". Loodaks uus lennuk mis baseeruks F-22'el aga sisaldaks F-35 avioonika täiendusi, uut kattematerjali jms. See on siis osa Jaapani F-3 projektist (X-2 projekti järg). Lennukile tuleks tõenäoliselt Jaapani radar ja mootor (mis võivad küll samuti olla välja töötatud koos partneritega):

https://www.reuters.com/article/us-japa ... SKBN1HR0MM

Ideeliselt on see sarnane nende F-2 projektile, kus aluseks võeti aluseks F-16 (mis oli muide esimene AESA radariga varustatud lahinglennuk maailmas). Jaapan arvatavasti küll plaanerit niipalju enam muuta ei kavatse, kuna F-2 tootmine oli kulukam kui varasemalt litsenseeritud F-15J oma, mis mitmete näitajate järgi on loomulikult võimekam. Igatahes oleks see suurepärane võimalus ka USAle kulusid jagada ja uuendatud F-22 tootmisse tagasi tuua.

Tegu on muidugi ainult ühe võimaliku projekti-kandidaadiga. Võidakse minna ka Eurofighteri/Rafale järglase teed pidi või teha koostööd Boeinguga.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22
PostitusPostitatud: 18 Juun, 2018 13:51 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Juul, 2015 15:17
Postitusi: 152
Intervjuu mehega, kes oli esimese 8 piloodi seas F-22 jaoks. Üks huvitav lugu, mida seal videos kuuleb, on esimesed testlennud F-15 ja F-16 vastu. Mulle jäi eredalt meelde lugu sellest, kuidas 4x F-22 lendasid 12 F-15C vastu, distants oli 80 miili (~130km) ja tüübid lihtsalt mõtlesid, et proovime, kui kiiresti me nad maha saame, kui maksimaalselt pingutades seda kõike teha. 2 minutit 22 sekundit hiljem olid 12x F-15C'd surnud, ilma ühegi vastulasuta.


https://youtu.be/6pivtRMOf8s?t=2170


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22
PostitusPostitatud: 18 Juun, 2018 14:03 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26708
Soomlased on taoliste valikute ees, arvestades idanaabri ümberrelvastumist 4,5 gen hävitajatele soovitaksin neil minna F-35 teed ja eriti tore oleks (Iskanderid ja asjad), kui oleks tegemist veel selle püstistardiga mudeliga, millega kaoks sõltuvus lennuväljadest.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22
PostitusPostitatud: 29 Nov, 2018 5:28 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Apr, 2010 10:21
Postitusi: 673
Asukoht: LÄÄNEMAA
https://nationalinterest.org/blog/buzz/ ... blem-36942
Mõned kuud tagasi olla ilmunud ühe väidetava vene SU-35 lenduri interneti kontole lähedalt pildistatud fotod F-22-st, mille ta ise olevat pildistanud. Kui need pildid tõelised on, siis on ameeriklastel probleem. Väidetavalt olla SU 35-ndal olev OLS-35 infrapunasel lainealal töötav otsimis ja jälgimisradar niivõrd võimekas, et suudab leida ja jälgida vastulendavaid lennukeid 50 km kauguselt ja tagantpoolt jälitades 90 km kauguselt. Varasematest õppustest on teada, et sarnased süsteemid euroopa liitlaste lennukitel suudavad ka juba F22-te leida ja jälgida umbes 20 km kauguselt. Artiklis kõigest sellest kirjutatud pikemalt ja täpsemalt.

_________________
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22
PostitusPostitatud: 29 Nov, 2018 9:50 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 3938
Seal artiklis tegelikult seletatakse ka seda, et IR pildi järgi kaugust ei saa hinnata, selleks oleks vaja kahe lennuki sensoritelt saadud infot jagada (F-35 omab sellist võimekust, venelaste lennukite puhul tõsiselt kahtlen). Aga see ei ole ka midagi erilist. Tuvastuskaugus sõltub muuhulgas ilmastikust. See 50 ja 90 km on üsna tõenäoliselt ideaaloludes.
Teine asjaolu on see, et tavaliselt on niikuinii õhus terve hunnik toetuslennukeid, mis tegelevad õhupildi loomisega. IR lihtsalt võimaldab tuvastajal enda emissioone vähendada. See aga ei tähenda, et teda ei ole võimalik avastada.
Kolmas asi on see, et ameeriklastel on kindlasti täpselt sama võimekus olemas. Järelikult teavad nad väga hästi kuidas kogu see värk toimib ja mis selle eelised ja puudused on.

Muretsemiseks küll mingit erilist põhjust pole.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22
PostitusPostitatud: 29 Nov, 2018 12:10 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1822
Lisaks omalt poolt veel et OLS-35 on ka oma brožüüri andmetel selgelt kehvem süsteem kui Eurofighter PIRATE, mille vastavad näitajad on 93 km (eest) ja 160km (tagant).

Need maksimumkauguse numbrid on arvatavasti üsna "õhku täis", kuna need on saadud ideaaltingimustel teadmata suuruses sihtmärgi (reisilennuk?) kohta ning nagu ka ise tunnistatakse, määrab ilmastik (pilvisus!) jube palju. Lisaks ei tasu unustada, et sellistel kaugustel ja suurendustel jääb vaatenurk äärmiselt kitsaks. Sisuliselt on tegu läbi kõrre vaatamisega, ehk peab ikka maru täpselt teadma, millist taeva osa uurida.

Kui nüüd arvesrtada et Eurofighter suutis õppustel F-22e näha umbes ~37km kaugusel, siis võib arvestada Et OLS-35 puhul oleks see samamoodi märgatavalt lähemalt.

F-22 peal tõepoolest kaugvaate infrapunasüsteeme ei ole (on ainult 360 kraadi raketituvastussüsteem), need jäeti kunagi eelarve kärpimise tõttu ära. Küll aga on igal F-35'el on peal EOTS. EOTS ise on paljuski 2000ndate alguse tehnoloogia, kuid siiski peetakse seda väga võimekaks. Üsna hea ülevaate võrdluses Vene süsteemidega saab f-16.net foorumist:
hornetfinn kirjutas:
I'm sure EOTS outranges OLS-35 very significantly in all conditions. Best Russian thermal detectors are significantly less capable than average Western detectors. They have used French Thales Catherine-FC (which is pretty average) detectors in their tanks as they have lacked the capabilities to manufacture comparable systems themselves. Catherine-FC itself has half the range of EOTS at best. Russia has shown some indigenous systems which all have had significantly lower performance specs than Catherine-FC.

I'd be really surprised if EOTS didn't have several times the effective range of OLS-35. I always laugh when people claim that F-35 will be defeated by enemy IRST systems when it always carries by far the best IRST system in any fighter jet. Not to mention other sensors and sensor fusion especially...
(hornetfinn on Soome õhuväe radarisüsteemidega kokku puutunud foorumlane, kes on korduvalt tõestanud, et jagab matsu õhusõja koha pealt laiemalt)

2015. aastal algatati EOTS järeltulija (Advanced EOTS) programm, mis peaks esmase lahingvõime saavutama juba 2020 F-35 Block 4 uuenduste raames. Selle süsteemi üks disainikriteerium oli konkreetselt olla parim kõigist praegustest (k.a. arenduses olevatest) infrapuna-seadmetest, mistõttu saab ka raha vastavalt.

Soovitan vaadata seda videot praegusest (mitte sellest eelmainitud tulevasest) EOTS'ist jälgimas Las Vegast. 43 miili (69km) kauguselt, suudab see veel ilusti eristada kaadris oleva hotelli aknaid:
https://www.youtube.com/watch?v=L2q65qO ... tu.be&t=42

Arvestades et F-35'e on toodetud selle süsteemiga juba üle 330, võiks ometi eeldada et venelaste seadmed (mis on viletsamad nende prantslastelt litsenseeritud tanki-sihikutest) NATO õhujõududele erilisi üllatusi ei valmista.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22
PostitusPostitatud: 01 Aug, 2019 15:13 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1822
Päris huvitav artikkel F-22 kattevärvist ja selle korrodeerumisest ja parandamisest:

https://www.thedrive.com/the-war-zone/2 ... ascinating

Selline lennuk ei ei olnud mitte ainult lennukõlbulik, vaid lausa lubati Lennushowle esinema! (rohkem suuremaid pilte artikli juures)
Pilt

Need ei ole tegelikult augud, vaid need kohad on mingi läbipaistva kaitsematerjaliga parandatud.

Igatahes võib aru saada miks pidevalt pannakse nii suurt rõhku nende pindade vastupidavamaks muutmisele.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 74 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt