5. leht 7-st

Postitatud: 19 Okt, 2009 8:17
Postitas Kapten Trumm
Concorde sõitis ilma afterburnerita Mach 2,0-ga juba hulka aastaid tagasi. Selle järgi ei tohiks see M 1,7 nüüd eriline probleem küll olla. Concorde oli võimeline kiirendama ennast lennureziimi ka ilma AB-ta, kuid sellega kulus rohkem kütust ja aega kui AB-ga.

Mis aga silmapaistev sellel F-22-l on - seal ei paista kuskilt reguleeritavaid õhukogureid, mis sellise kiirusklassi lennukitel üldiselt möödapääsmatud on. M 1,8 lennukeid on suudetud tänaseks teha ka ilma, kuid üle M2 pole keegi pääsenud. Ka venelaste "optimeeritud" lennumasinad fikseeritud (eelhelikiirusele optimeeritud avaga) õhukoguritega on reguleeritavatega võrreldes kenasti kiirust kaotanud (nt Su-27UB vs Su-34, MiG-23 vs MiG-27 ning Su-17M2/3 vs Su-17M4).

Vene kogemuse põhjal tähendab üleminek paljureziimselt kogujalt ühereziimsele kogujale kukkumist 0,4-0,6 Machi tippkiiruses.

Ehk võiks spekuleerida, mis võiks olla F-16C Blk 50+ kiirus, kui tal oleks õhukoguja, mida on võimalik seada laias vahemikus. F-16 koguja on lihtsalt suur kompromiss lihtsuse huvides, millele makstakse lõivu tippkiiruse arvelt.

Postitatud: 18 Sept, 2010 13:25
Postitas Lemet
Peale viimase hävitaja üleandmist õhujõududele siiski tootmisliini ei suleta

http://www.dailytech.com/F22+Raptor+wil ... e19640.htm

Postitatud: 18 Nov, 2010 15:20
Postitas Lemet
Paistab, et üks F-22 on alla kukkunud... :(

http://www.arms-expo.ru/site.xp/0500550 ... 57054.html

Rusud on leitud, piloot siiani kadunud.

http://www.arms-expo.ru/site.xp/0500550 ... 48054.html

Kallid õnnetused

Postitatud: 19 Nov, 2010 8:42
Postitas Würger 190G
Even before Tuesday's crash in Alaska, the Air Force's stealthy fighter -- the F-22 Raptor -- had the highest accident rate of any fighter in that service branch's inventory. According to the latest statistics provided by the Air Force, which go through 2009, the F-22 since being fielded has suffered six Class A accidents -- accidents that result in more than $1 million in damage -- since entering the inventory
The latest crash would be the seventh Class A accident.
More telling, however, is the rate for those mishaps. The F-22's five-year Class A mishap rate was six per 100,000 flying, based on a five-year average --higher than for any other fighter in the inventory.

Juba roostetavad?

Postitatud: 17 Dets, 2010 18:27
Postitas Würger 190G
Lockheed Martin Corp.’s F-22 jets began corroding soon after introduction into the U.S. Air Force in 2005 and the Defense Department plans to spend $228 million through 2016 to fix the deteriorating aluminum skin panels, the Government Accountability Office said in a report today.


“Corrosion of the aluminum skin panels was first observed in spring 2005, less than six months” after the F-22 jets were first deployed, the report said.


Re: F-22

Postitatud: 23 Okt, 2011 12:14
Postitas manjabes
Väike trikk Raptori esituses:
http://www.youtube.com/watch?v=NqV2SCJrplM

Toodeti viimane F-22

Postitatud: 14 Dets, 2011 15:01
Postitas Laiakas
Pilt

Lockheed Martini väravatest veeres välja viimane seeriatootmises olev F-22 Raptor. Pardanumbriks saab lennuk omale 4195. Koos prototüüpidega on kokku toodetud 195 hävitajat. Kuue teenistusaasta jooksul on kaotatud kaks lennukit. Peale tootmise lõppu on planeeritud mitu moderniseerimisastet. Praegu käigusolev moderniseerimisprogramm kannab nime Increment 3.1, mille käigus paigaldatakse uued radarid ning lennuk saab võimekuse heita väiksekaliibrilisi pomme SDB.

Re: Toodeti viimane F-22

Postitatud: 19 Juun, 2014 9:59
Postitas Kilo Tango
Kas keegi oskab öelda, mis toimub sellel pildil.

Pilt

Et F-22 hooldus, sellest saan ma ise kah aru aga, et mingi pagana leek see seal lennuki pealispinnast väljub on minu jaoks mõneti üllatuslik teema.

Muidu on tegu suurepärase F-22 galeriiga siin: http://thebrigade.thechive.com/2013/01/ ... hq-photos/

Eriti meeldib mulle pilt nr. 44 :-P

Re: Toodeti viimane F-22

Postitatud: 19 Juun, 2014 10:57
Postitas Kapten Trumm
Et F-22 hooldus, sellest saan ma ise kah aru aga, et mingi pagana leek see seal lennuki pealispinnast väljub on minu jaoks mõneti üllatuslik teema.
EPU ehk emergency power unit'i kontrollimine :)
Kui hüdrasiin on muidu rämedalt toksiline, siis tema põlemisgaasid mitte, kontrolli ajal ei kanna mehhaanikud isegi respiraatoreid.

Re: F-22

Postitatud: 13 Aug, 2015 0:24
Postitas paul
360-kraadiline video: P51 ja F22 lendavad formatsioonis
https://www.youtube.com/watch?v=-RFjROsovWs

Klikkige vasakul üleval olevat nuppu ja saate nooleklahvidega 360 kraadi ringi vaadata, projektorilt nt päris võimas vaadata.

Re: F-22

Postitatud: 20 Apr, 2018 13:36
Postitas Gideonic
Tekkimas on lootusekübe, et F-22 tootmine tõesti taaselustatakse. Nimelt Jaapan kaalub F-22 ja F-35 "hübriidi". Loodaks uus lennuk mis baseeruks F-22'el aga sisaldaks F-35 avioonika täiendusi, uut kattematerjali jms. See on siis osa Jaapani F-3 projektist (X-2 projekti järg). Lennukile tuleks tõenäoliselt Jaapani radar ja mootor (mis võivad küll samuti olla välja töötatud koos partneritega):

https://www.reuters.com/article/us-japa ... SKBN1HR0MM

Ideeliselt on see sarnane nende F-2 projektile, kus aluseks võeti aluseks F-16 (mis oli muide esimene AESA radariga varustatud lahinglennuk maailmas). Jaapan arvatavasti küll plaanerit niipalju enam muuta ei kavatse, kuna F-2 tootmine oli kulukam kui varasemalt litsenseeritud F-15J oma, mis mitmete näitajate järgi on loomulikult võimekam. Igatahes oleks see suurepärane võimalus ka USAle kulusid jagada ja uuendatud F-22 tootmisse tagasi tuua.

Tegu on muidugi ainult ühe võimaliku projekti-kandidaadiga. Võidakse minna ka Eurofighteri/Rafale järglase teed pidi või teha koostööd Boeinguga.

Re: F-22

Postitatud: 18 Juun, 2018 12:51
Postitas erick
Intervjuu mehega, kes oli esimese 8 piloodi seas F-22 jaoks. Üks huvitav lugu, mida seal videos kuuleb, on esimesed testlennud F-15 ja F-16 vastu. Mulle jäi eredalt meelde lugu sellest, kuidas 4x F-22 lendasid 12 F-15C vastu, distants oli 80 miili (~130km) ja tüübid lihtsalt mõtlesid, et proovime, kui kiiresti me nad maha saame, kui maksimaalselt pingutades seda kõike teha. 2 minutit 22 sekundit hiljem olid 12x F-15C'd surnud, ilma ühegi vastulasuta.


https://youtu.be/6pivtRMOf8s?t=2170

Re: F-22

Postitatud: 18 Juun, 2018 13:03
Postitas Kapten Trumm
Soomlased on taoliste valikute ees, arvestades idanaabri ümberrelvastumist 4,5 gen hävitajatele soovitaksin neil minna F-35 teed ja eriti tore oleks (Iskanderid ja asjad), kui oleks tegemist veel selle püstistardiga mudeliga, millega kaoks sõltuvus lennuväljadest.

Re: F-22

Postitatud: 29 Nov, 2018 4:28
Postitas teeline35
https://nationalinterest.org/blog/buzz/ ... blem-36942
Mõned kuud tagasi olla ilmunud ühe väidetava vene SU-35 lenduri interneti kontole lähedalt pildistatud fotod F-22-st, mille ta ise olevat pildistanud. Kui need pildid tõelised on, siis on ameeriklastel probleem. Väidetavalt olla SU 35-ndal olev OLS-35 infrapunasel lainealal töötav otsimis ja jälgimisradar niivõrd võimekas, et suudab leida ja jälgida vastulendavaid lennukeid 50 km kauguselt ja tagantpoolt jälitades 90 km kauguselt. Varasematest õppustest on teada, et sarnased süsteemid euroopa liitlaste lennukitel suudavad ka juba F22-te leida ja jälgida umbes 20 km kauguselt. Artiklis kõigest sellest kirjutatud pikemalt ja täpsemalt.

Re: F-22

Postitatud: 29 Nov, 2018 8:50
Postitas nimetu
Seal artiklis tegelikult seletatakse ka seda, et IR pildi järgi kaugust ei saa hinnata, selleks oleks vaja kahe lennuki sensoritelt saadud infot jagada (F-35 omab sellist võimekust, venelaste lennukite puhul tõsiselt kahtlen). Aga see ei ole ka midagi erilist. Tuvastuskaugus sõltub muuhulgas ilmastikust. See 50 ja 90 km on üsna tõenäoliselt ideaaloludes.
Teine asjaolu on see, et tavaliselt on niikuinii õhus terve hunnik toetuslennukeid, mis tegelevad õhupildi loomisega. IR lihtsalt võimaldab tuvastajal enda emissioone vähendada. See aga ei tähenda, et teda ei ole võimalik avastada.
Kolmas asi on see, et ameeriklastel on kindlasti täpselt sama võimekus olemas. Järelikult teavad nad väga hästi kuidas kogu see värk toimib ja mis selle eelised ja puudused on.

Muretsemiseks küll mingit erilist põhjust pole.