www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 23 Sept, 2020 20:00

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 93 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 31 Juul, 2010 0:32 
Eemal
Liige

Liitunud: 08 Sept, 2005 1:35
Postitusi: 885
Asukoht: Tallinn, Õismäe
Oi, mulle meeldib uusi asju teada saada......


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 31 Juul, 2010 1:05 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2217
Tarmo Männard kirjutas:
Oi, mulle meeldib uusi asju teada saada......

Tarmo, sa kena kamraad, kae et J.Piirsalu moodi teadjaks ei saa, muidu teed kah TU -134-st hävitaja baasil reisulennuki :wink:

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 31 Juul, 2010 15:47 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Dets, 2008 21:14
Postitusi: 247
Omal aal oli dizelnõi ural kõva tegija, bensumootoriga aga lahja...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 31 Juul, 2010 22:34 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Aug, 2009 10:40
Postitusi: 492
Asukoht: Jõgevamaa
Mulle meenuks nagu kroonust, et sellel bensuka-Uralil oli kütusenorm 95 liitrit 100 km kohta!
Nii vähemasti vastati mulle, kui huvi tundsin ja kas kütus mitte vähemalt A-92 ei pidanud olema?
Kurat, nii palju aega on möödas!
Võib olla eksin, eks parandage,kes kindlad, aga bensuröövel ta ikka oli.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 31 Juul, 2010 22:48 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2217
Bena oli jah AI-93, suvine norm oli 70 sajale, välja anti liiter kilomeetrile.
Aga ega ta niipalju rüübanud, kutid ikka müüsid teist kaunis ohtrasti.
Polnud see bensukaski nii lahja midagi, vahet polnud kas vedas 12 tonnist pushkat või sõitis tühjalt, kütet läks pmst. ühtemoodi. Kamazi motol oli muidugi rammu rohkem, kui õieti mäletan, siis oli see pealegi võimsam kui tsiviilvariant.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 31 Juul, 2010 23:05 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1527
90 millegagi /pea sada/ Ai-93-e oli bensu-Urali talvine kütusenorm. Suvel läks arvestuste kohaselt ikka vähem ja ega talvelgi kõik sihipäraselt kulunud. See norm oli vist meetrises lumes sumpamiseks :)
Aga õgisid nad küll nii et ei jõudnud sisse valada. Meie väeosas oli unustamatu vaatepilt kui saadeti kolonn Urale Kaliningradist Riiga lennuväljaplaatide järele. Nendega taheti aiaauke lappida. Lisaks 4-5 kastiautole olid rivis bensiinitsistern ja MTO (liikuv töökoda) , sest tõenäosus ühes tükis kohale jõuda oli nullilähedane.
Kolm või neli reisi tehti, siis hakkas midagi looma, sest üle 3 plaadi korraga ei jaksanud tuua ja põduramad võtsid üldse kaks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 31 Juul, 2010 23:11 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 02 Mär, 2007 16:15
Postitusi: 80
Asukoht: Riihimäki, Soome
Minuteada oli too Urali benamootor ZIL-i oma, millel sees suuremad hülsid-kolvid ja seega ka suurem töömaht. Kuna plokikaaned olid samad, siis oli surveaste suurem ja vajas üle 90 oktaanist benavedelat, Zil jõi ilusti ka 72-e.Ega vene masinatel oli see küttenorm ikka rohkem sümboolne, reaalne kulu sõltus vanajumala suvast ja Tambovi konstandist....

_________________
olgem inimesed mitte lambad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Aug, 2010 11:33 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29630
Bensiinimootoriga (7,0 liitrit V8) oli Ural 375, pildil on aga Ural 4320 (nn diisel-Ural, Kamazi mootoriga), visuaalselt on eristatav selle järgi, et diiselmasinal on "punnis" esivõre.

Surveastme ja 93 bensiini jutt tõele ei vasta, sest seda 7,0 Urali mootorit kasutati ka Laz Turistil ning LiAZ-il (sõitid Kohtla Järve linnaliine) ning need sõitsid küll 76ga. Mõlema mootori surveaste on 6,5. Niipalju kui ma kuulnud olen, hoiti sõjavarudeks 93 bensiini kvaliteedi kaalutlustel.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Viimati muutis Kapten Trumm, 02 Aug, 2010 11:44, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Aug, 2010 11:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17832
Ural 375 kütusekulu on siin all täitsa olemas. Tegu muidugi tehase kontrollandmetega, mis venelastel suurt midagi ei pruugi tähendada, samuti on kulu maastikul teine.

http://www.autosoft.ru/directory/info/u ... model.html

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Aug, 2010 13:06 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29630
Raamatukogudes on selline raamat nagu "Kratkii avtomobilnõi spravotsnik" olemas, seal on pikemalt juttu nende kulude arvutamisest ja normkuludest. Minumeelest oli suurima kuluga tavaveoauto Ural-375 sadulveok, mille norm oli 100l/100 km peale.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Aug, 2010 22:54 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1527
Sirutasin ka käe raamatu järele - "Automehaaniku käsiraamat" Tallinn 1973 ja seal on Ural 375 normiks 68 l/100km.
Aga kütusenormide arvutamine oli tollal üsna keeruline, sõjaväes tuli seda olude sunnil teha (roodukas , siil, ei viitsinud) ja talvel oli heaks tavaks ikka sota ära kirjutada. Muidu hakati kõvera näoga suhtuma - et kas sul kasvab kuskil isiklik rahapuu või?

Sellesama raamatu järgi - kõik normid kehtivad peamiste teedetingimuste juures suvel. Talve eest juba ise 5-20 % olenevalt laiuskraadist. "Mittepeamised" teedetingimused näiteks olid keerulise plaaniga teed - 1 km tee kohta üle viie alla 40 m läbimõõduga kurvi- suvel 10 % ja talvel 20 % juurde (Ma pidasin linnaliiklust selliseks ja keegi vastu ei vaielnud) Töötamisel rasketes tingimustes kuni 35 % juurde. Õppesõidul kuni 25 % juurde. Laadimistööd seal kus ei tohi mootorit seisma jätta - tunnis juurde niipalju kui muidu kuluks 5 km läbimiseks. Mootorit ei tohtinud seisma jätta naftabaasis või mürsulaos (nii imelik kui see ka pole, aga põhimõte oli, et kui midagi juhtub, siis kohe talda, mitte ei hakka istme tagant vänta otsima). Jne, jne.
Lõpuks kõik juurdearvamised summeeriti ja teoreetiliselt võis Uralile ka 150-200 l/100km määrata. Aga seda ei peetud heaks tooniks.
Bensu-Uralid sõitsid meil 93-ga, GAZ-66 ja ZIL- 131 eraldi kalonkast A-76. Mis loogika põhjal, sellest ma aru ei saanudki.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03 Aug, 2010 10:24 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29630
Tehniliselt pole mitte mingit põhjust Urali 93-ga kütta.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03 Aug, 2010 11:03 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
Sama mootoriga LAZ-699 "Turist-2"-ga sõites oli küll kütuseks A-76.
Samas sõjaväe Uralid tangiti reeglina AI-93.
Eks arvestus oli, et sõjaväe autod töötavad palju rasketes tingimustes ja teedeta maastikul. Kuumal mootoril tekib kergesti detonatsioon ja suurem silindri läbimõõt soodustab seda veelgi. Küünlast leviva põlemisfrondi ees surutakse veel mittepõlev küttesegu kokku. Tekivad peroksiidid ja detonatsioon, mis lõhub mootorit. Rohuks selle vastu siis kõrgema oktaanarvuga kütuse kasutamine.
Ja Žiguli omanikud armastasid sõjaväe Urali juhte kogu südamest. :wink:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03 Aug, 2010 16:43 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Dets, 2008 21:14
Postitusi: 247
Jajah... Nafta baasil kütused läksid meil Kaukaasias väeosast välja, piirituse baasil tulid sisse... Kaubavahetus oli elav...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03 Aug, 2010 23:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1527
Bensiinimarkide jaoks otsisin pööningult nüüd sellise MO CCCP poolt 1983 aastal välja antud raamatu nagu "Avtomobili Ural-375D, Ural-4320 i ih modifikatšij" (varastasin selle enne dembilisseminekut õppeklassist)

Seal on , et bensu-Urali tuleb panna AI-93. A-76 tohib kasutada ainult Ural-375N ja 375SN mootorites. N-lõpuga on väliselt rahvamajanduslik auto - rehvid on karjäärimustriga (mitte kalasabad), kast kõrgete puuportedega (mitte madal ja rauast), elektrijuhtmed pole varjestatud jms. (meil olid bensiinimootoriga mürsuvedajad sellised, aga 93 valati neile sellegipoolest - üks Ural kõik)
Mootoritega on ka nii, et N-lõpuliste mootor on ZIL-375Ja4, aga kõikidel teistel lihtsalt ZIL-375. Ju seal mingid tuuningusepad ikka nokitsenud olid. Silma jäi ka näiteks, et Ural-375K pidurisüsteemis on õlikindlast kummist detailid ning sinna võib (ja Arktikas peab) pidurivedeliku asemele õli panema.

Kütuse "kontrollkulu" oli olenevalt mudelist 46-58 liitrit, aga kohe juures, et armees kasutatakse normi 75l/100 km. Ja sellele veel juurde talve eest, kolonnis sõitmise eest, õppuste eest teedeta maastikul (75%!), haagise vedamise eest (10 % tonn) jne.
Võrreldes 1973 aasta raamatuga oli kütusenorm suuremaks läinud. Diisel-Urali kütusekuluks armees oli lajatatud 38l/100 km koos märkusega, et seda korrigeeritakse vastavalt praktilisele kulule. (disla oli siis äsja relvastusse võetud)
Järelikult siis bensiini-Urali kasutamise kogemused viimase 10 aasta jooksul näitasid, et bensiini kulub ikka rohkem kui kõik arvutused eeldada lubasid. Pole ka imestada, ikkagi AI-93, sõduri 3-rublane kuupalk ja selle AI-93-ga sõitma hakanud Zigulid. :D


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 93 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: diesel, Roamless ja 14 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt