www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 31 Mai, 2020 18:49

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 93 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04 Aug, 2010 9:15 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
Tsiviilversiooni mootor polnud kohandatud koolmekohtade läbimiseks.
Sõjaväe versioonil oli ekraneeritud hermeetiline süütesüsteem, karteri tuulutus oli väljalülitatav, ventilaator oli elektromagnetilise siduriga ja alalisvoolugeneraator oli hermetiseeritud. Ühesõnaga võis mootor töötada veidi aega üleni vee all.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04 Aug, 2010 10:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 28924
Vahest puudus ka rehvirõhu reguleerimise võimalus?

Samas pole mingeid käegakatsutavaid argumente selle kohta, et AI-93 kasutamine oleks tehniliselt kuidagi põhjendatud. Urali surveaste oli 6,5, samal ajal 76 tarvitanud sõituautode surveaste oli kuni 7,2 ja sõitsid kõik.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04 Aug, 2010 18:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
No eks ikka silindrite läbimõõt ja töötingimused olid ka määravad. 1978. aasta "Garaažimehhaaniku Käsiraamatus" (Spravotšnik mehanika garaža") antakse kõigi Uralide põhikütuseks AI-93, kuid lubatakse seda asendada A-76. Välja arvatud sadulveokil Ural-375 S, millel asendamine polnud lubatud. Eks just põhjusel, et poolhaagist vedava masina mootor töötab raskemates tingimustes kui haagiseta autol. Nagu ka tihti teedeta maastikul sõitval sõjaväeautol.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04 Aug, 2010 21:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Mai, 2005 12:46
Postitusi: 463
Asukoht: põlvamaa
Karteri tuulutus oli neil siiski viidud sisselaske kolle jalga, karpa alla. Kõrgepinge juhtmed, jagaja ja küünlad olid erilised. Õhku võttis kõrvalistuja juurest kapoti nurgast snookerist mis meenutas seent. Ventikas oli ikka tavaline, laia rihmaga, mis vedas ka kompressorit ringi. Praegu ei mäleta kuidas see kompressori õhuvõtt oli lahendatud. Sildadel ja käigukastil oli eraldi õhutus. Rehvi rõhkusi sai reguleerida. Lisaks olid kabiinis taga nurkades automaadi kohad ja ka osadel oli ümmargune luuk kõrvalistuja kohapeal. Norm oli poolhaakel liiter ja kilomeeter. Mootori kohta oli enamus asju juba välja toodud.
NB! meenus ka, et kompressoril oli eraldi kõrvalt viidud õhuvõtu "seende". esi ja tagatuledel olid veel eraldi pimenduskatted ja pimendus olukorras ei tohtinud üldse suunda näidata. Üks õnnetu ja uimane konn oli selle bensiinimootoriga versioon. Diisel oli valadavalt Kamaz-i mootoriga, mille esiots oli veidi teistsugune nagau ka ZIL 133-l. Kast oli ka nn Kamazi lühike, ilma poolkäikudeta, Vahekast oli bentsukaga sama kuid diffrid olid kiiremad diislil. Tehti ka Urale MAZ-V8 mootoriga. JAMZ-238 ja Kraz-i käigukastiga. Mingeid blokeerijaid sildades polnud ja talvel libedaga oli temaga teepeal ikka päris libe sõita. Lumistel põldupidi aga ronis päris hästi. Kandevõime oli bentsukal mälujärgi 6500kg ja dislal 8000 kg (osadel).

_________________
Muideks lahe foorum on see :)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04 Aug, 2010 21:56 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Mai, 2010 13:57
Postitusi: 75
Asukoht: Tartu, Tallinn
Oma vene sõjaväest mäletan seda, et see Ural ei olnud eriline maastikuauto. Meie õppustel oli tavaline, et esimesena jäi seisma Ural, siis Gaz66 ja kõige vapram ronija maastiku tingimustes oli Zahhar, Zil 157. Eriti veel talvel, kõva kattega teedel käidi ikka Uraliga ja Gaz 66 liiklemas, kuna need liikusid ikka kiiremini. Urali bensunorm oli õppustel 100 liitrit 100 km läbimiseks ja kallist bensiini AI 93, kusjuures, ega müügiks palju alles ei jäänud, juhtus sedagi, et ei jätkunud sõidukski.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04 Aug, 2010 23:55 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1430
Viskosiduriga oli diisel-Urali ventilaator. Seda sai ümber lülitada automaatseks (nii, et mida külmem mootor (õli), seda aeglasemalt pöörleb), selliseks et pöörleb kogu aeg ja nii, et ei pöörle üldse. Kui oli vaja ventilaatorilabadeni vette minna, lülitati see mittepöörlevaks. Bensiini-Uralil lasti minu mäletamist mööda ventikarihm lõdvaks.
Uutel oli karterituulutus sisselaskesse viidud, aga vanadel oli lihtsalt toru õue nagu vanadel autodel ikka. Selle toru otsas oli kraan, mis vette minnes kinni keerati.
1,5 m sügavuses vees võis kirja järgi sõita ehk umbes esimese poritiiva ülemise servani (või juhiistmel peaaegu põlvini-munadeni)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: TUVASTADA sõiduk
PostitusPostitatud: 18 Mai, 2011 14:22 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 06 Apr, 2008 22:15
Postitusi: 6
Huvitav mis otstarbeks seda sõidkit kasutatud on, vedeleb juba aastaid lennujaama taga, rüüstatud pole ja seisukord visuaalselt paistab täiesti okei.

Pilt

Uploaded with ImageShack.us


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 18 Mai, 2011 16:00 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Veebr, 2008 21:47
Postitusi: 58
ZIL 131 arvavasti side- või lokaatorjaamaga
NSVL oli laias kasutuses sõjaväel


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: zil 131
PostitusPostitatud: 18 Mai, 2011 19:06 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 02 Mär, 2004 18:36
Postitusi: 1006
Asukoht: Tallinn
Ilmselt ikka releika, sest vähemalt minu sidemasinal küll ei olnud kongil kõrvalust, oli vaid tagauks. Selle koha peal kuhu avaneks kõrvaluks oli radisti töölaud.

_________________
www.taturin.com


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 19 Mai, 2011 9:04 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Sept, 2005 13:57
Postitusi: 2011
Asukoht: Harjumaa
Rohkem nagu staabimasin K-131 kongiga. Зил 131 К-131 мш-1.131

_________________
www.automobilia.ee


Viimati muutis Würger 190G, 26 Mai, 2011 7:54, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21 Mai, 2011 22:40 
Eemal
Liige

Liitunud: 26 Mär, 2011 20:53
Postitusi: 130
Muidu üsna standartne kong, eesotsas kütteseade, paistab üks antenni alus. Võib luuluda mõnele sidemasinale või MTO-le. Samas on huvitavad redelipulgad kongi esiosal ning miskit ka katusel, mis annab pigem aimu, et tegu ei ole siiski tavalise MTO-ga. Uks külel näitab, et pole ka tüüpiline sidemasin, sest neil on uksed tavaliselt vaid tagaküljel. Samas pole see mingi reegel, näireks R-142-l on uks küljel, nagu pildilgi. Kui tegu on sidemasinaga, siis ilmselt on talt teleskoopantenn pihta pandud, igal juhul ei paista seda kusagil. Staabimasinatel olid minu meelest katusel relsid (käsipuud), sellel autol neid ei ole. Nii et ühe küljepildi järgi on raske tuvastada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Mai, 2011 1:37 
Eemal
Liige

Liitunud: 17 Mai, 2006 22:01
Postitusi: 276
Selline masin siis ehk
http://aviaros.narod.ru/par-10.htm

_________________
Mida paksem ajatolm, seda ilusamad tunduvad selle all olevad asjad.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: tuvastada!!
PostitusPostitatud: 05 Sept, 2011 14:18 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 01 Dets, 2007 20:56
Postitusi: 11
Asukoht: tallinn, vahel holland
palun öelge mis krt asi see on?

Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: tuvastada!!
PostitusPostitatud: 05 Sept, 2011 14:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Mär, 2006 14:52
Postitusi: 402
http://en.wikipedia.org/wiki/Raupenschlepper_Ost

Kui nina peal olev number just dubleeritud pole, siis on Wiki artiklis pilt samast masinast.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Kas tegemist Ämari tarbeks hangitud masinaga?
PostitusPostitatud: 26 Mai, 2012 10:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Okt, 2005 21:57
Postitusi: 2848
Päästemasin pildil küll Tapas.
http://www.mil.ee/~fotek/gallery/view_p ... 374&id=aaf

_________________
Unforeseen consequences


Viimati muutis Roamless, 26 Mai, 2012 10:15, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 93 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt