Tsiviilmaasturi taktikaliseks tegevuseks ettevalmistamine

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
cleo
Liige
Postitusi: 197
Liitunud: 28 Okt, 2008 14:50
Kontakt:

Postitus Postitas cleo »

Kapten Trumm kirjutas:]

Ise mõtlesin koju sõites, et kui KV pakuks - nt Gaz-66, remonti vajav, aga komplektne - võtad endale, kohustud 5a sellega RÕKi ilmuma, iga aasta ülevaatuse läbima, maastikul vajalikud asjad korras hoidma - kui lepingut täidad, on 5a pärast auto sinu. Mis sellega vahepeal teed, kas vead maal puid või teed lõbusõitu, oma asi, aga ettenäitamiskohustus olgu täidetud. Ei täida- auto ära
Miks peab mingi vanarauaga vaeva nägema? Palju lihtsam ja loogilisem oleks sama asja normaalse 4x4 veoka baasil teha.
Gaz 66 on vene tingimustes hea masin, tingimustes, kus igal teisel on sündides käsi küünarnukini õline ja teises käes heebel ja kuvalda.Meil oleks vist prioriteet omada töökindlat ja töövalmis reservi sellel X-päeval. Soovitavalt unifitseeritud ja spetsifitseeritud. Mudarallis osalejaid on on meil piisavalt: elering, eesti gaas, metsalõikajad,-vedajad, puurkaevumeistrid jne jne....
Niikuinii on prognoositav eluiga masinal X päeval mõõdetav ainult päevades, heal juhul kuudes, seega selle aja võiks ta probleemitult vastu pidada, ilma iseseisva lagunemiseta.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

Siinkohal olen Kapteniherra ja USP-ga täiesti ühel meelel. KUID! Eestlane on piisavalt loll, et tagantjärgi tark olla. Kes on meil Eestis, kellele poleks vaja seda stsenaariumi puust ja punaseks ette teha? Enamikus on need 40 + vanuses kodanikud ja suhteliselt väiksearvuline osa noorematest, kes on patriootlikud ja suudavad ka oma peaga mõelda! Pole N.Liidu käpa alt väljasaamisest alates seda rahvale sisse süstitud, nüüd aga on hilja. Lisaks on meil venemaa lippude ja georgi lindikestega end ehtiv viies kolonn (ja need on noored) + meie oma viies kolonn, kes Maanuse toodud näite puhul müüb meid kohe maha. Mõttetu arutelu "villiste" tuunimise teemal. Selle jätkamiseks ei näe mina ühtegi tõsiseltvõetavat põhjust.
sitt päev, kellele kurdad
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Saab sõjasõitu ka lihtsamate masinatega sõita. Arnold ei lase valetada, et diiselmootoriga vana Opel Astra on natuke oskava juhi käes võimeline läbima metsateid ka ekstreemse tuisu tingimustes kui kogu kapotialune on tihkelt lund täis. Ja soos upub ka Land Rover ära.
Mõistusega eestivenelane aga toetab pigem EV-d, kuna elu on siin vabam ja pärast "vabastamis eesti natsionalistidestt" peaks ta "vabastajaile" igavesti tänulik olema ning seda kohustust tuletataks talle igal võimalikul juhul meelde. Vene inimene aga on reeglina ratsionaalse mõtteviisiga.
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Postitus Postitas Tiam »

Huvitav kui suur on Eesti Enegria Jaotusvõrkude masinapark???? Tegemist on ühe viimase suurema riigiettevõttega, kellel on vist arvestatav üle eestiline olulise suurusega autopark peale eraomandis oleva ELTEL sidevõrkude. Minu idee seisnekski selles, et siin tavaliste "pirukate" ja minivanide kasutusele võtta maastikuläbivusega autod, kasvõi näiteks Toyota Hiluxid. Riigi poolt soodustataks nende autode ostu EE jaotusvõrkude puhul näiteks piisavlt suure summaga, et nende elutsükli kulud jõuaks samasse klassi seni kasutatavate masinatega ning mobilisatsiooni olukorras oleks suurem hulk õiget värvi ja ettevalmistatud maastureid hajutatult üle Eesti ka kohe võtta. Samade ette valmistatud õige varustuse ja värviga autodega varustada ka keskkonnaamet ja metskonnad ning taas kaks kärbest ühe hoobiga tabatud.
maanus
Liige
Postitusi: 231
Liitunud: 21 Mai, 2008 16:08
Asukoht: Sääse
Kontakt:

Postitus Postitas maanus »

Millise nõidusega panna riik midagi soodustama?
Eestis maksis auto registreerimine vist 900 EEK-u. Välisriigist toodud auto arvele võtmine veel 100 korda rohkem. Kuuldavasti pidid uue liiklusseaduse jõustumisega ARK-i hinnad veelgi tõusma. Soomes aga maksab auto registreerimine näiteks 12 EUR-i. Nii läheb vajadusel minu L 200 sõtta Soome numbritega! Keegi ärgu arvaku, et ma ta maasse kaevan :lol:
tai
Uudistaja
Postitusi: 19
Liitunud: 17 Dets, 2007 10:16
Kontakt:

Postitus Postitas tai »

Lugesin ja ei saanud mitte vaiki olla. Kapten trummiga nõus suvaline vanema sordi veok on 6x efektiivsem asi, kui mingisugune parketimaastur.
Samas on mõistus see, mis töö ära teeb ehk siis olles kõrvalt näinud millise väljaõppe ja kogemustegaon ekv ajateenijad ja ka ohvitseri pool, siis jääb masinate pool resurrsi kasutamata. Milliseid laus lollusi tehakse vintsiga ja kuidas kasutatakse sillalukke jne. Lollusest kinni istumine ja masina lõhkumine on ajakadu. Sellekohapealt on eestis piisavalt tasemel inimesi, kes kindlasti on valmis oma kogemusi jagama ja rääkima/näitama kuidas peaks tegema. Kunagi oli päästeametiga midagi sellist projektilaadset susisemas aja paraku jäi soiku. Metsasõidu abc tuleks selgeks teha siis on elu palju lihtsam.
Olles ise põgusalt tegelenud ka maasturi võidusõiduga, siis on väga lihtsate vahenditeka moditav suvaline ka 2wd opel ascona. Nii näiteks peaks vaatama rehvimüüjate juurest tagavarapaari vedavale sillale traktorimustriga rehve. Läbivus paraneb oluliselt.
Samas on vanemate diisel masinate suur eelis veel EMP kindlus kuna väidetavasti hakkab see teema üha rohkem päevakorda tulema. Suvaline vana masuudipress ei vaja eluks mingit elektrit, kui parkida mägistarterile.
Samas ka teile üks stiilinäide kiirest tõhusast komplektist, mis hetkel küll on sinna paigaldatud transpordiks aga poole päeva praadimisega saaks ka midagi sellist toimivatvalmis ehitada. Kenam oleks selline set teha veel avatava katusega present furgooni alla.
Pilt
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Maasturitest rääkides unustate ära ühe asja:

Rekvireerimiseks vajalik jõupingutus ja kaasnev ilmajääja pahameel ei sõltu (IMO) sõiduki tüübist.

Samas mitu meest saab kinnise kerega dziibiga vedada koos oma isikliku kolaga? Maksimaalselt 5-6.

Mitu meest saab vedada Gaz-53-ga? 2 jagu. Suuremas porteautos saab vedada terve rühma koos üksikmehe varustusega.

Järelikult: kummale on kasulikum suunata jõupingutused?

Dziip on armees vajalik, kuid nende vajadus on tühine võrreldes üldotstarbelise veoautoga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Madis22
Liige
Postitusi: 1476
Liitunud: 09 Mär, 2005 14:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Madis22 »

Üldotstarbeliste veokite vajadus on tõesti suurusjärgus kolm korda suurem, kui maasturite oma, kuid see ei tähenda mitte, et viimaste vajadus oleks tühine, või et maastureid saaks lihtsalt veokitega asendada. Vastavaks asendamiseks sobilikke veokeid on meil tsiviilis märgatavalt vähem, kui hädapäraselt sobivaid maastureid.

Nägin viimatisel Kevadtormil, kuis tankitõrje kahureid veeti logistilise veokiga. Kolm tükki pandi neid sinna kasti. Võiks ju tõesti arvata, et nõnda ongi märksa tõhusam, kui et igale oma veduk anda. Ainult et taktikaliselt noid kahureid kasutada nõnda ei saa. Ja ei kasutatudki. Istusidki kogu Kevadtormi staabikaitses. Ja Põlva MKP luurerühm mahutati kahe Unimogi kasti. Aga et seda luurerühma oleks saanud kasutada üheaegselt kogu pataljoni vastutusalas, seda ei saa loota mitte. Pärast ühe Unimogi kaotust tegutses rühm veel vaid vaatlusega ühe lahingkompanii serval.

Teoreetiliselt on võimalik üks pataljon toppida kümmekonna sadulveoki furgooni aga selle mobiilsus on ... ehh. No ei saa masinate väärtust arvestada selle järgi, mitu meest sellele panna saab. Mõnikord ongi vaja liigutada vaid kolme nelja meest ning sellisel juhul peaks nende liigutamiseks kasutama just nii väikest masinat, kuhu nad peale mahuvad. Eriti, kui see tagab parema liikuvuse ja varjatavuse.
The laws of physics is more what you'd call 'guidelines' than actual rules.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

TT kahureid ja mehi veetakse seepärast logistilise veokiga, et taktikalised on tead ise küll mis aegsed ja mis seisukorras, logistilised tulid aga hiljuti ja on paremas korras. Lisaks on esimesi ka KL ülesandepüstituse jaoks selgelt ebapiisav arv.

Ajakirjanduses on kirjutatud, et vanu Unimoge tuli kogu KL peale 100 tk (tänaseks ka omade "lahingukadudega", aga ainuüksi üks pataljon eeldab kuskil 60+ veokit.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Dan
Liige
Postitusi: 319
Liitunud: 03 Aug, 2005 16:08
Asukoht: Eestimaa
Kontakt:

Postitus Postitas Dan »

Kapten Trumm kirjutas:TT kahureid ja mehi veetakse seepärast logistilise veokiga, et taktikalised on tead ise küll mis aegsed ja mis seisukorras, logistilised tulid aga hiljuti ja on paremas korras.
:dont_know:

:write:

Väga hea! :lol:
Kasutaja avatar
Madis22
Liige
Postitusi: 1476
Liitunud: 09 Mär, 2005 14:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Madis22 »

Dan kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:TT kahureid ja mehi veetakse seepärast logistilise veokiga, et taktikalised on tead ise küll mis aegsed ja mis seisukorras, logistilised tulid aga hiljuti ja on paremas korras.
:dont_know:

:write:

Väga hea! :lol:
Mis siin väga head on? TT-kahurite mõjuvtule ulatus on kolm korda suurem kui kustil, kuid taktikaliselt liikumisvõimetuna on see relv vaid ühekordseks kasutamiseks. Kui neid just tõesti ei kasutata patareidena koos lootuses, et see suudaks esimese ühe-kahe kogupauguga hävitada kõik ohuks muutunud soomustehnika. (Hmmm ... 4 rühmalise a. 6 toru patarei tuleüllatus soomuskolonnile oleks muidugi uhke vaatepilt ...) Tegelikuses vajab iga relv toimetamiseks vaid 3-4 meest ja üht vedukit. Ons sellisele meeskonnale liikumiseks mõistlikum rekvireerida või spetsiaalselt soetada GAZ, või rekvireerida pinnasteedel liikuda suutev tsiviilmaastur. Minu hinnangul võiks miski Patrol, Cherokee või Landcruiser selle ülesandega ilusti toime tulla ja üksusele märgatavalt suuremat liikuvust tagada, kui logistiline veok.
The laws of physics is more what you'd call 'guidelines' than actual rules.
Kasutaja avatar
MadMan
Liige
Postitusi: 1994
Liitunud: 23 Veebr, 2005 19:33
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas MadMan »

Kui tsiviiljeebikul tagumine katusepool maha saagida, siis peaks päris asise sõiduki saama, sest vaieldamatult parim taktikaline sõiduk on - tadaaa - Toyota Hilux.
http://www.emotormag.co.za/index.php?op ... &Itemid=27
http://www.pakwheels.com/blog/articles/ ... otor-sport
KL käsutuses pole sellist masinat. Chevy on ehtne lõks, Iltis on alamõõduline ja G-merssu KLile ei anta, sest logistikal on neid liiga vähe veel ladudes roostetamas. Ja kui antakski, siis ei tohi KL neid ikkagi oma vajaduste järgi ümber ehitada, sest suurtel härradel on vaja nendega õppustel ringi kimada, kahurväelastele kõlbab vana Moogikolakas küll.
Vihkad Eestit? Vali Reformierakond.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Need Chevyd, mida KV "annab" on taluvuse piirini pekki keeratud vanaraud, mille korda tegemiseks KL-l pole ei remondivõimekusi ega raha. UAZ-e ja Iltiseid on kasutajate oma jõududega üles putitatud küll, tehnika on lihtsam/töökindlam ning osade hind ei tapa maha. KV oli nende ameerklastega isegi hädas (kui neid veel massiliselt tarvitati), sest nende töökindlus ei kannata kriitikat.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Dan
Liige
Postitusi: 319
Liitunud: 03 Aug, 2005 16:08
Asukoht: Eestimaa
Kontakt:

Postitus Postitas Dan »

Kapten Trumm kirjutas:Need Chevyd, mida KV "annab" on taluvuse piirini pekki keeratud vanaraud, mille korda tegemiseks KL-l pole ei remondivõimekusi ega raha. UAZ-e ja Iltiseid on kasutajate oma jõududega üles putitatud küll, tehnika on lihtsam/töökindlam ning osade hind ei tapa maha. KV oli nende ameerklastega isegi hädas (kui neid veel massiliselt tarvitati), sest nende töökindlus ei kannata kriitikat.
Nõus! Aga töökindluse kohta ei oska muud öelda kui et see, kes harjunud vene tehnikat putitama, sellele kindlasti tundub selle putitamine rentaablim. Enda vaatenurgast ütleks et õieti putitatud ameerika tehnika pole teps mitte kehv, kellegi jaoks väga loogilisena tunduvat mosse mootorit või nõukogude diislit vaatan küll kui kurioosset saavutust.
vk1
Liige
Postitusi: 1609
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas vk1 »

Madis22 kirjutas:[ Kui neid just tõesti ei kasutata patareidena koos lootuses, et see suudaks esimese ühe-kahe kogupauguga hävitada kõik ohuks muutunud soomustehnika. (Hmmm ... 4 rühmalise a. 6 toru patarei tuleüllatus soomuskolonnile oleks muidugi uhke vaatepilt ...) .
teemaväline, kuid lahe pilt - rootslaste 40-date lõpu 10,5cm. reaktiivkahurite patarei

Pilt
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 54 külalist