Luurajate sõidukid

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

Re: Luurajate sõidukid

Postitus Postitas setu »

Kui proovida vaadata nüüd EKJ mitut arengukava, nende sisu teabe kvaliteeti-kvantiteeti, arengukavade fokusseeritud lugejaskonda, sihtgrupi kaasatust arengutegevusele jne ning võrdleme tehtud hangete ja tehnika võimekustega sh ülalpidamine (säästlikkus, kiirus, personali hulk ja kapital) siis saab kapten Trummi seisukohta võtta kui: jah, olenemata selle paikapidavusest - saab modida vaid neid masinaid, mis antakse. Elik, kui need oleks olnud ka Unimogid, vms - oleks saadud nendega hakkama kõige paremal viisil antud eelarve mahus.

P.S. Britid on endistel SAS Unimogidel ka vastavalt dirtbike' ja võibolla ka endurosid sama üleasande püstituseks kasutanud aastakümneid tagasi. Vist low-end rubriigis sai ka üks U416 selleks otstarbeks visandatud.

Eestis tuleks vaadata hankepõhiselt, sest sealt edasi toimub eelselektsioon. Trumm on juba piisavalt näitlikustanud taktikaliste veokite, DAFide või Sauerite kasutamist "eesmärgi põhiselt". Usun, et kui EKM oleks kasvõi Israeli kombel teinud hanke aitähi eest mitmekümnele USA Iraagi sõja läbi teinud Humveele, oleks saanud sealt piisavalt materjali, millega edasi töötada ka tehnika ja ülesande püstituse tagamiseks.

parimat,
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Luurajate sõidukid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eestis on muidu olemas päris pikk kogemus veoautode baasil bagide ehitamise alal. Läbivuse ja maastikul liikumise kiiruse mõttes ületab nt Gaz-53 veobagi suvalist KV käsutuses olevat dziipi üsna veenvalt. Arvan, et Unimogist saab veel parema teha (nelivedu on olemas, mida Gaz-il pole).
Põhimõtteliselt on selline bagi ehitatud "from scratch", põhiliselt Gaz-53/66 ja BTR osi kasutades.
Võibolla Hummer peaks sammu sellisel rajal.

Teine asi, millega veoauto end maha mängib (dziibi asemel) on kõrgem müratase. Unimogi mürataset alandada on võimalik üsna lihtsate vahenditega nagu parema summuti ehitamine ning mootori varjamine müraekraanide ning mürasummutusvahenditega. Seerias on seal ju valjusti plärisev mootor enamvähem lahtiselt raamil, selle müra on öösi vaikses metsas kuulda kilomeetrite taha.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
gruppen
Liige
Postitusi: 388
Liitunud: 01 Dets, 2005 3:49
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Luurajate sõidukid

Postitus Postitas gruppen »

Millest selline mõte, et meie sportkrokodillid teevad maastikul suvalisele 4x4 Iltisele või G-mersule ära?? :shock:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Luurajate sõidukid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

On elus sõita õnnestunud sellisega.
Uskuge, läbivus on parem kui 4x2 skeemist järeldada võiks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vk1
Liige
Postitusi: 1609
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Luurajate sõidukid

Postitus Postitas vk1 »

huvitav, midagi sellist hakati iisraelis tootma 1975. praegune mudel on selline

http://www.iai.co.il/ramta/RAM-2000%20G ... 20Info.pdf

http://defense-update.com/products/r/ram2000.htm

video kah - http://www.youtube.com/watch?v=xFDxbS5wlQs

huvitav, ka s miskit sellist annaks unimogi baasil aretada?
Kasutaja avatar
hillart
Liige
Postitusi: 3281
Liitunud: 07 Jaan, 2005 15:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Luurajate sõidukid

Postitus Postitas hillart »

huvitav, ka s miskit sellist annaks unimogi baasil aretada?
Mäng hakkab taas ühte ja samasse auku käima.

Vastus on, et - EI OLE VÕIMALIK. EESTIS ei ole võimalik. Kõikjal mujal küll. Isegi Libanoni nurgatagustes töökodades, kuid EESTIS mitte. :roll: Erinevatel objektiivsetel põhjustel. :lol: Nagu meie "tippeksperdid" piisava põhjalikkusega äratõestanud on. :lol:
(v.t. teemad "Tankid ...", "PASI ...", "Estomog ...", "Kombat" jne. - üdini läbihekseldatud temaatika)

P.S.
Tegelikult aga ei tee vastav temaatika ja selle põhjapanevad järeldused meie foorumis mulle aga põrmugi nalja, pigem valdab ääretu nukrus mu meeli. :cry:
Viimati muutis hillart, 16 Mär, 2012 13:50, muudetud 1 kord kokku.
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)

Stellung halten und sterben!!
kert122
Liige
Postitusi: 619
Liitunud: 27 Juun, 2007 21:22
Kontakt:

Re: Luurajate sõidukid

Postitus Postitas kert122 »

Kõike annab aretada, kui selleks oleks olemas tahe, eestis on olemas tööstusparke ja innovaatilise lähenemisega insenere-konstruktoreid, aga puudub piisav tahe :wall:
Eestis algab selle idee arutamine põhjuste otsimisega, miks ei saa, ei ole võimalik, ei ole ette nähtud..jne..jne...jne!


Miskipärast mul lööb silme ette kõrges auastmes parketiohvitser, kes pontsikut süües ja matsutades võtab vaevaks vastata ja kes võibolla pisut üleolevalt muigab ja lausub:"vaadake, teie reamees Toots võibolla ei tea, aga meil on planeeritud aastaks 2018 hankida vot seda ja teist, ning te võibolla ei tea, et ohuhinnang ei näe lähema 10 aasta jooksul ohtu eesti iseseisvusele, ning selle on siiski koostanud oma ala tipud, küsimusi?!?!.......kükki " 8)
paraadil näeme, raisk
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Luurajate sõidukid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eks probleem on kahe otsaga - nagu elus ikka. Hiljutine kogemus mis meele mõruks tegi. Eesti tegijate käest on võimatu tükati hinnapakkumist saada või sotti selgeks teha, mida nad täpset teha suudaksid (olime nõus spetsifikatsioone lõdvendama, et töö tuleks Eestist). Ilmselt seepärast, et ühe kundega tegeleva inimese palk läheb omaniku AMG mersu liisingumakseks ja kontoris on ainus inimene tsehhi juhataja, kel pole õrna aimugi klienditeenindusest. :rip:

Seevastu soomlasel oli marketingi paigas, kohe pandi ette värvilised raamatud, teeme seda ja seda, maksab nii ja nii palju ja valmis on selleks kuupäevaks.
Pidasid kinni igast tähtajast, teavitasid ette-taha kui midagi muuta vaja oli. Hind oli muidugi kallim üksjagu, samas paistis igast liigutusest välja kogemus ning vastutava insenerina ei esitletud sulle 3 kuud tagasi kohaliku ülikooli mehhaanikateaduskonna lõpetajat - vaid tegu meestega, kes vist 30 aastat seda rida ajanud ja teadsid iga tihendit ja seibi.
Huvitav seik - firma juhi autoks oli aga Volkswagen Golf.

Kumba firmasse kamina või peastaabi asjamehed parema meelega läheks?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9145
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Luurajate sõidukid

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:Eks probleem on kahe otsaga - nagu elus ikka. Hiljutine kogemus mis meele mõruks tegi. Eesti tegijate käest on võimatu tükati hinnapakkumist saada või sotti selgeks teha, mida nad täpset teha suudaksid (olime nõus spetsifikatsioone lõdvendama, et töö tuleks Eestist). Ilmselt seepärast, et ühe kundega tegeleva inimese palk läheb omaniku AMG mersu liisingumakseks ja kontoris on ainus inimene tsehhi juhataja, kel pole õrna aimugi klienditeenindusest. :rip:

Seevastu soomlasel oli marketingi paigas, kohe pandi ette värvilised raamatud, teeme seda ja seda, maksab nii ja nii palju ja valmis on selleks kuupäevaks.
Pidasid kinni igast tähtajast, teavitasid ette-taha kui midagi muuta vaja oli. Hind oli muidugi kallim üksjagu, samas paistis igast liigutusest välja kogemus ning vastutava insenerina ei esitletud sulle 3 kuud tagasi kohaliku ülikooli mehhaanikateaduskonna lõpetajat - vaid tegu meestega, kes vist 30 aastat seda rida ajanud ja teadsid iga tihendit ja seibi.
Huvitav seik - firma juhi autoks oli aga Volkswagen Golf.

Kumba firmasse kamina või peastaabi asjamehed parema meelega läheks?
Kusjuures sarnaseid jutte on rääkinud ka kamina ametnikud. Näiteks nendesamade saabaste tellimise juures - kohapealsed tootjad teevad saapaid Saksamaale ja Eesti ostab saapaid kusagilt mujalt. Ja kui riigihange välja kuulutada ja otse pöörduda kohaliku tegija poole, siis öeldakse, et mahud on x kuud broneeritud ning pole aega tegeleda. Mõnes mõttes on tegemist muidugi ka kamina planeerimatusega, kus tahetakse kõike kohe saada. IMHO võiks planeerimisaeg olla ikkagi vähemalt 9-12 kuud, mitte 3-4 nagu praegu. Saabaste koha pealt ei tohiks see ju ometi keeruline olla.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Luurajate sõidukid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui loete erialade alt kohalike täpsuspüsside probleemist, siis seal ei jõua ära lugeda vingumist, et miks me jalgratast leiutamine ja sisse ostes oleks odavam ja parem. See ongi kooliraha, kui tahad ise teha, siis valmistu kuludeks, mis on seotud kogemuse vähesusega, väikeses koguses sisseostetud juppide kalli hinna ning igasugu möödarääkivustega.
Kõik need riigid, kes oma maal ise toodavad, on seda kooliraha maksnud ja mitte vähe.

Kardan, et üks luuresõiduk on kaks suurusjärgu keerulisem asi kui põsetugi M-14le.
Võiks kihla vedada, et kui tehtaks poliitiline otsus alustada soomustehnika valmistamist Eestis, võib igalt poolt KV-s kuulda vingumist, et ei kõlba ja mis viga on.
Pole põhjust arvata, et nt juutide iseleiutatud soomusmasinad (Super Sherman, rasked APC-d tanki shassiil) olid kohe veatud ja töötasid hästi.
Meie aga kisume iga idee ribadeks enne kui see reaalsusse jõuab.
Kuid ma arvan, et soomustatud ratasmasinatega saadaks Eestis hakkama küll.

Kui aga elu käib nii, et lennata sisse suva masinaehitusfirmasse mingi segase ideega ja veel segasema persektiiviga, läheb kõigil suu ammuli.
Ja kui sealt ei suudeta midagi mõistlikku pakkuda (juhtub olema tiba empaatiavõimetu seltskond), siis ei tulegi midagi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
cleo
Liige
Postitusi: 197
Liitunud: 28 Okt, 2008 14:50
Kontakt:

Re: Luurajate sõidukid

Postitus Postitas cleo »

Kilo Tango kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:Eks probleem on kahe otsaga - nagu elus ikka. Hiljutine kogemus mis meele mõruks tegi. Eesti tegijate käest on võimatu tükati hinnapakkumist saada või sotti selgeks teha, mida nad täpset teha suudaksid
Kusjuures sarnaseid jutte on rääkinud ka kamina ametnikud. Näiteks nendesamade saabaste tellimise juures - kohapealsed tootjad teevad saapaid Saksamaale ja Eesti ostab saapaid kusagilt mujalt. Ja kui riigihange välja kuulutada ja otse pöörduda kohaliku tegija poole, siis öeldakse, et mahud on x kuud broneeritud ning pole aega tegeleda.
Osalesin lähiminevikus üle pika aja ühel riigihankel :) Järjekordne kogemus kinnitas mineviku meenutusi riigihangetest ja nende mõttekusest osaleja jaoks:
1) On sõbrad ja sõprade sõbrad. Väljastpoolt "pereringi" tulijatel tehakse parima pakkumise korral
a) uus pakkumiste voor (tingimuste täpsustamisel sõprade kasuks)
b) uus pakkumiste voor (hinna alandamiseks niigi heategevuslikult tasemelt mõttetule tasemele) kanaliseerides tellimus(ed) sõpradele, kes müüvad siis "lisavarustust",(mis hankesse ei kuulu) kosmosehinnaga

2)Sõbrad vormistavad hanketingimuste täitmiseks täiesti formaalsed dokumendid (paber kannatab kõike) et JOKK, hanke sisulisest küljest vaadatakse tuimalt mööda ja heausksele "väljast tulijale" jääb üle vaid nentida, et tahtsime parimat, läks nagu alati.

Ja siis tekibki ühel hetkel, kui keegi äkki tõsiselt kavatseb midagi muuta selles hapus süsteemis, tõrge. Ükski normaalsete partneritega ja sisulise konkurentsi ja ausate reeglitega harjunud ettevõte ei kuluta oma aega ja ressurssi tühikargamisele.
Ja siis ongi olukord kus "saabaste järjekord x kuud ja puuseppade brigadir Puzip vastab ühesilbiliste lihtlausetega" nö kliendi esindajatele :roll:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Luurajate sõidukid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eestis on pakkujate poolt täpselt samasugune tühikargamine ja niisama virisemine, kui saabub hetk, kus on vaja ameerika kombe kohaselt "panna endal raha sinna kus su suu on" (put the money where your mouth is), siis pooled vennad kaovad miskipärast kuskile.
Ükski normaalsete partneritega ja sisulise konkurentsi ja ausate reeglitega
Tõsiselt ve :lol:
Täna on reaalselt olukord, kus ettevõtjate poolt on riigihankel huiamist kindlasti rohkem kui riigisektori poolset sedavõrd labast surimuri nagu eelmises postis kirjeldatud on. Küsimus on selles, et ostja jaoks on olemas juba üsna korralik tõenäosus sattuda mõne "organi" hammasrataste vahele, pakkuja aga ei vastuta suurt millegi eest ja kui sa ei taipa teda piisavalt ahistada igasugu tagatistega, siis häda sulle.

Levinuim huiamise meetod oli viimastel aastatel (ja on ka praegu) alla reaalse omahinna pakkumine ja siis lepingu sõlmimise järel algavad lõputud ostja petmise katsed eesmärgiga oma totaalne miinus vähemalt nulli venitada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
cleo
Liige
Postitusi: 197
Liitunud: 28 Okt, 2008 14:50
Kontakt:

Re: Luurajate sõidukid

Postitus Postitas cleo »

Kapten Trumm kirjutas:Eestis on pakkujate poolt täpselt samasugune tühikargamine ja niisama virisemine, kui saabub hetk, kus on vaja ameerika kombe kohaselt "panna endal raha sinna kus su suu on" (put the money where your mouth is), siis pooled vennad kaovad miskipärast kuskile.
Ükski normaalsete partneritega ja sisulise konkurentsi ja ausate reeglitega
Tõsiselt ve :lol:
Tõsiselt jah. Ise kirjeldad pakkujate poolset käitumist ja mina ütlen, et normaalsed pakkujad ei taha selle "riigihanke" nimelise nähtusega lihtsalt tegeleda enam. Jäänud ongi suva ühepäevaliblikad, mütsiga lööjad ja muidu hõlptulu otsijad. Pikema perspektiiviga töötades "odavaim võidab" hangetega jamada on lihtsalt mõttetu ressursiraiskamine....Pigem panustada stabiilsetele tellijatele ja tootmise optimeerimisele-laiendamisele- innovatsiooni jne
Kapten Trumm kirjutas: Levinuim huiamise meetod oli viimastel aastatel (ja on ka praegu) alla reaalse omahinna pakkumine ja siis lepingu sõlmimise järel algavad lõputud ostja petmise katsed eesmärgiga oma totaalne miinus vähemalt nulli venitada.
Ja mida siis mina sõpradest ja kanaliseerimisest ja kosmosehindadest kirjutasin.... :roll: Ja olemegi alguses tagasi. Puudub võimalus, ressurss ja elementaarne majanduslik tasuvus sisuliselt ausal teel läbilöömiseks.
Kvaliteedil on oma hind ja alatiste "odavaima hinna kriteeriumiga" väntsutatud pakkuja loobub mõttetust tööst.
Noh aitab offtopicust ka. Lihtsalt väikeseks vahepalaks ehk kõlbab :write:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Luurajate sõidukid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ise kirjeldad pakkujate poolset käitumist ja mina ütlen, et normaalsed pakkujad ei taha selle "riigihanke" nimelise nähtusega lihtsalt tegeleda enam. Jäänud ongi suva ühepäevaliblikad, mütsiga lööjad ja muidu hõlptulu otsijad.
Meenutame "maadevahetuse" asju, meenutame, mis firma taga see toimus ja milline oli selle firma positsioon turul (nr 1) - see oleks ilmselt parim näide valitsevatest eetilistest arusaamadest. Küsige mõnelt alltöövõtjalt, mis sõnadega ta "koostööd" meenutab? Kas see firma on "suva ühepäevaliblikas"?

Riigihangetel teevad alapakkumisi ja üritavad peale lepingut oma miinust vahendeid valimata plussi vedada suurfirmad, kes on börsil noteeritud.
Milline peaks veel see "normaalne pakkuja" olema? Konstruktsioon, et Eestis on rida "normaalseid ja ausaid pakkujaid", kes "riigihangetel põhimõtteliselt ei osale" on jamps, mis ei läbi elu katseid. Petta üritavad need tööstusharude lipulaevad samamoodi kui vaid võimalus avaneb.

Üks tark ütles kuskil meedias väga täpselt, et Eesti võlgneb oma eelisseisundi võrreldes Läti riigikorra toimimisega tänu millele või kellele?
Valdavalt asjaolule, et Eesti majandus kuulub piltlikult skandinaavlastele, kellele on võõrad NSVL aegsed töömeetodid.
Kui meil täna kontrolliks majandusharusid Eesti soost asjamehed, oleks meie riik samasugune bojaaride vürstiriik nagu Läti, kus "money talks" ja iga bojaaar ostab endale seadusi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
siilike
Liige
Postitusi: 173
Liitunud: 21 Sept, 2010 17:33
Kontakt:

Re: Luurajate sõidukid

Postitus Postitas siilike »

+1 cleo postitusele.

Kapten Trumm - suurtel on võimalust ka bojaaritseda.

Ma täpsustaks cleo väiteid - riigihangetel ei saa hankija kindlasti mitte ülevaadet kõigist erasektori tegijatest. Kindlasti sõltub olukord ka valdkonnast. Tean ühest valdkonnast, kuidas palju tõsiseltvõetavaid (kes ei ole kõige suuremad valdkonnas) tegijaid hoiab riigihangetest eemale. Kõige suurematel on aga see häda, et kõige suurem on raske olla ilma riigihangeteta ja seetõttu ka erinevad võtted käibe saamiseks. Olgu siis hankija otsustajatega kokkumäng, allapakkumine vm.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 23 külalist