Luurajate sõidukid
Kas selline soomustatud variant suudab kanda ka piisaval hulgal luurajate varustust? Kahtlen selles. Teatavasti peaks luure kandma kaasas suhteliselt suurt hulka eluks/lahinguks vajalikku kraami, kuna peavad tagala toetuseta tihti läbi ajama. Rheinmetalli poolt pakutava pikema teljevahega Wolfi kandevõime jääb 1200kg kanti, mis iseenesest on väga hea näitaja ja peaks tagama piisava varu kandmise, kuid samas koormates seda antud masinat soomusega, ei täida see jälle teiselt poolt oma rolli.
Re: Luurajate sõidukid
arvatavasti odavaim soomustatud luuremasin, türklaste Otokar Akrep - soomustatud Land Rover. väliselt vägagi VBL sarnane, kuid pole ujuv. odavam selle võrra vast?
http://www.youtube.com/watch?v=CyZHJ_3eShQ
http://www.youtube.com/watch?v=CyZHJ_3eShQ
-
- Liige
- Postitusi: 258
- Liitunud: 04 Apr, 2006 8:41
- Asukoht: Kuidas juhtub...
- Kontakt:
Re: Luurajate sõidukid
Ise sattusin itaallaste poolt konstrueeritud ning ehitatud masinale Iveco LMV. Tegu on kerge mitmeotstarbelise sõidukiga, millel on väidetavalt IED kaitse. Andmed on siis järgmised:
Kaal: 6,5 tonni
Pikkus: 5,504 mm
Laius: 2,050 mm
Kõrgus: 1,950 mm
Meeskond: see oleneb variandist. 1+41+3 (Panther)
1+6 (Pikendatud variant)
Soomus: STANAG 4569
Peamine relvastus: Automaatne relvasüsteem(põhimõtteliselt nagu Pasi 188-l)
Kandevõime: 1,2 tonni
Operatsiooniala: 500 km
Kiirus: 130km/h
Need on põhilised andmed, muud andmed ning täpsem info sellest lingilt - http://en.wikipedia.org/wiki/Iveco_LMV
Video: http://www.youtube.com/watch?v=d50ZFXf-k28 ( "Tiigri" ja Iveco võrdlus)
Kaal: 6,5 tonni
Pikkus: 5,504 mm
Laius: 2,050 mm
Kõrgus: 1,950 mm
Meeskond: see oleneb variandist. 1+41+3 (Panther)
1+6 (Pikendatud variant)
Soomus: STANAG 4569
Peamine relvastus: Automaatne relvasüsteem(põhimõtteliselt nagu Pasi 188-l)
Kandevõime: 1,2 tonni
Operatsiooniala: 500 km
Kiirus: 130km/h
Need on põhilised andmed, muud andmed ning täpsem info sellest lingilt - http://en.wikipedia.org/wiki/Iveco_LMV
Video: http://www.youtube.com/watch?v=d50ZFXf-k28 ( "Tiigri" ja Iveco võrdlus)
[i]"The best form of defense is attack."[/i](Karl von Clausewitz)
Re: Luurajate sõidukid
Iveco: Russia: Russian Army (Local licensed production is agreed on, and starts is 2011. Total purchases by Russian army are estimated on around 1755 vehicles in 5 years) [4]
Re: Luurajate sõidukid
Mille need tänapäevased luuremasinad nii rasked on? Kui ma II MS aegseid masinaid vaatan, siis enamus neist jääb 2,5-3 tonni vahele. M3 Scout Car oli 4 tonni, kuid see pidi ka 8 meest mahutama. Hääküll, soomus on paksem, kuid seda mitte nö reaalselt paksema soomusena, vaid tõenäoliselt hoopis virtuaalse soomuse ekvivalendina. Teisisõnu tänapäevane soomus annab sama kaalu ja paksuse juures suurema kaitse. Lihtsalt torkas silma, et see viimatine masin on Unimog 416-ga samas kaalus, mis seab sügava kahtluse alla tema maastikuvõimekuse samaväärsuse.
The laws of physics is more what you'd call 'guidelines' than actual rules.
Re: Luurajate sõidukid
Kas mitte venelastel ei olnud lahe luuremasin, mis oli hästi madalaks aetud?
Luuremasina puhul peaks vist ju tegelikult kerge kaal, hea läbivus ja märkamatus olema põhiomadused. Selliste suurte kergsoomukitega oled nagu märklaud.
Luuremasina puhul peaks vist ju tegelikult kerge kaal, hea läbivus ja märkamatus olema põhiomadused. Selliste suurte kergsoomukitega oled nagu märklaud.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Re: Luurajate sõidukid
Jänkid tunduvad eelistavat kergust ja liikuvust: http://kitup.military.com/2011/07/sof-l ... flyer.html
Re: Luurajate sõidukid
millegipärast on tunne, vaadates nii konventsionaalseid, kui mitte-konventsionaalseid koldeid, et pick-up masin (moditud tehniliselt ja militaarselt, reisijate nõudmistele vastavaks) ajab suurepäraselt asja ära. Ballistiline kaitse on tagatud läbi meeste kaitse ja masina teatud osade kaitse. Kinnitatades dogmat, et lihtsus loeb ja väljaõppinud mees on see, kes sõdib, mitte masin.
Seega - Fenneki sarnaseid masinaid võiks meil Eestis vaja minna küll kümneid ja kümneid, kuid ... sajad ja sajad maasturid ajavad taktikalise tasandi luureinfo kogujatel asja ilusasti ära
Seega - Fenneki sarnaseid masinaid võiks meil Eestis vaja minna küll kümneid ja kümneid, kuid ... sajad ja sajad maasturid ajavad taktikalise tasandi luureinfo kogujatel asja ilusasti ära
Re: Luurajate sõidukid
miks mitte midagi sellist:
http://www.supacat.com/products/defence/wildcat/
http://www.supacat.com/products/defence/wildcat/
Re: Luurajate sõidukid
Mulle tundub see türklaste Otokari VBL sarnane versioon Akrep asjakohane. Piisavalt väike, kerge ja maastikkuläbiv. Luuretiim mahub sisse koos hädapärase stuffiga. Kõlas, justkui oleks olnud tal bensumootor, kuid küllap saaks panna diisli, kui vaja. Meile pole otseselt vaja ka katusele neid kaugjuhitavaid relvi, vaid piisab lihtsalt luugist, kust vaatleja saab välja vaadata. Luurajale on see oma silmaga vahetu ümbruse vaatlemise võimalus minumeelest väga oluline.
Re: Luurajate sõidukid
Kuulsin umbes nädal tagasi ,et meil pidi "Nord-Arms" luurajatele G-mersse modima! Äki oskab keegi täpsemalt kommenteerida , et mida ja mis moodi ?
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
Re: Luurajate sõidukid
Olen pidanud pikema pausi siinsest foorumist. Põhjusega.
Need G-mersud on juba paar nädalat tagasi kõik moditud, kuid nende kogus on väga väike. Mitmed asjad jäid panemata. Järgmine aasta tahaks lisada paar uut lisasüsteemi juurde, mis pikendaks ekipaažide vastupanuvõimekust ja seega pikendaks nende eluiga. Need on spetsiifiliselt arendatud vaid tänu väga väikesele huvigrupile, kelleta oleks jäänud need ka tulemata.
Need G-mersud on juba paar nädalat tagasi kõik moditud, kuid nende kogus on väga väike. Mitmed asjad jäid panemata. Järgmine aasta tahaks lisada paar uut lisasüsteemi juurde, mis pikendaks ekipaažide vastupanuvõimekust ja seega pikendaks nende eluiga. Need on spetsiifiliselt arendatud vaid tänu väga väikesele huvigrupile, kelleta oleks jäänud need ka tulemata.
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Luurajate sõidukid
Minuarust pole sellist asja nagu "hea ja sobiv luuremasin".
Luuremasin peab olema võimeline läbima reaalset maastikku, mida läbib üksus, millele ta luuret teeb.
Vene armees on kasutusel ka luuremasinad, mis on ehitatud BMP baasil.
G-mersu pole mingi luuremasin, vaid mingi sundvise parima puudumisel.
Näide:
Olen ise näinud, kuidas selline Unimogi-põhisele üksusele marsruuti kontrollis ja seejuures esimeses pehmes kohas kõhule pidama jäi.
Mõistagi mingit "luuret" enam teha ei õnnestunud, sest luurajad olid ametis auto välja kaevamisega ning loogilise mõttekäigu tulemusena vist ka ise aru saanud, et veoautokolonni marsruuti kontrollida jalgsi ei õnnestu. Noh, inimene ikka üle 5 kmh ei kõnni. Asi lahenes siis, kui põhiüksus kohale jõudis ja selle hädaluure-auto välja tiris.
Liigne oleks vist lisada, et Unimogide kolonn läbis selle mudase tee lõdva randmega ja ühegi takerdumiseta. Mis oleks reaalses elus juhtunud? Luureauto mudas "freesimise" peale võinuks tulla vaenlane. Lüüakse sissejuhatuseks maha luuremeeskond ja jäädakse sinnasamma ootama - ja põhijõudude ilmumisel antakse ka neile ühte-teist. Sest tee oli blokeeritud.
Kogu ülesanne on lörri läinud, sest luuremasin polnud ülesannete kõrgusel (võibolla juhid kah).
Seega - luuremasin peab olema vähemalt sama läbivusega nagu põhiüksus. On põhiüksus roomikutel, peab ka luuremasin olema roomikutel. On põhiüksus kõrge läbivusega veautodel, ei piisa luureüksusele väikesest dziibist. See töötab ainult kõva kattega teedel. Ei G-mersu, ei Iltis, UAZ ega Chevy ole Unimogile võrdsed vastased pehmetes kohtades. Mis sa ikka teed, kui Unimogi kliirents juba 2 korda suurem mersu omast. Veel vähem sobiks nt roomiküksuse luuremasinaks igasugu missioonisõdade soomustatud ratasmasinad, kus ratasmasina kehv läbivus on kombineeritud soomuse lisamassiga. Tanki ja muude soomusteemade all Oleksoloogias on hulgi näiteid, kus inimesed usuvad kinnsilmi, et Piranha peab maastikul sammu tankiga ja soomusbrigaadi lähiõhutõrjemasinad võivad olla 2-teljelised ratasmasinad.
Luuremasin peab olema võimeline läbima reaalset maastikku, mida läbib üksus, millele ta luuret teeb.
Vene armees on kasutusel ka luuremasinad, mis on ehitatud BMP baasil.
G-mersu pole mingi luuremasin, vaid mingi sundvise parima puudumisel.
Näide:
Olen ise näinud, kuidas selline Unimogi-põhisele üksusele marsruuti kontrollis ja seejuures esimeses pehmes kohas kõhule pidama jäi.
Mõistagi mingit "luuret" enam teha ei õnnestunud, sest luurajad olid ametis auto välja kaevamisega ning loogilise mõttekäigu tulemusena vist ka ise aru saanud, et veoautokolonni marsruuti kontrollida jalgsi ei õnnestu. Noh, inimene ikka üle 5 kmh ei kõnni. Asi lahenes siis, kui põhiüksus kohale jõudis ja selle hädaluure-auto välja tiris.
Liigne oleks vist lisada, et Unimogide kolonn läbis selle mudase tee lõdva randmega ja ühegi takerdumiseta. Mis oleks reaalses elus juhtunud? Luureauto mudas "freesimise" peale võinuks tulla vaenlane. Lüüakse sissejuhatuseks maha luuremeeskond ja jäädakse sinnasamma ootama - ja põhijõudude ilmumisel antakse ka neile ühte-teist. Sest tee oli blokeeritud.
Kogu ülesanne on lörri läinud, sest luuremasin polnud ülesannete kõrgusel (võibolla juhid kah).
Seega - luuremasin peab olema vähemalt sama läbivusega nagu põhiüksus. On põhiüksus roomikutel, peab ka luuremasin olema roomikutel. On põhiüksus kõrge läbivusega veautodel, ei piisa luureüksusele väikesest dziibist. See töötab ainult kõva kattega teedel. Ei G-mersu, ei Iltis, UAZ ega Chevy ole Unimogile võrdsed vastased pehmetes kohtades. Mis sa ikka teed, kui Unimogi kliirents juba 2 korda suurem mersu omast. Veel vähem sobiks nt roomiküksuse luuremasinaks igasugu missioonisõdade soomustatud ratasmasinad, kus ratasmasina kehv läbivus on kombineeritud soomuse lisamassiga. Tanki ja muude soomusteemade all Oleksoloogias on hulgi näiteid, kus inimesed usuvad kinnsilmi, et Piranha peab maastikul sammu tankiga ja soomusbrigaadi lähiõhutõrjemasinad võivad olla 2-teljelised ratasmasinad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Luurajate sõidukid
Üks variantidest on kerge enduro-mootorratas. Tõsi, kuulipildujat talle peale ei monteeri...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 18 külalist