F-35 olevikust ja tulevikust

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

kuna Luftwaffe on viimase 15 aastaga ikka väga kokku tõmbunud, siis jääks ainult praegustest lennukitest ikka väga väheks
Ma tegelikult sellepärast kardangi, et uute lennukite hankimine seda probleemi ei lahenda, lihtsalt kulutab rohkem ressurssi. Pigem tuleks neil hakata võimalikult hästi ära kasutama seda, mis neil olemas on, muidu pole nendest uutest lennukitestki kasu.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19207
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas ruger »

Ja keegi pole siin arvestanud ka muutuvas maailmas ühel hetkel võimaliku sõjategevusega, kus võidakse ka neid mitte nii väga moodsaid lennukeid alla lasta-alla kukkuda. Ehk reserv peab olema.

Soomlased hindasid 5-te lennukit: Grippen, Rafale, F-35, Eurofighter ja SUper Hornetit
http://yle.fi/uutiset/3-9617170
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Väidetavalt oli F-35 Euroopa lähetuse ajal lahingvõimelised ligi 90% ajast (täpsemini 87,5%), mis peaks olema väga hea tulemus. Võrdluseks, samal ajal USAst lähetatud F-16'ed olid lahingvõimelised 75% ajast:
Eight Air Force F-35As from the 34th Fighter Squadron deployed to RAF Lakenheath in the U.K. in April and later flew to Estonia and Bulgaria to remind the Russians that we’ve got a burgeoning fleet of fifth generation aircraft and, well, they don’t.

The 13 F-35As maintained a 90 percent mission capable rate during the three-week exercise, respectable for any combat aircraft. Planes did have problems, including one that lost a generator, but every issue was dealt with inside of 24 hours, according to two Air Force officers talking to reporters today at the end of the exercises.

The early F-35s have much lower mission capable rates, in part because the Air Force is simply having problems finding parts for those jets.

“Our overall mission capable rate for this F-35 deployment (to the U.K., Estonia and Bulgaria) was 87.5 percent,” Col. David Lyons, the 388th Fighter Wing commander, told us. “And my current rate for my F-16s that are doing great work in Spain is 75 percent.”
Ühest küljest ei ole selles midagi üllatavalt, kuna tegu aastakümneid uuemate (sisuliselt tutikate) lennukitega. Sellegipoolest näitab see seda et suurimad lapshaigused on välja saadud ja hooldus juba sujub, samuti vajab vargsus vähem tööd. Näiteks F-22 ei ole minuteada kunagi nii kõrget valmisolekut saavutanud.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

Pisikese tärniga võiks muidugi lisada, et mingit reaalset missiooni need F-35 siiski ei täitnud. Võib-olla kui nad oleks pidanud Läänemerd patrullima, oleks nende valmisolek langenud. Päriselt me muidugi teada ei saa, enne kui F-35 laiemalt teenistusse jõuab - loodetavasti üsna varsti. 8)
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19207
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas ruger »

Lõuna-Aafika kogemustest Grippeni kasutamises ja selle tankimisvõimalustest
https://www.africandefence.net/the-uniq ... f-gripens/

F-35 tellimustest
Pilt
https://twitter.com/laraseligman/status ... 5658990598
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Hispaania kaalub oma Harrierid F-35B ja Hornetid F-35A vastu vahetada:

http://elpais.com/elpais/2017/06/05/ine ... rsoc=TW_CC

Esimene osa plaanist (vertikaalmaandumisega F-35B) ei ole eriline uudis. Neil oli see ammu mõttes (ega alternatiive ei ole, peale võimekuse mahakandmise) rahapuudusel otsustati Harrierite eluiga pikendad. Teine osa on aga veidi ootamatu, vähemalt mulle.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

F-35A täna Pariisi airshowl: https://www.youtube.com/watch?v=YeqryYh_yw0

Visaalselt ägedam osa algab alates 3:20 (kuigi 2:20 ajal hoitakse kohtumisnurka üle 25 kraadi, ning on ka muud huvitavat)

Kavas olevad manöövrid on brožüüril üsna hästi kajastatud:
Pilt

Kahjuks oli antud lennuk endiselt Block 3i tarkvara peal, ehk pardakompuuter, mis tõlgendab piloodi liigutusi lennuki tüürpindade tegevuseks, oli endiselt nn "konservatiivses" režiimis. Antud versioonis kammitseb see lennukit õige mitmet pidi (kuna see tarkvara lõpetati siis kui A mudeli lennutestimine oli veel pooleli). Suurim piirang on see, et G-limiit oli endiselt vaid 7,5G peal, peatse 9G asemel.

Kindlasti ei muudaks agressiivsem lennutarkvara nüüd kogu demot tundmatuseni, aga vähemalt mõned pöörded teeks tiba äkilisemaks küll.

Lennuki Mootor see-eest kuidagi kammitsetud ei olnud, ning tõepoolest, tõukejõud on ikka fenomenaalne! Kiirenduses (seesama 3:20+ lõik näiteks) jäi värske Rafale demo proovilend minuarust ikka pika puuga alla, . Ja see lennukpidi kriitikute arust F-4 stiilis "raske emalaev" olema :dont_know:

Täislahingtarkvara hakatakse lahinglennukitele paigaldama millalgi vahemikus august kuni oktoober, nii et loodetavasti näeb varsti ka 9G Airshow'd. Kui mitte varem siis järgmisel aastal vähemalt

EDIT:
Kusjuure see kõige olulisem manööver: nr 4 (nn pedal-turn), mida suudab USA hävitajatest veel vaid F-22, läks tegelikult suhteliselt pekki. Eelmise nädala proovivideost on seda paremini näha, alates 3:50 (soovitan vaadata viidatud hetkest alates).
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Intervjuu ka piloodiga:
http://m.aviationweek.com/paris-air-sho ... nformation
The F-35’s maneuverability is all the more impressive because, unlike the F-16s that perform at air shows, the Joint Strike Fighter flying the demonstration this week is fully combat-ready. Flynn’s F-35A will move easily through complex aerial maneuvers loaded with everything it needs to go to war.

“All of those airplanes that do air shows—the Hornet, Viper—they are all slicked off without all the external stores,” Flynn said. “They are a party trick at an air show, versus a combat-configured F-22 or F-35.”
ja tundub et piiraja oli lausa 7G, mitte 7.5G peal
After reversing again in front of the crowd, the last move is a maximum-G, 360-deg. turn, which highlights the maximum-rate, minimum-radius-turn capability of the aircraft, Flynn said. The F-35 in its current 3i configuration is limited to 7g; when the fighter gets its full war-fighting capability with the final 3F software, it will be able to pull 9gs.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19207
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas ruger »

Lockheed-Martinil on tellimusi 440 F-35 tellimise osas 11-lt riigilt
Lockheed Martin Corp (LMT.N) is in the final stages of negotiating a deal worth more than $37 billion to sell a record 440 F-35 fighter jets to a group of 11 nations including the United States, two people familiar with the talks said.

Last week, representatives from 11 F-35 customer nations met in Baltimore, Maryland to discuss terms and toured a Northrop Grumman Corp (NOC.N) facility in Maryland that provides equipment for the jet. Those nations included Australia, Denmark, Israel, Italy, Japan, the Netherlands, Norway, Turkey, South Korea, Britain and the United States.

The memorandum of understanding being negotiated between Lockheed and the customers aims to procure 135 or more jets in fiscal year 2018 for delivery in 2020 for about $88 million per jet, the people said.

In the subsequent fiscal years, 2019 and 2020, procurement would ramp up to 150 or more jets per year.

The average price in 2019 could be $85 million for the F-35 "A" variant and could drop below $80 million in 2020, the people said. That would mark the lowest price ever paid for an F-35, making this deal an important step in reducing the overall cost of each jet.
http://www.businessinsider.com/lockheed ... ies-2017-6
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

ruger kirjutas:Lockheed-Martinil on tellimusi 440 F-35 tellimise osas 11-lt riigilt
Tähelepanuväärne on see, et see teeks circa 150 lennukit aastas. Selline kogus saavutati (vähemalt lääneriikides) viimati 80ndatel, F-16 tootmisliinil.

Reuters'i artikli järgi kaubeldakse praegu A-mudeli tükihinda 2019. aastaks $85M peale ja 2020 aastaks tibake alla $80M. Kuna jutt ei käi mitte mineviku vaid 2019-2020 aasta dollaritest, on see igatahes odavam kui F/A-18E, rääkimata Eurofighterist või Rafalest (oleks ka imelik kui ei oleks, arvestades et viimaseid toodetakse parimal juhul paarkümmend aastas).
The memorandum of understanding being negotiated between Lockheed and the customers aims to procure 135 or more jets in fiscal year 2018 for delivery in 2020 for about $88 million per jet, the people said. In the subsequent fiscal years, 2019 and 2020, procurement would ramp up to 150 or more jets per year. The average price in 2019 could be $85 million for the F-35 "A" variant and could drop below $80 million in 2020

http://www.reuters.com/article/us-airsh ... 990S8?il=0
Kasutaja avatar
Tux
Liige
Postitusi: 1327
Liitunud: 30 Okt, 2005 21:13
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Tux »

Siiski on ameerikamaal endiselt ka selle programmi vastaseid, kes sooviksid selle programmi kiiret kinnipanekut
https://www.scientificamerican.com/arti ... e-fighter/
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Kasutaja avatar
Troll
Liige
Postitusi: 3173
Liitunud: 08 Okt, 2004 16:59
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Troll »

Nu-nu, rahandusprofessor on muidugi ülimalt kvalifitseeritud ekspert lennunduse küsimuses:

Kood: Vali kõik

Michael P. Hughes
Professor of Finance, Francis Marion University
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas EOD »

Troll kirjutas:Nu-nu, rahandusprofessor on muidugi ülimalt kvalifitseeritud ekspert lennunduse küsimuses:

Kood: Vali kõik

Michael P. Hughes
Professor of Finance, Francis Marion University
Lennuväes on ta küll teeninud - kasvõi tõkiskingade paigaldajana.
Oluline on sõnumi sisu - kas see on kõiges pettunud isiku spontaanne vihapurse või siis miski, mis saab F-35 edasist arengut õigemale rajale suunata. :dont_know:
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

EOD kirjutas: Oluline on sõnumi sisu - kas see on kõiges pettunud isiku spontaanne vihapurse või siis miski, mis saab F-35 edasist arengut õigemale rajale suunata. :dont_know:
Aga kuhu see siis suunatakse? Minumeelest esitab ta lõik lõigu järel avalikkuses tugevalt kinnistunud müüte (kõlavaid pooltõdesid või lausvalesid) jõudes lõpuks ilmselge soovituseni jalapealt "pood kinni panna". Antud punktid (millega ise samuti süvenemata kuskil 2015. aastani rõõmsalt kaasa jooksin) on ilusti ümber lükatud F-35 Busting Myths videoseerias, ning enamik neist veel esimeses osas.

Miks peaks tänapäeva desinformatsiooni maailmas üldse sellist kõnesüntesaatoriga "youtuberist käkerdist" uskuma? Sest ta on ebapopulaarse vaatepunkti üsna ülevaatlikult ja lühidalt kokku võtnud ning erinevalt paljudest kriitikutest (siinkohal tunnustus viimase artikli autorile, kes on selles osas erand) on ta viitsinud oma väiteid ka viidetega kinnitada (osade transkript ja viited saadaval siin: 1. 2. ja 3. osa). Neist viidetest leiab omakorda veel muud huvitavat infot, mis meedia ega üldsuse tähelepanu pole pälvinud (sensiatsionalismi ja 30-sekundilise keskendumisvõime tõttu).

Ega siin ei olegi muud, kui et tasub selle arvamusartikli ning müüdiseeria viited, mis risti vastupidi väidavad, kõrvuti lahti võtta ning neid võrrelda. Eks igaüks võib ise hinnata. Peale sarnase ettevõtmise ära tegemist muutusin mina siin "palgaliseks LM lobitöötajaks" (ka antud artikli viited on kahuks analoogilised eelnevate ringviitavate arvamustega). Kui kunagi leiaks kriitikaartilkli, mis tooks asjade seisule uut valgust, mitte ei juhiks taas ümber lükatud ja tüdimuseni korratud müütideni, võiksin vabalt uuesti oma arvamust muuta :dont_know:

Avalik arvamus otsustas kuskil 2010 aasta kandis üheselt ära, et F-35 on s*tanikerdis, milles pole absoluutselt midagi head (eks hinna ja ajakulu osas paljus ka teenitult). Seejärel asuti seda järjest valjenevas kajakambris valimatult lahmima. Selle käigus sai "faktiks" ka antud lennuki tehniline impotentsus. Paraku, mida kõvemini karjutakse, seda enam kipuvad faktid narratiivist lahku minema. Kõige rohkem on selle juures kahju sellest, et mürasse läheb kaduma ka kõik vähegi asjalikum kriitika.
Paraku tundub, et sellest avaliku arvamuse ja meedi foonist on tugevalt mõjutatud ka need uued sõnavõtud.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Gideonic kirjutas: Kusjuure see kõige olulisem manööver: nr 4 (nn pedal-turn), mida suudab USA hävitajatest veel vaid F-22, läks tegelikult suhteliselt pekki. Eelmise nädala proovivideost on seda paremini näha, alates 3:50 (soovitan vaadata viidatud hetkest alates).
Siin väike animatsioon ka sellest 4. manöövrist (pedal-turn, see 360 pööre peale viraaži) veel veidi varasemast treeningust USAs. Veojõu suunamisega hävitajad: F-22, Su-35 ja PAK-FA, on shõudel sarnast manöövrit teinud, kuid minuteada ei ole ükski veojõu-suunamiseta hävitaja seda varem suutnud demoda. Veel tähelepanuväärsem on, et ei F-22 ega PAK-FA ei tundu seda sugugi kiiremini tegevat, hoolimata veojõu suunamisest ja piiranguteta lennutarkvarast (vähemalt F-22 puhul).
backflip%2Bpedal turn.gif
backflip%2Bpedal turn.gif (609.47 KiB) Vaadatud 6240 korda
Mitte et see manööver nüüd isolatsioonis mingi eriline maailmanaba oleks... See on pigem lihtsalt tõestuseks, kuidas süüdimatult F-105 või F-4 tasemel manööverdusvõimest rääkijad (Pierre Spray näiteks), ajavad täielikku kägu. Mitte ükski 4. generatsiooni lääne hävitaja ei suuda sellist post-stall ninasuunamist teha, isegi mitte F-18 (mille suurimad tugevused on kõrged kohtumisnurgad ja ninaosutamine madalal kiirusel), rääkimata F-16est, Rafalest või Eurofighterist. Viimaste tugevuseks on pigem kestvad pöörded (i.k. sustained-turn), kus nad on vähemalt airshow konfiguratsioonis F-35'est üle, kuid sugugi mitte palju. Kui nüüd rääkida lahingvarustusest ning hakata lisasüsteeme ja relvastust peale laduma, kaob see eelis kähku ...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist