No antud jutt oli rohkem tingitud ka sellest, küsimusest, et miks F-15C ja Su-30 nad ei lenda nii kiiresti ja nii kõrgel ning käis ka pigem nende lennukite (ja F-22) lennuomaduste kohta.Kapten Trumm kirjutas:No USA kolonel pani selle ju taktikaliste hävitajatega ühte patta ("mida peale hakata Mach 2,8 kiirusega lahinguväljal"). Samahästi võib küsida, et mida hakata peale F-16-ga õhukaitses, kus 9G-ga pole suurt teha ning 15 km lennulagi ning 2000 kmh kiirus jääb püüdmiseks ka napiks (OK, AMRAAMiga saab tulistada well "üles", aga üldiselt rahuajal tuleks rikkuja tabada, üles pildistada jne. Mina väidan, et antud lennukitüüp on venelastele hädavajalik nende üüratu territooriumi kontrollimiseks. Pakun, et mõne aasta pärast kuuleme, kuidas hakatakse neid uuesti ehitama või mahakantud vrakke ellu äratama. USA-s olid ka kunagi taolised lennukid olemas, kuigi jah, mitte nii seksikate omadustega kui venelaste omad (USA omad olid pigem vastand Su-15-le) - F-102 ja F-106. Nende kasutamine taktikalises rollis (Vietnam) lõppes suuresti eimillegagi.
Venemaa vajadusest, igat oma maa ruutsentimeetrit püüdurhävitajatega katta, ei saa ka hästi aru (kas USA katab iga ruutsentimeetrit Hawaii ja Florida vahel, miks see taiga ookeanist kriitilisem on?). Praegu ei ole 1970-80ndad kus teda ohustataks ülehelikiirusel lendavate kaugmaa tuuma-pommitajad. Tuumapomm tuleb nagunii ballistilisel trajektooril, kus püüdurhävitajaga ei ole midagi pihta hakata. Teisteks püüdurmissioonideks (kui ülehelikiirusel lendavad pommitajad) tunduks mulle Su-27 ja tulevase PAK-FA derivaadid sobivamad. Samas vähemalt paberil on tõesti plaanis alustada ennem 2020. aastat ka MiG-31 järeltulijaga, PAK-DP (ПАК ДП, Перспективный авиационный комплекс дальнего перехвата).