See on esialgu ainult õhujõudude eelistus (ehk poliitiliselt võidakse valida ka midagi muud).“The timeframe suggests we need to start introducing successor in about 2025 to cover the Tornado retirement in 2030 – we need a five-year transition phase. That is only seven years away, and so it is very unlikely that industry could develop and introduce an entirely new aircraft type that fulfils the functionalities that we require. History show that the Eurofighter took 25 years before the first aircraft was introduced.”
Valiku tegemisel keskenduti juba olemasolevatele platvormidele, mis on täiesti arusaadav, arvestades et Tornadosid tuleb hakata välja vahetama juba 7 aasta pärast. Selleks ajaks ei jõua plaanitud droonlennukite projekte kindlasti lõpuni.
Eelistuses midagi ülemäära ülatavat ei ole. Ei tasu unustada, et kõik teised Tornado kasutajad (Itaalia ja Suurbritannia) vahetavad selle välja just F-35ega umbes samal ajal, või tiba varem. Lisaks on nende kahe lennukite tühikaal, kasulik koorem ja ka lennulatus enamvähem ühest klassist (kuigi Tornado on mõõtmetelt suurem). Ega teisi uusi Strike-Fighter'eid väga ei toodeta ka, mille puhul tasuks ära täiesti uue platvorm relvastusse võtmine. Ainus mõistlik alternatiiv oleks rohkem (täiustatud) Eurofightereid hankida. F-15E on samut juba üsna vana platvorm ja ülejäänud (F-18E ning Rafale) täiesti Eurofighteri klassist.
Alternatiiviga võrreldes (ainult Eurofighter) on F-35 ja Eurofighter kombo kindlasti võimekam ja paindlikum (aga ka kallim), eeldusel et jõutakse osta ja ülal pidada piisavat arvu lennukeid.
Sakslaste esmane soov oli arendada üldse droon koostöös prantslastega (arvatavasti midagi FCAS põhjal, mis on juba käiv koostöö prantslaste ja inglaste vahel). Selle projektiga arvatavasti ka jätkatakse. Aga algusest peale oli selge, et Tornadode väljavahetamiseks oleks sellega pidanud alustama 10+ aastat varem, mitte 2017.