F-35 olevikust ja tulevikust
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40175
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Mina vaatan huviga, kuidas läheb Soome uuel tulevikuhävitaja konkursil. F-35 võib-olla polekski niipalju teema, kui masinast poleks olemas püstistardiga versiooni, mis annab väikeriigi lennuväele (kui seda muidugi osta suudetakse) sootuks teise kvaliteedi.
Suurriik alustab sõjakäiku väikeriigi vastu sedasi, et üritab tema lennuväljad ja võimalikud lennuväljana kasutatavad kohad (lennujaamad, pikad vastavad maanteejupid) muuta sveitsi juustuks.
Konventsionaalsete hävitajatega on siis vähemalt seis väga raske (kui mitte võimatu), aga kui toda hüppavat F-35 õnnestub säästa, siis nende lennutamiseks sobivate kohtade arv on ju tavahävitajate oma korrutada sajaga. Lisaks võimaldavad vargomadused ilmuda peole märkamatult ja kaduda teadmata suunas (keerukas fikseerida kohta, kuhu kadus). Vaja on ainult õhuruumis pilti omada.
Rootslased lahendasid antud võimalust piiratumate ressursside ja tehnoloogia juures (rootsi sõjalennukiehitus sõltub suuresti sisseostetavast/litsenseeritavast tehnoloogiast, näiteks Ameerika mootoritest), luues lennukitele erilised, "off road" omadused. Näiteks Viggeni reverseeritavad mootorid, tandempaigutusega rattad telikus, Gripeni väiksus ja lihtsus jne. Kuid see on ikkagi pool lahendust, sest ohutuks opereerimiseks on vaja vähemalt kilomeetri pikkust sirget teelõiku. Püststardiga lennukid on senini olnud lihtsalt ebakindlad (Harrier - lääne lennukite avariilisuse meister) või lihtsalt kättesaamatud (nt Jak-141). F-35ga peaks see olema lahendatud, vähemalt ei pidanud see üliohtlik rippumine enam piloodist väga sõltuma.
Saksamaal oli külma sõja ajal selliseid kohti alla 30, usun, et idanaabri mitme tuhande lennukiga õhujõud oleks ka need suutnud hea tahtmise juures auklikuks teha.
Ühesõnaga, (V)STOL F-35 looks (piisavalt rikka) väikeriigi lennuväele unikaalse võimaluse - suurriigil on selle neutraliseerimine suht keerukas (et mitte öelda võimatu). Gripen või Super Hornet minuarust ei too soomlastele taolist kvaliteeti - nad on nähtavad, venelaste radarid on suured (näevad kaugele) ja venelasi lendab õhus vastu kindlasti palju rohkem. Praegu hoiab AIM-120 nina veepeal, aga kui varsti leiutavad venelased midagi sarnast?
Suurriik alustab sõjakäiku väikeriigi vastu sedasi, et üritab tema lennuväljad ja võimalikud lennuväljana kasutatavad kohad (lennujaamad, pikad vastavad maanteejupid) muuta sveitsi juustuks.
Konventsionaalsete hävitajatega on siis vähemalt seis väga raske (kui mitte võimatu), aga kui toda hüppavat F-35 õnnestub säästa, siis nende lennutamiseks sobivate kohtade arv on ju tavahävitajate oma korrutada sajaga. Lisaks võimaldavad vargomadused ilmuda peole märkamatult ja kaduda teadmata suunas (keerukas fikseerida kohta, kuhu kadus). Vaja on ainult õhuruumis pilti omada.
Rootslased lahendasid antud võimalust piiratumate ressursside ja tehnoloogia juures (rootsi sõjalennukiehitus sõltub suuresti sisseostetavast/litsenseeritavast tehnoloogiast, näiteks Ameerika mootoritest), luues lennukitele erilised, "off road" omadused. Näiteks Viggeni reverseeritavad mootorid, tandempaigutusega rattad telikus, Gripeni väiksus ja lihtsus jne. Kuid see on ikkagi pool lahendust, sest ohutuks opereerimiseks on vaja vähemalt kilomeetri pikkust sirget teelõiku. Püststardiga lennukid on senini olnud lihtsalt ebakindlad (Harrier - lääne lennukite avariilisuse meister) või lihtsalt kättesaamatud (nt Jak-141). F-35ga peaks see olema lahendatud, vähemalt ei pidanud see üliohtlik rippumine enam piloodist väga sõltuma.
Saksamaal oli külma sõja ajal selliseid kohti alla 30, usun, et idanaabri mitme tuhande lennukiga õhujõud oleks ka need suutnud hea tahtmise juures auklikuks teha.
Ühesõnaga, (V)STOL F-35 looks (piisavalt rikka) väikeriigi lennuväele unikaalse võimaluse - suurriigil on selle neutraliseerimine suht keerukas (et mitte öelda võimatu). Gripen või Super Hornet minuarust ei too soomlastele taolist kvaliteeti - nad on nähtavad, venelaste radarid on suured (näevad kaugele) ja venelasi lendab õhus vastu kindlasti palju rohkem. Praegu hoiab AIM-120 nina veepeal, aga kui varsti leiutavad venelased midagi sarnast?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Üks artikkel, kus väidetakse, et masin on veel "toores": https://www.aerotime.aero/en/military/1 ... g-for-f-35
Aga konkurentidest on ta igatahes kõvasti ette rebinud ning see annab aega lastehaiguste väljaravimiseks. Võrdset vastast hetkel pole.
Aga konkurentidest on ta igatahes kõvasti ette rebinud ning see annab aega lastehaiguste väljaravimiseks. Võrdset vastast hetkel pole.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
See pisike jupp peaks ütlema kõik mis vaja selle artikli kohta:
EDIT:
Tegelikult panin kogemata vale lingi.
http://elementsofpower.blogspot.com.ee/ ... rself.html
Seal on sisuliselt sama jutt pulkadeks võetud.
Tegu on pigem poliitilise arvamuse kui mingi praktilise analüüsiga.Dan Grazier at the Project On Government Oversight
EDIT:
Tegelikult panin kogemata vale lingi.
http://elementsofpower.blogspot.com.ee/ ... rself.html
Seal on sisuliselt sama jutt pulkadeks võetud.
Viimati muutis nimetu, 04 Mai, 2017 9:55, muudetud 1 kord kokku.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
See on jah GAO (ühe USA järelvalveasutuse) raporti refereering. Selles suhtes on märkus õige, et lennuk ei olegi ju valmis. Kindral Bogdani sõnul plaanitakse praegu Block 3F (täislahingvõime) tarkvara hakata laadima A mudeli peale selle aasta oktoobris, GAO arvab, et see saadakse valmis alles mais 2018. GAO on kindlasti liiga pessimistlik (nagu ikka, see on nende töö) kuid mingit väiksemat hilinemist võib seal ette tulla küll. Sisuliselt see väga palju muuta ei tohiks.EOD kirjutas:Üks artikkel, kus väidetakse, et masin on veel "toores": https://www.aerotime.aero/en/military/1 ... g-for-f-35
Aga konkurentidest on ta igatahes kõvasti ette rebinud ning see annab aega lastehaiguste väljaravimiseks. Võrdset vastast hetkel pole.
GAO Argumendid, et Block 4 tarkvara ei tohiks ennem arendada kui 3F on täiesti valmis, testidud ja vastuvõetud on küll ... no comments . Ainus asi mis sellega saavutatakse on see, et järgmine suurem tarkvara-uuendus lükkub lihtsalt edasi.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Veel Atlantic Trident 17 kohta.
Teine, vähe põhjalikum elamusartikkel tagaistmelt teise reporteri poolt.
Ning sama õppuse kohta käiv intervjuu 1st Fighter Wing (legendaarne üksus, mille alla kuulub 36 F-22'e) juhiga, kolonel Pete “Coach” Fesler'iga:
http://www.sldinfo.com/reshaping-fighte ... dent-2017/
Teine, vähe põhjalikum elamusartikkel tagaistmelt teise reporteri poolt.
Ning sama õppuse kohta käiv intervjuu 1st Fighter Wing (legendaarne üksus, mille alla kuulub 36 F-22'e) juhiga, kolonel Pete “Coach” Fesler'iga:
http://www.sldinfo.com/reshaping-fighte ... dent-2017/
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Pildike Eesti kohal lennanud F-35-st
https://twitter.com/AirmanMagazine/stat ... 2960556033
F-35 flying over Estonia on April 25, 2017.
https://twitter.com/AirmanMagazine/stat ... 2960556033
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
25. aprilli kohta on ilusad kollased põllud ja rohelised niidud meil...ruger kirjutas:Pildike Eesti kohal lennanud F-35-st
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Vaatasin sama, teiseks olles lennanud näiteks Saksamaa kohal, siis sealne pind ainult põldudest koosneb, Eestile on omane rohkem metsamassiivi rohkus.Pildil põle metsa kusagil eriti näha, juba kõik maha raiutud?25. aprilli kohta on ilusad kollased põllud ja rohelised niidud meil...
Unforeseen consequences
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Vaatasin ka ise sama, et meil küll aprillikuus selliseid kollaseid rapsipõlde pole. Pigem ikkagi tegu Eesti poole teel oleva lennukiga, kas kuskil Inglismaa või Lääne-Euroopa kohal. Seda kinnitab ka delfi õhus tankimise video ja galerii, mis on üsna sarnaste piltidega:Roamless kirjutas:Vaatasin sama, teiseks olles lennanud näiteks Saksamaa kohal, siis sealne pind ainult põldudest koosneb, Eestile on omane rohkem metsamassiivi rohkus.Pildil põle metsa kusagil eriti näha, juba kõik maha raiutud?25. aprilli kohta on ilusad kollased põllud ja rohelised niidud meil...
http://tv.delfi.ee/uudised/eksklusiivse ... d=78004190
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Piloot räägib Business Insiderile enamvähem sama, mis siit teemast läbi käinud on.
http://www.businessinsider.com/f-35-rus ... lth-2017-5
http://www.businessinsider.com/f-35-rus ... lth-2017-5
Today, Russia and China have built impressive arrays of very high frequency, or VHF, and other integrated radars that can spot even the US's most advanced and stealthy jets like the F-22 and the F-35 under the right circumstances.
While many have rushed to declare stealth a fruitless and expensive path for the US Air Force to walk, retired Marine Maj. Dan Flatley told Business Insider why pilots of America's most expensive weapons system weren't afraid of Russian or Chinese counterstealth.
"Adversaries have to build a kill chain," said Flatley, a former F-35 pilot. Just because a radar can find an object — and Russian VHF radars can spot F-35s — doesn't mean it can fix, track, target, and consummate that kill chain with a missile hit, he said.
"We're not trying to prevent every aspect of that chain, just snap one of those links," Flatley said.
So while an infrared search and tracking system could spot an F-35 and give enemy pilots an idea of where it is, it couldn't track it or target it with a missile. This means that the systems Russia and China have spent millions developing provide only a tiny glimpse of the F-35 — systems that may be sunk costs in the grand scheme of things.
"I don't need to stop everything all the time," Flatley said of the kill chain. "I just need to make you unable to finish what you've already invested tons of time and money and effort in trying to shoot me down."
"That's the thing people don't understand," Flatley said. "They think we're saying we're invisible to everyone all the time, at all bandwidths and energy levels. ... That's not what we're saying."
Flatley says F-35 pilots joke that only Wonder Woman has an invisible jet. The reality is that the F-35 is a huge piece of flying metal and alloy — a radar pointed at the right place at the right time will definitely spot it, but good luck shooting it down.
Meanwhile, as the enemy systems scour the skies for any trace of the F-35, the F-35 sees all of those radar emissions and can pinpoint the air defenses and enemy planes.
Where legacy planes had to choose between lethality and survivability on a mission, the F-35 can do four, 16, or even 32 things at a time, meaning that while air and ground threats look for the stealth jet, the F-35 can drop bombs to smash them, according to Flatley.
"We're extraordinarily confident in what we believe the performance of this jet is, and we have a lot of data and material to back that stuff up," Flatley said.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Sakslased tunnevad huvi F-35 vastu (soovivad salastatud tööpäeva pikkust infotundi)
Sakslastel on plaanis asendada enda Tornadod 2025 - 2035 ajavahemikus. Esmalt oli sakslastel mõte Tornado asendamiseks luua uus 5. generatsiooni lennuk koostöös teiste huvilistega, tundub et nüüd analüüsitakse ka teisi alternatiive. Uus 5. või 6. põlvkonna EURO-lennuk võib olla täitsa jumekas idee, kui raha jagub, kuid Tornado asendamiseks on see algusest saadik kahtlane.Lihtsat ei ole reaalne seda 2025 valmis saada, eriti kui alles otsuse kuidas üldse edasi minna, tehakse 2018. a. Kui jutt käib 2020ndates, on Tornado asendamiseks ainsad mõtekad alternatiivid kas rohkem Eurofightereid või F-35 (millega asendavad Tornado itaallased ja britid).In the letter, the Air Force said a small team of air force officers was gathering data to prepare for a detailed analysis of alternatives for a new warplane.
The group was working closely with the ministry's "Task Force Future Air Combat System," which aims to make a recommendation for a political decision in mid-2018, he said.
"In order to understand (the) F-35's cutting-edge technologies, the German Air Force is requesting a classified brief of the F-35's capabilities in general and especially concerning sensor suites, information management and operational capabilities," the letter said.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Isegi pole otseselt vaja rohkem Eurofightereid, vaid hoopis kohandada olemasolevad lennukid missioonile sobivaks. Eurofighteril peaks relvastuse osas olema küllalt valikuid. Võib-olla oleks veel vaja mingit sobivat sihtimisseadet. Kulude poolest oleks see ehk mõistlikum variant.Tornado asendamiseks ainsad mõtekad alternatiivid kas rohkem Eurofightereid või F-35 (millega asendavad Tornado itaallased ja britid).
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Kulude poolest kindlasti.nimetu kirjutas: Isegi pole otseselt vaja rohkem Eurofightereid, vaid hoopis kohandada olemasolevad lennukid missioonile sobivaks. Eurofighteril peaks relvastuse osas olema küllalt valikuid. Võib-olla oleks veel vaja mingit sobivat sihtimisseadet. Kulude poolest oleks see ehk mõistlikum variant.
Juurdeostu Küsimus ongi lihtsalt selles, et kuna Luftwaffe on viimase 15 aastaga ikka väga kokku tõmbunud, siis jääks ainult praegustest lennukitest ikka väga väheks (teatavasti korraga lennukorras on neid omakorda ainult 1/3).
Näiteks tunduvalt väiksema eelarvega Itaalial on plaanis jätta endale: 60 F-35A, 15 F-35B, 96 Eurofighterit. Selle kõrval oleks rikkama Luftwaffe 146 Eurofighterit ikka vähe nutune, eriti arvestades missugune kogus F-4 ja Tornadot (85) pensionile saadetakse ...
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
An F-35 pilot explains how the stealth fighter can have a crushing psychological effect on the enemy
Even extremely capable operators fall prey to the F-35's psychological advantage. "It has nothing to do with their skill or technology. They’re at such a technological disadvantage," said Flatley. "I've seen guys in F-18s turn directly in front of me and show me their tails cause they have no idea I’m there."
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 26 külalist