www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 23 Okt, 2020 15:13

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1071 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 30 Apr, 2020 12:59 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 5123
Gideonic kirjutas:
Huvitav pilt f-16.net foorumi teemast mis võrdleb F-35 AIM-9 püloone 4. generatsiooni ...


Kunagi oli mõtteks sootuks suletud VLO konteiner tiiva all, kuhu peaksid siis raketid sisse pandama, sest see püloon võib olla isegi kõikides lainepikkustes täiesti nähtamatu, kuid rakett selle all ei ole seda sugugi mitte. Huvitav, mis sellest mõttest saanud on?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 30 Apr, 2020 13:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2064
Kilo Tango kirjutas:
Gideonic kirjutas:
Huvitav pilt f-16.net foorumi teemast mis võrdleb F-35 AIM-9 püloone 4. generatsiooni ...


Kunagi oli mõtteks sootuks suletud VLO konteiner tiiva all, kuhu peaksid siis raketid sisse pandama, sest see püloon võib olla isegi kõikides lainepikkustes täiesti nähtamatu, kuid rakett selle all ei ole seda sugugi mitte. Huvitav, mis sellest mõttest saanud on?


Nõus, kuigi lugesin kuskilt (llinki kohe ei leindnud), et vähemalt USAF kasutab AIM 9-X Block I mingit modifikatsiooni, mille RCSiga on kõvasti tööd tehtud. Vähemalt otsevaates peaks see olema kaunis minimaalne. küljepeal rikuvad need labad ja suurem profiil asja kindlasti ära.

F-35'el on Terma multi-mission-pod iseenesest olemas. Hetkel kasutavad seda külll ainult mariinid oma pardakahuri jaoks. Tulevikuplaanid laseri integreerimisest oleks ka aga just samasse kohta.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 10 Juun, 2020 7:51 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2064
Mootori uuendusplaanidest:

http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php ... c8#p440933

Räägitakse nii võimalikust adaptive-cycle mootorist kui F-135 uuendustest . Artiklis nati täpsemalt kirjas mis need uuendused tehniliselt endast kujutavad.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 21 Juul, 2020 15:13 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 5312
USA õhujõud ostab Türgi jaoks toodetud F-35 ära. Sellega on üks peatükk sellest jamast suletud. Tootmine pidavat jätkuma vastavalt lepingutele, kuid peale seda kaob Türgi osalus ära.
https://www.defensenews.com/air/2020/07 ... ish-f-35s/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 03 Aug, 2020 9:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Aug, 2008 10:25
Postitusi: 2009
Pisut F35 veel õhus olebatest probleemidest:
https://www.popularmechanics.com/milita ... -35-flaws/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 03 Aug, 2020 13:35 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29794
Tsiteeri:
USA õhujõud ostab Türgi jaoks toodetud F-35 ära. Sellega on üks peatükk sellest jamast suletud. Tootmine pidavat jätkuma vastavalt lepingutele, kuid peale seda kaob Türgi osalus ära.
https://www.defensenews.com/air/2020/07 ... ish-f-35s/


On ka varem taolisi asju ette tulnud - kunagi sai Iisrael endale Iraani tellitud F-16'd.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 03 Aug, 2020 20:16 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Okt, 2005 22:13
Postitusi: 1246
Asukoht: Tallinn
Kõige selle juures on huvitav, et äsja telliti Boeingult ka F-15 uuenduspakett, mille hind pidi olema samas suurusjärgus F-35-ga aga omadused ju pole samad.

https://www.airforce-technology.com/news/usaf-boeing-f-15ex-f-35/

_________________
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 03 Aug, 2020 20:28 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Jaan, 2015 23:08
Postitusi: 71
Tux kirjutas:
Kõige selle juures on huvitav, et äsja telliti Boeingult ka F-15 uuenduspakett, mille hind pidi olema samas suurusjärgus F-35-ga aga omadused ju pole samad.

https://www.airforce-technology.com/news/usaf-boeing-f-15ex-f-35/


Hiina, sellega tuleb veel jama.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 03 Aug, 2020 21:26 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 5312
Olemasolev F-15 lennukipark hakkab pensionieale lähenema ning kiiret asendust pole lihtne saada. Esiteks on F-35 tootmine alles käimas, mis võtab aega, ning lisaks sellele pole nende operatsioonivalmidus koheseks asenduseks sobiv. Õhuvägi tahab valmis lahendust, mille nad saaks sisuliselt loetud kuudega täies mahus lendama panna (vastav infrastruktuur on juba olemas) ning mille valmisolek ei jääks alla olemasolevale lennukipargile. Sisuliselt üks-ühele asendus, mida dikteerib ajakriitilisus.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 04 Aug, 2020 0:56 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2064
nimetu kirjutas:
Õhuvägi tahab valmis lahendust, mille nad saaks sisuliselt loetud kuudega täies mahus lendama panna (vastav infrastruktuur on juba olemas) ning mille valmisolek ei jääks alla olemasolevale lennukipargile. Sisuliselt üks-ühele asendus, mida dikteerib ajakriitilisus.


Siin on ilmselt mingil määral ka lobitööd, et Boeing ka oma osa pirukast saaks (ei tasu unusta et mingi aja, kui seda teemat hirmsasti pushima hakati oli kaitseministriks Trumpi poolt määratud Patrick M. Shanahan Boeingust).

See ajakriitilisus on huvitav argument, aga ka sellega on üks pisiasi mis jäeti ütlemata. On tõsi et F-15C/D peale saab ümber treenida F-15EX peale kuue kuuga samas kui F-35 väljaõpe võtab 18 kuud (36 kui tegu National Guardiga). Samas on F-15EX lennukeid katsetamiseks suhteliselt vähe ja katseperiood (ennem mida lennukit kasutusele ei saa võtta) on 18 kuud. Seega need loetud kuud on kõige varem kahe aasta pärast.

Tsitaat f-16.net'ist:
mixelflick kirjutas:
Earlier, USAF reasoned the following...

"The USAF estimates that it will take six months or less to transition from the F-15C/D to the F-15EX given the significant commonality between the F-15C/D and F-15EX aircraft components and ground support equipment, while the transition time from F-15s to the F-35 (or any other airframe) will take approximately 18 months for an Active Duty squadron and 36 months for an Air National Guard squadron.."

And yet, has anyone taken into consideration this 18 month EX "testing period"? Because when you add that, the earliest new EX units will be ready is... 24 months. Which is 6 months LONGER than it'll take an active duty F-15C squadron to transition to... brand new F-35's.


See et lennukitüüpide arv liiga kokku ei kuiva on muidugi ka mitmes mõttes hea, ei panda kõiki panuseid ühele-kahele kaardile.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 04 Aug, 2020 8:26 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 5312
Asi pole ainult väljaõppes (mis on muidugi oluline), vaid ka lennukeid toetavas infrastruktuuris. F-35 peale üleminek hõlmaks rohkemat kui ainult väljaõpe. Veel üks argument mida ma olen kuulnud on see, et nendes rollides, mida F-15 praegu täidab, on palju otstarbekam ja odavam (jooksvate kulude poolest) 4. põlvkonna hävitajaid pidada.

Loomulikult on oma osa ka lobitööl, ning ilmselt ei taheta, et Lockheed jääks ainukeseks tõsiseltvõetavaks hävituslennukite tootjaks.

Tsiteeri:
And yet, has anyone taken into consideration this 18 month EX "testing period"? Because when you add that, the earliest new EX units will be ready is... 24 months. Which is 6 months LONGER than it'll take an active duty F-15C squadron to transition to... brand new F-35's.

Ma arvan, et testimine ja arendustöö ei lõika nii tugevalt üksuste valmisolekusse kui väljaõpe. Testimise ajal lendavad vanad F-15 tüübid edasi. Aga näiteks piloot, kes osaleb terve aasta väljaõppes, on piloot, kes täidab vähem ülesandeid. Sama käib tehnikute ja muu personali kohta. Seega päris nii lihtsalt ei saa neid aegasid võrrelda - sisu on teine.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 27 Aug, 2020 18:11 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 5123
Ei teagi kuhu see panna, aga USA ehitab suurt taktikalise õhulahingu stimulatsiooni keskust, kus erinevate hävitajate piloodid saavad korraga lennata Venemaa ja Hiina vastu simuleerida konfliktides: https://www.defensenews.com/air/2020/08 ... g-virtual/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 06 Sept, 2020 11:59 
Eemal
Liige

Liitunud: 17 Juun, 2006 20:57
Postitusi: 477
F-35 demolend kus kaamera filmib asja lennukist vaadatuna.

https://www.youtube.com/watch?v=QF7FSDpFYSs&ab_channel=F-35DemoTeam

_________________
Inter arma enim silent leges (sõja aegadel on seadused vaiksed) Cicero


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 15 Sept, 2020 22:20 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Juul, 2009 13:29
Postitusi: 8770
USA on suutnud varjata uue lennukipõlvkonna töötava mudeli tootmist
Tsiteeri:
The U.S. Air Force has secretly designed, built and flown at least one prototype of its enigmatic next-generation fighter jet, the service’s top acquisition official confirmed to Defense News on Sept. 14.

The development is certain to shock the defense community, which last saw the first flight of an experimental fighter during the battle for the Joint Strike Fighter contract 20 years ago. With the Air Force’s future fighter program still in its infancy, the rollout and successful first flight of a demonstrator was not expected for years.

“We’ve already built and flown a full-scale flight demonstrator in the real world, and we broke records in doing it,” Will Roper told Defense News in an exclusive interview ahead of the Air Force Association’s Air, Space and Cyber Conference. “We are ready to go and build the next-generation aircraft in a way that has never happened before.”

“We’re going after the most complicated systems that have ever been built, and checked all the boxes with this digital technology. In fact, [we’ve] not just checked the boxes, [we’ve] demonstrated something that’s truly magical.”

Now, the Next Generation Air Dominance program, or NGAD, sits at a decision point. Roper declined to say how quickly the Air Force could move its next-gen fighter into production, except to say “pretty fast.” But before the service decides to begin producing a new generation of fighters, it must determine how many aircraft it will commit to buy and when it wants to start purchasing them — all choices that could influence the fiscal 2022 budget.

Instead of buying a large quantity of a single fighter over decades and retaining each plane for 30 years or more — as is currently the norm — the “Digital Century Series” model, proposed by Roper, posits that advanced manufacturing and software development techniques make it possible for the Air Force to rapidly develop and buy aircraft more frequently, much as the service did during the 1950s when it bought six fighters from six companies just years apart from each other during the original Century Series.

But for the same price as a single variant of a digitally manufactured fighter produced with a 30-year life cycle, the Air Force could buy a new fighter every eight years and replace them after 16 years — before the plane reaches the 3,500 flight-hour mark here it starts needing heavy overhauls and expensive modifications to extend its service life.

https://www.defensenews.com/breaking-ne ... ghter-jet/
https://www.defensenews.com/digital-sho ... n-5-years/

_________________
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, võib kogu poliitika(demokraatia ja seadused) ära unustada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 22 Sept, 2020 13:03 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 5123
NGAD iseenesest ei olegi midagi väga põrutavat (seda võis enam-vähem isegi aimata, et midagi kusagil toimub), aga põrutav on see uudne protsess, mismoodi asjani jõuti. Sisuliselt on tegemist e-arendusmeetodiga, kus kogu lennuk luuakse elektrooniliselt, toodetakse elektrooniliselt ja ka tehakse testlennud elektrooniliselt. Tegemist on iteratiivse protsessiga (nagu tänapäeval kombeks) ja see konkreetne NGAD on lihtsalt esimene füüsiline lennuk, mis selle protsessi tulemina on taevasse jõudnud (no mitte päris - T-7 on tegelikult esimene).

Kui seda protsessi hakatakse laiemalt rakendama, siis on oodata väga põnevaid uudiseid lombi tagant.

Lähemalt lugemiseks siit: https://www.thedrive.com/the-war-zone/3 ... hink-it-is


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1071 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt