2. leht 85-st

Postitatud: 01 Jaan, 2007 1:13
Postitas ak47
Kas muidu F-35 kohta täpsemaid andmeid pole veel avaldatud, et kui suure kiiruse on see võimeline saavutama ja kui suur on kõige suurem distants mis ta suudab läbida ühe korraga ja kui kõrgele sellega saab minna jne.

Postitatud: 01 Jaan, 2007 12:27
Postitas Kapten Trumm
Asi tuleb suhteliselt karm. Näiteks mootori veojõud öeldakse olevat järelpõletiga 40 000 lbs (18 150 kg), nt senisel võimsaimal ühemootorilisel lennukil F-16C on see vaid 29 000 lbs (13 150 kg).

Vertikaalkiirus saab olema ca 350 m/sek ja maksimaalkiirus Mach 2.3 kanti kui massiandmeid vaadata. Päris kindlasti saab ta olema suurema manööverdusvõimega ja kiirem kui F-16C Block 50/52.

Ilmselt saab masin olema ka supercruise võimeline ilma järelpõletita.

Postitatud: 01 Jaan, 2007 18:49
Postitas Troll
Trumm, ehk paneksid kirja ka erinevused, mis on F-22 ja F-35 vahel? Ühest sinu kirjatükist jäi mulje, et F-22 on paremgi lennuk kui F-35?

Postitatud: 01 Jaan, 2007 21:34
Postitas Kapten Trumm
F-22 ongi parem, kui rahaline pool kõrvale jätta.

F-35 kohta on natuke vara veel rääkida, kuna lennukit on reaalselt 1 lennuvõimeline eksemplar.

F-22 ja F-35 suhe on sama, mis praegu on vastavalt F-15 ja F-16 suhe. Esimene neist on suur, raske ja kallis air dominance fighter mõningade õhk-maa võimega, teine on (suhteliselt) odav, kerge ühemootoriline universaalne masshävitaja.

Palju ühiseid juppe, kuid F-22 on suurema kandejõuga, kiirem, suurema lennukaugsega ja võimsama relvastusega. Ja kõvasti kallim.

F-35 aka JSF (Joint Strike Fighter) on muide esimene selline lennukiprojekt USA lennukiehituses, kus arenduskulud katavad tulevased ostjad ühiselt (varasemad lennukid on ameeriklased loonud alguses oma kulu ja kirjadega).

F-22 saab lisaks ülikallile hinnale (räägitakse kuni 125M dollarit, mis on natuke kallim kui B-1 strateegiline pommitaja omal ajal), mis muidu piirab ostjaskonda, olema väga monopoliseeritud lennuk, mis saab lisaks ameeriklastele saab kättesaadavaks väga lähedastele liitlastele nagu Jaapan, Iisrael ja võib-olla Lõuna-Korea (praegused F-15 kliendid).

USAF ise soovis rohkem panustada F-22 peale, kuid räägitakse, et eelmine kaitseminister Rumsfeldt surus lisaks muule jamale USAF-le kaela F-35. Kuid praegu räägitakse, et osa F-35 rahast läheb siiski F-22 peale.

Postitatud: 12 Veebr, 2007 21:43
Postitas Kruuda
Kas keegi seletaks pisut seda hinna kujunemist...
Projekti hind F-35 ~275 miljardit$ ja plaanis toota nii 2 - 3 tuhat lennukit aga ajakirjanduses on juttu hinnast 45miljon $ tükk tava ja 60 M$ lenukikandja versjoonil. Kas see 45 - 60 M$ on siis lennuki tootmis hind millele lisandub väljatöötamis kulud või kuidas?

Postitatud: 12 Veebr, 2007 21:51
Postitas Kapten Trumm
Kruuda kirjutas:Kas keegi seletaks pisut seda hinna kujunemist...
Projekti hind F-35 ~275 miljardit$ ja plaanis toota nii 2 - 3 tuhat lennukit aga ajakirjanduses on juttu hinnast 45miljon $ tükk tava ja 60 M$ lenukikandja versjoonil. Kas see 45 - 60 M$ on siis lennuki tootmis hind millele lisandub väljatöötamis kulud või kuidas?
USA-s on süsteem selline, et Pentagon finantseerib lennuki arendustöö ja ostab pärast lennukeid nö tootmishinnaga (kus ei sisalda R&D). Muud ostjad ostavad tootmishind+mõtteline osa R&D kuludest. Seejuures see viimane komponent sõltub ka tehingust, ostja poliitilisest vajalikkusest jne.

Nt praegust moekamat hävituspommitajat F-15E Strike Eagle ostab USA ise kuskil 50 miljoniga, kuid muud kunded kuni 100 miljoni USD tükist.

F-35 puhul on see vahe, et R&D kannavad osalejariigid ja lennuk on nö rahvusvaheline, koosnedes osalejariikide valmistatud juppidest.

Postitatud: 12 Veebr, 2007 22:02
Postitas Kruuda
Selge. Tänud!
Aga eeldusel, et see ~45M$ on peaaegu reaalne ja tõenäoliselt aastal 2010 - 2015 (eeldusel, et siis veel on eesti vabariik) on F-35 kõige tõenäolisem ost oleks vast juba praegu arukas hankida mõned (5-10tk) treeninglennukid. http://www.aermacchi.it/M346.htm
Sisu pidada saama panna ka F-35 imiteerima ja "õhupolitseiks" kõlbaks ka.
Kruvides sellele külge paar AIM-120 raketti ja saades tuge maapealselt radarilt oleks see isegi üksiku su-27 vastu piisavalt hirmutav.

Postitatud: 12 Veebr, 2007 22:08
Postitas Kapten Trumm
Postitad kõik teemad läbi?

Eestile lennukite, tankide jms hankimise kohta on siin pikad diskussioonid peetud, vaata eelnevaid lehekülgi!

Mingeid treeninglennukeid õhuväe pähe osta ei ole õige idee.

Postitatud: 12 Veebr, 2007 22:20
Postitas Kruuda
Millest selline pahameel?
Ja mis treeninglennukitesse puutub siis need tuleb nagunii osta. Ja kui eeldada nende vähemalt 10 korda väiksemat hinda siis ehk isegi oleks võimalus. et ostetaksegi! Hävitajaid ei hakka keegi kurat lähema 10 aasta jooksul ostma :cry: ja Leedus sitsivad "õhuturvajad" on vähemalt sama suur naljanumber kui relvastatud treeninglennuk.

Postitatud: 13 Veebr, 2007 0:07
Postitas ottojama

Postitatud: 13 Veebr, 2007 6:36
Postitas wudu
Ma ei saa nüüd aru.
Kui venelaste lennukid on nii vananenud ja viletsad siis mille kuradi pärast jänkid kisama hakkasid kui venelased müüsid Venetsuelale lennukeid?
Ja kui venelased müüksid näiteks lennukeid Iraanile siis jänkid hakkaksid nii kõvasti kisama nagu oleks maailmalõpp käes ...

Postitatud: 13 Veebr, 2007 10:37
Postitas Kruuda
Jänkid on tigedad selle pärast, et nende f-16 jääb ostmata, mitte et kardetaks nende lahingulist võimekust või midagi muud. See lendav kola maksab roppu raha ja seda tahaksid kõik endale. See et mõni neist kolakatest kunagigi mingit sõjalist rolli mängiks on nende tootmis hulka arvestades väga väike aga raha toovad nad ikka sisse müüale ja lisaks veel moderniseerimised ja hooldused ja lagunemised jne. :)

Postitatud: 13 Veebr, 2007 21:28
Postitas Ajet175
Kunagi Venemaa oli oma Jak-141 mõningal määral USAst ees. Kuid raham õigemeni selle puudumine, otsustas kõik. Nüüd Venemaa 5 põlvkonna hävitaja saad tehtud India abil. Sarnastel põhjustel. Kusjuures tuleb ka 2 varianti. Peamine-kahemootorine ja kerge ühe mootoriga.

Kui aga Su47st rääkida, siis pasundati et USA hakkama ei saanud aga Venemaa nagu sai. :shock: Tegelikult jõudsid sama tulemuseni nagu ameeriklased 15 aastat varem X-29 peal. Tagurpidi tiib puruneb kiirustel üle 1.4M. Ja selle tugevdamine läheb nii keeruliseks et asjal pole mõtet.
:roll:

Postitatud: 14 Veebr, 2007 20:14
Postitas Kapten Trumm
Jak-141 on paberil kõvade näitajatega, aga kas seda on keegi üldse lendamas näinud... :roll:

Ameeriklased käisid tavalennukitega nt suunatava veojõuga mootorid läbi 1990ndate alguses ja kasutusse need ei jõudnudki - NSVL õhujõud oleks purustatud ka ilma nendeta ja arendusraha pandi F-22 peale.

Kiivri visiisihik töötati välja 70ndate keskel F-4 jaoks, USAF polnud huvitatud, idee korjas üles US Army oma ja kasutusse jõudis see 1982 AH-64 Apache kopteril.

Niiet paljud asjad, mida ida pool claimitakse kui seninägematut, on mujal leiutatud siiski varem.

Harrier on toimiv ja lahingus edukalt katsetatud lahingumasin, Jak-141 koos oma eelkäijatega on siiski praegu udumulli moodi.

Postitatud: 14 Veebr, 2007 21:05
Postitas MadMan
Kuskilt lugesin kunagi, et USAkad olid Jak-141 VSTOL tehnoloogiast väga huvitatud ja vist isegi tegid mingit koostööd selles vallas.

http://www.janes.com/defence/air_forces ... _1_n.shtml
Lockheed Martin also turned to Russia for technical expertise, purchasing design data from Yakovlev
Pilt