www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 28 Mär, 2017 5:31

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 583 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 15 Nov, 2016 14:27 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1104
Kuna artikkel on kirutatud väga tundlikust teemast on seda OPSEC huvides kindlasti niivõrd lihtsustatud, et üsna võimatu on täpselt aru saada, mis siis ikkagi juhtus ja mida testiti.
2korda2 kirjutas:
Loomulikult peaks klassifikaator olema ajas täienev - kui mingis piirkonnas on tuvastatud "tundmatu signatuur" -> "rakett tuli sappa", siis järgmisel missioonil peaks antud signatuur olema juba esimeses grupis.

Vähemalt selles osas peaks asi ka nii olema. F-35 Threat library on lennutarkvarast eraldiseisev ja vajadusel kiiresti uuendatav osa. Mõte ongi sellest, et (kasvõi peale iga väljalendu) saaks kiiresti klassifitseerida uusi signaale ja olemasolevate ohtute kohta käivat infot täpsustada/muuta.

Samuti peaks F-35 potentsiaalseid ohuallikaid kuvama ka siis, kui neid ei osata klassifitseerida (osade lennusimulatsiooni videode juures on see ka näha) ja klassifikatsioonil on ka õige mitu taset, umbmäärasematest konkreetsete mudelini. Aastaid on F-35 juures pigem häda olnud selles, et kuvatakse välja liiga palju infomüra:
http://breakingdefense.com/2015/03/thre ... e-on-time/


Olles ise tarkvarainsener ei tahaks kohe kuidagi uskuda, et selle lennutarkvara disainerid niivõrd kaamelid olid, et lähtusid printsiibist: "Kui ei suuda klassifitseerida, siis ei ole oht ja ei kuva välja". See tunduks niivõrd kolossaalne ja põhimõtteline möödapanek, et kogu see Sensor-Fusion teema kukus kaardimajana kokku esimese korraliku õppuse puhul.

Kõik mis senimaani selle kohta lugeda on õnnestunud (f-16.net'ist läbi käinud Lockheed'i patendid näiteks), sellisele idiotismile ka ei viita. Pigem üritatakse kahtlast infot igal juhul mitme sensori vahel nn "ristviidata", et igasugu peibutiste efektiivsust vähendada (üsna keeruline on näiteks teha täispuhutavat S-300 radari maketti, mis ühteviisi petaks ära nii EOTS infrapunasensori, SAR radari kui ka EW süsteemi).

Antud saatjat siis ilmselt, kas ei peetud üldse ohtlikuks (vähetõenäoline), või pigem peetigi konkreetselt eksitusvahendiks.

Üsna rumal oleks selliseid eksitusvahendeid välja filtreerida selle järgi, et "viimane käitub pisut erinevat mustrit pidi kui teadaolev radar". Luureandmed on juba iseenesest kaheldava väärtusega ja isegi täpselt "välja luuratud" saatja, käitumist saab vaenlane kerge vaevaga muuta. AESA radari puhul tihti ainult tarkvarauuendusega.

Normaalsetes süsteemides filtreeritakse sellised saatjad välja ikkagi ainult juhtudel, kuimingist käegakatsutavast füüsikalisest piirangust lähtuvalt, ei ole võimalik, et see seade suudab tegelikult sind avastada/jälgida (käitub nii nagu radar ei saa käituda, kui üldse midagi "näha" tahab). Vastasel juhul tuleb ja peabki neid kuvama.

TL;DR
Ilmselt realiseeriti see ohuemulaatori üle jala, kuna varasemad lennukid kuvasid ohudispleil välja kõike, mis enamvähem sobiva lainepikkusega radarikiirt piisava võimsusega lennuki poole suunas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 15 Nov, 2016 16:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Juul, 2015 15:17
Postitusi: 110
Lisaks siia veel, et piisab vaid ühel seni tundmatu signatuuriga õhutõrjeelemendil vaenulikult tegutseda ja threat library't ei uuendata ainult sihikule võetud F-35s, vaid kõigis õhuruumis viibivates F-35tes. Ilmselt me räägime vaid loetud tundidest enne kui terve maailma F-35d oskavad seda sama "tundmatut" signatuuri ohuna tuvastada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 23 Nov, 2016 11:34 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 973
Tsiteeri:
Soome lennuvägi ei vajagi lennukeid, mis suudaksid radaritele märkamatult Soomest Uurali mägedeni lennata, eesmärk on osta lennukid, mis suudavad vajadusel kiiresti kinni pyyda ohipiiri rikkujad ja need vajadusel alla lasta ning lisaks soja ajal toetada maavägesid täpsete pommirynnakutega ja selliseks sobib JAS Gripen hästi, puhtalt pyydehävitajana on F35 kehvake, sest teised lennukid on kiiremad ja nende lennutunni hind on oluliselt odavam.

Minu teada pole ükski reaalselt asjasse puutuv isik väitnud, et F-35 on radaritele "nähtamatu", kindlasti on seda väitnud asjatundmatud klaviatuurisõdalased, kuid nemad ei puutu üldiselt teemasse.
Põhiline eesmärk on ikkagi olnud tulistada vastast, enne kui vastane suuda sind tulistada. Selle tarbeks on vargomadused vägagi väärtuslikud. Näiteks relvade lukustamiseks on vaja kvaliteetset reaalajas edastatavat signatuuri. Selles osas on F-35 kindlasti eelisseisus. Ja selle vastu suurema radari kasutamine teeb ka sinust endast parema sihtmärgi. Lisaks on F-35 eeliseks võrgupõhine lähenemine, mis tähendab, et relvi on võimalik tulistada ka mõne teiselt lennukilt (ning võib-olla ka mõnelt maismaa süsteemilt) tuleva andmevoo abil. Kiiruse osas pole ka asi päris must valge. Patrullimise käigus mingi märkimisväärse ülehelikiiruse saavutamine on iseenesest juba erakordne juhus. Viimati lendasid siin kõige kiiremini tuvastama Eurofighterid 1.3 Machiga. Madalamatel kõrgustel ei pruugita sedagi saavutada. Kusjuures, F-35 peaks suutma oma tippkiiruse saavutama ka koos relvastusega, mida teised lennukid ei pruugi suuta.

Tsiteeri:
Oh taevas, meil siin foorumis ju oma F-35 fanclub olemas - sa postita need soomlaste argumendid eesti keelde tõlgituna Tehnika foorumis olevasse F-35 teemasse.
Ka mina arvan, et F-35 erineb muudest hävitajatest kvalitatiivselt ka PR kampaaniale kulutatavate summade poolest. Sinna hulka kuuluvad ka "vaimustunud kasutajad", kes erialafoorumis lehekülgede kaupa skeeme ja diagramme pritsivad.

Mis seda Gripenit puudutab, siis eks tema probleem (ka Gripen NG puhul) on selles, et ükskõik kui hea 4,5 generatsiooni masin on siiski lihtsalt avastatav, venelased aga lasevad käiku kaugelt võimsamad lennukiradaarid kui seda Gripeni taolisse väiksesse lennukisse iial toppida õnnestub. Sest siin kehtib (muude seaduste hulgas) ka lihtne reegel, et suurem radar näebki kaugemale. Näiteks F-16 suurusel masinal ongi enamvähem tehniline piirang kuskil 130 km "nägemisulatus"

Küsimärk selles seisus on praegu suuresti "vastapoole" A2A keskmaarakettide seis, mis neist on olemas ja mis töötab, on suuresti müstika (ja propaganda). Seni, kui vastasmeeskonnal olid kasutusel nõuka lõpuajal toodetud Su-27 ja MiG-29, on selge eelis Horneti kasutajal. Kuid nende Su-35 ja asjade pealetulekuga hakkab see eelis kiiresti sulama ja minuarust pole kindel, et Gripen NG oleks pädev vastus.

See "nägemisulatus" on ikka väga suhteline mõiste. Üks asi on mingit objekti näha, teine tuvastada ning hoopis kolmas alla tulistada. Gripenil pidi muide väga heal tasemel EW võimekus olema. Ning jällegi, suurema ja võimsama radari kasutamine tähendab ka seda, et sa oled suurem sihtmärk.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 23 Nov, 2016 11:54 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4477
nimetu kirjutas:
...Lisaks on F-35 eeliseks võrgupõhine lähenemine, mis tähendab, et relvi on võimalik tulistada ka mõne teiselt lennukilt (ning võib-olla ka mõnelt maismaa süsteemilt) tuleva andmevoo abil. ...


See võimekus on olemas ka Gripenil.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 23 Nov, 2016 12:05 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 973
Uuemal E variandil jah. Kuigi ma ei oska öelda kas päris samal tasemel, mis F-35 puhul.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 23 Nov, 2016 14:43 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 20380
Rootslased ja soomlased pidid ise nimetama NATO Link-16 "downgrade". :)

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 23 Nov, 2016 15:43 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4477
Kapten Trumm kirjutas:
Rootslased ja soomlased pidid ise nimetama NATO Link-16 "downgrade". :)


F-35 ei kasuta minu teada enam Link-16. Aga muidu küll jah. Gripen on Link-16 compatible, kuid Gripeni native võrk on oluliselt rohkem infot kandev ja väidetavalt ka turvalisem. Ericsson ikkagi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 23 Nov, 2016 17:10 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 973
Legacy ühendusena on Link-16 endiselt alles, kuid põhiline peaks ikka MADL olema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 01 Dets, 2016 12:37 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Juul, 2015 15:17
Postitusi: 110
F-35B'd meredessandilaeval USS America: https://www.youtube.com/watch?v=JLFO00CYF9s

Tundub, et vaikselt hakatakse F-35Bsid ikkagi lennukikandjatest väiksemate aluste peal proovima. Kes tahab aluse enda kohta rohkem lugeda: https://en.wikipedia.org/wiki/USS_America_(LHA-6)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 01 Dets, 2016 12:49 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 14948
Lennuüksuse arvukuselt kipub Kuznetsoviga samasse auku, ehitada plaanitakse 11 laeva. Pluss veel teised samalaadsed (8 tk Wasp+ 3 tk reservis Tarawat) Pluss veel kasutusel olevad täismõõdus CATOBAR lennukikandjad. Ja vaesed kaljapatrioodid väidavad siiani tõsimeelselt, et Kuzja on mingi tõsiseltvõetav argument vastasseisus... :mrgreen:

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 01 Dets, 2016 15:01 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1104
Lemet kirjutas:
Lennuüksuse arvukuselt kipub Kuznetsoviga samasse auku, ehitada plaanitakse 11 laeva. Pluss veel teised samalaadsed. Pluss veel kasutusel olevad täismõõdus CATOBAR lennukikandjad. Ja vaesed kaljapatrioodid väidavad siiani tõsimeelselt, et Kuzja on mingi tõsiseltvõetav argument vastasseisus... :mrgreen:

Kusjuures lisaks sellele on brittidel on tõsine huvi hakkata roteerima mariinide lennukeid enda lennukikandjatele ja vastupidi. Esimesed F-35B'd mis HMS Queen Elizabeth'il tema merekatsetuste ajal lendavad, saavad olema just mariinide omad.

Tulles tagasi selle Proof of Concept'i juurde mis USS Ameroca peal tehti, siis, vahetult ennem seda viidi seal läbi ka viimane F-35B süsteemitestimine (DT-III). Selle käigus katsetatati ebasümmeetrilisi väliseid relvalaadungeid, lendamist tuulistest tingimustes, öösel, jne. Muuhulgas vahetati merel välja ühe lennukil mootor koos lift-fan'iga, ning minema lendas see juba uuega.

Täpsemalt võib selle kohta lugeda siit. Kokkuvõtte-video on kättesaadav siit:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 01 Dets, 2016 15:37 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1104
Üks huvitav võrdlus lennukite lennuulatusest. Nagu autor ise foorumis mainib, on see tehtud sellisel "internetivõrdluse" tasemel (kuid seda siiski lennundust jagava inimese poolt):
https://www.reddit.com/r/F35Lightning/c ... _fighters/

Postitansin selle põhiliselt tekstis olevate viidete pärast (viidatud palju ja korralikult, enamasti tootjate enda andmetele). Oma foorumi kommentaaris (link eespool) viitab hiljutisele Intervjuule kahe piloodiga. Intervjuu video ise:
https://www.youtube.com/watch?v=QTgDTC8_PM0

Seal räägitakse üsna palju 5. generatsioonist, 5. ja 4. generatsiooni vahelistest kogemustest õppustel. Üks intervjueeritav omab kaheksat aastat 5. generatsiooni kogemust (4 a. F-22, seejärel 4.a F-35B, ennem seda veel F-18 Top-Gun instruktor ja palju muud) ning on osalenud õppustel koos(töös) kõigi USAF (F-16C, F-15C, F-15E) ning NAVY (F/A-18C, F/A-18E) kasutuses olevate 4. generatsiooni hävitajatega. Lisaks räägib ta oma F-22 kogemusest ja ning võrdleb seda F-35'ega. Ehk tasub kuulata.

Video lõpust üks huvitav väljavõte teise intervjueeritava jutust, endiselt F-15C (praegu F-35A) piloodilt:
Tsiteeri:
Q: "How's the range of the aircraft from an operator perspective?"

CAP: "I think people that say it doesn't have the range are someone that probably looks at a single-engine aircraft and think so it's just an F-16. It ain't an F-16.

I fly on a regular basis two training stories worth of training that I would do in an F-15C model with two external tanks on it. So I would go up go out and do one offensive push where we do basically one offensive strike into the area and out and hey I'm bingo I've got to go home on fuel with the F-15C.

In the F-35 I'll go out and do two of those without any problem and one of the things that we found out in the exercise up in Wisconsin, was after we were done firing our weapons after we were done getting everybody into and out of the combat area, if we wanted to go on to keep fighting at that point they would ask us to stick around because of all the sensors we could provide and the data link we could provide to help the 4th gen aircraft who still had missiles on board. We still had fuel and the sensors to be able to provide that information form.

So it's got legs, it's got really long legs."
Ehk ainult sisemiselt tangitud F-35A'ga suudab ta regulaarselt teha kaks (teatud tüüpi) treeninglendu (eeldatavasti jäädes vahepeal lihtsalt lennualasse tiirutama). Samas, tehes sama missiooni kahe välise kütusepaagiga varustatud F-15C'ga, sai ta alati vahepeal "bingo fuel" ning pidi käima baasis tankimas.

Ei tundugi nii võimatu, kui kiigata esimese võrdluse tabeleid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 01 Dets, 2016 17:23 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 973
Kunagi uurisin veidi neid näitajaid F-35 kohta. Silma jäi just imelik ebakõla kütuse mahutavuse ja tegevusraadiuse osas. Mulle jäi mulje, et nende arvudega toimub mingi tõsisem sandbagging. Ma järeldasin sellest, et ju siis oodatakse lennukist üsna märkimisväärseid asju selles vallas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 02 Dets, 2016 12:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Juul, 2015 15:17
Postitusi: 110
Kiire arvutus näitab, et F-35 lendab sisemise kütusevaruga 92% distantsist, mille lendamiseks peab Super Hornet kasutama 3 välist lisakütusepaaki (751nm vs 816nm).
F-35 jääb muidugi sealjuures radaritele üliraskesti tabatavaks, samas kui Super Hornet on niisamagi hõlpsasti leitav ja kolme välise kütusepaagiga veelgi kaugemalt.

Väga hästi välja kukkunud tradeoff, ütleks.

Noh, tundub et ka paljude siinsete arutlejate märg unenägu võib teoks saada: http://aviationweek.com/defense/congres ... -35-flyoff
USA Kongress tahab A-10 vs F-35 "joonele panna".


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 06 Dets, 2016 23:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1104
http://www.sldinfo.com/the-moment-pilot ... aordinary/

Intervjuu nelja F-35B piloodiga. Sellesama "USS America" demonstratsiooni ajal. Piloodid kellega räägiti:
Tsiteeri:
Second Line of Defense and a handful of journalists recently had the opportunity to visit with four such pilots during a “Proof of Concept” demonstration on the USS America, November 19, 2016.

The four pilots are some of the most experienced F-35B pilots in the United States Marine Corps (USMC);

  • George “Sack” Rowell, Commanding Officer (CO) of VMX-1 (Marine Operational Test & Evaluation Squadron). Prior to the F-35, Rowell spent appx. 3000 hours over 18 years of flying the F/A-18 Hornet. Previously the CO of VMFA(AW)-533
  • Col. Chad “Mo” Vaughn, CO of VMFA-211. Prior to the F-35, Vaughn spent a couple 1000 hrs over 13 years in the F/A-18A-D Hornet, as well as time in the F-16A-B Fighting Falcon/Viper and F/A-18 Super Hornet at NAS Fallon.
  • Col. Rich “BC” Rusnok, slated to become the CO of VMFA-121 in March 2017. Prior to the F-35, Price spent appx. 7 years flying the AV-8B Harrier II with additional time in the F/A-18 Hornet.
  • Col. John “Guts” Price, slated CO for VFMA-122 (2018). Prior to the F-35, Price spent appx. 1200 hrs and 10 years flying the AV-8B Harrier II, and has about 400 hrs in the F-35 over the past 3 years.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 583 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt