www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 26 Sept, 2020 17:56

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1052 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 71  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Kuuenda põlvkonna hävitajad 2030 aastaks.
PostitusPostitatud: 04 Nov, 2011 21:47 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29641
MiG-25 (ja SR-71) saavutasid need kiirusomadused väga suurtel kõrgusel väga hõredas õhus aerodünaamiliselt puhtas konfis, sellisel tüüpilisel taktikalise lennuväe tegutsemiskõrgusel (mõni tuhat meetrit) ei ole ta eriti kiirem kui maksimaalkiiruselt aeglasemad konkurendid. Lisaks tähendas kiirusele optimeeritud plaaner lahjat manööverdusvõimet ja suurest kütuse massist tulenev koormus plaanerile lahjat g-tolerantsi.

Tänapäeval kaob palju mootori võimsusest manööverdusvõimet/tõstejõudu tagava integraalplaaneri edasi vedamiseks. Kõik see tõstejõud, mida plaaner annab, toodab õhutakistust. Tõstejõud on vajalik nende 300+ m/sek instant vertikaalkiiruste saavutamiseks ja lennuki enda kaalust suure osa andva lahingukoorma vedamiseks. Näiteks F-16 mootori veojõud on kaks korda suurem kui MiG-21 oma, kuid maksimaalkiirused on neil ühesugused. Kuidas on see võimalik? Aga sedasi, et MiG-21 on puhtalt kiirusele orienteeritud disain (kus Vietnami ajal oli manööverdusvõime rohkem kergest kaalust tingitud lisanähtus) - tiibade ja kabiiniga reaktiivmootor. Ehk kui varustada MiG-21 mingi valemiga F-16 mootoriga, siis võib arvata, et tema kiirus saab olema nt M 2.5+.

See seletab ka fenomeni, miks hävituslennukite kiirus on viimased aastakümned paigal tammunud või isegi tagasikäiku teinud. Täna pole mingit küsimust ehitada ka Mach 4 lennukit (kui keegi maksaks arenduse kinni), kuid probleem on selles, et sellises tüüpilises olukorras pole sellega suurt midagi teha (nagu näitasid ka MiG-25 hävitajaversioonide kasutamise katsed Lähis-Idas - kus lennuk oli ette nähtud töötama, puudusid sihtmärgid ja kus olid sihtmärgid, polnud masinast asja.)

Pommitajate puhul on seis natuke teine, sest nad õhulahingut ei pea. Samas nagu näitasid külma sõja ulmeprojektid (XB-70, A-12, T-100, B-58), et selline lennuk on üüratult kallis, kuid põhivastane maapealne õhutõrje on ikkagi kiirem (ja palju odavam). Sestap on täna endiselt põhilised tööloomad kas alaliselt või põhiosalt eelhelikiirusel lendavad masinad, mis üritavad lasta rakette, mitte tungida lolli kiirusega kuskilt läbi, et siis pomme kukutada.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kuuenda põlvkonna hävitajad 2030 aastaks.
PostitusPostitatud: 05 Nov, 2011 0:02 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 29 Jaan, 2009 2:04
Postitusi: 483
*viskab õhku küsimuse*

... millise põlvkonna masinad võiksid gravitatsioonipolarisaatoreid kasutada...?

_________________
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kuuenda põlvkonna hävitajad 2030 aastaks.
PostitusPostitatud: 05 Nov, 2011 0:29 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
isakene kirjutas:
*viskab õhku küsimuse*

... millise põlvkonna masinad võiksid gravitatsioonipolarisaatoreid kasutada...?

Mis me nii vanast tehnoloogiast räägime. Viimased Thule, Vril või mis iganes organisatsiooni Flugscheibed olevat 1945. aastal valmistatud. :lol:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 23 Nov, 2011 10:49 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17835
Inglastele mõeldud esimene F-35 sai valmis.

http://www.defensenews.com/story.php?i= ... =EUR&s=AIR

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 13 Dets, 2011 12:15 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17835
Jaapan võttis vastu otsuse pealt 40 hävitaja F-35 ostuks. Raha eraldatakse 2012 aasta eelarvest, esimesed lennukid saadakse 2016. Tehingu maksumust hinnatakse neljast kuue miljardi dollarini, sõltuvalt varustusest, mille Jaapani sõjaväelased lennukitele vajalikuks peavad.

http://lenta.ru/news/2011/12/13/fighters/

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 21 Dets, 2011 17:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Dets, 2011 15:31
Postitusi: 50
Jaapan otsustas F-35 kasuks


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Asi ei ole üldse naljakas või venelased hirnuvad?
PostitusPostitatud: 10 Jaan, 2012 0:03 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Sept, 2005 13:57
Postitusi: 2012
Asukoht: Harjumaa
“F-35C unable to land aboard aircraft carriers” report says. U.S. Navy and Royal Navy have something to be worried about.

Siin lugu:
http://www.f-16.net/news_article4494.html

_________________
www.automobilia.ee


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 10 Jaan, 2012 13:17 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juul, 2005 13:09
Postitusi: 5723
Oma eelmise UAV postituse jätkuks. Ei osanud seda pilti kusagile mujale pannagi.

Pilt
image hosting png
Tsiteeri:
Actually, the Russian plane (whose shape seems to be a mix of a Su-27 and a Mig-29 with a Russian Flanker’s color scheme) is one of the few mock-ups believed to be used at the former Indian Springs Auxiliary Air Force Base for drone crews’ target recognition training.

Such decoys were first spotted inside the airbase in 2002.


http://theaviationist.com/2012/01/07/creech-sukhoi/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 11 Jaan, 2012 2:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Dets, 2011 15:31
Postitusi: 50
Raport : Umbes 30% ameerika õhujõudude lennupargist on piloodita lennuvahendid


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 11 Jaan, 2012 14:23 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 29 Dets, 2011 16:18
Postitusi: 21
F-35 hambumusprobleemid pole midagi uut, ka legendaarne F-15 maadles omal ajal mitmete probleemidega. Tõsiseim neist oli mootorite põlema süttimine, tänu millele kaotati aja jooksul mitu lennukit. Palju täiesti uut tehnikat on tihti võrdeline paljude täiesti uute probleemidega. 2013 peaks F-35C tõe hetk olema Nimitz klassi lennukikandjal. Pakun ~2015 veel EMAL (Electromagnetic Aircraft Launch System) testid Gerald R. Ford klassi lennukikandjatel.
Ühe mootoriga F-35 pidi olema F-22 tehnikat kasutav odav variant aga kulud on nüüd korralikult kasvanud. Mitte et Lockheed Martini sugustel firmadel oleks eesmärk teha võimalikult odavalt, pigem ikka vastupidi. Lisaks kõikide tarkvarainseneride ümber organiseerimine seoses süsteemidele ligipääsu puudumistega nii hilises faasis ei tule kindlasti ajakavale kasuks. Seda oleks võinud varem ette näha, et omavahel varasemast tugevamalt integreeritud süsteemikomponendid eeldavad mitme osapoole ligipääsu nendele süsteemidele.
Lennukikandajate soov olla vastase rakettidest võimalikult kaugel ning ainuüksi piloodita X-47B kordades suurem tegevusraadius võib mereväe F-35C tellimusi tulevikus oluliselt vähendada, mis omakorda tõstab ühe F-35 hinda veelgi. Meeldib see LM'le või mitte aga F-35 küsitav võimekus lisaks nii mõneski muus aspektis + üha suurenev hind on andnud korraliku tõuke mehitamata lennunduse arengule ja ilmselt mitte ainult USA mereväes. Eks neid põhjusi ole muidugi veel.

_________________
...nagu väga tark arvutiprogramm võib täna olla suurem ressurss kui kogu meie riigi sõjavägi kokku...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 14 Jaan, 2012 13:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juul, 2005 13:09
Postitusi: 5723
Ehk sobib selle teema alla.

Fight by Flight
by Henrik Bering
Henrik Bering on The Age of Airpower by Martin van Creveld

http://www.hoover.org/publications/poli ... cle/100841


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 14 Jaan, 2012 14:13 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17835
Norra ja Holland on leidnud võimalusi hoida kokku F-35 pealt, alustades kamina tasemel läbirääkimisi masinate ühise teeninduse ning moderniseerimise osas. Samuti plaanitakse ühist pilootide koolitamist. Norra plaanib osta 48 lennukit, Holland aga 85 lennukit, mis peavad asendama vananenud F-16 tüüpi masinaid.
Sama programmiga võib ühineda ka Taani, kes on selleks soovi avaldanud. Pole välistatud ka teiste Euroopa riikide ühinemine, kes USA hävitajate ostu planeerivad, huvi on üles näidanud Itaalia ning Türgi, kes plaanivad osta 131 ja 116 masinat. Hetkel majandavad Belgia, Taani, Portugal, Holland ja Norra ühiselt hävitajaid F-16. Koostöös ostetakse varuosi ning moderniseeritakse masinaid, samuti valmistatakse ette piloote.


http://www.defensenews.com/story.php?i= ... =EUR&s=AIR

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 16 Jaan, 2012 17:15 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17835
Väidetavalt on F-35 probleeme lennukikandjatele maandumisega. Probleemi põhjuseks on haakekonksu liigne lähedus telikule, mille tõttu pole tagatud konksu haakumine pidurdustrossi taha. Väidetavalt olla kaheksast F-35C poolt sooritatud maandumist olnud kõik ebaõnnestunud.

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/ ... riers.html

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Väga hea photoshop
PostitusPostitatud: 30 Jaan, 2012 13:16 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Sept, 2005 13:57
Postitusi: 2012
Asukoht: Harjumaa
http://cencio4.files.wordpress.com/2012/01/j18.jpg

_________________
www.automobilia.ee


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 27 Veebr, 2012 16:54 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Dets, 2011 15:31
Postitusi: 50
F 35 katsete käekäik


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1052 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 71  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt