www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 21 Mai, 2019 22:10

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 915 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 57, 58, 59, 60, 61  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 16 Jaan, 2019 13:20 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1735
Probleem hoolduskuludega:

Hiljuti avaldati lennukite hoolduskulud tüübi kaupa, ning mis hinnaklassi need loodetakse saada. Sealt tuleb selgelt välja ka praegune kliendi mitterahulolu.
Tsiteeri:
The largest gap is what the U.S. Air Force can afford to sustain the F-35A conventional-takeoff-and-landing variant. The aircraft costs $7.1 million annually to maintain but the service has budgeted only $4.1 million per jet, which is a 43% difference.

The U.S. Marine Corps anticipates paying $6.8 million to sustain each F-35B short-takeoff-and-vertical-landing jet. But the current estimate predicts the price is $8.9 million, which means a 24% reduction is needed.

The U.S. Navy is budgeting $7.5 million to sustain the F-35C carrier variant and the current estimate to maintain the aircraft is $7.9 million, which calls for a 5% affordability reduction.

Ehk siis praegused ülalpidamiskulud lennuki kohta aastas:
F-35A: $7.1M aastas, vaja oleks $4.1M (mis oleks võrdväärne F-16ega)
F-35B: $8.9M aastas, planeeritud on $6.8M
F-35C: $7.9M aastas, eelarves ette nähtud: $7.5M

Hetkel on üsna hästi näha, kus on programmi suurimad probleemid ja hetke raskuspunkt - hoolduskulude allatoomine (ning seejärel tükihinna kukutamine). USAF on ka kaua mõista andnud, et praegused kulud ei ole jätkusuutlikud ja peavad tulema alla, või lennukite ostuhulka vähendatakse. Kui sellega hakkama ei saada siis ei tasu kahelda, et see ka kindlasti juhtub.

Vähemasti on näha, et selles osas käib aktiivne töö. Üks põhjus on varuosade vähesus ja nende kõrged hinnad, mis on omakorda on tingitud sellest, et kuni testimise lõpuni ei tahetud suurt kogust juppe (elektroonikat, avioonikat, hüdraulikat) tellida, kui pole teada et kas need vastavad 100% nõutele. Oleks ju mitte väiksem jama see, kui sadade miljonite eest oleks tellitud defektset/iganenud kraami lattu seisma. Seepärast käib logistikaliinide ülessetöötamine suuresti alles nüüd.

Eks näis mis sellest saab. Kui ka tuuakse hoolduskulud alla, on ka kohe järgmine kitsaskoht teada: (Tarkvara-) uuenduste kaunis aeglane edasiminek (näiteks uute relvade integreerimisel, mille nimekiri on juba väga pikk).

Muudest vahepealsetest sündmustest:
Vahepeal on Ühendkuningriik märkamatult oma F-35B esmase lahingvõimekuse välja kuulutanud, Olles USA merejalaväe, õhuväe, Iisraeli ja Itaalia järel viies.

Seda küll esialgu ainult maapealsetes operatsioonideks, lennukikandjatelt startimiseks kulub veel kõvasti aega. Veebruaris peaks sinna nimekirja lisanduma veel USA merevägi (seekord justnimelt lennukikandjatel), sel aastal veel vähemalt Norra.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 16 Jaan, 2019 15:00 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1735
Ja üks uusüsna huvitav intervjuu briti piloodiga:

Sealt ka hea näide kui ettevaatlikult tasub suhtuda igasugu vaid ajakirjandusharidusega netiblogijatesse, kes mingitel militaarteemadel jube kõvasti lärmavad. Mitmel pool on juba väidetud, et lennuk saavutab tegeliku minimaalse lahingvõime alles Block 4 tarkvaraga:
Tsiteeri:
When will the British have a combat capable F-35 force? The UK has a combat capable F-35 force today and declared Initial Operating Capability very recently, so are able to deploy on combat operations at any point from herein. The Block 3F capability is highly combat capable, despite what you may wish to believe or what is written by a number of prominent bloggers.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 18 Jaan, 2019 15:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1735
Ja ka Singapur valis F-35'ed F-16 asendama:
https://twitter.com/Ng_Eng_Hen/status/1 ... 15488?s=09

Kusjuures soovitan lugeda jätkuvalt eelmise postituse intervjuud, seal on piliot andnud ka numbrilised hinnangud 10 palli süsteemis F-35B (vertikaalmaandumisega versiooni) kinemaatilisele võimekusele.

EDIT:
Kusjuures vaatasin just, et see punkt on sealt ära intervjuust ära eemaldatud :o
F-16.net diskussioonist on seda siiski võimalik veel ülesse otsida:
Tsiteeri:
How would you rate the aircraft for the following -
Acceleration 8/10 – Impressive to say the least and, being such a slick design, the aircraft can be a challenge to slow down at times.
Climb rate 7/10 – Again, very good. Gets to height very quickly.
Performance at high AoA 10/10 – Fantastic nose authority.
Sustained turns 7/10 Very good, even though the overall design isn’t optimised for pure ‘dogfighting’ like the F-16.
Instantaneous turns 9/10 Impressive!...

Pole just paha Harrier'i asemiku kohta


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 30 Jaan, 2019 20:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Juul, 2009 13:29
Postitusi: 6624
Hollandi F-35 vastuvõtutseremoonia koos mõningate tehniliste üksikasjade tutvustusega
https://www.pscp.tv/w/1ynJOOomVyOJR

_________________
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, võib kogu poliitika(demokraatia ja seadused) ära unustada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 01 Veebr, 2019 0:39 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Juul, 2009 13:29
Postitusi: 6624
Saksamaa igatahes maha kantavate Tornadode pealt F-35 peale üle ei lähe. Nii teatas Saksa kaitseminister.
Tsiteeri:
German MOD has confirmed to @defense_news that the F-35 is out of the running to replace 80-some Tornados, as first reported by

https://twitter.com/sprengkopf_dc/statu ... 8947512320

_________________
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, võib kogu poliitika(demokraatia ja seadused) ära unustada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 01 Veebr, 2019 18:38 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 3604
Tsiteeri:
Saksamaa igatahes maha kantavate Tornadode pealt F-35 peale üle ei lähe. Nii teatas Saksa kaitseminister.

Mulle jääb mulje, et tegu oli puhtalt poliitilise otsusega. Lennuvägi ise eelistas F-35 ja tõenäoliselt see olekski kõige parem valik. Aga nagu kõikide muude hangetega Saksamaal (vaadake näiteks viimast käsitulirelvade hanget), siis see valik ei sõltu üldse Bundeswehri tegelikest vajadustest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 02 Veebr, 2019 22:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Okt, 2005 22:13
Postitusi: 964
Asukoht: Tallinn
Asi pole lihtsalt sõjaväe vajadustes! See on põhimõtte küsimus! Neile on põhimõtteliselt oluline enda tööstust toetada ja hoolitseda selle eest, et teadmised ja oskajad inimesed ei kaoks. See oleks ju tegelikult täitsa hull lugu, kui peale ameeriklaste sõjalennukeid enam keegi valmistada ei oskaks! Need tehnoloogiad jõuavad ühel hetkel ka ju tsiviillennundusse ja mujale kõrgtehnoloogilisse tööstusesse. See käib ka kõikide muude relvahangete kohta. Muide, kui konkurentsi poleks, siis küsiksid ameeriklased täpselt selle rahanumbri nagu pähe tuleks ja kõik maksaksid hambaid kiristades.

_________________
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 03 Veebr, 2019 13:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 3604
Tsiteeri:
Asi pole lihtsalt sõjaväe vajadustes! See on põhimõtte küsimus! Neile on põhimõtteliselt oluline enda tööstust toetada ja hoolitseda selle eest, et teadmised ja oskajad inimesed ei kaoks. See oleks ju tegelikult täitsa hull lugu, kui peale ameeriklaste sõjalennukeid enam keegi valmistada ei oskaks! Need tehnoloogiad jõuavad ühel hetkel ka ju tsiviillennundusse ja mujale kõrgtehnoloogilisse tööstusesse. See käib ka kõikide muude relvahangete kohta. Muide, kui konkurentsi poleks, siis küsiksid ameeriklased täpselt selle rahanumbri nagu pähe tuleks ja kõik maksaksid hambaid kiristades.

Aga milleks siis üldse seda hankefiaskot vaja on? Oleks siis konkreetselt otsustatud, et "hangime poliitilistel kaalutlustel Eurofighterid", siis poleks see asi nii mõttetult absurdne. Raisatakse ainult aega ja raha. Ja mis kõrgtehnoloogilisest tööstusest me enam räägime? Eurooplased on niigi juba vähemalt paari aastakümnega maha jäänud ning arvestades, et suuremad Euroopa riigid ei suuda isegi uue projekti osas kokkuleppele jõuda, siis mina seda vahe vähendamist kusagilt otsast ei näe. Pigem paistab silma see, et mahajäämus aina süveneb. Minu jaoks oleks ainuke loogiline samm teha koostööd ameeriklastega, et omandada vajalikke kogemusi. Britid ju tegid koostööd ja ma arvan, et nad on tänu sellele palju paremas positsioonis kui kõik teised Euroopa riigid.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 13 Veebr, 2019 22:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1735
Siivet.fi ajakirja 01.2019 numbris huvitav intervjuu LMi hoolduse ja logistikaga eest vastutava inimesega. F-16.net'is tegi üks soomlane inglisekeelse kokkuvõtte

http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php ... 8f#p411504
magitsu kirjutas:
This magazine had a marvelous article in its 1/2019 edition.
I believe some of the following details haven't appeared anywhre in public.

They interviewed LM's Director Sustainment Strategies & Campaigns Steve Seehy.

**
Easy maintenance
- No more black boxes, instead hard drive sized modules that receive maintenance
- Easy access from gun & wheel wells and from behind the seat

In the Field
-PMA, Portable Maintenance Aid, the only maintenance appliance that a mechanic needs at a standby station. Road base mentioned.
-PMA enables starting internal APU that can be used to test systems, move fuel from one tank to another etc.
-Six separate hydraulic systems with actuators, one of them can be faulty and the computer compensates with the rest
-Weapons launch system pneumatic, more reliable at high Gs. No tedious cleaning up needed

ALIS
-PMA is connected to the ALIS after being removed from the fighter to transfer data
-Suggests a capable mechanic to perform the job
-All data to Fort Worth, from where it's selectively distributed forward
-Helps to locate possibly faulty parts or those that fail quality criteria
-Pilots have two simulators, PTA (Pilot Training Aid) and FMS (Full Mission Simulator), mechanics have their own ASMT-simulator (Aircraft System Maintenance Trainer).

Stealth
-Rate of repair 10 times faster than it used to be (vs. F-22?)
-Opening hull access panels doesn't require fixing the stealth coating
-Over 10 maintenance hours on avg before stealth coating needs to be touched

Life cycle costs
-DAS-camera system problems (there seems to have been a real need for change, not just improvement & savings)
-Starting from Lot 15 DAS-manufacturer changes. Twice the performance, 5x more reliable, 45% more affordable
-Access to spare parts has been improved by changing contract terms with subcontractors

Maintenance setup
-All maintenance and fixes could be made in Finland, no reason why fighters should be sent to Italy !!!
-In some very big modifications LM's field teams would assist the Finns. The need is theoretical, no such needs or changes are known.
-Less maintenance need than in the current gen planes, including current Hornet
-Sign of mature system: 9 maintenance hours per flight hour. F-35 current need 6.3 hours per 1 flight hour.
-70% of parts haven't yet broken or become faulty by November 2018. Flight hours 170 000, European share 9000h. System is considered mature at 200 000h
-The parts that have broken or become faulty lasted 26% longer than estimated
-Reliability better than expected based on previous plane types


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 14 Veebr, 2019 19:05 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 16862
Suhteliselt asine ja erapooletu kirjutis uute F-15X väljatöötamisest ja sellest, miks F-35 kõrvale F--15 arendamist leiab.

https://topwar.ru/154052-f-15-vozvrasch ... ashin.html

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 17 Veebr, 2019 14:28 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1735
Kogemustest F-35'ga viimaselt Red Flag'ilt. Päris hästi kirjas ka kuidas õppuse stsenaarium on viimase 30 aastaga arenenud, näiteks ei eeldata enam, et garanteeritult saavutatakse kindel üleolek õhus (Air Supreriority).

Üks tsitaat ka:
Tsiteeri:
Here’s how Col. Joshua Wood recalled the mission, providing a few details about the performance of the stealth aircraft in the latest exercise (that saw the participation of thirteen pilots in the squadron who had never flown the F-35 in Red Flag, including four who had just graduated pilot training):

“I’ve never seen anything like it before. This is not a mission you want a young pilot flying in. My wingman was a brand new F-35A pilot, seven or eight flights out of training. He gets on the radio and tells an experienced, 3,000-hour pilot in a very capable fourth-generation aircraft. ‘Hey bud, you need to turn around. You’re about to die. There’s a threat off your nose.’”

The young pilot then “killed” the enemy aircraft and had three more kills in the hour-long mission.

“Even in this extremely challenging environment, the F-35 didn’t have many difficulties doing its job, that’s a testament to the pilot’s training and the capabilities of the jet.


EDIT: Ja siin teisest teemast Austraalia piloodi kommentaar esmalennust F-35'ega võrreldes F-18C'ga (vana Hornet, sama mis soomlastel):
Tsiteeri:
The first time I noticed something different was on the takeoff roll. We did a mil power (non-afterburner) take off, and this was the first time I had felt the acceleration - the F-35A has more 'go' than the classic, that's for sure. We took off in mil power with 18,000 pounds of fuel, whereas the classic would have a maximum of 16,500 pounds with three external tanks and need to do a full AB (afterburner) takeoff.

I flew the departure just like the sim. I would say you feel a bit like you're floating in the F-35 because there is not much aircraft in your field of view, he added. In the Hornet you have the LEX (leading edge extension) which you can see, and the wings are not that far behind you. On the F-35 there is no LEX and the wings seem further back and are a shorter span.

We decided to transit supersonic, so I selected full AB and started to climb, and again I was reminded that this thing has some thrust! I only went to Mach 1.2 as we had already reached our airspace, and once in the airspace I started to pull some alpha (angle of attack, AOA).

The point of this was to get a feel for the different AOAs and roll rates. As briefed, the F-35 felt similar to the Hornet in differing AOA regimes-I was quite aggressive and the jet was extremely stable. After this I did some break turns - these are done faster in the F-35 so are more about G than AOA.

Overall, I found the seat and HMD (helmet) very comfortable under G. The F-35A tends to bleed less at high speeds than the Hornet, so I think we might be fighting faster than what we did in Hornet which loved to fight slow. The F-35 is also faster than the Hornet in the approach and landing phase. At Luke this is not a factor as we share the airfield with F-16's, but at Williamtown there will be some procedures to work out with slower civilian aircraft.

On the return leg the thing that stood out the most was all the air tracks on my tactical situation display - with zero input from me the jet was giving me the picture. The advanced sensors and how they are fused is one of the jet's biggest strengths. In a 4th gen fighter you spend a lot of your effort manually working sensors or interpreting them, leaving not much mental capacity for tactical decision making.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 25 Veebr, 2019 12:58 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1735
Siin teemas päris palju arutelu C mudeli mehaaniku poolt, mis näitab et sugugi kõik pole päris nii lihtne nagu PR väidab (enamik kirutust küll ei kohandu A mudelile):

https://www.reddit.com/r/F35Lightning/c ... intainers/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 26 Veebr, 2019 0:36 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Okt, 2005 22:13
Postitusi: 964
Asukoht: Tallinn
Ameeriklased ostavad siis hetkel 80 F-15X-i 5 aasta vältel. Märkimisväärne on see, et selline lennuk kannab kuni 22 õhk-õhk raketti korraga erinevalt kaheksast mida vana versioon suutis!!!
https://www.youtube.com/watch?v=gdk07mtYS7k

_________________
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 26 Veebr, 2019 20:57 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 16862
Valmis 500 kere. Hetkeseisiga toodetakse iga 36 tunni sees üks korpus.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-35 olevikust ja tulevikust
PostitusPostitatud: 02 Apr, 2019 8:10 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 3604
USA peatab F-35 müügi Türgile, sest Türgi jätkab S-400 hanget. Igati õige otsus minu arust.
https://www.err.ee/926021/usa-peatas-ve ... gi-turgile

Samal ajal on Jaapan oma esimese tegutsemisvõimelise F-35 üksuse kokku saanud. Üsna huvitav üleminek tegelikult - F-4 vahetatakse F-35 vastu. Päris paras hüpe võimekuses.
https://www.janes.com/article/87553/jap ... f-35a-unit


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 915 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 57, 58, 59, 60, 61  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt