www.militaar.net
http://militaar.net/phpBB2/

F-35 olevikust ja tulevikust
http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=40&t=24915
1. leht 65-st

Autor:  uusmario [ 17 Dets, 2006 15:47 ]
Teema pealkiri:  F-35

http://www.postimees.ee/171206/esileht/ ... 765.php?r=

Autor:  Kapten Trumm [ 17 Dets, 2006 20:57 ]
Teema pealkiri: 

Vertikaalstardiga mudelit ostaksid kassid Eesti õhuväele peale 2018 aastat.

Autor:  Kuperjanov [ 17 Dets, 2006 22:12 ]
Teema pealkiri: 

Kas see on üldse esimene vertikaalstardiga sõjalennuk?

Autor:  uusmario [ 17 Dets, 2006 22:17 ]
Teema pealkiri: 

Ei, neid on varemgi olnud, kuulsaim vast Harrier. MKuid ka venelaste Yak-38 oli vertikaalstardiga

Autor:  Mobutu [ 20 Dets, 2006 16:24 ]
Teema pealkiri: 

Ameeriklastel on siis F-22 tootmises ja F-35 kohe tootmisse minemas. Venelastelt pole viimase 30 aasta jooksul midagi põhimõtteliselt uut tulnud, ainult Su-27 modifikatsioonid erinevate nimede all.

Autor:  Kapten Trumm [ 20 Dets, 2006 18:57 ]
Teema pealkiri: 

Arvan, et vene sõjatööstus ei ole käesoleval ajal suuteline F-22 või F-35ga võrreldavat välja töötama. Selle asemel on lihtsam selgitada Tehnikamaailma ajakirjanikule Su-47 üleolekust (mida on üksainus demolennu prototüüp) F-22 vastu (mis on kahe üksuse koosseisus juba lahinguvõimeline. Lugege viimast Tehnikamaailma!

Ameeriklased teevad asju lihtsalt ilma suurema lärmi ja välise efektita.

F-35 tuleb ka Euroopa riikide relvastusse, F-16 asemele.

EF-2000 venis ka pikki aastaid, tänaseks on selge, et kui Saksamaa ja Suurbritannia vahetavad lõplikult välja 3 põlve lennukid (Fantoomid ja Tornadod), siis jänkide tehnoloogia eelistajad on istumas 5. põlve lennukitesse.

F-35 hind tuleb 5 gen lennukite hinnaskaalal üpris soodne, mis tagab neile ilmselt eduka müügi.

Autor:  Arnold [ 20 Dets, 2006 19:49 ]
Teema pealkiri: 

Mobutu kirjutas:
Tsiteeri:
Ameeriklastel on siis F-22 tootmises ja F-35 kohe tootmisse minemas. Venelastelt pole viimase 30 aasta jooksul midagi põhimõtteliselt uut tulnud, ainult Su-27 modifikatsioonid erinevate nimede all.

Diletandile tulevad kohe meelde kindralleitnant Kalašnikovi leiutised aegade lõpuni (toru pikkus ja kaba kuju, muud uut ei tuvasta 8) )
Kapten Trumm kirjutab:
Tsiteeri:
Selle asemel on lihtsam selgitada Tehnikamaailma ajakirjanikule Su-47 üleolekust (mida on üksainus demolennu prototüüp) F-22 vastu (mis on kahe üksuse koosseisus juba lahinguvõimeline. Lugege viimast Tehnikamaailma!


No kas peaks sellist ajakirja lugema? Ainukesed II MS-s osalenud reaktiivhävitajad olid ka kõvad tegijad, aga paraku ei saa me nautida Aadu ja Eva Brauni võsukeste tegemisi :?

Autor:  Kapten Trumm [ 21 Dets, 2006 11:02 ]
Teema pealkiri: 

vene 5.gen hävitaja tuleku suurim takistus saab olema mitte raskused selle airframe projekteerimisel, vaid praktilisel valmistamisel. Seal on olulised kaks põhilist tehnoloogilist probleemi

a) mahajäämus komposiitmaterjalide kasutamisel, läänes ollakse selles vähemalt 20 aastat ees. Need Su-27 ja MiG-29 inkarnatsioonid, millele pööbel raevukalt kaasa elab, on valmistatud keevitus-neetimismenetlusel ehk tehnoloogiliselt F-4 tasemel. 1979 kasutusse tulnud F-16 on valmistatud suures osas massiliselt komposiite, liimimisi ja moodsaid vormimistehnoloogiad kasutades. Ilma selle oskuseta 5gen masinat ei ehita.

b)mahajäämus lennukimootorite ehitusel. Ei ole mingit saladust, et mõningate praguse aja uuemate vene mootoritüüpide näitajad kütuse erikulu, massi/veojõu suhte jne osas vastavad jänkide J-79 mootorile, see on meenutuseks mootor, mis jõustas F-4 ja F-104.....

Need kaks asja saavad laias laastus määravaks - avioonikat on võimalik praegu tõesti hankida nt Iisraelist, kuid seal puudub reaalne kogemus muude tehnoloogiate alal, sest nad pole kunagi moodsaid lennukeid või lennukimootoreid tootnud, vaid sisse ostnud.

Kaks asja on olulised seepärast, et tehes sisuliselt 3gen tehnoloogia abil 5 gen lennuki, kus on kõrgendatud nõuded siseruumile, IR signatuurile ja muule, mille saavutamine on äärmiselt keeruline, kuna vajaliku kandejõu ja mahutavuse röövivad ruumikad sisekonstruktsioonid, kütus ja mootorite enda mass/mõõdud.

Kui isegi vaadata F-22, siis isegi sellise mõõdu (ja hinna!) juures on lennuki siseruumi piisavalt, et paigaldada sinna relvastus, mis annab umbes pool F-16 võimalikust lahingukomplektist. Seda siis mootoritehnoloogia juures, mis võimaldab sõita Mach 1.7 ilma järelpõletita. Nt Su-30 ei ole võimeline ületama Mach 1.0 ilma järelpõletita.

See, et tehakse koostööd Euroopa kaitsekontsernidega, ei muuda laias laastus eriti asja, sest enamik Euroopa lennukidisaine on riikidevahelise kemplemise ja alarahastuse tõttu vananenud enne, kui nad esimest korda õhku tõusevad. Samuti ei ole Euroopa rakettrelvastus kaugeltki ameeriklastega võrreldav, vaadake kasvõi relvade tehnilisi andmeid.

See on laias laastus hetke reaalsus. Mina Venemaa asemel üritaks tegeleda riigi majanduse ja infrastruktuuriga, mitte sõjatööstusega. Suurim probleem ongi see, et üritatakse olla keegi, keda nad ei ole ja kelleks ka niipea ei saa.

Autor:  kaur3 [ 21 Dets, 2006 11:46 ]
Teema pealkiri: 

Ei ole saladuseks, et Sukhoi insenerid teevad allhanget Boeingule. Sellid elavad oma kodumaal tehnoloogiliselt täitmatuks jäävaid saavutusi/unistusi nüüd lihtsalt mujal välja. Kahjuks ei ole teada, kas nad on ka sõjalennukite peal kätt saanud proovida.

Autor:  Kapten Trumm [ 21 Dets, 2006 14:54 ]
Teema pealkiri: 

Lennukite tootmine on Venemaal võrreldes külma sõja tippajaga langenud nii 10 korda.

Võrlduseks - ameeriklaste tootmistempo ei ole nii oluliselt langenud, langemine on peamiselt kallite ja suurte lennukite arvelt, kuid nt F-16 tehasest kihutatakse lennukeid samamoodi välja nagu vanasti.

Suure osa vene lennukite ekspordist andis omal ajal relva-abi liitlastele, kus enamus eksportmasinaid anti niisama või sümboolse hinnaga.

Vabaturu reeglitel põhinevaid lennukihankeid pole võidetud ühtegi, tarbija oskab raha lugeda ja ajaloost järeldada, ostjad on riigid, kuhu antud klassi lennukeid ameeriklased ei müü (ei ole mõeldav, et Indiale müüdaks F-15E-d Su-30 asemel).

Samas ei saa salata, et ka ameeriklaste lennukiäris on kaks klassi, võrdsed ja võrdsematest võrdsemad. Põhiliselt paistab see välja kalli klassi (ja salajasemate lennukite) müügist. F-22 saavad siis Jaapan, Iisrael, L-Korea. Ülejäänud saavad F-35.

Meil on praegu olemasolevatest lennukitest oodata maksimaalselt F-16C-d ning varsti F-35. F22, tahame palju tahes, ei saa me kunagi.

Poola sai ka oma F-16 kaasa Pratt and Whitney mootorid, kuigi omamaised lendavad General Electricu omaga. Lõppnäitajad ja hind on samad, kuid GE oma veab läbi erinevate koormuste paremini.

Autor:  Mobutu [ 21 Dets, 2006 21:46 ]
Teema pealkiri: 

Kas vene 5. gen hävitajatest pilte ka on avaldatud? Mingit vineerist MIG-i veeretati mõni aasta tagasi ühelt näituselt teisele, aga uue SU kohta pole juhtunud midagi nägema.

Autor:  Maximus [ 21 Dets, 2006 23:07 ]
Teema pealkiri: 

Viimases Tehnikamaailmas oli Usa lennukitele võrdluseks toodud selline riistapuu-Su-47
Pilt

Autor:  Mobutu [ 21 Dets, 2006 23:11 ]
Teema pealkiri: 

See lihtsalt teistpidi keeratud tiibadega SU-27, lennunduse eilne päev.

Autor:  Kapten Trumm [ 22 Dets, 2006 0:01 ]
Teema pealkiri: 

Jep, Su-47 on äärmisel juhul parandatud manööverdusomadustega 4. põlve masin ehk midagi, mis vastab Eurofighteri tasemele, kuid sellega ka asi piirdub. Lennuki mustaks värvimisega seda radaritele nähtamatuks ei muuda. Värv/pinnakate on stealthi omadustest vast 10%, muidu poleks ju vaja disainida uusi lennukeid, kui võiks vanu üle võõbata.

F-22ga võrrelda on selge lollus, isegi kui ta lähimaa lahingus mõningast edumaad omaks, on vastane enne vaja avastada. F-22 avastab selle Su-47 passiivsete sensorite abiga mitmesaja km tagant ja radariga nii 200 km tagant, samas võimalus avastada radariga F-22 tüüpilise EPP-ga lennukit ei saa olema suurem visuaalse avastamise kaugusest (ehk 20 km).

Analoogseid tagurpiditiivaga masinaid on ameeriklased ka katsetanud, kuid seal vist ei peetud asja tegemise vääriliseks - milleks ülimad manööverdusomadused, kui on võimalus lähenenda märkamatult ja lahendada olukord eemalt nii, et ennast ohtu ei panegi.

Omaette huvitav küsimus selle F-22 ja Su-47 kontekstis on pööratavate mootoridüüside teema - F-22 omad on lihtlabased, koosnedes neljast tüüri moodi labast. Venelaste oma on ülikeerukas suurte juppide arvuga disain, nagu elastne toru.

Vene 5gen hävitajate kohta on ka selles alafoorumis eraldi teema olnud, nende kohta on olnud eraldi teema, valdavalt kunstnike joonistused ning Italieri tegi kunagi mudelit (MiG-37 oli vist nimi). Reaalset lennukit ilmselt ei eksisteeri.

Autor:  Kapten Trumm [ 31 Dets, 2006 22:06 ]
Teema pealkiri: 

F-35 detailides ajakirjas Code One Magazine

http://www.codeonemagazine.com/archives ... index.html

1. leht 65-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/