Tank lumes...

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Tank lumes...

Postitus Postitas Lemet »

On siin mitme teema alt lugeda olnud arutlusi tankide läbivusest ja mitteläbivusest lumes. Aga paistab, et pole väga paksu lund vajagi, piisab tavapärasest Eestimaa talve sarnasest asjast roomikmasina kraavi ajamiseks...

http://www.youtube.com/watch?v=au-RkJdwXsA
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
TTA
Liige
Postitusi: 1762
Liitunud: 07 Sept, 2010 6:51
Kontakt:

Re: Tank lumes...

Postitus Postitas TTA »

Siin on põhisüüdlaseks küll jää.

Kindlasti kuuleme varsti ka kuidas idanaabri ülitõhusad ja töökindlad tankid suudavad ka 45 kraadisest kiilasjääs nõlvast üles ronida!
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Tank lumes...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

TTA, sinu käest oleks oodanud pisut sisukamat kommentaari.

Kas nüüd 45 kraadi, aga vene tankid on sellistes oludes kindlasti tõhusamad
1. väiksema massi tõttu (3-tonnine luksusdziip jääb maastikul 0.9-tonnisele Suzuki Vitarale veenvalt alla)
2. roomikute sobivama ehituse tõttu (eesmärgiks maksimaalne läbivus, mitte asfaldi säästmine)

T-72 roomik on selline
Pilt
Pilt

Leopard 2 roomik on selline
Pilt
Igilume maal Norras Leopard I
Pilt

Kumb peab kiilasjääl paremini, kas terasest nukid, mis surutakse tanki massiga jäässe või kummist padjad, mis surutakse tanki massiga vastu jääd.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
kangelaspioneer
Liige
Postitusi: 1044
Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Re: Tank lumes...

Postitus Postitas kangelaspioneer »

Vastus: kumbki ei pea. Külmunud nõlvast tulevad mõlemad kolinal alla, juhi tahtest sõltumata. Pidamise tekitab lumi, kui lund pole, uisutab terasroomik samamoodi nagu betoonil. Nähtud/proovitud.
Zuslik
Liige
Postitusi: 517
Liitunud: 14 Mär, 2008 23:34
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Tank lumes...

Postitus Postitas Zuslik »

Kummipatjadega roomikuga on lihtne , rehvitöökojas lõikad lamellid sisse nagu maasturile või keerad igasse patja kümmekond kruvinaastu . Aga sellisel juhul , et roomikupadjad kauem kestaksid peaks igale tankile olema nii suve kui talveroomikud ! :D
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2180
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Tank lumes...

Postitus Postitas Soobel »

Kas neid kummiroomikuid siis sõjaolukorras päris roomikute vastu ei vahetata?
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Tank lumes...

Postitus Postitas Kilo Tango »

Soobel kirjutas:Kas neid kummiroomikuid siis sõjaolukorras päris roomikute vastu ei vahetata?
Just. AFAIK ei sõida lahinguolukorras mitte keegi nende mooduroomikutega.
Kasutaja avatar
Standartenführer
Liige
Postitusi: 156
Liitunud: 09 Juul, 2006 14:43
Kontakt:

Re: Tank lumes...

Postitus Postitas Standartenführer »

Täpselt jah, tuleb sekundeerida nendele viimastele arvamustele. Kummipadjad on seal vaid rahuaja manöövriteks, mitte lahingolukorraks. Ja mass ning roomiku hõõrdevõime mis masinat jäise pinnasega kontaktis hoiab, on üks asi, teine asi on see kõik paksu koheva lumega. Siis kehtib ikka reegel: mida suurem kontaktpind ning kliirens ja väiksem mass, seda parem läbivus.
T72 nüüd küll kuskiltotsast Leopardist selles osas parem pole. 8)
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Tank lumes...

Postitus Postitas jackpuuk »

Standartenführer kirjutas:Täpselt jah, tuleb sekundeerida nendele viimastele arvamustele. Kummipadjad on seal vaid rahuaja manöövriteks, mitte lahingolukorraks. Ja mass ning roomiku hõõrdevõime mis masinat jäise pinnasega kontaktis hoiab, on üks asi, teine asi on see kõik paksu koheva lumega. Siis kehtib ikka reegel: mida suurem kontaktpind ning kliirens ja väiksem mass, seda parem läbivus.
T72 nüüd küll kuskiltotsast Leopardist selles osas parem pole. 8)
Libeda puhul on see risti vastupidi, eriti just kontaktpinna osas. Küll on väiksem mass abiks.
sitt päev, kellele kurdad
allatah
Liige
Postitusi: 1063
Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
Kontakt:

Re: Tank lumes...

Postitus Postitas allatah »

Sõjaolukorras keeraks see tank seal videos ilmselt teelt kõrvale ja sõidaks rõõmsalt mäest üles.
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
ivanorav
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 30 Juun, 2008 22:38
Asukoht: Soome
Kontakt:

Re: Tank lumes...

Postitus Postitas ivanorav »

Voi-voi mehed-kotkad! :lol: :wall:

Viimasel pildil on torni all (minu pildil esisoomusel.) vastavad kraabitsad, mis vahetatakse kummipatjade vastu välja ja vajadusel reguleeritakse kummi/terase suhet !
Kes soovib vöib Parola tankimuuseumis oleva Leopardi peal proovida !
Suzlikule 5 pointsi!
Manused
Leo2A4-KMW-01.jpg
Leo2A4-KMW-01.jpg (42.47 KiB) Vaadatud 5986 korda
Kasutaja avatar
Standartenführer
Liige
Postitusi: 156
Liitunud: 09 Juul, 2006 14:43
Kontakt:

Re: Tank lumes...

Postitus Postitas Standartenführer »

jackpuuk kirjutas:
Standartenführer kirjutas:Täpselt jah, tuleb sekundeerida nendele viimastele arvamustele. Kummipadjad on seal vaid rahuaja manöövriteks, mitte lahingolukorraks. Ja mass ning roomiku hõõrdevõime mis masinat jäise pinnasega kontaktis hoiab, on üks asi, teine asi on see kõik paksu koheva lumega. Siis kehtib ikka reegel: mida suurem kontaktpind ning kliirens ja väiksem mass, seda parem läbivus.
T72 nüüd küll kuskiltotsast Leopardist selles osas parem pole. 8)
Libeda puhul on see risti vastupidi, eriti just kontaktpinna osas. Küll on väiksem mass abiks.
Njah, siin oli vb kerge sõnastuse viga. Ma seda öeldes pidasin silmas just kohevat lund, muidugi jääga on asi vastupidine, ehk siis mida väiksem kontaktpind teepinnaga seda suurem mass langeb ühe ruutsentimeetri kohta, mis parandab pidamist, ja ka siin aitab ikkagi suur mass, ntx mitte ühelgi D kategooria sõidukil pole nõutud talverehve....
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Tank lumes...

Postitus Postitas jackpuuk »

Ja tänu sellele on need nagu lehmad jääl (vähimagi libedama puhul) :wink:. Väiksemat massi on siiski lihtsam tõusule välja vedada, suhe peab lihtsalt õige olema. Puhas metallroomik oleks selle nagu möödaminnes mäkke vedanud (välja arvatud pinnase temperatuuril - 25 ja veel vähem. Viga ikkagi kummipadjakestes :wink:. Lahtises lumes pole kummipadjakestel ja tavalisel metallroomikul erilist vahet. Ma ei tegele teooriaga, suht igapäevane teema minu jaoks, iga ilmaga :lol:.
sitt päev, kellele kurdad
Zuslik
Liige
Postitusi: 517
Liitunud: 14 Mär, 2008 23:34
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Tank lumes...

Postitus Postitas Zuslik »

Aga veel mõni stiilinäide , et polegi nii hull kui all metallroomik . http://www.youtube.com/watch?v=rnDfrhenCYo ja midagi veits kergemat http://www.youtube.com/watch?v=y48vct6J ... re=related Tänud viga märkimast . Otsisin tegelikult üht t72 videot samasuguse viletsa kvaliteediga ja nagu pilti nägin panin ilma asjasse süvenematta siia . Aga mis siin öelda , et rootslased on kõvad tankijuhid .
Viimati muutis Zuslik, 03 Sept, 2011 23:16, muudetud 1 kord kokku.
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4058
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Tank lumes...

Postitus Postitas Some »

T-72-te ei näinud seal üheski videos
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist