Tank lumes...
Tank lumes...
On siin mitme teema alt lugeda olnud arutlusi tankide läbivusest ja mitteläbivusest lumes. Aga paistab, et pole väga paksu lund vajagi, piisab tavapärasest Eestimaa talve sarnasest asjast roomikmasina kraavi ajamiseks...
http://www.youtube.com/watch?v=au-RkJdwXsA
http://www.youtube.com/watch?v=au-RkJdwXsA
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Tank lumes...
Siin on põhisüüdlaseks küll jää.
Kindlasti kuuleme varsti ka kuidas idanaabri ülitõhusad ja töökindlad tankid suudavad ka 45 kraadisest kiilasjääs nõlvast üles ronida!
Kindlasti kuuleme varsti ka kuidas idanaabri ülitõhusad ja töökindlad tankid suudavad ka 45 kraadisest kiilasjääs nõlvast üles ronida!
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40172
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tank lumes...
TTA, sinu käest oleks oodanud pisut sisukamat kommentaari.
Kas nüüd 45 kraadi, aga vene tankid on sellistes oludes kindlasti tõhusamad
1. väiksema massi tõttu (3-tonnine luksusdziip jääb maastikul 0.9-tonnisele Suzuki Vitarale veenvalt alla)
2. roomikute sobivama ehituse tõttu (eesmärgiks maksimaalne läbivus, mitte asfaldi säästmine)
T-72 roomik on selline
Leopard 2 roomik on selline
Igilume maal Norras Leopard I
Kumb peab kiilasjääl paremini, kas terasest nukid, mis surutakse tanki massiga jäässe või kummist padjad, mis surutakse tanki massiga vastu jääd.
Kas nüüd 45 kraadi, aga vene tankid on sellistes oludes kindlasti tõhusamad
1. väiksema massi tõttu (3-tonnine luksusdziip jääb maastikul 0.9-tonnisele Suzuki Vitarale veenvalt alla)
2. roomikute sobivama ehituse tõttu (eesmärgiks maksimaalne läbivus, mitte asfaldi säästmine)
T-72 roomik on selline
Leopard 2 roomik on selline
Igilume maal Norras Leopard I
Kumb peab kiilasjääl paremini, kas terasest nukid, mis surutakse tanki massiga jäässe või kummist padjad, mis surutakse tanki massiga vastu jääd.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Re: Tank lumes...
Vastus: kumbki ei pea. Külmunud nõlvast tulevad mõlemad kolinal alla, juhi tahtest sõltumata. Pidamise tekitab lumi, kui lund pole, uisutab terasroomik samamoodi nagu betoonil. Nähtud/proovitud.
Re: Tank lumes...
Kummipatjadega roomikuga on lihtne , rehvitöökojas lõikad lamellid sisse nagu maasturile või keerad igasse patja kümmekond kruvinaastu . Aga sellisel juhul , et roomikupadjad kauem kestaksid peaks igale tankile olema nii suve kui talveroomikud !
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
Re: Tank lumes...
Kas neid kummiroomikuid siis sõjaolukorras päris roomikute vastu ei vahetata?
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9131
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Tank lumes...
Just. AFAIK ei sõida lahinguolukorras mitte keegi nende mooduroomikutega.Soobel kirjutas:Kas neid kummiroomikuid siis sõjaolukorras päris roomikute vastu ei vahetata?
- Standartenführer
- Liige
- Postitusi: 156
- Liitunud: 09 Juul, 2006 14:43
- Kontakt:
Re: Tank lumes...
Täpselt jah, tuleb sekundeerida nendele viimastele arvamustele. Kummipadjad on seal vaid rahuaja manöövriteks, mitte lahingolukorraks. Ja mass ning roomiku hõõrdevõime mis masinat jäise pinnasega kontaktis hoiab, on üks asi, teine asi on see kõik paksu koheva lumega. Siis kehtib ikka reegel: mida suurem kontaktpind ning kliirens ja väiksem mass, seda parem läbivus.
T72 nüüd küll kuskiltotsast Leopardist selles osas parem pole.
T72 nüüd küll kuskiltotsast Leopardist selles osas parem pole.
Re: Tank lumes...
Libeda puhul on see risti vastupidi, eriti just kontaktpinna osas. Küll on väiksem mass abiks.Standartenführer kirjutas:Täpselt jah, tuleb sekundeerida nendele viimastele arvamustele. Kummipadjad on seal vaid rahuaja manöövriteks, mitte lahingolukorraks. Ja mass ning roomiku hõõrdevõime mis masinat jäise pinnasega kontaktis hoiab, on üks asi, teine asi on see kõik paksu koheva lumega. Siis kehtib ikka reegel: mida suurem kontaktpind ning kliirens ja väiksem mass, seda parem läbivus.
T72 nüüd küll kuskiltotsast Leopardist selles osas parem pole.
sitt päev, kellele kurdad
-
- Liige
- Postitusi: 1063
- Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
- Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
- Kontakt:
Re: Tank lumes...
Sõjaolukorras keeraks see tank seal videos ilmselt teelt kõrvale ja sõidaks rõõmsalt mäest üles.
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
Re: Tank lumes...
Voi-voi mehed-kotkad!
Viimasel pildil on torni all (minu pildil esisoomusel.) vastavad kraabitsad, mis vahetatakse kummipatjade vastu välja ja vajadusel reguleeritakse kummi/terase suhet !
Kes soovib vöib Parola tankimuuseumis oleva Leopardi peal proovida !
Suzlikule 5 pointsi!
Viimasel pildil on torni all (minu pildil esisoomusel.) vastavad kraabitsad, mis vahetatakse kummipatjade vastu välja ja vajadusel reguleeritakse kummi/terase suhet !
Kes soovib vöib Parola tankimuuseumis oleva Leopardi peal proovida !
Suzlikule 5 pointsi!
- Manused
-
- Leo2A4-KMW-01.jpg (42.47 KiB) Vaadatud 5988 korda
- Standartenführer
- Liige
- Postitusi: 156
- Liitunud: 09 Juul, 2006 14:43
- Kontakt:
Re: Tank lumes...
Njah, siin oli vb kerge sõnastuse viga. Ma seda öeldes pidasin silmas just kohevat lund, muidugi jääga on asi vastupidine, ehk siis mida väiksem kontaktpind teepinnaga seda suurem mass langeb ühe ruutsentimeetri kohta, mis parandab pidamist, ja ka siin aitab ikkagi suur mass, ntx mitte ühelgi D kategooria sõidukil pole nõutud talverehve....jackpuuk kirjutas:Libeda puhul on see risti vastupidi, eriti just kontaktpinna osas. Küll on väiksem mass abiks.Standartenführer kirjutas:Täpselt jah, tuleb sekundeerida nendele viimastele arvamustele. Kummipadjad on seal vaid rahuaja manöövriteks, mitte lahingolukorraks. Ja mass ning roomiku hõõrdevõime mis masinat jäise pinnasega kontaktis hoiab, on üks asi, teine asi on see kõik paksu koheva lumega. Siis kehtib ikka reegel: mida suurem kontaktpind ning kliirens ja väiksem mass, seda parem läbivus.
T72 nüüd küll kuskiltotsast Leopardist selles osas parem pole.
Re: Tank lumes...
Ja tänu sellele on need nagu lehmad jääl (vähimagi libedama puhul) . Väiksemat massi on siiski lihtsam tõusule välja vedada, suhe peab lihtsalt õige olema. Puhas metallroomik oleks selle nagu möödaminnes mäkke vedanud (välja arvatud pinnase temperatuuril - 25 ja veel vähem. Viga ikkagi kummipadjakestes . Lahtises lumes pole kummipadjakestel ja tavalisel metallroomikul erilist vahet. Ma ei tegele teooriaga, suht igapäevane teema minu jaoks, iga ilmaga .
sitt päev, kellele kurdad
Re: Tank lumes...
Aga veel mõni stiilinäide , et polegi nii hull kui all metallroomik . http://www.youtube.com/watch?v=rnDfrhenCYo ja midagi veits kergemat http://www.youtube.com/watch?v=y48vct6J ... re=related Tänud viga märkimast . Otsisin tegelikult üht t72 videot samasuguse viletsa kvaliteediga ja nagu pilti nägin panin ilma asjasse süvenematta siia . Aga mis siin öelda , et rootslased on kõvad tankijuhid .
Viimati muutis Zuslik, 03 Sept, 2011 23:16, muudetud 1 kord kokku.
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
Re: Tank lumes...
T-72-te ei näinud seal üheski videos
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 21 külalist