Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...
Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...
Lembit
Vene laevadele ehk jah hea otsimise korral leidubki veel ühte teist. "Lembit" aga on liiga unikaalne ja väljaspool igasuguseid standardeid, et teda reaalselt kasutada. Torpeedosid pole lihtsalt kuskilt võtta. Samuti miine. Miiniveeskaja ta ju oli kah. Oma aja kohta väga vahva tegelane. Muide kiiruselt on ta ukrainlaste paadiga võrdne Samuti on "Lembit" "Запорожье"-ga samal ajal tegevteenistuses olnud. Sealt maha arvati ta alles 1979. aastal. Ja muidugi on "Lembit" väga kauni siluettiga, minu arvates
Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...
Kuradi kahju, et ma olen kaotanud ühe blogi aadressi, kus autoril oli võimalus sedasama alust paar aastat tagasi külastada. Nii seest kui väljast.Kilo Tango kirjutas:Samas võib seal taga olla plaan omamaise allveelaevaehituse kävitamiseks vms. tegevussuund. Ma ei usu, et ukrainlased kavatseks nii vanade paatidega tõsimeeli sõdima hakata.
Pildimaterjal oli paljuütlev.
Ma pakuks ikkagi, et tegemist on lihtsalt rahasaagimise projektiga. Pluss teadmine, et meilgi nüüd oma allveelaev. Ehkki, vaevalt on see väärt iseenda naerualuseks tegemist.
Foxtrot-klass oli relvana aegunud juba antud aluse ehitusaastateil. Ehk siis 1970....
Praegu aga...
Huvitav, kas keegi julgeb sellega vee alla ka minna....
Ja kui, siis millisele sügavusele.
Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...
Tegelikult on laevaremondis siiski see teema, et lattu seisma suuremaid asju ei tellita, iga detail on konkreetse vajaduse peale. On vaja tükki, läheb tellimus tehasesse ja valmistatakse. Ja joonised peaks ju olemas olema.Vene laevadele ehk jah hea otsimise korral leidubki veel ühte teist.
Kas Lembitu jaoks valmistati erilisi, "nimelisi" torpeedosid? Või kõlbavad ka mingid muud 533 mm torpeedod Seda enam, et mäletamist mööda peaks lembitul korra juba torpeedoaparaadid vahetatud olema.Torpeedosid pole lihtsalt kuskilt võtta.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...
Kirjeldamatul väärikas avaldus Eriti meie An-2tede, eelmisest aastatuhandest pärineva veokitepargi jms taustal.Ehkki, vaevalt on see väärt iseenda naerualuseks tegemist.
Foxtrot-klass oli relvana aegunud juba antud aluse ehitusaastateil. Ehk siis 1970....
Praegu aga...
Ja võrreldavalt- lahingusituatsioonis ukrainlaste allveelaev vrs Eesti merevägi oleks pähesaajaks kardetavasti meie, mitte ukrainlased. Aga peale remonti ei näe laev üldsegi mitte õnnetu välja.
Viimati muutis Lemet, 26 Apr, 2012 11:59, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...
Lembitu torpeedode kohta on selline tekst :
Allveelaeva Lembit torpeedoaparaadi pikkus on 7115 mm. Algsed 7 meetrised torpeedod, mis olid ostetud Inglismaalt läksid Teise maailmasõja alguses „kaduma”. Seejärel sobitati mõlemad allveelaevad (Lembit ja Kalev) N. Liidu torpeedodele 53–27 (modifikatsioon I ja II – 6,98 m), mille konstruktor Richard Korwin-Kossakowsky ehitas ümber Itaaliast pärit torpeedo 53F alusel, mis saigi prototüübiks torpeedole 5338, mille detailid on ka eksponeeritud Lennusadama meremuuseumis. Andekas konstruktor aga vangistati ning lasti 1937. aastal NKVD poolt Suure Terrori ajal maha.
Niiet igasugused vast ikka ei sobinud...
Allveelaeva Lembit torpeedoaparaadi pikkus on 7115 mm. Algsed 7 meetrised torpeedod, mis olid ostetud Inglismaalt läksid Teise maailmasõja alguses „kaduma”. Seejärel sobitati mõlemad allveelaevad (Lembit ja Kalev) N. Liidu torpeedodele 53–27 (modifikatsioon I ja II – 6,98 m), mille konstruktor Richard Korwin-Kossakowsky ehitas ümber Itaaliast pärit torpeedo 53F alusel, mis saigi prototüübiks torpeedole 5338, mille detailid on ka eksponeeritud Lennusadama meremuuseumis. Andekas konstruktor aga vangistati ning lasti 1937. aastal NKVD poolt Suure Terrori ajal maha.
Niiet igasugused vast ikka ei sobinud...
Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...
Ja ega miinidki laiatarbekaup polnud. Wiki pajatab nende kohta nii:
Eesti allveelaevadel Kalev ja Lembitu kasutatud miinid:
1937–1941
Eesti Tüüp A – kere; SSM (EMA) inglise ankur.
Diameeter: 810 mm
Lõhkelaeng: 150 kg
Miinide tagavara: 209 tk. Tallinnas neist 149 tk.
Veesatud miine: 1941: Lembitul - 40 ja Kalevil – 20
1942–1943
Planeeriti kasutada: CCCP – ЭП
Diameeter: 980 mm
Lõhkelaeng: 300 kg
Miinide tagavara: Läänemerel nende miinide varu ei olnud.
Veesatud miine: 0
1944–1955
Suurbritannia Vickers T-IV
Lõhkelaeng: 145 kg
Diameeter: 890 mm
Miinide tagavara: 100 tk saadetud Inglismaalt.
Veesatud miine: 1944-1945: Lembitul - 60
Eesti allveelaevadel Kalev ja Lembitu kasutatud miinid:
1937–1941
Eesti Tüüp A – kere; SSM (EMA) inglise ankur.
Diameeter: 810 mm
Lõhkelaeng: 150 kg
Miinide tagavara: 209 tk. Tallinnas neist 149 tk.
Veesatud miine: 1941: Lembitul - 40 ja Kalevil – 20
1942–1943
Planeeriti kasutada: CCCP – ЭП
Diameeter: 980 mm
Lõhkelaeng: 300 kg
Miinide tagavara: Läänemerel nende miinide varu ei olnud.
Veesatud miine: 0
1944–1955
Suurbritannia Vickers T-IV
Lõhkelaeng: 145 kg
Diameeter: 890 mm
Miinide tagavara: 100 tk saadetud Inglismaalt.
Veesatud miine: 1944-1945: Lembitul - 60
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...
See Ukraina ime kasutab vast ikka mingit tüüpilist (533 mm?) vene tüüptorpeedot, milliseid jäi peale NSVL lagunemist tuhandetena vedelema.
Lembitul olid eestlaste soovil laevatehases valmis tehtud spetsiaalsed vahetükid, mille abil sai laev kasutada Soomel olemas olnud "peenemaid" torpeedosid.
Torpeedoaparaat on ju elementaarne suruõhusilinder, mille mõõdud määravad ära suurima kaliibri ja torpeedo pikkuse.
Kas sülitada sealt välja meremiine, sukeldujaid (ilma õhuta mõistagi), tiibraketti konteineris või torpeedot, pole oluline.
Põhimõtteliselt võib sobivas mõõdus torpeedoaparaadist lasta ka tiibrakette nagu tänapäeva laevad teevad.
Mis müra puudutab, siis "all silent" mode's teeb Lembit ilmselt pika kaarega igale kaasaegsele tuumaallveelaevale.
Asi on lihtsalt selles, et diiselallveelaev on võimalik teha täiesti käratuks, tal ei pea ükski agregaat töötama.
Lembitu-masti laevade vee all püsimise määras ära laevakeres olev õhuvaru, mis ühel hetkel lihtsalt muutus mittehingatavaks.
See probleem on nendelsamadel vene post WWII laevadel ammuilma lahendatud, seejuures nii, et müra ei teki.
Lembitul olid eestlaste soovil laevatehases valmis tehtud spetsiaalsed vahetükid, mille abil sai laev kasutada Soomel olemas olnud "peenemaid" torpeedosid.
Torpeedoaparaat on ju elementaarne suruõhusilinder, mille mõõdud määravad ära suurima kaliibri ja torpeedo pikkuse.
Kas sülitada sealt välja meremiine, sukeldujaid (ilma õhuta mõistagi), tiibraketti konteineris või torpeedot, pole oluline.
Põhimõtteliselt võib sobivas mõõdus torpeedoaparaadist lasta ka tiibrakette nagu tänapäeva laevad teevad.
Maitjassevits (Lembitu sõjaaegne komandär) kirjutab, et probleemiks oli isegi 40 mm õhutõrjekahuri vintraud, mis suudeti lõhki ajada-et kaaluti isegi vene 45 mm poolautomaadi paigaldamist. Olevat saadud varuosa kuskilt Kannaselt trofeena.Ja ega miinidki laiatrbekaup polnud. Wiki pajatab nende kohta nii:
Lembit kuulus omal ajal nn suure mere allveelaevade hulka, kuskil Tallinna lahe ja saarte piirkonnas toimetamiseks piisab tema akudest kenasti. Liiatigi on akutehnoloogia vahepeal tublisti edasi arenenud. Suurele merele ma ei läheks muidugi.Laev on mürarikas, mõeldud PEAMISELT vee peal sõitmiseks koos võimega vajadusel sukelduda. Sukeldumise aeg on lühike
Mis müra puudutab, siis "all silent" mode's teeb Lembit ilmselt pika kaarega igale kaasaegsele tuumaallveelaevale.
Asi on lihtsalt selles, et diiselallveelaev on võimalik teha täiesti käratuks, tal ei pea ükski agregaat töötama.
Lembitu-masti laevade vee all püsimise määras ära laevakeres olev õhuvaru, mis ühel hetkel lihtsalt muutus mittehingatavaks.
See probleem on nendelsamadel vene post WWII laevadel ammuilma lahendatud, seejuures nii, et müra ei teki.
Viimati muutis Kapten Trumm, 26 Apr, 2012 12:20, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...
Õige, 483 mm torpeedot tõesti sinna ei pressi...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...
Mis puudutab neid roostejutte, siis tegelik elu on selline.
Laevakere kõlbulikkust hinnatakse mingi eri aparaadiga, mis määrab oksiidikihi alt metalli jääkpaksuse.
See, kas laevakere vanus on 10, 25 või 65 aastat, on teisejärguline küsimus.
Kui laev kontrolli läbib, on kasutuskõlbulik ja suuteline taluma teatud veesurvet (sügavust).
Vana metall-laeva müüaksegi sedagi, et kontroll-akt dokis tehtud kontrollist olgu ette näidata.
Ma ise arvan, et peale kontrolli (ja vajadusel parandustöid - nt mõne plaadistuse tüki vahetamist)
on ka Lembitu korpus suuteline kannatama seda veesurvet, mis tehas ette nägi.
Laevakere kõlbulikkust hinnatakse mingi eri aparaadiga, mis määrab oksiidikihi alt metalli jääkpaksuse.
See, kas laevakere vanus on 10, 25 või 65 aastat, on teisejärguline küsimus.
Kui laev kontrolli läbib, on kasutuskõlbulik ja suuteline taluma teatud veesurvet (sügavust).
Vana metall-laeva müüaksegi sedagi, et kontroll-akt dokis tehtud kontrollist olgu ette näidata.
Ma ise arvan, et peale kontrolli (ja vajadusel parandustöid - nt mõne plaadistuse tüki vahetamist)
on ka Lembitu korpus suuteline kannatama seda veesurvet, mis tehas ette nägi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...
Ette nähtud ei olnud just väga palju: 90 meetrit. Autonoomsus 28 päeva. Pardal 36 inimest.
Viimati muutis Laiakas, 26 Apr, 2012 12:32, muudetud 1 kord kokku.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...
Eesti rannikuvetes tegutsemiseks täiesti piisav sukeldumissügavus.
Sügavused 100m ja rohkem algavad meil seal Ristna taga juba.
Mul laual hetkel üks kena Eesti vete navigatsioonikaart, mis kapten ma muidu oleks
Näiteks Riia lahes on sügavused 30-40 meetrit.
Sügavused 100m ja rohkem algavad meil seal Ristna taga juba.
Mul laual hetkel üks kena Eesti vete navigatsioonikaart, mis kapten ma muidu oleks
Näiteks Riia lahes on sügavused 30-40 meetrit.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...
Mu arvates ei ole midagi imelikku, et selline vana laev korda tehti ja kasutusse võeti.
Miks automaatselt arvatakse, et see laev hakkab täitma neid ülesandeid, milleks ta omal ajal loodi.
Kuigi ka sellise allveelaeva olemasolu ja lahinguvalmidus sunnib vaenlase oma taktikaid ümber mõtlema ja võtma tarvitusele ohutusmeetmed, näiteks ei saa enam veepeal mõtlematult laiata ja peab arvestama veealuse ohuga.
Samahästi sobib selline allveelaev eriülesannete jaoks, olgu luureks, luureüksuste varjatult rannikule toimetamiseks või mistahes muuks eriülesandeks, mis ei pea olema otseselt allveelaeva jaoks lahinguline. Näiteks allveelaev toimetab eriüksuse vastase laevade lähistele kus eriüksus pimeduse varjus paatidelt mineerib kas sadama sissepääsu või kogunisti mõne vastase aluse. Piisaks ühest miinist vastase sadama alas, see üks ka lõhkemata miin võib vastase laevade tegutsemist häirida päevi - nad ei saa enne end liigutada, kui on kontrollinud kogu ala või kontrollinud laevade ohutust ja see võtab paratamtult aega. - ja selle kõige võimaldamiseks võib vana allveelaev olla täitsa piisav.
On veel variant, et Ukrainal on kindel plaan tulevikus luua oma allveelaevastik, kompetentsi algeks ja õppelaevaks sobib alustuseks ka vanem tehnoloogia, sest põhilised mured allveelaevadel on olenemata vanusest või generatsioonist sarnased, alates kitsastest oludest, sonaritest, sidepidamisest, juhtimispõhimõtetest, kuni avariiolukordade drillini.
Muidugi võib olla tegemist Ukraina suhtumisega, "parem pool muna, kui tühi koor" - isegi vana töökorras allveelaev on rohkem, kui kai ääres ruumi ja raha kulutav vanaraud, eriti siis kui on teada, et niipea uue tehnika ostuks nagunii võimalusi napib.
Miks automaatselt arvatakse, et see laev hakkab täitma neid ülesandeid, milleks ta omal ajal loodi.
Kuigi ka sellise allveelaeva olemasolu ja lahinguvalmidus sunnib vaenlase oma taktikaid ümber mõtlema ja võtma tarvitusele ohutusmeetmed, näiteks ei saa enam veepeal mõtlematult laiata ja peab arvestama veealuse ohuga.
Samahästi sobib selline allveelaev eriülesannete jaoks, olgu luureks, luureüksuste varjatult rannikule toimetamiseks või mistahes muuks eriülesandeks, mis ei pea olema otseselt allveelaeva jaoks lahinguline. Näiteks allveelaev toimetab eriüksuse vastase laevade lähistele kus eriüksus pimeduse varjus paatidelt mineerib kas sadama sissepääsu või kogunisti mõne vastase aluse. Piisaks ühest miinist vastase sadama alas, see üks ka lõhkemata miin võib vastase laevade tegutsemist häirida päevi - nad ei saa enne end liigutada, kui on kontrollinud kogu ala või kontrollinud laevade ohutust ja see võtab paratamtult aega. - ja selle kõige võimaldamiseks võib vana allveelaev olla täitsa piisav.
On veel variant, et Ukrainal on kindel plaan tulevikus luua oma allveelaevastik, kompetentsi algeks ja õppelaevaks sobib alustuseks ka vanem tehnoloogia, sest põhilised mured allveelaevadel on olenemata vanusest või generatsioonist sarnased, alates kitsastest oludest, sonaritest, sidepidamisest, juhtimispõhimõtetest, kuni avariiolukordade drillini.
Muidugi võib olla tegemist Ukraina suhtumisega, "parem pool muna, kui tühi koor" - isegi vana töökorras allveelaev on rohkem, kui kai ääres ruumi ja raha kulutav vanaraud, eriti siis kui on teada, et niipea uue tehnika ostuks nagunii võimalusi napib.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...
NSVL ajal oli Musta mere laevastiku allveelaevade üks ülesanne luure- ja diversioonigruppide ning lahingsukeldujae (bojevõe plovtsõ) kohaletoimetamine.
Tollal peetud suuremastaabilistest õppustest on vändatud isegi üks film, nimega "Otvetnõi hod", netist leiate.
Nagu eespool ütlesin, nõuab selline samm vastaselt märksa suuremat (assümmeetrilist) jõupingutust vastmeetmetele.
Vastasel pole enam võimalik ühe fregatiga Odessa sadamat blokeerima tulla - umbes nii, nagu meil augustimäsu ajal seisis üks BDK Tallinna lahel.
Antakse käsk - ja mustate barettidega asjamehed hakkavad Pirita rannas maabuma.
Tollal peetud suuremastaabilistest õppustest on vändatud isegi üks film, nimega "Otvetnõi hod", netist leiate.
Nagu eespool ütlesin, nõuab selline samm vastaselt märksa suuremat (assümmeetrilist) jõupingutust vastmeetmetele.
Vastasel pole enam võimalik ühe fregatiga Odessa sadamat blokeerima tulla - umbes nii, nagu meil augustimäsu ajal seisis üks BDK Tallinna lahel.
Antakse käsk - ja mustate barettidega asjamehed hakkavad Pirita rannas maabuma.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...
Natsa tuhnisin netis ja Musta Mere ääres on veel üks tegelane, kes omab allveelaevu. Nimelt Türgi. Tõsi, ma ei tea palju neist tal Mustal Merel on. Allveelaevu on Türgil kokku 14.
Kõik on Type 209 perekonnast. Türgil olevaid modifikatsioone toodetakse alates aastast 1971. Paistab nagu oleks Must Meri selline Külma Sõja muuseum Pildil on Korea analoogne eksemplar.
Kõik on Type 209 perekonnast. Türgil olevaid modifikatsioone toodetakse alates aastast 1971. Paistab nagu oleks Must Meri selline Külma Sõja muuseum Pildil on Korea analoogne eksemplar.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 8 külalist