6. leht 14-st

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitatud: 20 Juul, 2012 8:53
Postitas Kapten Trumm
Janukovitsi kambal pole ju täna võimalik sakslaste või norrakate vanu osta.
Vähemalt senikaua, kui nad valge ilma moodi käituma ei hakka. Järelikult peab leppima sellega, mis on.
Mõnel mehel on ükskõik kui naeruväärne põhjus piisavalt hea, et saaks ikka oma kindlat plaati tõmmata....
Mõnel mehel seevastu on kindel repertuaar - kuidas kõik Eestis seni tehtu on ilmõige, eksimatu, läbipaistev, efektiivne jne.
Ja kes väidab vastupidist - on kontra. Sa alles paar lehti tagasi kahtlesid, kas selle utiiliga julgeb keegi vee alla minna.
Näe, käiski ja ei uppunud. Järelikult on hohollid natuke kõvemad mehed kui me arvame.
Kui homme hakkab keegi (kurat teab, kus seisnud/roostetanud) Mig-15 lennukeid miljonite eest remontima ja relvastusse võtma, egas siis keegi siinmail jumala eest selle otstarbekuses kahelda tohi.... Sest egas meil ju pole neid poole sajandi vanuseid Mig-e, samuti puudub nende tootmisvõimekus/tehased jne. jne.
Sinu lemmikrepertuaari kuuluv vägivaldne võrdlus...Foxtroti aktiivne kasutusaeg oli nt Kuuba kriisi ajal, millega ta on MiG-21 kaasaegne.
MiG-21 kasutavad ju tänaseni meie kallid NATO partnerid ja renoveerisid neid miljonite eest kah.
Rollid ja korrumpeerunud ukrainlased MiG-21 ei renoveerinud, läksid kõik vanarauda.

Tegelikult ma saan aru, et sa selle "elutsükli" mõiste taha suurt näha ei suuda.
Lennukil on ette nähtud kindel ja passistatav lennutundide arv - kui sellest on arvestatav osa järgi, siis on renoveerimisprojekt mõeldav.
Või kui kriitilised sõlmed on lihtsalt tugevdatavad, siis samuti (nt F-16, mille tugevdusprogramm maksab 4-5 miljonit dollarit per masin).
Rumeenia vist ostabki järgmisena endale mingi USAF utiililao F-16'd?

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitatud: 20 Juul, 2012 9:01
Postitas tommy
Kui ollakse veendunud, et 40 aastat vana laeva peale miljoneid kulutada ja teise maailmasõja järgset tehnoloogiat ujutada on 2012 aastal sõjaliselt mõistlik ettevõtmine,.......siis tuleks nii öeldagi.
Ja oma seisukohta ka põhjendada.

Aga pidevalt peab asja ikkagi keerama teemale.....
"aga mis meil siin, kõik p...sses, bla-bla-bla"

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitatud: 20 Juul, 2012 9:04
Postitas Kapten Trumm
Ma pole seda öelnud, et 40 aastane asi parim on. Põhjendanud olen selle laeva kasutust siin piisavalt.
See, kui palju ja kui vanal asjal on mõtet, sõltub asjaoludest, ohuhinnangust, vastasest jne.
Kui vastane on Talibani laadne, siis raskete kahuritega relvastatud vanad MiG-id annavad sama efekti, mis A-10, kuid 10 korda odavama raha eest.
Saksamaa käib meil siiani õhuturbes F-4'dega, mis on toodetud 70ndate keskpaigas (ja on 50ndate tehnoloogia), täiesti idioodid eksju?
Aga vat meie oleme need kõige targemad.
Vaevalt su käsutuses on ukrainlaste plaane, mis ülesandeid sellele laevale pannakse ja mis selle eesmärk.
Ainult laseme kohe puusalt "järelikult on rahasaagimise projekt".
Viitsimata isegi mõelda võimalikele muudele stsenaariumitele - nt allveelaevade ehituse/remondi turule tulekule.

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitatud: 20 Juul, 2012 15:12
Postitas Lemet
Tommy, kuidas meil selle sõidukite "taastamisvõimekusega" on? Või pole pagunitega mehi ette juhtunud...

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitatud: 20 Juul, 2012 19:38
Postitas Kapten Trumm
Kahtlemata on ühe vana pooluppunud submariini lahingukorda viimise võimekus asi, näitab sõjatööstuse võimekust. Allveelaev on kõige nõudlikum laevatüüp, pealveelaeva renoveerimine on hulga lihtsam ja seda suudetaks ka Eestis teha. Võibolla see pole sõjaliselt kõige targem - me ei tea tagamaid (nt seda, mis toorikuid oli hohollidel üldse võtta selleks). Ja ka seda, mida sellega tegema hakatakse, teame ainult mida teoorias saaks teha.

Loogika on ju lihtne. Oletame, et üks mees on osav Ferraride remondi alal, oskab kõike, teab kust juppe saab jne - ta võib lubada endale osta uue Kia hinna eest mingi vigase Ferrari, putitab selle üles ja on olemas asi, mis muidu miljonäridele jõukohane on.

Teine mees on vähe mugav ja saamatu ega oska ise midagi teha. Loeb oma raha kokku - peale uue Kia muud lubada endale ei saa, aga see eest pole vaja ajusid nöökida. Noh ja sõidabki oma Kiaga ja tunneb rõõmu väiksematest kuludest.

Kui aga läheb aja peale sõiduks Tallinnast Tartusse, kes enne pärale jõuab? Tulles tagasi teemasse tuleks vist järeldada, et kui oled osav mees, võid endale lubada mõnevõrra põnevamaid mänguasju kui mugav ja saamatu mees. Aga selleks, et Ferrari mehhaanikuks saada, tuleb ikka Ladast alustada, katsed õppida kohe Ferrari peal läheb kole kalliks. Ehk siis selleks, et Ukraina oboronka suudaks uusi allveelaevu ehitada ja moodsamaid putitada, tuleb ju kuskilt alustada, Lada rollis siis Foxtrot. Piisavalt lihtne ja lollikindel, ei õnnestu, tühja sellest. Hoopis hullem oleks L.A klassi hunter-killeri vussi keeramine.

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitatud: 21 Juul, 2012 7:42
Postitas tommy
Kapten Trumm kirjutas:Kahtlemata on ühe vana pooluppunud submariini lahingukorda viimise võimekus asi, näitab sõjatööstuse võimekust.
Et Ukraina oboronka suudaks uusi allveelaevu ehitada ja moodsamaid putitada, tuleb ju kuskilt alustada, Lada rollis siis Foxtrot. .
Me ei tea isegi seda, et küna seati sõidukorda Vene laevastiku tehases.
Ent seda enesekindlamalt esineme....
Kui Trumm laseb oma autot remontida naabrimehel, kas siis näitab see Trummi remondialast võimekust..??
Tommy, kuidas meil selle sõidukite "taastamisvõimekusega" on? Või pole pagunitega mehi ette juhtunud
Nagu ma aru saan, väitis üks "kjeenius" kusagil, et EKV logistikute/tehnikute võimekus piirnevat "rattapoltide pingutamisega"...
Sellisel tasemel väitlemiseks olen ma endast liiga heal arvamusel....

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitatud: 21 Juul, 2012 8:45
Postitas mutionu
tommy kirjutas: Nagu ma aru saan, väitis üks "kjeenius" kusagil, et EKV logistikute/tehnikute võimekus piirnevat "rattapoltide pingutamisega"...
Sellisel tasemel väitlemiseks olen ma endast liiga heal arvamusel....
Aga väitlemiseks materjali ikka oleks või ei?

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitatud: 21 Juul, 2012 10:10
Postitas tommy
mutionu kirjutas:Aga väitlemiseks materjali ikka oleks või ei?

Et suudetakse rohkemat, kui "poltide pingutamine"..??
Soovi korral, leiaksid sa sellele piisavalt materjali. Igati vabalt kättesaadav.
Kui soovid lihtsalt selgust, mitte teistele(ja ennekõike iseendale) tõestada, kuidas kõik siin tehtav(ja tegijad) kassi saba alla ka ei kõlba.
Nagu mõned "kjeeniused"..

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitatud: 21 Juul, 2012 10:54
Postitas tommy
Rumalused kõrvale jättes, üritavad ukrainlased oma laevastikku ka reaalselt tugevdada.
Valikut neil pole, muidu jääks kümnekonna aasta pärast nad üldse ilma alusteta.
Nii näebki nende mereväe modimise programm aastaks 2021 nelja korvet-tüüpi aluse ehitamist.
Pilt
Kogu programmi maksumus olevat ca 16 miljardit grivnat ja esimene peaks valmima aastaks 2016.

Esimesega tehti algust 17.05.2011...
Pilt

Relvastus/varustus on plaanitud suuresti Euroopa tootjatelt ja (mis jõukohane) ka omamaine.
Kuidas plaanid(ja ennekõike rahastamine) õnnestuvad, eks aeg näitab...

Küll aga pole veel leidnud mingeid tõendeid allveelaevastiku loomise kavade kohta.
Ainuke vähegi mõistlik põhjendus, mis kuidagigi õigustaks sellele igivanale roostekastile miljonite kulutamist...
Ja need plaanid oleks pidanud olemas olema juba mitte täna, vaid eile....

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitatud: 21 Juul, 2012 13:00
Postitas Lemet
Kui Trumm laseb oma autot remontida naabrimehel, kas siis näitab see Trummi remondialast võimekust..??
Huvitav, et kui KV sama asja teeb, siis kõlbab see tommyl argumendiks KV remondivõimekuse kohta küll ja küll...

EDIT:Soovitasid siin lugupeetud kaasfoorumlasele isa netist näiteid otsida. Sisestasin siis otsingusõnad "kaitesevägi, remont, sõidukid". Küllaltki kõnekad vastused tulid, illustreerimaks KV vastavat võimekust...

http://www.mil.ee/index.php?sisu=hanked2&hid=261
http://www.e-hanked.ee/254384/

Oli ka üks kirjeldus remondikompanii tegemistest KT ajal, kus räägiti paralleelvarda vahetusest ja vintsi parandamisest. See aga, kulla tommy, on tegevus, mis tõepoolest läheb "mutrite pingutamise" kategooriasse.

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitatud: 21 Juul, 2012 13:06
Postitas kangelaspioneer
Et suudetakse rohkemat, kui "poltide pingutamine"..??
Soovi korral, leiaksid sa sellele piisavalt materjali. Igati vabalt kättesaadav.
Kui soovid lihtsalt selgust, mitte teistele(ja ennekõike iseendale) tõestada, kuidas kõik siin tehtav(ja tegijad) kassi saba alla ka ei kõlba.
Nagu mõned "kjeeniused"..
Ütlen ausalt, pärast mõningaid kogemusi meie remontijate- logistikutega, tuleb poldid igaks juhuks ise üle käia. Ja mitte ainult. On ikka fantastilised remondimehed küll, kes mootorile kapremonti tehes monteerivad ringitõmmatud saaledega nukkvõlli, kolina kohta ütlevad et "töötab sisse, pärast kaob ära".

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitatud: 21 Juul, 2012 13:22
Postitas tommy
kangelaspioneer kirjutas:Ütlen ausalt, pärast mõningaid kogemusi meie remontijate- logistikutega, tuleb poldid igaks juhuks ise üle käia. Ja mitte ainult. On ikka fantastilised remondimehed küll, kes mootorile kapremonti tehes monteerivad ringitõmmatud saaledega nukkvõlli, kolina kohta ütlevad et "töötab sisse, pärast kaob ära".
Heh, nüüd olen segaduses... :)
"Kjeenius" kuulutab, et suudetakse ainult "polte pingutada", nüüd tuled sina ja väidad, et teevad lausa mootorile kapremonti....
....Niimoodi teist õõnestada... :)
Küll võib järelikult näha teatavaid probleeme töösse suhtumises...Nagu näha.. :evil:
Mis nüüd teha..??
Erafirmadesse.??
Paraku tean mina(ja kindlasti teisedki) lahedaid näiteid ka erafirmade praktikas.....
:dont_know:

Ok, nali naljaks....
Lõppkasutajana tulebki ise alati hoolas olla. On tegevad sul remondikompi ajateenijad või margiesinduse tehnikud.
Ebameeldivaid üllatusi võib saada nii siit kui sealt...

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitatud: 21 Juul, 2012 13:48
Postitas tommy
Midagi ukrainlaste korveti juurde.....Radar.
Pilt
Optroonika..
Pilt
Juhtimissüsteem..
Pilt
Siis kohalikud aretused.
Mis toimib ja tulevikus äkki käiku läheb, saab näha.

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitatud: 21 Juul, 2012 13:49
Postitas Lemet
Korrigeeriks siis tommy mulaajamist ja sõnade suhupanekut pisut. Ses mutripingutuse osas, mida tommy väidab mind kuulutanud KV ainuvõimekuseks olevat. Algupärane küsimus(mitte väide!!!) kõlas siiski pisut teisiti, kui mõni luftipump seda siin näidata püüab.
Huvitav, kuidas defineeritakse logistikakeskuse poolt sõidukite "taastamist"? Ärakukkunud rattamutri tagasikeeramine... :roll: Või esinduse töökoja tellijaks olemine? Tahaks kohe huviga kuulda, milliseid sõidukeid siis taastati. ja millisest olukorrast.
Peale mida teatas tommy:
Egas mina pole seal juures viibinud. Mõni (pagunitega) mees on lihtsalt kinnitanud, "et vot see asi on meil tehtud"
Eks ma järgmine kord nõuan seletust.
Paistab, et kui talle ka mingi vastus anti, siis ei sobinud see väga välja panna. Sest nüüdseks on lubadusest "seletuse nõudmise" kohta saanud hoopis kuulutamine, et...
Sellisel tasemel väitlemiseks olen ma endast liiga heal arvamusel....

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitatud: 21 Juul, 2012 13:56
Postitas tommy
Lahe, kuidas sa postitusi muudad ja asju kontekstist välja võtad...Mõte muutub kohe tundmatuseni... :)

Hea küll.....
Kui miin soomukil silla alt kisub ja see hiljem korda seatakse, on siis tegemist masina taastamisega või mitte.....??
Mina arvan, et on.
Loomulikult ei takista keegi sul ka seda tegevust paigutada "mutrite pingutamise alla"