www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 16 Okt, 2019 2:29

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 73 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Suhhoi SuperJet 100
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2019 23:42 
Eemal
Liige

Liitunud: 01 Mai, 2014 12:20
Postitusi: 1538
Venemaal alla kukkunud lennukitüübi renomee oli juba varasemalt plekiline
https://forte.delfi.ee/news/tehnika/ven ... d=86141553


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Suhhoi SuperJet 100
PostitusPostitatud: 13 Mai, 2019 14:38 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Mär, 2014 10:20
Postitusi: 932
Moskvast Samaraarasse lennand superjet pööras otsa ringi. 13. mai

https://www.novayagazeta.ru/news/2019/0 ... eremetievo


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Suhhoi SuperJet 100
PostitusPostitatud: 22 Mai, 2019 15:37 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Aug, 2015 10:46
Postitusi: 157
Üsna põhjalik artikkel, et miks selle ärapõlenud SSJ-ga läks nagu läks:

https://www.fontanka.ru/2019/05/21/068/

Jama hakkas sellest pihta, et mindi üle täielikule käsijuhtimisele (Direct mode), st automaatikat enam pilootidel abiks polnud enam üldse. Paraku polnud neil piisavalt kogemusi SSJ-ga selles modes toimetamiseks. Kogemusi polnud sellepärast, et väljaõppe metoodika seda ei sisaldanud. Metoodika ei sisalda sellepärast, et siin on Aeroflotile kokkuhoiukoht, sest trenažöörid pole odavad.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Suhhoi SuperJet 100
PostitusPostitatud: 22 Mai, 2019 16:51 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17219
Automaatika oli abiks ikka, lihtsalt arvuti asemel tuli piloodil utsused vastu võtta. Siiani näib, et masin joondati välja liiga kõrgrl ja toodi seejärel kolinal maapinnale. Telikud ei pidanud vastu. See on sel jihul juba teine samalaadne õnnetus, esimene toimus mõni aeg tagasi Tu-22M3ga, kus samuti teliku ülekoormamine masina purustas.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Suhhoi SuperJet 100
PostitusPostitatud: 23 Mai, 2019 14:11 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Aug, 2015 10:46
Postitusi: 157
SSJ100 on seda kasutavale firmale ikka paras rist ja viletsus.

https://bmpd.livejournal.com/3652608.html

Põhihäda on siis mootorites, kus põlemiskambrisse ja õlikogujasse võivad tekkida praod. Pragude tulemusena on mootorite tegelik tööressurss 2000-4000 tundi, mitte 7500-8000 nagu peaks olema. Siiani on parim lahendus olnud kasutada tootjapoolset tagavaramootorite parki. Hetkel on seal 17 mootorit, aga ei piisa. Pealegi, neistki osad katki... Remonditakse tasuta, aga lennuk ju ei lenda. Aga ka see pole veel kõik.

Vene tehased, mis tarnivad lennukile tagavaraosi, teevad seda siis, kui aega ja tahtmist kaitsetellimustest üle jääb. Varuosi oodatakse nädalate ja kuude kaupa.

Kõige selle tagajärjel on SSJ keskmine lennutundide arv 3,6 h/ööpäevas. Airbus 320 ja Boeingu- 737-800 10-11 tundi ööpäevas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Suhhoi SuperJet 100
PostitusPostitatud: 23 Mai, 2019 17:17 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26708
Nii suure tootlikkuse vahega ei ole konkurentsiolukorras SSJ kasutaja lihtsalt konkurentsivõimeline.
Taoliselt saab lennata ainult kaitstud vene lennuliinide siseturul.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Suhhoi SuperJet 100
PostitusPostitatud: 23 Mai, 2019 17:22 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17219
Ei saa sealgi, kui korraga on kasutusel ABd. Bobikud ja SS. Ikka jäävad SS seisma ning lendavad teised.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Suhhoi SuperJet 100
PostitusPostitatud: 16 Juun, 2019 13:47 
Eemal
Liige

Liitunud: 29 Dets, 2017 14:13
Postitusi: 36
Vahepeal valmis saanud SuperJeti 05.05.2019 uurimise vahearuanne - https://www.mak-iac.org/upload/iblock/c01/report_ra-89098_pr_en.pdf. Nagu aruanne näidata soovib, käis meeskonnal suur sahmimine - vabatahtlikult lennati läbi äikesepilvest (ja saadi tabamus), ei kuulutatud välja hädaolukorda, ei mindud teisele ringile mitme järjestikuse tuulenihke (windshear) hoiatuse korral, ei aktiviseeritud käsitsi pidurdusklappe, eriti viimasel hetkel (peale teist põrget) otsustati minne teisele ringile, kuigi mootorite reevers oli juba rakendumas. Aruanne 92 lk huvitavat lugemist.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Suhhoi SuperJet 100
PostitusPostitatud: 03 Juul, 2019 23:25 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Okt, 2005 22:13
Postitusi: 1027
Asukoht: Tallinn
Huvitav miks nad kütust enne ära ei põletanud või välja ei lasknud? Ilmselgelt oli see konna hüpe tingitud liiga suurest massist.

_________________
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Suhhoi SuperJet 100
PostitusPostitatud: 04 Juul, 2019 13:00 
Eemal
Liige

Liitunud: 29 Dets, 2017 14:13
Postitusi: 36
Targemate allikate väitel Superjet SSJ eraldi kütuse väljalaskesüsteemi ei ole, kuna maksimaalne stardimass (MTOW) ja maksimaalne lubatud maandumismass (MLW) on küllaltki sarnased. Kütuse väljalaskevõimalus on pigem pikamaalennukite puhul oluline, kus stardimass võib tunduvalt suurem maandumisel lubatust olla. Vanadel aegadel oli muidugi kütusehajuti olemas ka 3-mootorilisel Yak-40l :D, aga selle esmalennu aasta oli ka 1966.
Raporti alusel oli lennuki mass 42 600 kg, üle lubatu 1600 kg ja esimene ohvitser töötas läbi käsiraamatu sektsiooni "Lubatud maandumismassi ületava massiga maandumine", aga hüppe (vist kutsutakse eesti keeles seda "kitseks") hädaks oli pigem suur kiirus. Vajalik oli 155 sõlme, aga üle raja läve lennates 12 m kõrgusel oli tegelikult 164 sõlme ning 5 m kõrgusel raja kohal juba 170 sõlme (lennuk kiirendas). Kõrgusel 5,2 m lükati mootorid tühikäigule ja kapten hakkas hoogsate juhtkangi liigutustega maandumist läbi viima. Ilusa läbivajumise jaoks pidanuks juhist paigal hoidma, aga antud juhul käis see ühest piirasendist teise.
Kuna juhtimisautomaatika ei töötanud, oli ilmselt lennuki käitumine teistsugune. Vanadel aegadel aerodünaamikud nägid vaeva juhitavuse tagamisega, lennukikerele monteeriti juurde igasuguseid abipindu ja tiivakesi ja suunajaid, suurendati ja vähendati tüürpindade paigutust ja pindalasid. Nüüd on võimalik arvuti abil lennukikere aerodünaamilised omapärad ära lenduri jaoks peita, aga arvuti mittetöötamisel tulevad need esile ja siis peab ka hakkama saama.
Et antud juhul pigem meeskond rabistas hirmsal kombel. Inglise keeles on vastav väljend "gethereitis" ehk "get there itis", mis kirjeldab iga hinna eest kohale jõudmise soovi, mis sageli õnnetuste põhjuseks. Antud juhul tundus meeskond selle all kannatavat - kütust ju oli, mootorid töötasid, äikesepilvest oldi väljas - võinuks paar ringigi teha, et otsejuhtimisega harjuda. Aga toimus otsustav edasipressimine lennuvälja suunas, erinevate hoiatuste korral teisele ringile ei mindud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Suhhoi SuperJet 100
PostitusPostitatud: 02 Aug, 2019 9:54 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Mär, 2014 10:20
Postitusi: 932
Sukhoi Superjet 100 pattudes on süüdi meeskond.
Vaatamata jõhkratele konstruktsioonivigadele jääb lennuk kasutusse.
https://svpressa.ru/society/article/239629/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Suhhoi SuperJet 100
PostitusPostitatud: 02 Aug, 2019 10:45 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Okt, 2005 21:57
Postitusi: 2734
National Geographicu pealt on jooksmas päris hea sari Air Crash Investigation, mida poole silmaga jälgitud. Ühes osas oli ka Suhhoi Superjeti 100 Indoneesias vastu mäge põrutamise taaslavastus sees, koos korraliku arvutigraafika ja näitlejatöödega. Seda vist siingi teemas käsitletud, kuid soovitan järelvaatamisest järgi vaadata, põhisüüdlane kapten, kes lobises potentsiaalsete klientidega, navigeeris valesti ning ignoreeris TAWS hoiatust. Samuti polnud ta käinud nn infotunnis, kus oli kivi ka kohalike kapsaaeda, kuna need polnud meeskonda antud mäest informeerinud.
Teine osa, mis antud teemasse otse ei puutu, oli kuulus reisilennuki allalaskmine Ukrainas separatistide poolt, imestan, et Venemaa pole veel protestinud antud saate järelduste vastu :)

_________________
Unforeseen consequences


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Suhhoi SuperJet 100
PostitusPostitatud: 23 Aug, 2019 9:33 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17219
Viimane vene SSJ100 kasutaja Mehhiko Interjet loobub masinate kasutamisest. 22 lennukist lendab regulaarselt vaid 6, ülejäänud on juba pool aastat maapinnal.

Tsiteeri:
Последний зарубежный эксплуатант SSJ100 продает российские самолеты

Из 22 лайнеров в парке мексиканской Interjet регулярно летает лишь шесть, остальные стоят на земле уже не менее полугода


https://m.vedomosti.ru/business/article ... 00-prodaet

Huvitav, kes küll neid ostma saab.. :mrgreen:

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 73 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt