Paldiski vagunid.
-
- Liige
- Postitusi: 1239
- Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
- Asukoht: Tallinn, Õismäe
- Kontakt:
Hm....raudteetammi seal viimasel pildil näha pole. Ka pank on neeme tipu jaoks liiga madal ja lauge. Neeme tipus(seal, kus praegu on piirivalve kordon) on kallas püstloodis ja palju-palju kõrgem. See pildil kujutet koht peab olema ehk linnale ligemal. Ja kas ühel fotol pole silmapiiril näha mitte Pakri saart?
1930ndate teise poole 1:50 000 topograafiline kaart (nt Maa-Ameti kaardiserveris vaadarav) näitab, et Paldiskis läheb raudtee linna loodeservani. Täpsemalt Peetri-aegse Tähtkantsi (muldkindluse) ja mere vahele ja seal mere kaldal lõpeb. Harusid mingeid peal ei ole ja mujal raudtee mere lähedale kõrgele kaldale ei lähe.Tarmo Männard kirjutas:Hm....raudteetammi seal viimasel pildil näha pole. Ka pank on neeme tipu jaoks liiga madal ja lauge. Neeme tipus(seal, kus praegu on piirivalve kordon) on kallas püstloodis ja palju-palju kõrgem. See pildil kujutet koht peab olema ehk linnale ligemal. Ja kas ühel fotol pole silmapiiril näha mitte Pakri saart?
Ju siis see vagunite merrekukutamise koht pidi Tähtkantsi kohal olema.
Valdo
[b][url=http://tinyurl.com/rattad]Eesti Jalgrattamuuseumi[/url][/b] looja ja eestvedaja
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk tn 9. Maist septembrini oleme avatud R,L,P 11-18, muul ajal kokkuleppel
Tutvustame jalgratta ajalugu eesti vaates, meie seitsmes saalis on välja üle 120 ratta
[b][url=http://tinyurl.com/rattad]Eesti Jalgrattamuuseumi[/url][/b] looja ja eestvedaja
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk tn 9. Maist septembrini oleme avatud R,L,P 11-18, muul ajal kokkuleppel
Tutvustame jalgratta ajalugu eesti vaates, meie seitsmes saalis on välja üle 120 ratta
Tüng!
Piltidel paistab täiesti selgesti, et selle raudtee viimane osa on ajutiselt karjamaale laotud! Nii et seda kohta ikka annab otsida.
Piltidel paistab täiesti selgesti, et selle raudtee viimane osa on ajutiselt karjamaale laotud! Nii et seda kohta ikka annab otsida.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Ma ei usu, et 1941.a. taganemistuhinas oleks viitsitud pikka raudteeharu teha. Sest ega sel muud funktsiooni ju polnud vast kui vagunite hävitamiseks merrekukutamise teel. Nii et mina jään oma Tähtkantsi hüpoteesi juurde, võib-olla tehti see haru nt Tähtkantsi nõlva tippu, mis tollal üsna mere äärde ulatus... Mujal oli raudtee kaldast ikka üsna kaugel.Soobel kirjutas:Tüng!
Piltidel paistab täiesti selgesti, et selle raudtee viimane osa on ajutiselt karjamaale laotud! Nii et seda kohta ikka annab otsida.
Valdo
[b][url=http://tinyurl.com/rattad]Eesti Jalgrattamuuseumi[/url][/b] looja ja eestvedaja
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk tn 9. Maist septembrini oleme avatud R,L,P 11-18, muul ajal kokkuleppel
Tutvustame jalgratta ajalugu eesti vaates, meie seitsmes saalis on välja üle 120 ratta
[b][url=http://tinyurl.com/rattad]Eesti Jalgrattamuuseumi[/url][/b] looja ja eestvedaja
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk tn 9. Maist septembrini oleme avatud R,L,P 11-18, muul ajal kokkuleppel
Tutvustame jalgratta ajalugu eesti vaates, meie seitsmes saalis on välja üle 120 ratta
Link kaardile kus on peal raudteekahurite raudteeliinid mis peale sõda taastati.Samuti on peal ka uus raudteeliin mis ehitati reaktori demonteerimiseks. http://www.hot.ee/pakri66/pildid/Paldis ... rsioon.jpgvaldo kirjutas:1930ndate teise poole 1:50 000 topograafiline kaart (nt Maa-Ameti kaardiserveris vaadarav) näitab, et Paldiskis läheb raudtee linna loodeservani. Täpsemalt Peetri-aegse Tähtkantsi (muldkindluse) ja mere vahele ja seal mere kaldal lõpeb. Harusid mingeid peal ei ole ja mujal raudtee mere lähedale kõrgele kaldale ei lähe.
Ju siis see vagunite merrekukutamise koht pidi Tähtkantsi kohal olema.
Aga tundub,et kõiki liine ei taastatud,üks haru läks ka kohast kus raudtee hargneb kahuripositsioonidele,majaka juurde.Sellest on osaliselt tammi säilinud.Ja see tuleb peaaegu pankrannikule välja kohta kust piirivalvurid on merest erinevat laskemoona leidnud.Kui kellegil tahtmist võib ise vaatama tulla ja minuga ühendust võtta.Olen Piirivalvekordonis järgmine nädal olemas.
Ja lisaks veel Kanadas elava August Kanguri mälestused (sünd. 1922) :
"Oli vist 30. august [1941], kui sain Tallinna sõita. Depoos öeldi, et töökäsi on vaja. Paldiski lähedal olid venelased oma sõjaväeronge üle paekalda merre tõuganud. Paljude vagunite ja ka vedurite laagrid olid lõhkeainega purustatud.
Kõik depoo lukksepad, töölised, vedurijuhid ja abid sõitsid igal hommikul Paldiski ja korjasid tervemad vagunid kokku. Kui oli vaguneid, millele laagrid olid puruks lastud, siis pandi terastross vaguni kohal kasvava kase tagant läbi, siis üle katuse, uuesti vaguni alt läbi ning kinnitati kasepoolse vaguni raami külge. Vedur hakkas trossi tõmbama ja tross rullis vaguni külili raudtee kõrvale. Nii saadi selle lõhutud vaguni tagant terved vagunid kätte. Õhtul sõtsime tervete vagunite ja mõnikord ka päästetud veduritega Tallinna. Vagunite saatust ma ei tea, aga vedurid läksid laevaga Soome."
Mälutunglad: Kogumik kirjutisi Tartu College'i elulugude kirjutajate rühmast 2000-2002. Toronto, 2002, lk 112.
Kanada White Pages annab
http://www.whitepages.ca/10002/search/F ... &state_id=
Kangur, August
64 Flavian Cr
Brampton, ON L6T 3P4
(905) 792-1566
Nii et kellel tõsine huvi, võib helistada ja küsida lähemalt Paldiski tööde kohta . Enne kui hilja - 2006-1922=84.
"Oli vist 30. august [1941], kui sain Tallinna sõita. Depoos öeldi, et töökäsi on vaja. Paldiski lähedal olid venelased oma sõjaväeronge üle paekalda merre tõuganud. Paljude vagunite ja ka vedurite laagrid olid lõhkeainega purustatud.
Kõik depoo lukksepad, töölised, vedurijuhid ja abid sõitsid igal hommikul Paldiski ja korjasid tervemad vagunid kokku. Kui oli vaguneid, millele laagrid olid puruks lastud, siis pandi terastross vaguni kohal kasvava kase tagant läbi, siis üle katuse, uuesti vaguni alt läbi ning kinnitati kasepoolse vaguni raami külge. Vedur hakkas trossi tõmbama ja tross rullis vaguni külili raudtee kõrvale. Nii saadi selle lõhutud vaguni tagant terved vagunid kätte. Õhtul sõtsime tervete vagunite ja mõnikord ka päästetud veduritega Tallinna. Vagunite saatust ma ei tea, aga vedurid läksid laevaga Soome."
Mälutunglad: Kogumik kirjutisi Tartu College'i elulugude kirjutajate rühmast 2000-2002. Toronto, 2002, lk 112.
Kanada White Pages annab
http://www.whitepages.ca/10002/search/F ... &state_id=
Kangur, August
64 Flavian Cr
Brampton, ON L6T 3P4
(905) 792-1566
Nii et kellel tõsine huvi, võib helistada ja küsida lähemalt Paldiski tööde kohta . Enne kui hilja - 2006-1922=84.
kas keegi siis uuris ka midagi edasi?
kas keegi siis uuris ka midagi edasi?
laskemoon..hobused.varustus..selline nadinunn....kui veeseis on madalam on..näha mitmeid asju...mingi aeg sapöörid viisid päris kaldavette tulnud mürsud ära...soldier88 kirjutas:kas keegi teab mis nendes vagunites kah oli? oleks täitsa huvitav teada!
soviettidest mahajäänud militaarkraami näete sellel saidil
http://www.hot.ee/pakri/mattas.htm
Karramba
Tuleb ka praegu sellest kohast asju välja ainult ligi pääsemine raske.Mürske on sealt jah ära viidud aga välja tuleb neid kaldavette veel vist üsna pikalt.Ka relvi oli väidetavalt seal vähemalt 1 Maxim on sealt välja toodud.Aga aeg ja rooste olid oma töö teinud ja relvast oli alles jäänud ainult kest.adolf kirjutas:laskemoon..hobused.varustus..selline nadinunn....kui veeseis on madalam on..näha mitmeid asju...mingi aeg sapöörid viisid päris kaldavette tulnud mürsud ära...soldier88 kirjutas:kas keegi teab mis nendes vagunites kah oli? oleks täitsa huvitav teada!
soviettidest mahajäänud militaarkraami näete sellel saidil
http://www.hot.ee/pakri/mattas.htm
-
- Liige
- Postitusi: 1239
- Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
- Asukoht: Tallinn, Õismäe
- Kontakt:
ootame ,et vesi ikka soojemaks läheks..siis võid ühendust võtta:=)kohast niipalju et Peetriaegsest tuletornist nii 100-200 meetrit linnapoole..merre visatud võrriratas kaldavees on tähiseks..pangalt alla vaadates sädeleb madalas.Tarmo Männard kirjutas:Kas keegi (äkki hr Paharet) oskab siis ehk täpse koha näidata, kuhu võiks vee alla mulistama minna?
Karramba
Ühendust võib jah võtta aga sinna minek nõuab korraliku varustust kui kaldalt minna siis mägironimisvarustust pluss sukeldumisvarustus.Paadiga saab ka aga kui lähedale on võimalik minna raske öelda.Ja sukeldumisest tuleb piirivalvekordonisse teada anda.Kui keegi sattub poolsaarele siis võib ühendust võtta üht ja teist on seal näha.Tarmo Männard kirjutas:Kas keegi (äkki hr Paharet) oskab siis ehk täpse koha näidata, kuhu võiks vee alla mulistama minna?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist