www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 24 Juul, 2019 9:21

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 66 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: tankimootorid wwll.
PostitusPostitatud: 19 Aug, 2012 11:41 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Aug, 2012 21:29
Postitusi: 38
huvitav oleks teada miks vene tankimootorid tehti diislid aga saksa tankimootorid tehti ottomootorid ehk bensu omad.sellepärast oli sakslastel küll kõrbes kütust vähe sest diisli tootmine oleks kiirem ja efektiivsem olnud sõjas kui bensu toota.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: tankimootorid wwll.
PostitusPostitatud: 19 Aug, 2012 14:07 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Dets, 2005 17:39
Postitusi: 929
Njaa... militaar.netile on vist taas uus põlvkond peale kasvanud, täis kärsitust ja entusiastlikku tegutsemistahet. Nii huvi pärast küsin - väike rambo, kui vana sa oled? Tahtmata kuidagi su entusiasmi pidurdada julgen siiski soovitada, et sa esialgu loe siin erinevaid teemasid, saad kindlasti paljudele küsimustele vastused ja palju uusi teadmisi. Nende uute teadmiste baasilt, kui tekib soov postitada, saad seda teha pädevamalt ja sisukamalt. Kindalsti ära unusta kasutada foorumi otsingumootorit sind huvitavate teemade leidmisel. Niimoodi siinset foorumit lugedes jõuad kindlasti ka viimase suure sõja tankimootoriteni, näiteks siin on sulle hea teema venelaste T-34 kohta, mis on vist siinse foorumi üks vingemaid ja sisutihedamaid teemasid läbi aegade :wink: viewtopic.php?f=40&t=14705&hilit=T+34+hea+halb
Aga kui lugeda ei viitsi, siis väike kodune ülesanne sulle: millest on võimalik toota diislit ja millest on võimalik toota bensiini ning milline seis oli vastavate maavaradega liitlastel ja milline sakslastel?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: tankimootorid wwll.
PostitusPostitatud: 19 Aug, 2012 19:05 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Dets, 2004 13:19
Postitusi: 1977
Asukoht: Tallinn
jasenikunisaeitunnustaelementaarseidõigekirjareegleidkomasidsuuritähtisiisvanemadolijadirvitavadsupeale

_________________
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: tankimootorid wwll.
PostitusPostitatud: 19 Aug, 2012 20:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Aug, 2012 21:29
Postitusi: 38
ma siis vastan kui noor olen 73 aasta väljalase ma tahtsin teada miks saksa väe tankid tehti nii januste mootoritega ja bensukad lihtsam oleks diiselmootorid olnud miks sa arvad et diislit on kergem toota.ennem tehakse ikka põlevkivist õli ja õlist puhastamise teel muid produkte.põhjas kui on üle -40 kraadi lisati diislile petrooliumiõli et diisel ei külmuks.saksa vägede tankid olid küllaltki tõhusad aga kütus otsas vahi tankiga pealt ja istud ühe koha peal vene väele märklauaks. kui oleks diislimootor siis oleks võimalik ka petrooliumi ja diisli segu pealt edasi sõita. või vene tanki pihtasaamist ma mõtlen kui vene tank pihta sai ja ei läinud põlema oleks saanud saksa väed kütust oma tankile sisse valada aga võta näpust bensumootor.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: tankimootorid wwll.
PostitusPostitatud: 19 Aug, 2012 20:29 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17014
Tsiteeri:
ma siis vastan kui noor olen 73 aasta väljalase


Mnjaaa, muljetavaldav...

Tsiteeri:
miks sa arvad et diislit on kergem toota


Manatargad pajatavad, et enne bensiinikssaamist olla nafta torudest jooksmas.

Tsiteeri:
ennem tehakse ikka põlevkivist õli ja õlist puhastamise teel muid produkte


Ei ole küll kindel, aga rahvasuu räägib, et saksmannid, kurjavaimu sunnikud, olla diislit ka toornaftast ajanud...

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: tankimootorid wwll.
PostitusPostitatud: 19 Aug, 2012 21:48 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Aug, 2012 21:29
Postitusi: 38
lemet oleks hea kui inseneri seisukohalt vastaksid kumba on siis kergem või raskem toota ja eks sõjas ole ikka nii kui on ühesuguse laskemoonaga relvad siis on laskemoona võimalus kasutada mõlemal poolel,näiteks 7,62cal laskemoon ühesugune laed oma relva ja lased aga cal erinev moona küll aga lasta ei saa ootad kuni kuuli psse saan või punuma pistan.ma mõtlen saksa 7,92cal.relv on sõjas lahingukaaslane ka padrunid otsas vene moona küll aga toss.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: tankimootorid wwll.
PostitusPostitatud: 19 Aug, 2012 21:54 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Aug, 2012 21:29
Postitusi: 38
soobelsiinkubisebkirjavigadestikkaküllteistelgikuigikeegieikommenteerikirjavigujaniihullseekaeiolemavõiksvõrukeeleskakirotada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: tankimootorid wwll.
PostitusPostitatud: 19 Aug, 2012 22:38 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Dets, 2004 13:19
Postitusi: 1977
Asukoht: Tallinn
Aga mina arvan, et ma tean väita, et kui sakslasel oma moon otsas oli ja vene moona ümberringi vedeles, ei olnud tal toss ühti. Üks geniaalne nipp aitas selle vastu.

_________________
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: tankimootorid wwll.
PostitusPostitatud: 19 Aug, 2012 23:04 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17014
Tsiteeri:
lemet oleks hea kui inseneri seisukohalt vastaksid kumba on siis kergem või raskem toota


Siis defineerib esmalt need "kumba" ära...põlevkivist diislit? diislist põlevkiviõli?? bensiinist naftat?? naftast põlevkivi?

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: tankimootorid wwll.
PostitusPostitatud: 20 Aug, 2012 0:43 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Aug, 2012 21:29
Postitusi: 38
Selle kumba all mõtlesin ikka bensiini ja diislit.Oleks hea kui keegi targem seletaks siin lk-l ära mootori teema sest mootorite leiutajad on sakslased.Venelastel diiselmootorid ja Sakslastel bensiinimootorid,paluks mitte teemat solvata ja kes midagi mõistlikku seletada ei oska see ärgu ilkugu niisama.Insenerid olid mõlemal poolel tublid,miks siis venelastel ainult diiselmootorid kas bensiinimootorit ei mõeldud või jäi liiga nõrgaks tankile.Eriti ei tahaks uskuda sakslasel tankid ju raskemad?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: tankimootorid wwll.
PostitusPostitatud: 20 Aug, 2012 1:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17014
Tsiteeri:
Insenerid olid mõlemal poolel tublid


Aga kust lugupeetav võtab, et venelased selle diisli ise välja mõtlesid? Diislitega tegelesid, konstrueerisid, arendasid ja paigaldasid masinatele (ka tankidele sealhulgas) peale venelaste ka teised, Junkers omas näiteks 350 hj 12-silindrilist diislit juba 1916 aastal.

Pilt

1935-36 paigaldasid prantslased neljasilindrilise diiselmootori oma kergetankile FCM 36.
Ameeriklased paigaldasid "Sherman" M4A2 paaris diiselmootoreid koguvõimsusega 375 hj.

Pilt

Diiselmootori kohta oli plaanis väike tõlkimistöö ette võtta, aga aeg voolab paraku niimoodi sõrmede vahelt...lugemine on igal juhul huvitav...
http://forum.guns.ru/forummessage/42/258631-24.html

Nüüd aga see väidetavalt "venelaste" ja "analooge mitteomav "B-2". Selle diiselmootori loomise kohta saame saidilt http://www.gruzovikpress.ru/article/his ... -15_43_22/ lugeda:

Tsiteeri:
"...При этом проектируемый двигатель, получивший первоначальное обозначение БД (быстроходный дизель), был схож с авиационными карбюраторными двигателями М5 и М17Т, устанавливавшимися на лёгких колёсно-гусеничных танках БТ. Это закономерно: предполагалось, что мотор будет выпускаться в танковом и авиационном вариантах...."


Niisiis, eeskujuks võeti(aga mida toonasel Venemaal see tähendas, pole tarvis eriti vist selgitada) mootorid M-5 ja M-17...vaatame, mida nende kohta teada on.

Esmalt mootor M-5. Netiandmetel...

Tsiteeri:
"...Перед заводом была поставлена задача по копированию зарубежных двигателей, причем в качестве образцов были выбраны американский Либерти L-12 и французский Испано-Сюиза 8Fb мощностью соответственно 400 и 300 л.с. ..."


Seega ei mingit "nõukogude konstruktorite ja inseneride maailmas analooge mitteomavat" konstruktsiooni , vaid puhas "intellektuaalse omandi vargus", nagu tänapäeval öeldakse.
Ja mootor M-17...

Tsiteeri:
"..M-17 — поршневой V-образный 12-цилиндровый авиационный двигатель с водяным охлаждением, — советская копия немецкого БМВ VI..."


Kusjuures selle viimasega on terve lustiline epopöa seotud. Nimelt ei suutnud venelased valmistada saksa mootoritega võrdseid mootoreid ei kaalus ega võimsuses-

Tsiteeri:
"...Погрешности технологии, более низкое качество материалов и желание упрочнить наиболее уязвимые части привели к тому, что советские моторы оказались тяжелее немецкого оригинала (в среднем на 31 кг) и выдавали меньшую мощность...".

Võimekust ja suhtumist näitab näiteks bensiinipumbaga toimunu- Prantsuse päritolu pumpade asemel hakati paigutama kodumaiseid, mis olid...
Tsiteeri:
"...скопированные с "Хорнета"...

http://engine.aviaport.ru/issues/62/page20.html

Ah jaa, küsiks veel- mis on diiselmootori juures keerukaimateks ja tehnoloogilisteimateks detailideks? Loomulikult pump ja pihustid. Millised olid DB juures kasutusel firmalt Bosch-

Tsiteeri:
"..."за исключением... нефтяных насосов заграничной фирмы "Бош" и игольчатых форсунок этой же фирмы, вся машина построена целиком из советских материалов".

1936 aastal otsustati läbi Skandinaaviamaade ostetavate pumpadega lõpparve teha ja minna üle "kodumaistele" pumpadele-

Tsiteeri:
"...Основой послужила отработанная германская конструкция - два спаренных насоса высокого давления с муфтой опережения впрыска..."


Lõppes siis see mootorileiutamine nende aegade Venemaale iseloomulikult-
Tsiteeri:
"...В том же 1937 г. ХПЗ в числе многих предприятий и организаций захлестнула волна борьбы с "врагами народа". Началось истребление высококвалифицированных кадров руководителей, специалистов, мастеров, рабочих. Прологом этому послужило письмо военпреда П. Соколова наркому К.Е. Ворошилову "о подавляющем большинстве "бывших людей" в руководстве танкового отдела завода". Кампанию тут же поддержало партийное руководство завода, возглавлявшееся А. Епишевым. "Вредителям" был предъявлен полный набор обвинений: К.Ф. Челпан уличался "в срыве правительственного задания по производству дизель-моторов" и "умышленной организации дефектов дизелей", Г.И. Аптекмана арестовали, припомнив случавшиеся в ходе испытаний поломки, послужившие подтверждением его "вредительской" деятельности. Вместе со всеми были арестованы главный инженер ХПЗ Ф.И. Лящ, "приводивший станки в негодное состояние", главный металлург А.М. Метанцев и многие другие, "завербованные" директором ХПЗ И.П. Бондаренко, перечень обвинений к которому включал едва ли не все мыслимые и немыслимые злодейства - от "притупления бдительности" до "организации взрыва на заводе"...
"
Kodumaa avaldas oma poegadele tänu ennesõjaaegses tavapärases vormis- Tšelpan lasti Harkovi vanglas rahvakomissar Ježovi ja prokurör Võšinski(täpselt, täpselt, seesama Andrei Januarjevitš, keda rahvasuus ka Jaguarjevitši nime all tunti, kes oli süüdistajaks Nürnbergis ja kes pidas enda eeskujuks Roland Freislerit, natsliku Saksamaa kohtupalati eesistujat) otsuse põhjal maha 1938 aasta 10 märtsil, maha lasti ka tema kolleegid Aptekman, Levitin, Grutovoi ja teised.

Nõukogude Liidu peadpööritavatest edusammudest bensiinimootorite vallas- võtke ja guugeldage neid mootoritüüpe:
M-5, M-17, M-22, M-25, M-100, РД-10, РД-45
Erilist tähelepanu soovitan pöörata mootorite päritolule.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: tankimootorid wwll.
PostitusPostitatud: 20 Aug, 2012 21:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Aug, 2012 21:29
Postitusi: 38
Suured tänud Lemetile ja mul kirjas et mõlemad mootorid leiutasid sakslased.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: tankimootorid wwll.
PostitusPostitatud: 20 Aug, 2012 22:04 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17014
Ma pidasin silmas konkreetset tankidiislit "B-2", mille leiutamise au lugupeetav puhtalt venelastele omistas. Mitte diiselmootorit üleüldiselt. Või vähemalt sain ma niimoodi aru.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: tankimootorid wwll.
PostitusPostitatud: 20 Aug, 2012 23:06 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Dets, 2004 13:19
Postitusi: 1977
Asukoht: Tallinn
Sakslaste teema see oli tõesti. Jäi küll kooliajast meelde, nagu olnuks herr Diesel inglane, kelle aurumasinatootjate käsilased jõkke uputasid, aga see selleks.
Ja see jäi ka meelde, et tänapäevased diiselmootorid pole eriti selle õige Rudolf Dieseli leiutise moodi - miskit oli vist sissepritsesüsteemis põhimõtteliselt teisiti. Et praegused (ja ka ilmasõdadeaegsed) diiselmootorid käivad hoopis saksa-vene leiutaja Gustav Trinkleri leiutatud tsükli järgi.

_________________
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: tankimootorid wwll.
PostitusPostitatud: 21 Aug, 2012 13:00 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Jaan, 2005 12:53
Postitusi: 531
Asukoht: Tamsalu
Soobel kirjutas:
Sakslaste teema see oli tõesti. Jäi küll kooliajast meelde, nagu olnuks herr Diesel inglane, kelle aurumasinatootjate käsilased jõkke uputasid, aga see selleks.
Ja see jäi ka meelde, et tänapäevased diiselmootorid pole eriti selle õige Rudolf Dieseli leiutise moodi - miskit oli vist sissepritsesüsteemis põhimõtteliselt teisiti. Et praegused (ja ka ilmasõdadeaegsed) diiselmootorid käivad hoopis saksa-vene leiutaja Gustav Trinkleri leiutatud tsükli järgi.

Olemas ju nii 2taktilised kui ka 4 taktilised diislid.Praegu sõidukitel rohkem levinud 4 taktilised,2 taktlisi kasutatakse osadel veduritel ja laevadel.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 66 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt