tankimootorid wwll.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
fireman
Liige
Postitusi: 463
Liitunud: 07 Mai, 2005 11:46
Asukoht: põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas fireman »

lisaks veel,et lada moto istub täpselt FZO Polonez autole mis on samuti poola Fiati toode.Ta on nii tehtud,et isegi käigukast istub täpselt otsa ja neid käigukaste otsisid vanasti ladaomanikud taga,nimelt nad olid 5 käigulised.
Muideks lahe foorum on see :)
Kasutaja avatar
välihall
Liige
Postitusi: 383
Liitunud: 27 Sept, 2005 23:33
Asukoht: Euroliit
Kontakt:

Postitus Postitas välihall »

Kuda olid lood selle bensu lisamisega õlisse - mis, pani vene lennuki lendama , kui Luftwaffe jäätus? Kui hästi siis mõjus see BMV jms kloonidele?

Ise olen volga omanik - see riist on üle 30 a vana mul ja on alt vedand kui benss on lõppend- olen kuulnud et Fordi kloon , ja et vana Volvoga sarnane ?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

fireman kirjutas:siin oli juttu ka ,et gaz53 ja Tsaika mootor olevat vantidel endi tehtud,Päris nii see ei ole.Ka see moto on peaaegu üksühele mahavehitud chevy small block-i pealt,ehk siis 5,7l pealt
Pilt
Kas Chevy small blockil ja Gaz-53/Tsaika mootoril ei ole rohkem ühist, kui nad mõlemad on tõukurvarrastega V8 mootorid. Mootoriploki planeering, materjalid (vene oma on täis alumiinium, chevy tollal täis malm), väntvõlli tüüp,nukkvõlli pöörlemissuund, mootori põhimõõdud jne on kõik teised.

Et mosse on bmw koopia, lada mootor 1:1le Fiati koopia ja ZMZ mootor Chevy koopia on rumal rahvajutt, mis ei kanna ainsatki tehnilist analüüsi välja.

Mosse, Volga ja 53/Tshaika mootoritel kasutatakse kõikidel kerget alumiiniumist valatud vannikujulist plokki, kuhu käivad käsitsi sissepandavad nn märjad silindrihülsid, mis paigalhoidmiseks pigistatakse plokikaane ja "vanni" põhja vahele. Tegemist on minuteada ainulaadse põhilahendusega ja piisavalt fundamentaalse erinevusega, et mitte tembeldada siin jälle kedagi kopeerijaks. See lahendus ei tähenda automaatselt, et ta on parim (sellel on oma miinused), aga lihtsalt üks näide kuidas saab asju teha seltskonna poolt, keda siin minumeelest liigselt plagiaadis süüdistatakse.

Ei ole mõtet võrrelda neid tänapäeva mootoritega, ZMZ mootor konstrueeriti 1950ndatel aastatel, mosse mootor 60ndate keskpaiku ning Lada mootor 60ndate teises pooles. Küll aga oma loomise ajal vastasid need enam-vähem tollasele mootoriehituse maailma tasemele ja et neid teatud poliitilise iseärasuse pärast 50 aastat vorbiti, ei ole tollal neid loonud insenerid süüdi.

See, et venelased ei loonud sõiduautodiislit, vaid ehitasid tankidiisleid - tollal puudus nõudlus sellise asja järgi - meenutame, et ka kõik kerged ja keskmised veoautod ning bussid sõitsid bensiinimootoritega.
uusmario
Liige
Postitusi: 1355
Liitunud: 28 Aug, 2005 20:30
Asukoht: järvamaa

Postitus Postitas uusmario »

See jutt,et Lada ja mosse mootorid hoolimata kopeerimisest ei töötanud.On pärit hilisemast ajast,sellest ajast kui NSVL kolinal kokku varisema hakkas.Või siis inimeste suust,kes oma masinat ei korralikult ei hooldanud(olgu siis põhjuseks tahtmatus või oskamatus)
Nt vanaisal oli kopikas aastast 71.Ja töötas väga hästi ja ei vajanud mingit erilist remonti.Ainult vedelike,filtrite,küünalde vahetamist.Esimest suuremat remonti vajas ta "alles" umbes 25aastat peale tootmist.Kui nukkvõll oli praktiliselt ümmarguseks kulunud,ma ei teagi kudas ta selle kulunud nukkvõlliga nii korralikult töötas.Seda kas mootoril FIAT kuskil kirjas oli ei mäleta.Mosse,aga oli veelgi töökindlam,mis oli küll uuema väljalakeaastaga,vist 78.Alles see aasta ütles masina originaal termostaat ülesse,muid probleeme pole sellel esinenud.Nii,et mootori juures on oluline hooldus,eriti veel selliste vanemate mootori tüüpide puhul nagu Ladal ja mossel,kui ikka mootori eest ei hoolitse ei ole lootagi,et mootor korralikult töötaks.Nt vanaisa hoolitses mõlema masina eest täpselt nii nagu hooldusjuhend seda ette nägi ja oli oma autoga(ja ka oma õe mossega) äärmiselt rahul.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nukkvõlli kiire kulumine oli tollal NL-s projekteeritud gaasijaotusmehhanismi lapsehaigus. Hiljem nukkvõlli profiile ja materjale muudeti ning see enam nii pidev ei olnud (kuigi esines).

Fiati mootor selle all ei kannatanud, kuid mitte seepärast, et ta oli parem, vaid üldiselt alanukkvõlliga otse tõukuritele töötades on hõõrdumine väiksem, seetõttu on ka väiksem kulumine. Nukkvõlli kulumise all kannatasid tollal paljud mootorid, sealhulgas ka bmw omad.
fireman
Liige
Postitusi: 463
Liitunud: 07 Mai, 2005 11:46
Asukoht: põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas fireman »

On ikka zmzil rohkem ühist kuna ka need on hülsiga mis käib vasktihendi abil plokki sisse,sisselaske kolle,jagaja ja starteri asukoht.jne.Põhimõtteliselt sama mootor ja minuteada isegi nukkvõllid käivad ühtepidi läbi hammasratas ajami mille vahele käib tekstoliidist hammasratas.süütejärjekord on ka sama 1-5-4-2-6-3-7-8.Lisaks veel,et Z28 tüübi motol on ka alumiinium plokk.Keegi ei väidagi,et need mootorid on identsed,kuid on vaieldamatult minuarust analoogsed.Samas ätleks ka vantide kiituseks mosse moto kohapealt,et nad töötasid välja ise ikka väga hea mootori mis oli 2 nukkvõlliga ja kahjuks seeriatootmisse ei jõudnud vaid kasutati ainult võidusõidus.[autoleht 21.12.2005]Samast ajakirjast saab veel teada paljudest vene üllitistest mis pole seeriasse jõudnud.Kunagi lugesin ,et sigulli ostis N-Liit tervenisti poola fiatilt.Pole siis ka imestada sarnasus.Aga,et vantidel südametunnistus puhas oleks proovisid nad ikka veidi asju modida ja välja tuli ikka nii nagu alati.
lisan ka pildi 53-e motost,eelmine oli siis ameeriklanePilt
Muideks lahe foorum on see :)
thor199
Liige
Postitusi: 164
Liitunud: 29 Nov, 2005 19:55
Kontakt:

Postitus Postitas thor199 »

Tead trumm ma ei tea mida sa seal võrdled. Aga ma lihtsalt ei viitsi sinuga tõesti rohkem vaielda. Algselt mõtlesin sulle isegi tõestusmaterjali otsida.

Kui luges edasiseid poste näen et sellel puudub igasugune mõte.
Sulle ei oleks seda võimalik isegi siis tõestada kui mosse mootoril oleks bmw kirjad peal, sest ikkagi leiaks sa midagi mis viitab iseleiutamisele.
Ei aita isegi see, et venelane ostab terve sisseseadege tehase kuskilt. Ikkagi "oma mõeldud".

Ma arvan et sa suudaks ise uskuda isegi seda et mootorrattad ural jne on ka tegelikult venelaste väljamõeldud, ning sport izhil puudub vähimgi seos yamahaga jne jne jne.

Miks Honda, BMW, Toyota, Chevy jne mootoritel ei leia kunagi selliseid silmatorkavaid sarnasusi, et oi ma olen seda pilti kuskil varem näinud ?
Ja miks seostub mosse kapoti alla vaadates kohe miskit jne. Kasvõi see tsaika mootor ?
Mahategemine teadagi ongi selline asi. Kui koolis kirjandit maha vehkis mõni tegi kah oma nõksud sisse. Kes tahtis aru saada see sai. Kui aga ei tahtnud oli tubli poiss ja sai viie.

Uskumatu. See on lihtsalt jutt jutu pärast. Usu mida tahad.



Head vana aasta lõppu Sulle ja teistelegi :)
Ja toredalt palju pidu ning vähe pohmelli esimese hommikul !!!
fireman
Liige
Postitusi: 463
Liitunud: 07 Mai, 2005 11:46
Asukoht: põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas fireman »

Kapten Trumm kirjutas:Nukkvõlli kiire kulumine oli tollal NL-s projekteeritud gaasijaotusmehhanismi lapsehaigus. Hiljem nukkvõlli profiile ja materjale muudeti ning see enam nii pidev ei olnud (kuigi esines).

Fiati mootor selle all ei kannatanud, kuid mitte seepärast, et ta oli parem, vaid üldiselt alanukkvõlliga otse tõukuritele töötades on hõõrdumine väiksem, seetõttu on ka väiksem kulumine. Nukkvõlli kulumise all kannatasid tollal paljud mootorid, sealhulgas ka bmw omad.
Kas sulle ei tundu,et kõik saab alguse õlist mida kasutatakse,kui lada motole pandi eraldi ziguli õli siis pidasid nad ka vastu.Kui aga oleks seal tehasepoolt olnud sees täissünt õli siis ilmselt sõidaks mõni praeguseni.Ma tahaks näha meest kes kallaks oma mersule sisse autooli ja sõidab miljon km maha.See alanukaga fiati mootor millest räägid ei ole teps mitte see mis installiti ladale.Lada sai ülanukaga moto mis oli ANALOOGNE lada mootoriga.Kogu tehnika toodi poolast na bereznõe tselnõsse,seal valmisid esimesed 01 zigulid millel olid isegi paljud poldid fiat-i logoga.Lisaks siia siis selle moto pildi,kuid see on juba teistsuguse klapikambri kaanega aga võrrelge kasvõi õlikorki.Kas on veel mõtet vaielda!!!?
Pilt
Muideks lahe foorum on see :)
uusmario
Liige
Postitusi: 1355
Liitunud: 28 Aug, 2005 20:30
Asukoht: järvamaa

Postitus Postitas uusmario »

Lada ehitamiseks ostsid venelased litsentsi,nad ei varastanud midagi,seega ei ole see,et nad midagi mootori juures muutsid lihtsalt jälgede segamine,vaid ju oli seda vaja.

Nt sa ostad endale Revelli või kelle iganes poolt toodetava mudeli.Paned selle kokku.Mida sa siis teed,sa ise seda plastiklehest välja ei pressinud,vaid keegi teine on selle sinu eest ära teinud,kas sa siis varastad selle mudeli idee,või ostad?Ja kui sa seda mudelit veidike muudad,kas sa siis teed seda selleks,et teised arvaksid,et sa selle algusest lõpuni ise tegid,või siis selleks,et see oleks rohkem päris masina sarnane?

Kopeerimine on toimunud läbi aegade,poleks muu maailm hiinlastelt püssirohu saladust üle võtnud,siis kurat seda teab mis keelne see foorum praegu oleks.Kõik riigid kopeerivad usinalt teine teise pealt.Peale seda kui lahinguväljale ilmus esimene tank,tulid kõik äkki samale mõttele.Võeti kasutusele reaktiivsoomus,levis ka see kiiresti üle maailma.

Ei saa siiski öelda,et venelased midagi täiesti maha joonistasid,toodi sisse muudatusi,kohendati.Võib küll öelda,et põhimõte on täpselt sama,aga millisel kolbmootoril see siis nii väga erinev on?Võib-olla põhines ka BMW mootor algselt mingi teise firma toodangul.Kellelt BMW selle kopeeris ja seejärel veidike kohendas ja venelaste saatuseks sai lihtsalt see,et nad olid viimased kes seda mootorit kopeeris ja väheke muutis.


Muide,täissünteetiline võib olla kopika õlipumbale liiga vedel ja see läbi õlitust üldse vähendada.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kasutaja Thor... jäigi argumentide toomisega hätta :) Arvatavasti mitte tahtmise, vaid seepärast, et neid eriti ei ole. Ära aja demagoogiat stiilis "ma ei tea, mida sa võrdlesid, mul on ikka õigus", kui sul pole ühtegi tõendit oma väidete kinnitamiseks.

See et mõni arvutihuviline oma autosaidil kirjutas, et on koopia, ei ole veel piisav tõend (teema üldisest netiandmete usaldatavusest).

Mind huvitas see UMZ-412 mahategemise jutt üsna sügavalt ja võtsin kätte, kuna mõlemad on kolakambris olemas - võrdlesin neid tükke omavahel. Seda muidu nimetatakse tehniline analüüs.

BMW- kasutatavaga sarnased on vaid mootori kaldu asetus kapoti all ning mingi osa plokikaane ehitusest, kuid viimane sarnasus on vaid optiline. Mootoris ei ole praktiliselt ühtegi 1:1 sarnast osa (kui meeterkeermega poldid-mutrid välja jätta).

Erinevad on
Mootoriplokk - mossel alumiiniumist, väljakäivate märgade hülssidega, bmw mootoril malmist, pressitud kuivade hülssidega
Plokikaas - mõlemal alumiiniumist, poolsfääriliste põlemiskambritega. Nookurid on mossel terasest, bmw-l alumiiniumist. bmw-l ühekordsed klapivedrud, mossel kahekordsed. Klapid erinevad. Põlemiskambri tööprintsiip erinev - mossel avatud kamber, kumer kolb, õhukeste segukihtide põletamine. bmw-l suletud nn dreieckkugelbrennraum, keerispõletamine, lamedad kolvid.
Väntvõll - mossel sepistatud teras, bmw-l valumalmist
Õlipump - bmwl käitatakse ketiga väntvõlli otsast, sisehammastega rootor/rataspump, mosse käitatakse abivõllilt (mis käitatakse hammasratasülekandega väntvõllilt)
Süütejagaja - mossel asub vasakul mootori küljel, käitatakse abivõllilt, bmw-l plokikaane tagaotsas, käitatakse nukkvõllilt
Nukkvõlli ketipingutus - bmw-l vedru/hüdroamortisatsoon, mossel mehhaaniline reguleeritav (polt ja mutter).
Karterituulutus - bmw-l suletud tüüpi vaakumkarter, mossel avatud tüüpi vaakumita (sisselaskeõhu puhasti asub õlikorgi sees).

Nagu sa näed, on enamik komponente erinevad, sealhulgas ka põhiosad. Mingit 1:1 koopiat nii suure loetelu peale ei saa ju olla?

Mehhaanilisel kulumise üks peamine põhjus on jah tolleaegsete "õlide" kvaliteet. Kui asendada tihendid korralikult pidavate lääne omadega, siis on mootori ressurss umbes võrreldav muude sama ajastu nn rahvaautode mootoritega (Opel, Ford, VW jne).

Mis puudutab thori jutt mootoratastest, siis mina pole siin küll kuskil maininud, et need omalooming oli. Rääkisin vaid sellest, mida ma tean või mida enam-vähem tean.

Iz-planeta sport on valmistatud analoogselt Ladaga, ametliku litsensi järgi, mingitel esimestel aastatel olid isegi Mikuni originaalkarbussid seal peal.

Muideks WWII üks väljapaistvamaid lennukeid, P-51 Mustang sai siis sisse õige hoo, kui talle hakati panema peale RR Merlini litsensikoopiat. Oma vana mootoriga oli ta vaid hale vari sellest, mida me praegu teame.

Tegelikult tõe kindlaks tegemiseks tuleks teema alguses räägitud BMW 801 mootor, se ASh-82 ja Twin-Wasp lauale laiali võtta ja võrrelda. Seal võib välja tulla umbes samasugune erinevuste rada nagu mu postis ülalpool on. Pealegi polnud tollal BMW 801 mootoril muud silmapaistvat kui nn Kommandogerät, kus mootori töö reguleerimine käis ühe kangiga. Mis puudutab ülelaadimist, kütuse sissepritset vms, siis vastav tehnoloogia oli NL-s olemas juba 1939-1940 ja puudus igasugune vajadus seda sakslastelt 1942 maha teha.
onu juulius
Liige
Postitusi: 382
Liitunud: 25 Jaan, 2005 21:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas onu juulius »

uusmario kirjutas:Võib-olla põhines ka BMW mootor algselt mingi teise firma toodangul.Kellelt BMW selle kopeeris ja seejärel veidike kohendas ja venelaste saatuseks sai lihtsalt see,et nad olid viimased kes seda mootorit kopeeris ja väheke muutis.
Kuulujutud räägivad, et selle BMW 1500 mootori eeskujuks oligi mingi prantsuse helikopteri mootor. Nii et jõuame jälle ringiga lennundusse tagasi.

Teema on pikaks läinud, aga põhiväide - et venelastel on vähe päris oma väljamõeldud tehnikat - on ju pidama jäänud. Vaatame automootoreid kaugemalt.
Mis on näiteks ameeriklaste panus? V8.
Jaapan? 3 silindriga "riisiveskid".
Euroopa? Transmissiooniga kokkuehitatud põiki R4.
Venemaa???
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See ei puuduta otseselt mootoreid, aga NL panus millegi silmapaistva osas
esimene nn linnadziip (Lada Niva) ning päris mitu mudelit kõrgläbivusega sõiduautosid (muu maailm selliseid eriti ei tundnud).
fireman
Liige
Postitusi: 463
Liitunud: 07 Mai, 2005 11:46
Asukoht: põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas fireman »

Kapten Trumm kirjutas:See ei puuduta otseselt mootoreid, aga NL panus millegi silmapaistva osas
esimene nn linnadziip (Lada Niva) ning päris mitu mudelit kõrgläbivusega sõiduautosid (muu maailm selliseid eriti ei tundnud).
Sellel pole ju mingit pistmist mootoritega või tahad jälle vaielda Niva mootori üle?
Muideks lahe foorum on see :)
uusmario
Liige
Postitusi: 1355
Liitunud: 28 Aug, 2005 20:30
Asukoht: järvamaa

Postitus Postitas uusmario »

Kui nüüd natuke iriseda,siis ameeriklaste panus ei ole V8.Esimene V8 ilmus 1900 aastal ja väljatöötajad olid prantslased Antoinette.1905aastal oli V8 ka Rolls Royce poolt kasutusel(Rolls-Royce Legalimit V8)Ameerikase jõudis V8 hiljem,esimesena võttis USA-s V8 kasutusele Cadilac 1914aastal,ehk siis 14aastat peale esimest V8( mootor arendas 70hj),Type-51 oli küll esimene masstootmises V8,kuid selle loomisel oli suurt eeskuju võetud Legalimitilt.V8 tootmismudel nägi välja nii:1900 prantslased mõtlesid välja-1905 inglased täiendasid-1914ameeriklased täendasid.Näiteks Ford sai oma V8 alles 1922aastal,kui ta ostis endale Lincolni tehase ja mootori Lincolni pealt maha joonistas,tehes seda küll väiksemaks,et lihtsustada masstootmist.See eest olid ameeriklased esimesed,kes võtsid kasutusele termostaadi jahutus süsteemile.
thor199
Liige
Postitusi: 164
Liitunud: 29 Nov, 2005 19:55
Kontakt:

Postitus Postitas thor199 »

Nagu ma ennist ütlesin härra Trumm. Kui koolipoiss viskib kirjandit maha siis katsub ta seda nii teha, et hindaja aru ei saaks.

Minul seda tõde vaja pole. Mina pean seda mahaviksimiseks. Piisab kui kahe kapoti all on piisavalt sarnane pilt olemas.
Või kavatsed seda silmatorkavat visuaalset sarnasust eitada ?
Tõsi mul oleks ehk tasunud alguses ehk veidi ettevaatlikum olla ja kasutada sõna inspireeritud BMW1500 mootorist.
Võtan oma sõnad tagasi, tunnistan viga. Ei ole mahaviksitud, on inspireeritud. Sobib ?

aga ei kavatse sellest hoolimata isiklikku arvamust muuta.
Sealtmaalt ei tulnud valge lehe pealt alustades mitte ühtegi asja. Kõik on siit sealt kokku korjatud ja siis ära ratsitud vastavalt olukorrale ja võimalustele.
Moskvich oli mõeldud eksportmasinaks ( mis näiteks soomes minu teada müüs päris hästi, Elite oli seal päris popp auto mingil hetkel). On ilmselge, et üksühele nad seda kopida ei saanud.

Loomulikult ongi mootorid üsna sarnased. Kuid mitte nii sarnased. BMW ja Chevy V8 vaadates ei torka kuidagi pähe mõte... maha viksitud.
Või Renaulti ja BMW neljasilindrist vaadates... kas leiad end mõttelt...mahaviksitud ?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 49 külalist