tankimootorid wwll.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

See on nüüd nali või? Äkki näitad avalikkusele ka neid jooniseid üherealisest M-82F'ist?
Ei see ei ole nali! Ajakirjas Aviatsija i Kosmonavtika nr. 5-6 2000 on La-5F ristlõige kuhu mootor on joonistatud üherealisena. Foorumi tehnilised võimalused ei luba seda siia üles riputada aga sa võid ju selle ajakirja kuskilt hankida, seda võib ehk isegi leida Juku poest, mõni kuu tagasi nägin seda seal müügil veel.
Anton - horridoo!
onu juulius
Liige
Postitusi: 382
Liitunud: 25 Jaan, 2005 21:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas onu juulius »

Väike link
M-82 mootoritest ja mis aeroplaanidel neid pruugiti
onu juulius
Liige
Postitusi: 382
Liitunud: 25 Jaan, 2005 21:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas onu juulius »

Pisut üldist heietust, kui pahaks ei panda...
Teema alguses püstitati küsimus, miks on venelastel nii vähe tehnilist originaalloomingut. Arvan, et põhjus on vene riigi ja kogu süsteemi eripäras. Venelane ei ole kunagi olnud vaba riigi vaba kodanik, vaid ikka ainult riigi alam, kellelt oodatakse pigem lojaalsust ja käsutäitmist, mitte aga algatusvõimet ja iseseisvat mõtlemist. Kopeerimine ja täiustamine sobib sellesse skeemi palju paremini, kui millegi täiesti uue loomine.
Kujutlegem mõnda tüüpilist nõukogude-aja inseneri, kellel sähvatab geniaalne idee. Ta teab, et tal kulub palju närve ja aega, et instantside ja organite umbusku ületada ja kui asi peakski lõpuks õnnestuma, siis on üsna tõenäoline, et ta oma ülemus kirjutab kõik sujuvalt enda nimele. Tõenäoliselt see insener hoiab madalat profiili ja rakendab oma leiduritalenti pigem kodus, ehitades äia Zaporoozetsi baasil kapsakoristuskombaini.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Samas on jälle nii, et suure rahvuse seast tuleb paratamatult suurem absoluutarv leidureid, heliloojaid, tippsportlasi jne

Samas ei saa salata, et kõige paremad näited vene sõjatehnikast on siiski omalooming, kus on võib-olla mingi väike osa on laenatud. Samas nagu ma eespool ütlesin, toodeti tollal nt lennukimootoreid valdavalt 2 tüüpi, mis eri maade lõikes olid üsna sarnased ja raske on vahet teha, mis on loogiline tehniline areng ja mis maha tehtud.

Mis asi oli venelastel nõrk -oli mootoriehitus. Eks see ole seletatav ka sellega, et erinevalt Saksamaast, kus Kruppi pere juba 150 aastat enne rauda valas, ehitati NL rasketööstus siiski välja 20ndatel-30ndatel aastatel.
Mootorite puuduse taga vindus kõneks olnud Pe-8, aga ka nt G-5 tüüpi torpeedopaadid jne jne jne

Samas T-34 B-2 mootoriga panid venelased täiega kümnesse ja pole ühtki tõendit näinud, et see oleks kellegi pealt maha vehitud - sest võimalikud vaenlased sõitsid teadupärast sõja lõpuni bensiinimootoritega.

Samas sõjamasina omadustes ei saa esile tõsta 1-2 komponenti - loeb asja kontseptsiooniline lahendamine. Kui venelased oleks 1948 tõstnud inglastelt saadud RR Nene mootori/koopa mingisse P-80/Meteor'i tüüpi anakronismi, kas oleks Koreas sellist muljet avaldatud kui Mig-15-ga avaldati.

Millegipärast (ei jõua uurida ja ei ole ka sügavamat huvi), aga kas mitte vene mootorid polnud mitte seepärast nõrgad, et NL keemiatööstus ei suutnud toota piisava oktaanarvuga bensiini.
thor199
Liige
Postitusi: 164
Liitunud: 29 Nov, 2005 19:55
Kontakt:

Postitus Postitas thor199 »

Ei, kui me räägime vene mootoritest tsiviiplaanis nüüd siis hea bensiin neid ei aita.
Mootor kas töötab või ei tööta. Sitema bensuga head mootorit saab käima panna alati. "venelaste" parimad automootorid ehk siis fiat ja bmw hoolimata kõvast "koostekvaliteedist ja täpsusest" käisid ju küll. Lihtsalt surveaste oli madalamaks lastud ja kogu lugu. Vanemad mehed kindlasti teavad ka imemossesid ja ladasid mis tehasest tulles käisid nagu unistus. Vahest oli mõni mõõt paigas ka :)
Pane mossele bmw karbuss, kolvid, nukk ja süüde ning vaata mis juhtub.

Aga see selleks. Nüüd Härra Kapten Trumm jõudis mõttega välja väga õige koha peale.
tsiteerin
-------------
Eks see ole seletatav ka sellega, et erinevalt Saksamaast, kus Kruppi pere juba 150 aastat enne rauda valas, ehitati NL rasketööstus siiski välja 20ndatel-30ndatel aastatel
-------------------------

Vot see on mootoritootmise üks põhialused. Mitte kaks nukvõlli üleval ja neli klappi silindri kohta, või sissepritse jne.
Ka tollel ajal olid oma populaar-mehhaanikud ajakirjad olemas kust igaüks sai teadmisi ammutada. Ja ka mina siin kodus laua taga võin teoorias, või kui väga pingutan, tänapäeval on ka cnc pingid olemas, mõne päris popi mootori vähemalt paberil valmis teha.
Kuid valuvormid, kuidas see mootor teha nii et ta jahutab ja õlitab. Et peaks koormustele vastu jne. See on täppisteadus mis tuleb aastakümnetega. Seda maha vehkida on praktiliselt võimatu. Isegi tänapäeval pannakse teinekord, hoolimata kogemustest ja kõigest teinekord mööda.
See võib ka seletada seda, miks oma mootori asemel hiljem bmw tehase omastamisega hakati bmw-d kasutama.
Tankimootori juures on see väiksem probleem sest seal kaal ei ole kuigi aktuaalne teema. Lennukimootori juures aga minu meelest ( vabandust kui eksin, pole spetsialist) peaks see aga tähtis argument olema.

Kui nüüd need kõik asjad kokku panna, puudub metallitööstus-korralik tehnoloogia, insener-tehniline baas kes oleks mootoriehitamise läbi käinud abcde... teekonnana mitte tähestikku õppimata raamatuid kirjutama hakanud.... . Kust need originaalmootorid ja väga head tulevad ?

Igaks juhuks veel uuesti. ärge arvake et tahan maha teha potentsiaali. Tahaks lihtsalt aru saada kuidas nad, nagu ennist ütlesin, olemata võimelised valmistama töötavat sääreväristaja mootorit iseseisvalt, tegid väga häid lennukimootoreid.
Äkki ajame jälgi veel :)
Poluvernyk34
Liige
Postitusi: 64
Liitunud: 06 Juul, 2005 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas Poluvernyk34 »

Vabandage et vahele segan. Siin pidevalt käib jutt et venelased kellegilt midagi on ära vehkinud. Kas sellise riistapuu nagu * ekranoplaan * on nad ka ära vehkinud ?Kas keegi veel on midagi taolist teinud ?
uusmario
Liige
Postitusi: 1355
Liitunud: 28 Aug, 2005 20:30
Asukoht: järvamaa

Postitus Postitas uusmario »

Vaevalt küll,neid masinaid pole teiste armeede relvastuses näinud,ei tea,et teised riigid neid isegi katsetanud oleks.Väga hea märkus muide.
Ning ka suured hõljukid peaks olema venelaste originaal idee.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

thor199 kirjutas: "venelaste" parimad automootorid ehk siis fiat ja bmw hoolimata kõvast "koostekvaliteedist ja täpsusest" käisid ju küll. Lihtsalt surveaste oli madalamaks lastud ja kogu lugu. Vanemad mehed kindlasti teavad ka imemossesid ja ladasid mis tehasest tulles käisid nagu unistus. Vahest oli mõni mõõt paigas ka :)
Pane mossele bmw karbuss, kolvid, nukk ja süüde ning vaata mis juhtub.
See kommentaar on muideks väga ekslik. Fiati mootorist võeti 2101-le üle vaid mootori põhimõõdud. Vahe on selles, et Fiati mootor on tõukurvarraste ja alanukkvõlliga, sellest tulenevalt on mootoriplokk, plokikaas, gaasijaotusmehhanism jne jne jne kõik erinevad. Selles mõttes on 2101-mootor sootuks midagi muud (ja märksa täiuslikum) kui Fiati originaal. Ümberehitus on puhas vene inseneritöö ning vast just tänu sellele saatis seda mootorit edu NL ja sotsmaade võidusõitudel (alanukkvõlliga mootorist ei saa head võidusõidumootorit).

Teine näide - moskvitsi mootor. Võin sulle öelda (kuna olen nii väidetava originaali kui väidetava koopia) laiali võtnud ja omavahel võrrelnud. Tegelikkuses ei ole tegemist mahategemisega. Esiteks ei ole mootoritel muud ühist kui nad on neljasilindrilised, on asetatud kaldu ja on poolsfäärilise põlemiskambriga. Selliseid mootoreid oli tollal tootmises päris mitu-mitu. Tegelikult on mosse mootor valmistatud tehnoloogiliselt hoopis uuenduslikumalt, ta on kergem (alumiiniumplokk, bmw-l malm), tal on näiteks hoopis tugevam sepistastud väntvõll (bmw-l on valuväntvõll), sootuks teistsugune kolbide ja põlemiskambrite lahendus (meenutab 60ndate Jaguari mootoreid). Natuke on sarnast klapimehhanismis, kuid seda vaid väga pealiskaudselt. 1:1 klappivaid osi praktiliselt pole, mootor on tunduvalt lühem, sootuks teistsuguse abiseadmete veoga (teine ploki lahendus) jne jne jne jne jne

Karburaatori, kolbide, nuka vms panek ei tee seal midagi paremaks. Esiteks - enamik siin sõitvastest on tehases komplekteeritud Weberi litsensi järgi valmistatud 2101-412 tüüpi karbussiga, mis on tegelikkuses isegi töökindlam kui bmw Solex (mis on aetud liiga keeruliseks ja seetõttu kannatab töökindlus). Kolvid töötavad koos põlemiskambriga ja kuna põlemiskamber on täis-poolkera, siis peavad kolvid olema kumerad. BMW-l on lamedad ja põlemiskamber on sootuks teistsugune. Nukkvõll on umbes ligikaudsete näitajatega ja bmw oma sinna panna ei saa, kuna mossel on silindrite vahe väiksem (nukid ja tugilaagrid jäävad vale koha peale).

Ei taha siinkohal laulda mingit ühepoolset kiidulaulu, aga vene inseneri rolli siinkohal ei saa alahinnata. Näiteks mosse/volga/gaz-53/Tshaika mootoriplokk on lahendatud täiesti ainulaadselt (samasuguseid pole mujal kunagi tehtud), kus plokk on alumiiniumvanni kujuline ja kuhu silindihülsid
pannakse lihtsalt lopsti sisse - täiesti eeskujulik vene olusid arvestav lahendus, kus mootori kapitaalremont on tehtav kodustes tingimustes ja seejuures kõrge kvaliteediga.

Mis venelasi alati alt vedas, on valmistamise(tootmise) kvaliteet ja tihti suvaline materjalivalik.
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2040
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Würger 190G »

Arvestades La-5FN ja ja FW-190 umbes samaaegset tulekut --Tõsiselt?
Production Fw 190A-1: September 1940
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2040
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Würger 190G »

Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2040
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Würger 190G »

uusmario kirjutas:Vaevalt küll,neid masinaid pole teiste armeede relvastuses näinud,ei tea,et teised riigid neid isegi katsetanud oleks.Väga hea märkus muide.
Ning ka suured hõljukid peaks olema venelaste originaal idee.
--Ei ole!!

Jah tankidiisli tegid , aga sõiduautole diiselmootor!!! Never! Vene konstruktorid andsid alla.
thor199
Liige
Postitusi: 164
Liitunud: 29 Nov, 2005 19:55
Kontakt:

Postitus Postitas thor199 »

Kuule Trumm, tead su jutt läheb nagu nati mööda juba. Sa ajad juba juttu jutu pärast.
Esimesed 2101 tulid fiati kirjadega. Igal pool. Ka mootor oli fiati vana liini pealt pärit.
Mosse on üksühele bmw koopia.
Aga et sa väidet saaksid tõestada mosse suhtes siis palun ütle mulle selle bmw mark kust sa selle mootori maha keerasid ja üksühele võrdlesid ?

Ootan huviga.

Loomulikult ei teinud nad üksühele päris bmw-d maha, detailideni. Muidu oleks olnud n-liidu ihaldatuim auto mosse

Ja alati tuuakse vabanduseks see, et oi tootmises läks nii pahasti. Muidu ikka jumala hea mootor, aint ei tööta aga tegelikult töötab.
Loomulikult on lihtsam uurida ühe riigi motorite ajalugu mis pole ka eriti rikas ja siis leida et nii ongi.
Viimati muutis thor199, 30 Dets, 2005 14:37, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Würger 190G kirjutas:Arvestades La-5FN ja ja FW-190 umbes samaaegset tulekut --Tõsiselt?
Production Fw 190A-1: September 1940
Idarindele mitte enne 1942 :!:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

thor199 kirjutas:Kuule Trumm, tead su jutt läheb nagu nati mööda juba. Sa ajad juba juttu jutu pärast.
Esimesed 2101 tulid fiati kirjadega. Igal pool. Ka mootor oli fiati vana liini pealt pärit.
Ma ei ole eriti tugev autoajaloo detailides, aga OHV mootori asendamine OHC mootoriga oli sees juba Fiati litsensilepingus. See ei välista tootmise alguses, kui kõikide osade tootmist ei olnud NL-s omandatud - Fiati osade kasutamise, kuid minu andmetel puudus selline modifikatsioon, nagu 2101 Fiati mootoriga, üks suuremaid sisseostetud juppe, mida kasutati oli vaid Weberi karburaator, kuna DAAZ polnud selle tootmiseks valmis. Hilisem 2101 karburaator on Weberi koopia, kas ametlik või mitteametlik, ei oska öelda.

Seejuures, kui oleks Ladasid Fiati mootoriga tehtud, oleks see olnud sees remondi- ja käsiraamatutes (näiteks Weberi karburaator on nendes sees).

Fiati mootori ja Lada mootori vahe leiad ise internetist.
Mosse on üksühele bmw koopia.
Aga et sa väidet saaksid tõestada mosse suhtes siis palun ütle mulle selle bmw mark kust sa selle mootori maha keerasid ja üksühele võrdlesid ?
:lol:

BMW M10 tüüpi mootor (need on muutumatu põhilahendusega toodetud ca 1965-1987 1500, 1600, 1800 ja 2000 cc) ja UMZ-412 tüüpi mootorid on lahtivõetud kujul mul garaazis olemas ja tean, millest räägin.

Äkki sina nüüd tood mõned viited (internetimöla stiilis "412 is copy of bmw engine ei päde!) koos fotode või joonistega, mis su juttu kinnitavad :!:
fireman
Liige
Postitusi: 463
Liitunud: 07 Mai, 2005 11:46
Asukoht: põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas fireman »

siin oli juttu ka ,et gaz53 ja Tsaika mootor olevat vantidel endi tehtud,Päris nii see ei ole.Ka see moto on peaaegu üksühele mahavehitud chevy small block-i pealt,ehk siis 5,7l pealt
Pilt
Muideks lahe foorum on see :)
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 21 külalist