Ei sõnakestki tänu kelle jõuallikale see MiG-15 lendama läks
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Re: Ei sõnakestki tänu kelle jõuallikale see MiG-15 lendama
Aeg-ajalt võib vene foorumites huviga jälgida, kuidas taolisi teadjaid saksa või muu maailma tehnikasaavutuste kasutamisest enneolematute ja innovatiivsete nõukogude tehnikasaavutuste loomisel maasse trambitakse. Põhjenduseks ikka seesama hästi tuntud ja laialt kasutamist leidnud väide- seda ei olnud, sest seda ei saanud olla.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Ei sõnakestki tänu kelle jõuallikale see MiG-15 lendama
Lahe tõesti, eriti vapustas mu süüdimatut hinge see kommentaar:
"...у америкосов все военное авиастроение строиться с копирования нашей техники после угона мига 21 и дальнейшего проектирования на его базе. Попытались своими мозгами создать самолет 5 поколения,ну мы в общем видим что получилось с раптором этим,короче мы №1 всегда были в мире по военной авиации."
Sellist nõmedusetaset kohtab harva...
"...у америкосов все военное авиастроение строиться с копирования нашей техники после угона мига 21 и дальнейшего проектирования на его базе. Попытались своими мозгами создать самолет 5 поколения,ну мы в общем видим что получилось с раптором этим,короче мы №1 всегда были в мире по военной авиации."
Sellist nõmedusetaset kohtab harva...
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40175
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Ei sõnakestki tänu kelle jõuallikale see MiG-15 lendama
Hmm, selles MiG-21 loos on muidugi paar protsenti tõtt, piisavalt selleks, et garlikud kõvatama hakkaks.
Üldiselt kasutas "amerikoosade" seltskond MiG-21-st ainult kontseptsiooni (F-4 selgelt õhuvõitlustes end ei õigustanud) - st kerge, ühemootoriline, ühekohaline, deltatiivaga, väikese radari ja lähimaarakettidega dogfighteri kontseptsioon (F-16A), mis suudab kanda ka mõningast A2G relvastust.
Et asi täpne oleks, siis MiG-21 polnud just dogfighterina mõeldud, juhuste kokkulangevuse tõttu osutus ta lihtsalt konkurendist paremaks sel alal. MiG-21 oli first and foremost point defence interceptor, kogu oma arengus kaugenes ta sellest dogfighteri kontseptsioonist veel omajagu. F-16 loodi aga algusest peale justnimelt dogfighterina, mis oli mõeldud tegutsemiseks subsoonilistel kiirustel (MiG-21 oli ehitatud põhiliselt ülehelikiirusega püüdelennuks).
Kui palju konkreetselt MiG-21 ideed kopeeriti, on veel iseasi, nimelt oli F-16 taga ka suuresti USAF "fighter mafia", mis seda kontseptsiooni tagant surus (Pentagon ja USAF "õigeusliklik" liin rääkis edasi universaalsusest ja unifitseeritusest, mis tähendanuks õhusõjas F-4 asendamist mitmeid probleeme kordava F-15-ga (hiigelkallis hind, keerukas ehitus jne jne).
Võtmaks maha garlikute vaimustust, tuleks veel lisada, et MiG-21 neljandast põlvest üritasid hoopis venelased teha dogfighterit (MiG-21bis), paigutades sinna seninägemata võimsusega mootori, pinnakihi puhumise süsteemi, "ülimanööverdavad" R-60 raketid jne. Põhjuseks oli vajadus konkureerida vahepeal ilmunud ameeriklaste neljanda põlvkonna masinatega (eelkõige F-16). Samasuguse "dogfighteri" dieedi tegi läbi ka MiG-23 (23ML, 23MLD) - ka samadel põhjusel. Niiet, kes enne oli - on veel vägagi lahtine....
Üldiselt kasutas "amerikoosade" seltskond MiG-21-st ainult kontseptsiooni (F-4 selgelt õhuvõitlustes end ei õigustanud) - st kerge, ühemootoriline, ühekohaline, deltatiivaga, väikese radari ja lähimaarakettidega dogfighteri kontseptsioon (F-16A), mis suudab kanda ka mõningast A2G relvastust.
Et asi täpne oleks, siis MiG-21 polnud just dogfighterina mõeldud, juhuste kokkulangevuse tõttu osutus ta lihtsalt konkurendist paremaks sel alal. MiG-21 oli first and foremost point defence interceptor, kogu oma arengus kaugenes ta sellest dogfighteri kontseptsioonist veel omajagu. F-16 loodi aga algusest peale justnimelt dogfighterina, mis oli mõeldud tegutsemiseks subsoonilistel kiirustel (MiG-21 oli ehitatud põhiliselt ülehelikiirusega püüdelennuks).
Kui palju konkreetselt MiG-21 ideed kopeeriti, on veel iseasi, nimelt oli F-16 taga ka suuresti USAF "fighter mafia", mis seda kontseptsiooni tagant surus (Pentagon ja USAF "õigeusliklik" liin rääkis edasi universaalsusest ja unifitseeritusest, mis tähendanuks õhusõjas F-4 asendamist mitmeid probleeme kordava F-15-ga (hiigelkallis hind, keerukas ehitus jne jne).
Võtmaks maha garlikute vaimustust, tuleks veel lisada, et MiG-21 neljandast põlvest üritasid hoopis venelased teha dogfighterit (MiG-21bis), paigutades sinna seninägemata võimsusega mootori, pinnakihi puhumise süsteemi, "ülimanööverdavad" R-60 raketid jne. Põhjuseks oli vajadus konkureerida vahepeal ilmunud ameeriklaste neljanda põlvkonna masinatega (eelkõige F-16). Samasuguse "dogfighteri" dieedi tegi läbi ka MiG-23 (23ML, 23MLD) - ka samadel põhjusel. Niiet, kes enne oli - on veel vägagi lahtine....
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Ei sõnakestki tänu kelle jõuallikale see MiG-15 lendama
Ühes TopGeari osas käisid nad (vist Albaanias) mingil lennuväljal, kus oli mitmeid Mig15 neid. Kuigi May seletas päris sisukalt Migide kohta, siis mootoritest juttu polnud, vist siiani liiga valus teema.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Re: Ei sõnakestki tänu kelle jõuallikale see MiG-15 lendama
Veel 70-ndate lõpus neiremonditi ja anti araablastele.
Leitnant erus. Alates 1992a. EPV,PPA,Kaitseliit. NA-s tankist Taga-Kaukaasias.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist