www.militaar.net
http://militaar.net/phpBB2/

F-22 vs Eurofighter
http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=40&t=28191
2. leht 4-st

Autor:  Kapten Trumm [ 08 Okt, 2012 8:55 ]
Teema pealkiri:  Re: F-22 vs Eurofighter

Nendes sõdades, kus USAF osales, tarvitati minu mäletamist mööda AIM-9't teise hävituslennuki vastu viimati 1991 Lahesõjas (AIM-120 siis veel kasutuses polnud, AIM-7 oli).
See on pea 22 aastat tagasi.

1999 Jugoslaavias läksid koalitsiooni õhuvõidud eksklusiivselt AIM-120 arvele.

Sestap on projektid nagu Rumeenia MiG-21 lähimaarakettidega või L-159 rohkem lennuväe mängimine ja rahuaegne projekt, sõjalises mõttes vähese kasuteguriga petrooli põletamine, mida saab käsitleda ainult ettevalmistusena "päris" lennukitele üleminekul. Õhusõda üritatakse praegu pidada eemalt ning AIM-120 160 km laskekaugusega mudeli tulek näitab, et üritatakse veelgi kaugemale minna.

Autor:  Lemet [ 08 Okt, 2012 9:27 ]
Teema pealkiri:  Re: F-22 vs Eurofighter

ludvig kirjutas:
SU-37 on neist mõlemast üle. Nagu ka viimased MIG-id.

http://www.youtube.com/watch?v=_VOFdXO929Q&feature=related


Youtubes kõige selle kohta videoid piisavalt...



Et siis mille poolest? Peale toru mõni tõsiseltvõetav viide, ma mõtlen. Võrreldavate numbritega.

Autor:  Kilo Tango [ 08 Okt, 2012 10:14 ]
Teema pealkiri:  Re: F-22 vs Eurofighter

Kommenteeriks veel seda artiklit:

Tsiteeri:
...especially in the era of High Off Bore Sight and Helmet Mounted Display (features that the F-22 lacks).


AIM-9X lsiatakse Raptorile 2015 koos vastava HOBS juhtimissüsteemiga. Nii, et täna on see tehnilises mõttes õige väide.

Tsiteeri:
risk of coming to close range 1 vs 1 (or 2 vs 2, 3 vs 3 etc) is still high, especially considered that the F-22 currently uses AIM-120 AMRAAM missiles, whose maximum range is around 100 km (below the Meteor missile used by the Typhoon)


Tsiteeri:
Moreover, at a distance of about 50 km the Typhoon IRST (Infra-Red Search and Track) system is capable to find even a stealthy plane “especially if it is large and hot, like the F-22″ a Eurofighter pilot said.


Kuidas said 2 sellist lõiku jõuda ühte artiklisse? Mis kasu on kaugemale lendavast raketist kui vastast õnnestub näha alles 50 km kauguselt? Lisaks uuendatakse juba sel aastal F-22-d esialgse võimekusega lasta AIM-120D-d laskeulatusega >180 km.

Loomulikult on oluline ka lähivõitluse võimekus, kui teha järeldusi ainult selle põhjal ning spekuleerida mingite veidrate loogikate põhjal BVR võimekuse üle on enam kui kahtlane. Pealegi on kõikidel sellistel õppustel alati oluline teada, mis oli ROE (Rules Of Engagement). Ilma selleta on kõik taolised artiklid mõttetu kiimlemine.

Ja päeva lõpuks on ikkagi peamiselt olulien piloot ning alles seejärel lennuvahend.

Autor:  Hydrazine [ 08 Okt, 2012 12:44 ]
Teema pealkiri:  Re: F-22 vs Eurofighter

Kas pole mitte nii, et USA panustab viimasel ajal relvasüsteemide integreeritusele ja mitte autonoomsusele per ühik.

Autor:  Noor [ 08 Okt, 2012 18:42 ]
Teema pealkiri:  Re: F-22 vs Eurofighter

elektroonika kõrvale jättes, minul oleks hoopis selline küsimus, et kuidas on lood F22 ja EF-il komposiit materialidega? Et kas on mindud kah sama teed nagu tsiviilis uued Airbus-id, kus on juba suhe ca. 80:20 alumiinium alloy kahjuks.

Autor:  ludvig [ 01 Nov, 2012 15:47 ]
Teema pealkiri:  Re: F-22 vs Eurofighter

Video alguses F-22 võrdluses SU uuemate mudelitega numbrites. Eks propaganda maik ole videol juures aga päris õhust neid numbreid ei võeta.

http://www.youtube.com/watch?v=lMJi0JIVZas&feature=related

Autor:  Kilo Tango [ 01 Nov, 2012 16:03 ]
Teema pealkiri:  Re: F-22 vs Eurofighter

ludvig kirjutas:
Video alguses F-22 võrdluses SU uuemate mudelitega numbrites. Eks propaganda maik ole videol juures aga päris õhust neid numbreid ei võeta.

http://www.youtube.com/watch?v=lMJi0JIVZas&feature=related


Kontekstist välja rebitud hüüatused. Ei maksa sihukest joba tähele panna.

Autor:  mx77 [ 01 Nov, 2012 16:06 ]
Teema pealkiri:  Re: F-22 vs Eurofighter

ludvig kirjutas:
Video alguses F-22 võrdluses SU uuemate mudelitega numbrites. Eks propaganda maik ole videol juures aga päris õhust neid numbreid ei võeta.

http://www.youtube.com/watch?v=lMJi0JIVZas&feature=related

See on puhas BS. Siiani on vankad saanud PAK-FAst lendama vaid kere. Mootorid on vanad. 5-gen mootoritega pole seda asja veel proovitud ja teadmata on kas nad üldse need kunagi valmis saavad.

Autor:  Kapten Trumm [ 01 Nov, 2012 16:26 ]
Teema pealkiri:  Re: F-22 vs Eurofighter

Venelastel on 3D pöörduvate düüsidega mootorid muidu täiesti pakkuda.
Muidugi need jäävad F-22 omadele kindasti alla oma kütusekulu/veojõu suhtelt.
Muideks ei maksa arvata, et F-22 supercruise (räägime ikka kõrgest ülehelikiirusest, mitte mingist allamäge saadud Mach 1,01-st) tuleb kuidagi tema imelisest aerodünaamikast, nt F-22 mootoritesse sisenemiseks peab õhk läbima sellise S-kujulise trakti, mis pole teps mitte üks kiirust toetav asi. Kiirus tuleb ikkagi väga suurepäraste näitajatega mootoritest.

Autor:  mx77 [ 01 Nov, 2012 16:31 ]
Teema pealkiri:  Re: F-22 vs Eurofighter

Jah, see vektori muutmine on venelastel olemas ja lausa 360 kraadi vist. F-22 vist ainult üles-alla.
Aga kas venelaste hetkemootorid üldse stealth nõuetele vastavad? Suht kerest väljas ja väga nähtaval teised. raptori mootorid praktiliselt nähtamatud.

Autor:  Kapten Trumm [ 01 Nov, 2012 16:40 ]
Teema pealkiri:  Re: F-22 vs Eurofighter

Väline vahe on ainult mootoridüüsi kujus, pööratav mootoridüüs on jänkidel kah ju "stealth". F-22 mootoridüüs on lai, kuid õhuke.
Mootor ise on "stealth" juba sellega, et ta toodab tavalisest väiksema kütuse põletamisega sama veojõu ja seetõttu on väiksema soojusjäljega.
Muidu sellistel kiirustel mootor väga "stealth" ei saagi ju olla, "stealth" on tema sisselasketrakt ja pööratav väljalaskedüüs.
Mootori peamine peegeldusallikas on see suur "ventilaator" - Su-27 ja tema teisenditel paistab see õhukanalist kenasti vastu ja samamoodi peegeldab see kenasti radarikiiri.
F-16-l näiteks ei paista, Super Hornetil paistab osaliselt.

Näiteks B-1B-l kasutati ka selliseid loogelisi õhukanaleid, et raskendada lennuki avastamist radarite poolt, kui B-1A läks suures kõrguses Mach 2.2, siis B-1B üle 1,3 suurt ei pressi enam.

Autor:  Lemet [ 01 Nov, 2012 17:14 ]
Teema pealkiri:  Re: F-22 vs Eurofighter

mx77 kirjutas:
Jah, see vektori muutmine on venelastel olemas ja lausa 360 kraadi vist. F-22 vist ainult üles-alla.
Aga kas venelaste hetkemootorid üldse stealth nõuetele vastavad? Suht kerest väljas ja väga nähtaval teised. raptori mootorid praktiliselt nähtamatud.


Ameeriklased katsetasid F-16 peal samuti 360-kraadi ulatuses pööratavaid düüse (F-16 MATV), kuid ei hakanud neid millegipärast seeriamasinatel kasutama

http://www.youtube.com/watch?v=qmIQAOG7 ... ure=relmfu

Autor:  Kapten Trumm [ 01 Nov, 2012 17:38 ]
Teema pealkiri:  Re: F-22 vs Eurofighter

Kui sõdasid vaadata, siis toimivate aktiivsete keskmaarakettide võimekus on F-16 väele andnud rohkem juurde kui vigurmanöövrid.
Juba Lahesõjas olid dogfight'id pigem erand kui reegel ja hilisemal ajal pole neid ameeriklaste vastu üldse ette tulnud (Jugoslaavia oli juba puhas AIM-120 business).
Järelikult, kui jänkid oleks pannud hulga miljardeid mootoridüüsidele näiteks AIM-120 asemel, siis mis oleks nad tulemuseks saanud?
Küsimus tegelt põhimõtteline, rakett on võimalik alati inimesega lennukist kiiremini keerama panna (praeguse aja raketid tabavad 20+ G-ga manööverdavaid märke üsna kindalt).

Autor:  Kilo Tango [ 01 Nov, 2012 18:13 ]
Teema pealkiri:  Re: F-22 vs Eurofighter

Kapten Trumm kirjutas:
...praeguse aja raketid tabavad 20+ G-ga manööverdavaid märke üsna kindalt...


Siin sa pingutad nüüd natuke üle. See, et rakett suudab 20G-ga manöövreid sooritada ei tähenda tingimata, et see suudab 20g-ga manööverdavat märki tabada. Näiteks tüüpmanööver, kus keeratakse üle tiiva raketi lennusuunast ära ning pööret ja keerist jätkates alla raketi suunale vastu sunnib õigel ajal teostatuna ja decoyde viskamisega raketti oluliselt suurema koormusega manöövrit sooritama. Ka tänapäeva raketid ei suuda sensorite piiratuse tõttu minu teada prognoosida lennuki liikumist 3D-s, mis toob kaasa näivad kiirendused, mis on oluliselt suurem kui tegelikkus. Lisaks kaotab rakett suure ülekoormusega sooritatud manöövri puhul tohutult energiat. See on tingitud väikestest kandepindadest.

Autor:  Kapten Trumm [ 02 Nov, 2012 10:07 ]
Teema pealkiri:  Re: F-22 vs Eurofighter

Huvitav küll, käsiraamatutes on raketitõrjemanööver natuke teistsugune :)
Kirjeldatud manöövrit kasutati Vietnamis vähemanööverdavate raadiojuhtimisega S-75 rakettide vastu.

Teine teema on muidugi see, et raketi eest pääsemiseks on vajalik teada (parem näha), kust rakett tuleb, et manööverdada end õigesse positsiooni.
Telefoniposti suuruse ja suure tossusabaga lendavad S-75 vastu on see suhteliselt lihtne, aga nt uuemad AIM-9/120'd on nn low smoke mootoriga, üsna väikesed ja seega ka silmaga raskesti märgatavad, kui mootor on lõpuni põlenud, siis ei suitse ta enam üldse.

2. leht 4-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/