www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 27 Juun, 2019 9:03

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 49 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2012 11:39 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
Kapten Trumm kirjutas:
Huvitav küll, käsiraamatutes on raketitõrjemanööver natuke teistsugune :)
Kirjeldatud manöövrit kasutati Vietnamis vähemanööverdavate raadiojuhtimisega S-75 rakettide vastu.

Teine teema on muidugi see, et raketi eest pääsemiseks on vajalik teada (parem näha), kust rakett tuleb, et manööverdada end õigesse positsiooni.
Telefoniposti suuruse ja suure tossusabaga lendavad S-75 vastu on see suhteliselt lihtne, aga nt uuemad AIM-9/120'd on nn low smoke mootoriga, üsna väikesed ja seega ka silmaga raskesti märgatavad, kui mootor on lõpuni põlenud, siis ei suitse ta enam üldse.


Oi kindlasti on raketitõrjemanöövrid hoopis teistsugused kui kirjeldatud. Toodud näide on toodud pigem selleks, et illustreerida olukorda, mis võib raketilt nõuda hoopis suuremat ülekoormust kui lennukilt. Hetkeks võiks unustada ära reaalselt lendavad lennukid (mis ei tee 20g manöövreid) vaid rääkida sinu poolt kirjeldatud 20g-ga manööverdavast sihtmärgist. Millised need sihtmärgid oleksid ja millised raketid suudavad neid tabada? Lisaks võiks tsiteerida veel ühte raamatut:
Tsiteeri:
Because of the usual large speed advantage of the missile over the target, a good rule of thumb is that the missile will require about five times the G capability of the target to complete a successful intercept.

Selle järgi peaks 20g-ga manööverdava sihtmärgi tabamiseks tegema rakett jämedalt 100g-d. Ma ei ole eriti veendunud, et AIM-120 suudab 15 tonnisele väändemomendile vastu pidada. Või AIM-9 8 tonnisele. Kindlasti laguneb sellise lateraalse ülekoormuse juures tükkideks tahkekütuse rakettmootori kütus (ehkki praktikas on märgini jõudes kütus tavaliselt ära põlenud). Samuti ei jää raketi kin. energiast midagi järele pärast 100G-ga manööverdamist.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2012 13:16 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 13 Aug, 2006 14:47
Postitusi: 1602
Asukoht: Euroopa
Radari peegelduse kõrval loogelised õhukanalid (CD Duct) on peamiselt ka õhuvoo alla M1 saamiseks. Vastasel korral venti labad oleks õhtal. "Compressor stall" vist lausa juhtus Eurofighteriga 2002?

Vahepõikena siin üks huvitav klipp militaar low bypass mootoriga juhtunud õnnelikust õnnetusest, kuidas mehaanik sisse imeti:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=SwT-RXuu4wA

_________________
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2012 14:03 
Foorumil
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26081
Nt F-16 ja vist ka F-18 on sedasi saadud üleheliga lendama, ilma reguleeritava õhukogurita.
Samas arvestades mootori võimsust ja aerodünaamikat on see lihtsus saadud lahjapoolse maksimaalse kiiruse arvelt, arvan, et selline vägivaldne liigutus õhuvoolu teel toodab lisatakistust. Õige oleks reguleeritava õhuvõtja abil juhtida liigne õhumass mootorist mööda.

Analoogselt kaotas ka B-1B ligi poole esialgse, reguleeritava ja sirge õhukanaliga B-1A kiirusest - kuigi seal on ka teisi põhjuseid (B-1B väiksem veojõud).
Sestap ongi imekspandav, kuidas samasugune "jõnksuga" F-22 selliseid kiirusi arendab.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2012 14:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 16927
F-22 kohta on ju tegelikult ka kahtlusi avaldatud...

http://nvo.ng.ru/armament/2012-10-12/8_f22.html

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2012 14:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 13 Aug, 2006 14:47
Postitusi: 1602
Asukoht: Euroopa
Tsiteeri:
Õige oleks reguleeritava õhuvõtja abil juhtida liigne õhumass mootorist mööda.


Nii vähe kui ma aru saan, siis seda püütaksegi saavutada low-bypass tüüpi konfiguratsiooniga, et kui on harilik cruise, siis õhk lastakse mööda ning mootor teeb ka vähem tööd - kütuse kokkuhoid. Samas uued tänapäevased materjalid suudavad mootorist rohkem jõudu välja pigistada, kartmata ülekuumenemist, jne. Lahingus aga by-pass on kinni ning suurima jõu saavutamiseks, enamik RAMi õhku läheb mootorisse.
Samas ennem labasid peab ikkagi õhuvoog olema alla M1, kuna vastasel korral see mootor lihtsalt ei töötaks. Seepärast kutustakse DCs esile helibarjäär Bernoulli efekti kasutades, et peale selle läbimist kiirus alla saada. Vähemalt tänapäeval saab ka AoA-d VIGV abil kompressori ees muuta.

Krt, väga segane jutt vist sai :lol:

_________________
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2012 14:47 
Foorumil
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26081
Ega isenesenest sellises kõrge Machi supercruises midagi kosmilist pole, isegi Tu-144-ga see venelastel tükati õnnestus ja Concorde oligi Mach 2 supercruise võimeline pikka aega - juba 60ndatel. Ma ise arvan, et ega ameeriklased kogu tõde ka avalikult letti lao, nii puuduste kui tegelike võimete kohapealt.

Venelastel on muidugi kohe võimalus elegantse demagoogilise konstruktsiooniga upitada 70ndate Su-27 inkarnatsioonid pea sama kõrgele.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 16 Dets, 2012 23:55 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 20 Mai, 2009 4:40
Postitusi: 10
Asukoht: Eesti
Natuke küll kontekstist väljas, aga:
However, the toughest of the fighter jet to face in aerial combat, at least if you are seated in an F-16, is the F-22 Raptor: “It’s not a matter of trying to kill him, but to see how long you can survive!” as “Rico” says in “Viper Force: 56th Fighter Wing–To Fly and Fight the F-16″ book by Lt. Col. Robert “Cricket” Renner USAF (Ret.).
http://theaviationist.com/2012/12/10/viper-dogfight/

Ja kui võtta aluseks, et F-16 on lähivõitluses üsna võrdne Eurofighteriga (sama link), siis see ütleb ilmselt nii mõndagi.Lisaks, niii palju kui mina tean, siis F-22 omale JMHCS'i ei saa, mitte kunagi.

_________________
Ta õigustas oma vigu sellega, et elab esimest korda.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 17 Dets, 2012 0:47 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 13 Aug, 2006 14:47
Postitusi: 1602
Asukoht: Euroopa
Kapten Trumm kirjutas:
Ega isenesenest sellises kõrge Machi supercruises midagi kosmilist pole, isegi Tu-144-ga see venelastel tükati õnnestus ja Concorde oligi Mach 2 supercruise võimeline pikka aega - juba 60ndatel. Ma ise arvan, et ega ameeriklased kogu tõde ka avalikult letti lao, nii puuduste kui tegelike võimete kohapealt.

Venelastel on muidugi kohe võimalus elegantse demagoogilise konstruktsiooniga upitada 70ndate Su-27 inkarnatsioonid pea sama kõrgele.


Concorde mootorit on olnud au ise näppida ning kindlasti näpin veel lähimatel kuudel/aastatel. See mootor saavutas üleheli tänu järelpõletitele:

Pilt

ja mootor ise:

Pilt

_________________
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 17 Dets, 2012 1:01 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 13 Aug, 2006 14:47
Postitusi: 1602
Asukoht: Euroopa
Tagasi tulles F22 juurde, siis üks kena uus tehnoloogia, mis aitab uutel mootoritel paremaid tulemusi saavutada on Blisk ja IBR. Ning muidugi kuidas kõik see kompott on kenasti harmooniliselt koos tööle saadud (FADEC).

_________________
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 17 Dets, 2012 11:10 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
Noor kirjutas:
Concorde mootorit on olnud au ise näppida ning kindlasti näpin veel lähimatel kuudel/aastatel. See mootor saavutas üleheli tänu järelpõletitele:



Minu teada Concorde ületas helikiiruse tänu järelpõletitele aga pärast seda lendas ikkagi ilma.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 18 Dets, 2012 10:53 
Foorumil
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26081
Kui lennukil on piisavalt energiat lennata järelpõletita M 2.0-ga, siis suudab ta helibarjääri ületada ka ilma.
Lihtsalt sellest ebameeldivast faasist üritatakse võimalikult kiiresti üle saada. Ise teema on veel startimine, kus ilma AB-ta muutuks hoojooks nii pikaks, et pole vajaliku pikkusega lennurada.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 19 Dets, 2012 14:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 13 Aug, 2006 14:47
Postitusi: 1602
Asukoht: Euroopa
Kilo Tango kirjutas:
Noor kirjutas:
Concorde mootorit on olnud au ise näppida ning kindlasti näpin veel lähimatel kuudel/aastatel. See mootor saavutas üleheli tänu järelpõletitele:



Minu teada Concorde ületas helikiiruse tänu järelpõletitele aga pärast seda lendas ikkagi ilma.


Aga see ongi ju järelpõleti mõte (suurendatud thrust kriitilisel momendil). Ega vist ka militaar otstarbelised lennukid pidevalt Afterburneriga ringi põleta, kui siis ainult lühikese rajaga õhkutõusul, lahingus või harilikust kiiremaks vahemaa läbimiseks. Concorde puhul kehtis sama. Vastavalt ISA temperatuurile, mindi üle M1 suuremal kõrgusel. Ma ei tea kuidas JAA 70ndatel sellele vaatas (kui üldse vaatas) aga tänapäeval EASA kohe kindlasti ei laseks müra saaste tõttu neil AB-ga õhku tõusta (TCDSN).

Sammuti ajad on muutunud seoses kütuse hindadega.... nüüd vaadatakse ainult, kuidas saaks kõige ökonoomsemalt pikki vahemaid läbitud (high bypass mootorid, ETOPS lennud, jne).

_________________
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 19 Dets, 2012 19:59 
Foorumil
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26081
Tsiteeri:
Sammuti ajad on muutunud seoses kütuse hindadega.... nüüd vaadatakse ainult, kuidas saaks kõige ökonoomsemalt pikki vahemaid läbitud (high bypass mootorid, ETOPS lennud, jne).


Tegelikult on selle Concorde kõrbemise põhjus probleem nimega 747, mis võtab pardale 400 reisijat ja lennates õhtul Heathrow-st või Pariisist välja on hommikuks NYC-is.
Lennureisijate põhimass lihtsalt ei vaja sellise hinna/kvaliteedi suhtega asja nagu Concorde, odavam hind+ 2 korda väiksem kiirus on neile sobivaim kooslus ja kaotatud aja võib ju tagasi teha lennukis magades. Selleks on vaja head suurt lahedat lennukit, mitte EA 737't, kus 190ne mees istub põlved eesistuja neerudes ja kus üle 3 tunni läheb täitsa rämedaks.
Lisaks hakkab suures lennukis halastamatult tööle see va mastaabiefekt, kas meeskonna palgad ja sama kütusekogus jagada 100 või 400 reisija peale on rahaliselt ikka tuntav vahe.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 28 Mär, 2013 21:25 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Veebr, 2005 21:50
Postitusi: 3519
Asukoht: Eesti
Typhooni olevikust/tulevikust.
http://media.aerosociety.com/aerospace-insight/2013/03/08/typhoon-the-best-is-yet-to-come/7851/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 09 Juun, 2014 20:10 
Eemal
Liige

Liitunud: 17 Jaan, 2006 22:05
Postitusi: 149
Üks Eurofighter pudenes Hispaanias maandumisel maha. Keegi midagi ei tea. Sky News ja BBC väidavad, et piloot sai hukka, Postimees kirjutab, et hispaanlased pole seda kinnitanud.

http://www.postimees.ee/2822044/hispaanias-kukkus-alla-havitaja-eurofighter


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 49 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt