www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 21 Jaan, 2019 23:53

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 49 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 10 Juun, 2014 16:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Sept, 2005 13:57
Postitusi: 1989
Asukoht: Harjumaa
manjabes kirjutas:
Üks Eurofighter pudenes Hispaanias maandumisel maha. Keegi midagi ei tea. Sky News ja BBC väidavad, et piloot sai hukka, Postimees kirjutab, et hispaanlased pole seda kinnitanud.

http://www.postimees.ee/2822044/hispaanias-kukkus-alla-havitaja-eurofighter


Ja uudise väärtus? Sõjalennukid kukuvad koguaeg ja saavad viga maandumisel jne. Mis siin siis nii erilist on?

_________________
www.automobilia.ee


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 16 Juul, 2015 10:29 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1634
Eurofighteri aerodünaamika sai just uuendust:

http://airbusdefenceandspace.com/newsro ... completed/
Tsiteeri:
It entails primarily the addition of fuselage strakes and leading-edge root extensions, which increase the maximum lift created by the wing by 25% - resulting in an increased turn rate, tighter turning radius, and improved nose-pointing ability at low speed.
...
We saw angle of attack values around 45% greater than on the standard aircraft, and roll rates up to 100% higher, all leading to increased agility.

Pilt

Tore et midagi ikka nokitsetakse :)
Kahju ainult, et eurooplastel rahadega nii kitsas on, et tehakse ainult odavamaid arendusi:
  • Korralik AESA radar, CAPTOR-E, küll tuleb, aga (rahapuudusel) alles tüki aja pärast. METEOR õhk-õhk rakett aga vajab uut radarit täie võimekuse saavutamiseks.
  • Mootorid lastakse puhta üle. Rolls Royce lehelt isegi enam ei midagi juba 90-ndatel katsetatud ja fikseeritud vajalike täienduste kohta. See oli seal ligi 10 aastat, viimati pakuti veel Indiale ning pidi tulema Tranche-2 või Tranche-3 masinatele. Tegu oli kahestaadiumilise programmiga, mis suurendaksid tõukejõudu vastavalt 20% ja 30% (78kN/120kN peale). Parim kättesaadav info selle kohta on hetkel alles siin.
  • Samast allikast selgub, et kõvasti testiti ka 3D veojõudu suunavaid (Thrust Vectoring) labasid. Viimaste mitte-kasutuselevõtt on muidugi mõistetav, seoses hinna-kasuteguri suhtega. Kulumine ja hoolduskulud kasvavad oluliselt, samas kasu ainult lähivõitluses, peamiselt 1-1ele stsenaariumites. Vastasel juhul on lennuk suure kineetilise energia kao tõttu teistele vastastele "istuv part". Rahade jaotamisel eelistati HMD-sid.
  • Täiendavad kütusepaagid sobiks hästi kokku vastava mootoritäiendusega, kuid ka neid ei taheta väga kasutusele võtta.

Et keegi ei süüdistaks mind asjateadmatus veojõu suunamise alahindamises:
Siin videodes seletab USA F-15 piloot (India SU-30 MKI-dega tehtud õppuse debriefingul), kuidas sisuliselt ainukene võimalus F-15-el F-22-e lähivõitluses võita, oli viimase piloodi liiga agar veojõu suunamise kasutus.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 14 Nov, 2018 23:06 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Juul, 2009 13:29
Postitusi: 6233
Hispaania andmetel tuleviku hävitus- ja ründelennukite arendused Euroopas liiguvad selles suunas.
Tsiteeri:
That said, the Spanish briefing slide shows them as part of the Franco-German FCAS project. Interestingly, they seem sure Sweden is going to team with UK on Tempest

Pilt
https://twitter.com/GarethJennings3/sta ... 6842543104

_________________
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, võib kogu poliitika(demokraatia ja seadused) ära unustada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 18 Nov, 2018 23:33 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1634
Tundub et tormikahjustuse saanud F-22ed on kõik lennukorda saadud ja baasist välja lennatud. Vigastused olid väiksemad kui esmapilgul kardeti:

https://www.military.com/defensetech/20 ... -says.html

Lennukid jagati teiste üksuste vahel ära, kuna baasi taastamine võtab igal juhul aastaid. Võimalik et nii jäetaksegi. Saadi ise ka aru et sellises kandis antud baasi hoidmine pole mõistlik. Nii või naa oli see poliitiline otsus. Eskadrilli kunagine kodu oli Holloman'i baasis New Mexicos, kus üldiselt on pea iga päev aastas lennatav ilm ja keeristorme pole. Poliitilisel põhjusel sai see kunagi Floridasse üldse viidud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 49 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt