Kui te ei taha teada midagi huvitavat P-51 kohta, siis..

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kui te ei taha teada midagi huvitavat P-51 kohta, siis..

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mis neid pinnaskattega lennuväljasid puudutab, siis Spitfirel on analoogne probleem nagu Bf-109'l, kuigi ilmselt väiksemas ulatuses. :)
Bf-109 sai ühel hetkel automaatsed eestiivad ja asi tahe - "kandiline" tiib sõdis 1945. aastani edukalt.
Suurtel kohtumisnurkadel ja ülekoormustel manööverdamine oli tolle aja pisikese energiavarustatusega hävitajatele suht akadeemiline teema -sõltumata tiiva headusest tõi suure kohtumisnurgaga manööver kaasa kiiruse dramaatilise kaotuse ja selle taastamine tollaste võimsuste juures võttis kõvasti aega. Seepärast sooritati manöövreid lennuki kineetilise (kiirus) ja/või potentsiaalse (kõrgus) arvelt.

Lisaks sakslaste eestvõttel praktiseeritud "high speed yo-yo" tüüpi lahing- kiirrünnak kõrgusest, lahtirebimine ja uuest kõrgusesse (parem kui päikesesse) muutis need horisontaalmanöövri teemad (kus see ellips oleks rohkem pilli puhunud) teisejärguliseks. Seda kinnitab ka kiire tiiva erikoormuse kasv kogu sõja jooksul (sh ka Spitfirel), et horisontaalmanöövri omadusi ei peetud enam oluliseks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 18 külalist