Kui te ei taha teada midagi huvitavat P-51 kohta, siis..
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Kui te ei taha teada midagi huvitavat P-51 kohta, siis..
Läksin liiale. Sorry.
Viimati muutis Würger 190G, 09 Jaan, 2013 15:19, muudetud 2 korda kokku.
Re: Kui te ei taha teada midagi huvitavat P-51 kohta, siis..
Nojah, ja sul on raskusi viidatud ajakirja nime kirjutamisel. Veel peadpööritavaid avastusi?Würger 190G kirjutas:...lugege Tehnika Maailam jaanuar 2013 numbrit, artiklit Taevatraavli kohta ja saate näiteks teada, et D-mudel oli kõvasti parem kui Spitfire MK Vb. Autoril on tugevaid raskusi mõistetega tegevusraadius ja lennukaugus.
Re: Kui te ei taha teada midagi huvitavat P-51 kohta, siis..
Näe, oli just plaanis lugeda, aga ... kange tahtmine oli ikkagi midagi huvitavat teada saada. Nüüd tuleb välja, et lugemine vaid siis aktsepteeritud on, kui ma ei taha teada.Kui te ei taha teada midagi huvitavat P-51 kohta, siis..
Ah, ma niisama aasin. Nali, noh.
P.S.
(Kahekordne eitus on eesti kõnekeeles küll levinud, kuid antud juhul poleks seda otstarbekas kasutada.)
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)
Stellung halten und sterben!!
Stellung halten und sterben!!
Re: Kui te ei taha teada midagi huvitavat P-51 kohta, siis..
Lugesin, sain üht-teist huvitavat teada.
Ju vist ongi Spitfire lennukauguse ja tegevusraadiuse numbrid vähe puusse läinud, kuid ilmselt on tegu inimliku apsakaga, mitte teadliku rumalusega.
Küsiks teistmoodi. Millise hävituslennuki kokpitis tahaks istuda 194x aasta sõjataevas?
Mina valiks Mustangi
Isegi, kui missiooniks poleks B17 saatmine pommitusreididel.
Ju vist ongi Spitfire lennukauguse ja tegevusraadiuse numbrid vähe puusse läinud, kuid ilmselt on tegu inimliku apsakaga, mitte teadliku rumalusega.
Küsiks teistmoodi. Millise hävituslennuki kokpitis tahaks istuda 194x aasta sõjataevas?
Mina valiks Mustangi
Isegi, kui missiooniks poleks B17 saatmine pommitusreididel.
Re: Kui te ei taha teada midagi huvitavat P-51 kohta, siis..
Hirmus kiiduartikkel oli küll, et sõja parim hävitaja jne jne. Võrreldi miskipärast mingite FW190A8 versioonidega ja Me109-tega, aga sellest, kuidas selle uue Jumo V12-ga varustatud D9"Dorade" ja Ta152-dega suhe oli, targu ei mainitud. Rääkimata veel Me262-st, eriti, kui väärismetalle jätkunuks ja selle mootorid tehtuks sellest, mis projektis kirjas. Samuti polnd juttu viimastest Spitfiredest ja Hurricanedest jne.
Efektiivseim hävitaja (hinna, omaduste, kasutusmugavuse, tegevusraadiuse jne kompromiss) võis ta muidugi olla.
Kui aga lennukit valida, siis vist eelistaks kas Me262-te või Go229-t, Salamander oli kuidagi poolik ja kahtlane. Messer P.1011 käraks veel paremini, aga selle mootorit ei saadud valmis.
Efektiivseim hävitaja (hinna, omaduste, kasutusmugavuse, tegevusraadiuse jne kompromiss) võis ta muidugi olla.
Kui aga lennukit valida, siis vist eelistaks kas Me262-te või Go229-t, Salamander oli kuidagi poolik ja kahtlane. Messer P.1011 käraks veel paremini, aga selle mootorit ei saadud valmis.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Re: Kui te ei taha teada midagi huvitavat P-51 kohta, siis..
Ei noh, lausa uskumatu! Artikli autor pole ära toonud peamist fakti, mis Mustangist Mustangi tegi! Esialgne mudel Allysoni mootoriga oli ju üsna keskpäraste näitajatega ning alles siis, kui alates P-51B mudelist võeti kasutusele inglise Rolls-Royce Merlini mootorid (hiljem ka nende mootorite litsenseeritud koopiad Packardilt), saavutas Mustang oma suurepärase võimekuse.
Ka lennukile kantud õhuvõidud 31 saksa ja 6 jaapani lennuki üle on bullshit. Ameerika ässade edetabeli seitse esimest pilooti ei kasutanud P-51. Alles kaheksandal kohal asuv George E. Preddy Jr. saavutas enamuse võite Mustangil, kuid neid võite oli tal kokku vaid 26. http://www.airwar.ru/history/aces/ace2w ... s/usa.html
Pagana kirjatsura!
Ka lennukile kantud õhuvõidud 31 saksa ja 6 jaapani lennuki üle on bullshit. Ameerika ässade edetabeli seitse esimest pilooti ei kasutanud P-51. Alles kaheksandal kohal asuv George E. Preddy Jr. saavutas enamuse võite Mustangil, kuid neid võite oli tal kokku vaid 26. http://www.airwar.ru/history/aces/ace2w ... s/usa.html
Pagana kirjatsura!
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40222
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kui te ei taha teada midagi huvitavat P-51 kohta, siis..
Ja mis tegi RR Merlinist Merlini? Nagu kirjamees Solonin Lemeti tõlke vahendusel selgitas, täiesti keskpärane mootor, kuhu "puhuti kurku" natuke rohkem ja seda võimaldasid ameerika naftakeemikute uuemad leiutised (kõrgemat oktaanarvu andvad bensiinilisandid).
Spitfire polnud ju tegelikkuses mingi ellipstiivaga tehnikaime, vaid üsna keskpäraste aerodünaamiliste näitajatega (tiivapind) lennumasin, mis ilma piisavalt ägeda mootorita olnuks samasugune statist nagu algne Mustang oli. Spitfire oli hea, sest Merlin jõudis seda liiga suurt tiiba vedada (tänu ülal toodud knihvidele) piisavalt kiiresti ja kui läks pööramiseks, siis oli madal erikoormus boonuseks.
Spitfire polnud ju tegelikkuses mingi ellipstiivaga tehnikaime, vaid üsna keskpäraste aerodünaamiliste näitajatega (tiivapind) lennumasin, mis ilma piisavalt ägeda mootorita olnuks samasugune statist nagu algne Mustang oli. Spitfire oli hea, sest Merlin jõudis seda liiga suurt tiiba vedada (tänu ülal toodud knihvidele) piisavalt kiiresti ja kui läks pööramiseks, siis oli madal erikoormus boonuseks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kui te ei taha teada midagi huvitavat P-51 kohta, siis..
Mu vanaisa oli küll merlinist paremal arvamusel
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40222
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kui te ei taha teada midagi huvitavat P-51 kohta, siis..
Tegelikult hävituslennukiga on nii, et tema energiavarustus (vene k "energovoruzenie) on kõige alus, olgu tal plaaner kuitahes andekas.
Nagu alustada manöövrit, kasvab kohtumisnurk, sellega kasvab õhutakistus ja see "pidurdab" lennukit, lennuk kaotab kineetilist energiat.
Et seda energiat taastada, peab olema võimalikult võimas mootor.
Et lennukil oleks head horisontaalmanöövri omadused, on vajalik madal tiiva erikoormus (suur tiib).
Suur tiib on aga suur õhutakistus, eriti suure õhutakistusega on nt biplaanid, mis pööravad hästi.
Selleks, et saada võimalikult võimas mootor, mis muid omadusi ei halvenda, on vajalik tehnoloogia ja kasutegur.
Nagu alustada manöövrit, kasvab kohtumisnurk, sellega kasvab õhutakistus ja see "pidurdab" lennukit, lennuk kaotab kineetilist energiat.
Et seda energiat taastada, peab olema võimalikult võimas mootor.
Et lennukil oleks head horisontaalmanöövri omadused, on vajalik madal tiiva erikoormus (suur tiib).
Suur tiib on aga suur õhutakistus, eriti suure õhutakistusega on nt biplaanid, mis pööravad hästi.
Selleks, et saada võimalikult võimas mootor, mis muid omadusi ei halvenda, on vajalik tehnoloogia ja kasutegur.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Re: Kui te ei taha teada midagi huvitavat P-51 kohta, siis..
Läksin liiale. Sorry.
Viimati muutis Würger 190G, 09 Jaan, 2013 15:20, muudetud 1 kord kokku.
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Re: Kui te ei taha teada midagi huvitavat P-51 kohta, siis..
Läksin liiale. Sorry.
Viimati muutis Würger 190G, 09 Jaan, 2013 15:21, muudetud 1 kord kokku.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40222
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kui te ei taha teada midagi huvitavat P-51 kohta, siis..
Tegelikult möllasidki ju rinde kohal "rasked hävitajad", ka nimetatud "hävituspommitajad" nagu P-47, Hawker Tempest, Fw-190 jne. Tegelikult küll põhjusel, et liitlastel selline lennukiklass nagu ühemootoriline ründelennuk praktiliselt puudus. Nendest rasketest hävitajatest pole väga soositud vesijahutusega mootori kasutajad, on suur jahutussüsteemi vigastamise oht, mille vastu õhkjahutusega tähtmootor on märksa kindlam.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kui te ei taha teada midagi huvitavat P-51 kohta, siis..
Tere kõigile. Mina olen selle Mustangi loo autor. See on tore, et Tehnikamaailma loetakse ning lugude sisu üle arutatakse. Hea ja asjakohane kriitika on edasiviiv jõud ning aitab asju paremaks muuta. Tänud Sulle Cleo, et kirjutad: "Lugesin, sain üht-teist huvitavat teada.
Ju vist ongi Spitfire lennukauguse ja tegevusraadiuse numbrid vähe puusse läinud, kuid ilmselt on tegu inimliku apsakaga, mitte teadliku rumalusega."
Väike selgitus - asi pole numbrites, vaid et mitte mitmetes lausetes korrata sõna lennukaugus, kasutasin ka "tegevusraadiust". Kuid loodan, et see pole surmapatt.
Veel heidetakse mulle ette, et ei võrrelnud Mustangi Saksa kõrghävitajaga Focke-Wulf Ta 152 ning Sakslaste reaktiivhävitajaga Me-262. Kui ma oleks seda teinud, siis oleks täielik õigus jälle nuriseda, et esimest (Ta 152) tehti vähe ning kuidas saab teist, ehk reaktiivhävitajat võrrelda propellerlennukiga.
Loo mahu piiratuse tõttu jäi välja Merlini mootori esiletõstmine. Sellest on paljudes kohtades kirjutatud ning leidsin, et pakuks lugejale uut - kuidas Mustangi Saksamaal ja Venemaal katsetati ja veel palju muud. Kuid lugude maht on piiratud, seetõttu tuleb teha valik. Kui oleks teinud teistmoodi, siis oleks midagi muud välja jäänud ja võib-olla keegi teine kritiseerinud millegi muu mittekirjutamise eest. Mul oli materjali kümme korda pikema loo jaoks, kuid ajakiri seab piirid...
Ju vist ongi Spitfire lennukauguse ja tegevusraadiuse numbrid vähe puusse läinud, kuid ilmselt on tegu inimliku apsakaga, mitte teadliku rumalusega."
Väike selgitus - asi pole numbrites, vaid et mitte mitmetes lausetes korrata sõna lennukaugus, kasutasin ka "tegevusraadiust". Kuid loodan, et see pole surmapatt.
Veel heidetakse mulle ette, et ei võrrelnud Mustangi Saksa kõrghävitajaga Focke-Wulf Ta 152 ning Sakslaste reaktiivhävitajaga Me-262. Kui ma oleks seda teinud, siis oleks täielik õigus jälle nuriseda, et esimest (Ta 152) tehti vähe ning kuidas saab teist, ehk reaktiivhävitajat võrrelda propellerlennukiga.
Loo mahu piiratuse tõttu jäi välja Merlini mootori esiletõstmine. Sellest on paljudes kohtades kirjutatud ning leidsin, et pakuks lugejale uut - kuidas Mustangi Saksamaal ja Venemaal katsetati ja veel palju muud. Kuid lugude maht on piiratud, seetõttu tuleb teha valik. Kui oleks teinud teistmoodi, siis oleks midagi muud välja jäänud ja võib-olla keegi teine kritiseerinud millegi muu mittekirjutamise eest. Mul oli materjali kümme korda pikema loo jaoks, kuid ajakiri seab piirid...
Viimati muutis Margus K, 09 Jaan, 2013 15:33, muudetud 1 kord kokku.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9144
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Kui te ei taha teada midagi huvitavat P-51 kohta, siis..
Sekundeerin sellele väitele. Olen ise kirjutanud TM-le nii mõnegi loo (viimasel paaril aastal küll ajapuudusel enam mitte - enamus aega kulub siin foorumis mölisemisele ) ja peamine keerukus ajakirjale tehnikaajaloost kirjutamisel ongi teksti piiratus. 80% artiklile kuluvast ajast kulub varem kirjutatud teksti kärpimisele. Praktikas pead 2-4 A4-ga ära rääkima näiteks kogu Northropi loo - no ei õnnestu, tee või tina. Lisaks tuleb leida sobiv tasakaal tehnika ja inimeste vahel. Nii, et ei ole see ajakirjale kirjutamine nii lihtne midagi kui mõni siin ette kujutab. Aga muidugimõista pole midagi lihtsamat kui võtta kätte ja hakata ise kirjutama. Muidugi kui midagi öelda on.Margus K kirjutas:...
Loo mahu piiratuse tõttu jäi välja Merlini mootori esiletõstmine. Sellest on paljudes kohtades kirjutatud ning leidsin, et pakuks lugejale uut - kuidas Mustangi Saksamaal ja Venemaal katsetati ja veel palju muud. Kuid lugude maht on piiratud, seetõttu tuleb teha valik. Kui oleks teinud teistmoodi, siis oleks midagi muud välja jäänud ja võib-olla keegi teine kritiseerinud millegi muu mittekirjutamise eest. Mul oli materjali kümme korda pikema loo jaoks, kuid ajakiri seab piirid...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40222
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kui te ei taha teada midagi huvitavat P-51 kohta, siis..
Otse öeldes - Mustangist rääkida ilma Merlinita on sama, mis vormel-1'st ilma mootorita, ilma selleta puudub kogu edasisel mölal mõte.
Ise ma TM eriti ei loe, selle seitungi hinna ja huvipakkuva sisu suhe on ammu langenud alla talutavuse piiri, tolmuimejate ja rösterite võrdlustestid ka ei huvita, kuid võtavad arvestatava osa selle mahust (ja hinnast).
Ise ma TM eriti ei loe, selle seitungi hinna ja huvipakkuva sisu suhe on ammu langenud alla talutavuse piiri, tolmuimejate ja rösterite võrdlustestid ka ei huvita, kuid võtavad arvestatava osa selle mahust (ja hinnast).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist