www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 23 Sept, 2020 22:38

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 459 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 31  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2015 20:44 
Eemal
Liige

Liitunud: 06 Mär, 2014 23:40
Postitusi: 365
Kaks näidet, et kui halvasti võib minna hiljem kui lennuki saba on valesti parandatud (saba on puudutanud asfalti maandumisel).

Hiinlased tegid parandust väga lohakalt ja hiljem käis pauk (China Airlines Flight 611): https://www.youtube.com/watch?v=omOljI6ZecE

Teine näide: https://www.youtube.com/watch?v=Z7-7cauFy3Y

Keda lennundus huvitab, soovitan vaadata neid kahte dokki hoolimata sellest, et kas haakub A321 katastroofiga või mitte.

_________________
--- d9ebae53a4f41a4339ca904acd88468c ---


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2015 20:55 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Veebr, 2012 14:49
Postitusi: 2045
Asukoht: Harjumaa
Pilt liiga väike, et midagi väita. Lihtsalt selline info jäi näppu.
http://ura.ru/news/1052228838

_________________
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2015 21:08 
Eemal
Liige

Liitunud: 06 Mär, 2014 23:40
Postitusi: 365
Kulibin kirjutas:
Pilt liiga väike, et midagi väita. Lihtsalt selline info jäi näppu.
http://ura.ru/news/1052228838


No kui selle tüüriga midagi juhtus, siis võis juhtuda nii nagu selles videos: https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=oITQ_wrpVmk#t=2571

Selles videso oli probleem, et tüürijuhtimine oli liiga järsk suurtel kiirustel (puudus kompensatsioon) ja piloodi tegevuse tõttu see lennuk ka alla tuli.

_________________
--- d9ebae53a4f41a4339ca904acd88468c ---


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2015 22:34 
Eemal
Liige

Liitunud: 14 Mär, 2013 15:00
Postitusi: 1180
Daily Maili väga põhjalik kajastus koos rohke pildimaterjaliga sündmuskohalt

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -bomb.html

Kõmulehe kohta väga hea töö, poleks uskunudki.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla
PostitusPostitatud: 03 Nov, 2015 0:23 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Veebr, 2012 14:49
Postitusi: 2045
Asukoht: Harjumaa
Ja-jah, väga hea ülevaade. Kõik seniteada asjaolud kokku võetud ja seda neutraalselt.
Pildimaterjal kah hea.
Väga raske on uskuda mingeid tehnilisi puudujääke. Usun, et tehnikud kes reisilennukeid hooldavad, annavad endast kõik, et lend oleks turvaline. Mind häiris üks pilt (väga kolepilt, ei pane seda siia), nimelt see kus suht ühes tükkis plaaneri osa. Kahtlaselt sirgelt nagu ... Kas Davidsoni Harald seletas mis selle külge käis ? See tükk on minuarust tagurpidi kah.

_________________
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla
PostitusPostitatud: 03 Nov, 2015 0:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2005 21:30
Postitusi: 1355
Asukoht: järvamaa
Kulibin kirjutas:
Pilt liiga väike, et midagi väita. Lihtsalt selline info jäi näppu.
http://ura.ru/news/1052228838


Tegu ei ole mitte vigastusega vaid kleebiste kleepimise eripäraga.

Piltidelt on aga näha, et lennukil on kõrgustüürid ära rebitud koos osa kerega (seejuures on vertikaalstabilisaator rebitud pooleks).Tundub, et tagaosaga on midagi juhtunud.Näiteks videodelt on näha, et lennuki sabakoonus (APU koos korpusega) on eraldunud, pool vertikaaltüürist koos kõrgustüüridega on eraldunud.See aga ei pruugi olla põhjus, vaid tagajärg.

Siin võib olla, et purunes horisontaalstabilisaatori nurga muutmise kandur, mis viis tagatiivad asendisse mille takistus ületas kere talavuse ja mille tulemusel rebiti see küljest ära.

Pilt

Sabakoonus (APU) näha minutil 1:38 https://www.youtube.com/watch?v=cV_2KF4KUrk


Kereosa koos pooliku vertikaalstabilisaatoriga.
Pilt


Viimati muutis uusmario, 03 Nov, 2015 23:42, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla
PostitusPostitatud: 03 Nov, 2015 1:43 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Veebr, 2012 14:49
Postitusi: 2045
Asukoht: Harjumaa
Kas on võimalik, et horisontaal stabilisaator võib minna sellise nurga alla, et rebib saba küljest ? :shock: Selle Reguleerimisulatus on ju suht väike IMHO...
Ma lisan ühe joonisee siia, et oleks näha juhtpinnad.
Edit: Et siis horisontaalstabilisaatorid on rebenenud koos pöördtüüriga (rudder) ?


Manused:
A320controls.jpg
A320controls.jpg [ 45.96 KB | Vaadatud 5004 korda ]

_________________
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla
PostitusPostitatud: 03 Nov, 2015 2:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2005 21:30
Postitusi: 1355
Asukoht: järvamaa
Niikaua kui ta on terve ei saa ta piisavalt liikuda.Purunenud kanduri puhul ei takista teda enam suurt miski.Juhul kui kanduri purunemise hetkel on veel kõrgustüürid kasutusel, siis on ikka üsna suured jõud mängus.Ehk siis piirajaks saaks lennuki kere.

Iseenesest, ma ei usu oma teooriat väga palju.Aga Iseenesest on see võimalik, ma ei kujuta ette mis muu võiks horisontaalstabilisaatorid koos kerega küljestrebida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla
PostitusPostitatud: 03 Nov, 2015 2:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17833
Tsiteeri:
ma ei kujuta ette mis muu võiks horisontaalstabilisaatorid koos kerega küljestrebida.




Saba rada mööda lohisemise käigus tekkinud aegadetagune deformatsioon järsku... :scratch:

vene meediast oli lugeda firmast tulema tulnud stjuuardessi juttu, et selle lennukiga olla olnud pidevad probleemid. Nagu terve firma endagagi. Palgad olla augustist saati maksmata.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Iraagi ja Levanti Islamiriik
PostitusPostitatud: 03 Nov, 2015 7:39 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Aug, 2014 7:01
Postitusi: 434
USA satelliit fikseeris soojuskiirguse hüppelise tõusu A321 katastroofi momendil. See võib tähendada nii kütusepaakide plahvatust kui ka lõhkekeha detoneerimist pardal. Samas ei fikseeritud võimaliku raketi soojusjälge.
Postitasin Islamiriigi alla, sest sündmus toimus Daeshi Siinai vilajetis.

http://echo.msk.ru/news/1651604-echo.html


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla
PostitusPostitatud: 03 Nov, 2015 10:52 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
Kulla rahvas, arutluses on terminoloogia läinud segamini nagu Kört-Pärtli särk pühapäeva hommikul. :D
Tsiteeri:
Siin võib olla, et purunes horisontaalstabilisaatori nurga muutmise kandur, mis viis tagatiivad asendisse mille takistus ületas kere talavuse ja mille tulemusel rebiti see küljest ära.]

Võtame Kulibini pildi ja leiame sealsetele ingliskeelsetele vastavad eestikeelsed terminid.

Lennuki sabapinnad (ingl. empennage) jagunevad horisontaalsabaks - stabilisaatoriks koos kõrgustüüridega (ingl. horizontal stabilizer with elevators) ja vertikaalsabaks - kiil koos pöördetüüriga (ingl. vertical stabilizer (fin) with rudder). Stabilisaatori nurga muutmise mehhanism on alternatiiv kõrgustüüridel paiknevatele trimmeritele.
Tagatiivad (ingl. flaps) asuvad mitte sabas, vaid tiibade tagaservas, lähemal kerele.
Tagatiivad muudavad tiiva profiili ja pindala (viimast mitte kõik tagatiibade tüübid). Vajalikud stardi- ja maandumiskiiruse vähendamiseks, mis võimaldab maanduda lühemal rajal.
Horisontaalstabilisaator tekitab allapoole suunatud jõu, mis stabiliseerib tiiva destabiliseerivat momenti. Saba kaotanud lennuk teeb "kukerpalli". Selle käigus satuvad tiivad risti õhuvooluga ja tiivatalad võivad murduda. Seda üldjuhul. Eranditeks on "part"-skeemiga lennukid ja näiteks "Ilja Muromets", mil nii tiivad kui stabilisaator tekitasid tõstejõudu.

Aga senistest teooriatest tunduvad küll usutavad kas pardal olnud pomm või kunagise sabaga raja puudutamise tagajärjel tekkinud praod, mis viisid lõpuks kere rebenemiseni. Olulist rolli mängis mõlemal juhul ka kõrgus ehk rõhkude erinevus sees- ja väljaspool lennukit.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla
PostitusPostitatud: 03 Nov, 2015 12:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29630
Vaadates, kui terve on vertikaalsaba võrreldes muu masinaga, tundub, et see oli maapinnaga kohtumisel lennuki küljes, kuid eraldus kokkupõrkel ja jäi seetõttu suhteliselt terveks, lennuk kukkus nina ees ja kere võttis põhilise paugu enda peale (ja põles maha ka). Sabas aga kütust pole, see murdus kokkupõrkel küljest ja jäi sinna ka vedelema.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla
PostitusPostitatud: 03 Nov, 2015 13:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 04 Juun, 2014 9:48
Postitusi: 1915
Lennuki nina on täiesti terve.
http://www.metronews.ca/content/dam/the ... .promo.jpg

Seegi detail peaks pärinema kokpiti osast:
http://www.aljazeera.com/mritems/imagec ... 049_18.jpg

Osa kokpitistki, tundub et lagunes samuti juba õhus.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla
PostitusPostitatud: 03 Nov, 2015 14:00 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17833
Esiteks pole täiesti terve, teiseks pole mitte lennuki "nina", vaid radari plastikkate ja kolmandaks- sealt prahihunnikust on kahtlemata võimalik hulgaliselt vigastamata detaile välja õngitseda- mida see siis küll tähendada võiks?

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla
PostitusPostitatud: 03 Nov, 2015 15:45 
Eemal
Liige

Liitunud: 10 Dets, 2007 23:35
Postitusi: 1544
Asukoht: Tallinn
Väidetavalt leiti lennukirusudest sinna mittekuuluvaid osi http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=72855833


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 459 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 31  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt