www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 19 Okt, 2019 2:14

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 205 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 06 Mai, 2019 12:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Mär, 2014 10:20
Postitusi: 934
Põlenud vrakk lähedalt:

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... f8fmiFjOcU


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 06 Mai, 2019 12:56 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17228
Tap-tap-tap...katastroofi põhjustas see, et välgutabamuse tõttu ütles üles elektroonika ja üks mootor. Esimesel katsel ei õnnestunud "käsijuhtimisel" ülepea maanduda, teisel katsel tuli lennuk jõhkra ülekaaluga ja ebanormaalse kiirusega siiski maha. Niipslju, kui on lugeda olnud, polnud sidet lõpuni, olid vaid transponerilt 7600 (raadioside puudumine) ning jiljem 7700 (avariiolukord pardal).

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 06 Mai, 2019 16:51 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 630
Oleks võinud ju lihtsalt osa kütust välja lasta, nii palju oli ta vist ju ikka kontrollitav, et oleks ühe lisatiiru võinud teha?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 06 Mai, 2019 17:14 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Veebr, 2012 15:25
Postitusi: 278
Tsiteeri:
Kui te olete vaadanud esimesi 737 mudeleid,siis alguses olid nende mootorid ikka parajalt väiksemad ja mahtusid kenasti tiiva alla ära,aega pidi aga mootorid aina suurenesid.Et neid ära mahutada hakati mootoreid ettepoole nihutama,saavutades niimoodi ruumi mootorite ja maapinna vahele.Põhimõtteliselt oldi selle eelviimase mudeliga,spetside arvates saavutatud maksimum ja edaspidi mootori diameetri suurenemisel oleks tulnud terve tiib ümber teha aga seda vist ei tahetud.Pakun,et raha tõttu,sest uus konstruktsioon oleks muutnud lennuki kardinaalselt ning pannud sellele paraja summa otsa.

Põhjus, miks tiibu jms ümber tegema ei hakatud oli lihtne.
Boeingul oli kindel soov, et tegu oleks 737 edasiarenduse, mitte uue lennukiga. Suurtele lennufirmadele on see ülioluline, et lendureid jm pardapersonali saaks kasutada nii tava 737's kui ka 737MAX'is. Teiseks on mudelivärskenduse sertifisteerimine tehtud oluliselt lihtsamaks/kiiremaks/odavamaks (ja FAA personali vähesuse tõttu pidi lennufirma tegema sertifisteerimisega ise) kui uue tüübi puhul. Ja nagu artiklis mainiti, siis konkurents oli Airbusi Neo seeriaga ülitugev.
Boeing tuli esimese 737 versiooniga välja juba kuuekümnendatel (ajal mil nt The Beatles veel tegutses) ning seal klassikaline edasiarenduse võimalused tegelt suht ammendunud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 06 Mai, 2019 17:22 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 15955
Asukoht: Viljandimaa
Uut videomaterjali salongist filmitud leekidest ja põrkega maandumisest Šeremetjevos: https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=86116385

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 06 Mai, 2019 18:01 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17228
AMvA kirjutas:
Oleks võinud ju lihtsalt osa kütust välja lasta, nii palju oli ta vist ju ikka kontrollitav, et oleks ühe lisatiiru võinud teha?


Ilmselt siiski mitte, kui toimetati "käsitsi".
Mitmete lennundustegelaste arvamusi juhtunust. Piloote ei süüdista neist ükski, pigem vastupidi.

https://youtu.be/mpNmUkRHpEo

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2019 8:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17228
Kui kellelegi peaks hivi pakkuma. Mulle pakkus.

https://youtu.be/cOEAhBqFr4s

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2019 9:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Mär, 2014 10:20
Postitusi: 934
Heh olen lugenud Superjeti kohta, et lennuki koostamisel ja teenindamisel on madal töökultuur ja -kvaliteet. Lennuki põhiline pluss olnud - vähemasti joonestuslaual - kütusesäästlikkus 20%. Koostekvaliteet aga panevat lennuki lendama vildakalt ja stabiliseerimiseks kuluvat kütust. :dont_know:

Tavalised on varuosade puudus ja väga pikk tarneaeg. Kriitikud peavad võimalikuks kolme pardakompuutri korraga rikki minemist just lohaka koostamise tõttu.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2019 15:43 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 15955
Asukoht: Viljandimaa
Tsiteeri:
Reisijate tunnistused viitavad sellele, et õhkutõusul oli Suhhoi lennanud otse äikesepilve aktiivsesse keskmesse – asi mida, piloodid üldjuhul ja eriti vahetult pärast õhku tõusmist väldivad. See juures on tormi kese näha lennuki juhikabiini ilmaradaril.

Väidetavalt lülitas õnnetuslennukit tormipilves tabanud välk välja raadioside ja muud seadmed – viimane võib tähendada kõike alates juhtimisarvutist kuni hüdraulikaseadmeteni. Samas on Suhhoi reisilennukil olemas tagavarasüsteemid.

Välgutabamuse järel teavitas lennuki meeskond sellest lennujuhte ning ütles, et pöördub lennuväljale tagasi, lisaks mainiti ka probleeme raadiosidega. Kapten kinnitas ühtlasi, et lennuk on piisavalt juhitav selleks, et alustada maandumist lennujaama ning sooritada 360-kraadine pööre, et vähendada kõrgust ja aeglustada kiirust enne maandumisraja kohale laskumist.

Seni on arusaamatuks jäänud seegi, miks muutis lennukimeeskond viimasel hetkel häiresignaali. Nimelt seadis meeskond lennuki transponderile koodi 7600, mis annab lennujuhtidele teada, et õhusõidukil on raadiosideprobleemid, kuid vaid kaks minutit enne kui telik puudutas maad, vahetati koodi ning selleks märgiti 7700, mis viitab täiemahulisele hädaolukorrale.

Just see muudatus võib selgitada, miks ei olnud päästemasinad otsekohe lennuki juures – kriitilise hädamaandumise puhul oleks sõidukid pidanud juba ootama maandumisraja ääres ja olema lennuki kõrval samal hetkel, kui see peatub. Samas videote kohaselt jõudsid tuletõrjemasinad kohale alles 90 sekundit hiljem.
https://www.postimees.ee/6677201/miks-t ... liiga-teha

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2019 22:16 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Sept, 2005 13:57
Postitusi: 2002
Asukoht: Harjumaa
AMvA kirjutas:
Oleks võinud ju lihtsalt osa kütust välja lasta, nii palju oli ta vist ju ikka kontrollitav, et oleks ühe lisatiiru võinud teha?


Seda saavad teha militaarlennukid (ja kas kõik?!), tsivilistid peavad tiirutama ja kütust põletama, et saavutada lubatud maandumiskaal, aga kui kui kiire , siis pole see ju võimalik,

_________________
www.automobilia.ee


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2019 8:10 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17228
Tegelikult saavad ka tsiviilid lennul kütust välja lasta...

http://avia.pro/blog/sbros-topliva-otve ... sh-airways

Pole ju reaslne, et näiteks ülemere lennuks tangitud 747 hakkaks avariiolukorras tunde lennuvälja kohal tiirutama ning maandumiskaalu saavutamiseks kütust kulutama.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2019 9:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Veebr, 2010 23:57
Postitusi: 248
Lemet kirjutas:
Tegelikult saavad ka tsiviilid lennul kütust välja lasta...

http://avia.pro/blog/sbros-topliva-otve ... sh-airways

Pole ju reaslne, et näiteks ülemere lennuks tangitud 747 hakkaks avariiolukorras tunde lennuvälja kohal tiirutama ning maandumiskaalu saavutamiseks kütust kulutama.


See kütuse väljalaskmise teema on selline: Lennukil on olemas MTOW ehk maksimaalne õhkutõusu kaal ja MLW ehk maksimaalne maandumiskaal. MTOW on tavaliselt suurem kui MLW. Kui lennuk pärast õhkutõusu ja "tavalise" nelja pöördega lennujaama ringi sooritamist (suurtel reisikatel võtab selline ring oma 15 minutit aega) on kaotanud piisavalt kaalu läbi kütuse ärapõlemise, et saavutada MLW, siis kütuse üle parda heitmise süsteem nõutud ei ole. Kui ühe lennujaama ringiga aga MLW ei saavutata, siis on see süsteem nõutud. Boeing 737 ja Airbus 320 perekonna lennukitel seda näiteks ei ole, Boeing 747 lennukitel jälle on. SuperJeti kohta mul täpsed andmed puuduvad, kuid julgen arvata, et ei ole. Seega võib see süsteem olla nii tsiviil kui militaar lennukitel, kuid ei pruugi.

Mina arvan, et selle katastroofi põhjust tuleb otsida korruptsioonist. Mismoodi? Arendati seda lennukit pikalt, raha kulus ropult. Suurem osa varastati muidugi ära. Kuidagi saadi ka lennuk valmis. Arendustegevus oli tagasihoidlik, sest raha oli ju otsa saanud. Kuidagi viisi ikkagi midagi tehti, kuidagi saadi sertifikaadid, raha loobiti paremale ja vasakule, et ikka paberid korda saaks. Lennuk ju lendas. Mis tal ikka viga? Eksole. Aga piisas, et joonestuslaual oli mõningad vead tehtud, elektroonika maandused puudulikud, veetud valesse kohta, arvestused veidi mööda. Toimib, jah. Aga millistes tingimustes? Igapäevaselt opereerides polnud viga. Katsed ju läbis. Puuduliku raha pärast aga jäid paljud asjad tegemata, süsteemide arhidektuur töökindlaks lihvimata, ekstreemsed katsetused, milliseid moodsad lennukid vajaksid ja suured lennukitootjad oma raha eest läbi viivad, tegemata. Piisas ühest välgulöögist, et juhtsüsteem saaks fataalse rikke, ühest valesti projekteeritud süsteemist, ühest Vasjast, kes maandusjuhtme alt jättis värvi puhastamata, sest tal oli räme pohmakas. Piisas kõigist nendest väikestest kokkusattumustest, et ehitada katastroofi altis lennumasin. Põhjuseid tuleb otsida aga ikkagi vene bardakkist ja ennekõike korruptsioonist, mis on kõige võti.

Ootaks nüüd Kaptenihärrat siia rääkima teemal Vene võitmatu ja analooge mitte omav lennumasin, mis on nii hea, et meie oma vaimupimeduses ei oska sellest veel aru saada.

_________________
Kriku kirjutas:
Nagu mingitele amööbidele kirjutataks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2019 10:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Mär, 2014 10:20
Postitusi: 934
Veel on jäänud kõrvu miski inseneri jutt, et superjeti remonti tehti valdavalt lnnukõlblikkuse saavutamisek. Rohkem ei punnitatud tavaliselt. :dont_know:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 14 Mai, 2019 21:29 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juul, 2004 12:39
Postitusi: 3239
Tsiteeri:
Предварительные данные о катастрофе «Суперджета» в аэропорту Шереметьево говорят о том, что она могла произойти в результате череды ошибочных (если говорить мягко) действий экипажа воздушного судна, когда летчики перевели управление в ручной режим «direct mode», а затем не справились с достаточно рутинной посадкой в этом режиме. [...] Собственно, и в отношении последней катастрофы SSJ-100 в Шереметьево мы уже успели прослушать осанны «героическим летчикам, спасшим людей» (до того, как выяснилось, что большая часть пассажиров как раз погибла). Зато виноватыми были объявлены «пассажиры с чемоданами».
https://vz.ru/opinions/2019/5/13/977298.html


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 15 Mai, 2019 11:59 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 15955
Asukoht: Viljandimaa
Lolle ei künta ega külvata... https://forte.delfi.ee/news/tehnika/moo ... d=86212313

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 205 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt