Lennuõnnetused
Re: Süüria (kodusõda)
Päris korralik reportaaž TU juures käivast otsingutest
http://pda.spb.kp.ru/daily/26626.4/3643590/
25 m sügavust,tasane liivapõhi. Hukkunud pole enamasti ühes tükis. Päästeveste kellelgi seljas pole.
http://pda.spb.kp.ru/daily/26626.4/3643590/
25 m sügavust,tasane liivapõhi. Hukkunud pole enamasti ühes tükis. Päästeveste kellelgi seljas pole.
Re: Süüria (kodusõda)
Toetan Lemetit.
Tagatiivad (flaps, zakrõlki) on tiibade tagaosas asuvad lisapinnad, milliste väljalaskmisel suureneb tiivakonsooli pindala ja kumerus.
Kui need jäid startival lennukil stardiasendisse (klassikaliselt ca 10 kraadi), siis häda pole. On võimalik sooritada lend lennuväljaringil ja maanduda. Edasine on tehnikute teema.
Peab vaid jälgima, et ei ületataks väljalastud tagatiibadega lendamise kiirust VFE. Midagi hullu pole.
Kui aga üks tagatiib tõmbub sisse ja teine mitte, tekib asümmeetriline tõstejõud, mis pöörab lennukit ümber pikitelje. Piisab lisada orientiiride puudumine avamere kohal, veidi paanikat, mistõttu aviohorisondi ja kõrgusmõõtja jälgimineb jäävad unarusse - ning ongi häda käes.
Tagatiivad (flaps, zakrõlki) on tiibade tagaosas asuvad lisapinnad, milliste väljalaskmisel suureneb tiivakonsooli pindala ja kumerus.
Kui need jäid startival lennukil stardiasendisse (klassikaliselt ca 10 kraadi), siis häda pole. On võimalik sooritada lend lennuväljaringil ja maanduda. Edasine on tehnikute teema.
Peab vaid jälgima, et ei ületataks väljalastud tagatiibadega lendamise kiirust VFE. Midagi hullu pole.
Kui aga üks tagatiib tõmbub sisse ja teine mitte, tekib asümmeetriline tõstejõud, mis pöörab lennukit ümber pikitelje. Piisab lisada orientiiride puudumine avamere kohal, veidi paanikat, mistõttu aviohorisondi ja kõrgusmõõtja jälgimineb jäävad unarusse - ning ongi häda käes.
Re: Süüria (kodusõda)
No ma ei tea ... Ma olen näinud mõnda kes vabalangemise kiirusel alla patsatasid ... olid ühes tükkis kõik ...
Ja see tagatiibade jura on mu meelest BS. Isegi kui nende juhtimisautomaatika ei toimi saab neid käsitsi reguleerida.
Kas piloodid purjus või mis iganes, telik tõmmatakse sisse vahetult peale starti...
Ja see tagatiibade jura on mu meelest BS. Isegi kui nende juhtimisautomaatika ei toimi saab neid käsitsi reguleerida.
Kas piloodid purjus või mis iganes, telik tõmmatakse sisse vahetult peale starti...
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Re: Süüria (kodusõda)
No mis seal imestada tegelikult asub lennuki allakukkumiskoht ainult 8-9 kilomeetrit lennuraja lõpust ning lennuk pidi merekohal tegema tagasipöörde ja lendama Süüriasse ümber Gruusia ja Azerbaidsjaani . Ilmselt nii lähedal lennuväljale ei ole kõrgus ka eriti suur ja kui pöörde peal mingi jama nende "tagaklappidega" oli ei olnud reageerimiseks lihtsalt aega , sest kõrgust oli vähe !Kulibin kirjutas:No ma ei tea ... Ma olen näinud mõnda kes vabalangemise kiirusel alla patsatasid ... olid ühes tükkis kõik ...
Ja see tagatiibade jura on mu meelest BS. Isegi kui nende juhtimisautomaatika ei toimi saab neid käsitsi reguleerida.
Kas piloodid purjus või mis iganes, telik tõmmatakse sisse vahetult peale starti...
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
Re: Süüria (kodusõda)
Kulibin, misasja sa ise sellises situatsioonis käsitsi reguleeriksid? Tead ikka, et tagatiibadel/maandumisklappidel on üldjuhul kruviajamid?
Aga olemata ka ise teab mis ekspert, annaks sel teemal sõna asjatundjamatele. Läbiv teema: maandumisklapid ei tulnud sisse tagasi, kiirusel 300 km/h hakkas täislastis lennuki nina allapoole kiskuma, mistõttu pilootide intuitiivne reaktsioon oli juhist enda poole rabada, tekkis kriitiline kohtumisnurk, õhuvool tiivalt rebenes ja antud kõrguselt juhtus edasine väga kiiresti...
«Закрылки — это очень критично»
Aga olemata ka ise teab mis ekspert, annaks sel teemal sõna asjatundjamatele. Läbiv teema: maandumisklapid ei tulnud sisse tagasi, kiirusel 300 km/h hakkas täislastis lennuki nina allapoole kiskuma, mistõttu pilootide intuitiivne reaktsioon oli juhist enda poole rabada, tekkis kriitiline kohtumisnurk, õhuvool tiivalt rebenes ja antud kõrguselt juhtus edasine väga kiiresti...
«Закрылки — это очень критично»
Re: Süüria (kodusõda)
No jah, situatsioon oli seal ilmselt keerukam kui räägitakse. Tu-154 stardieelne rutiin näeb ette lausa nende tagatiivakeste topeltkontrolli ... Üldiselt kulges start väidetavalt normaalselt. Millegipärast tundub mulle, et jama tekkis vahetult teliku sissetõmbamise järel või selle protsessi käigus. Pöörake tähelepanu piloodi tekstile. Piloot ütles et koristb teliku. See asi võtab veidike aega, sest see ei ole hävitaja ja hüdraulika on uimane. Pärast teliku täieliku sissepakumist oleks siis tavaliselt seda kinnitatud vastavate kontrolllambikeste sütimisel. Igaljuhul on IMHO senine info lünklik ja kohati vastuoluline. Väidetavalt leiti rannale lähemal ja esimesena just esitelik...
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Vene transalennuki katastroof
Sellise assümmeetrilise tõstejõu juhtumi korral "roolitakse" juhisega vastassuunas, kui lennuk kaldub nt paremale (st vasak tagatiib on rohkem väljas) siis "reguleeritakse" seda kaldtüüridega vastassuunas (kallutades juhist vasakule). Vastus küsimusele, mis seda ei tehtud, peitub antud lennuki iseärasustes (kaldtüüridega antavast kallutusmomendist ei pruugi piisata või on kiirus liiga väike, et kaldtüüridega vastavat kallutusmomenti üldse saavutada).
Kuna reisilennukiga pole vajadust teha nt 270 kraadi sekundis kallutamist nagu hävitajaga, ei pruugi erinevalt väljunud tagatiibade kallutusmomendi tasakaalustamiseks reisilennuki (väiksevõitu pinna ja kaldenurgaga) kaldtüüridest üldse piisatagi. Osadel hävitajatel kasutakse isegi kaldemomendi ja -kiiruse tõstmiseks stabilisaatorite kallutamist eri nurga all (olen nii aru saanud). Lisaks suurendab kaldtüüride välja kallutamine takistust, mis omakorda segab kiiruse kasvu (mis on vajalik juhitavuse parandamiseks), sest kõikide aerodünaamiliste tüüride efekt kasvab kiiruse kasvuga.
Seega võis olukord olla lootusetu juba sellel hetkel, kui lennuk õhtu tõusis (eks Tu-154 piloodid oskavad seda kommenteerida). Mulle on kommenteerinud üks endine EA Tupolevi piloot seda, et Tu energiavarustus on nõrguke ja startida tuleb üldiselt "täiega", st kõrgusevõtmisel on mootorid täiskoormuse all ja mingeid veojõu reserve olukorra leevendamiseks (nagu 737-l) ei olegi. 737'd tollal ei pidanud täit mootori võimsust üldse kasutamagi. Sestap ei saa ka suuna korrigeerimiseks kasutada mootorite veojõudu (pannes ühele juurde ja tõmmates teisel maha).
Kuna reisilennukiga pole vajadust teha nt 270 kraadi sekundis kallutamist nagu hävitajaga, ei pruugi erinevalt väljunud tagatiibade kallutusmomendi tasakaalustamiseks reisilennuki (väiksevõitu pinna ja kaldenurgaga) kaldtüüridest üldse piisatagi. Osadel hävitajatel kasutakse isegi kaldemomendi ja -kiiruse tõstmiseks stabilisaatorite kallutamist eri nurga all (olen nii aru saanud). Lisaks suurendab kaldtüüride välja kallutamine takistust, mis omakorda segab kiiruse kasvu (mis on vajalik juhitavuse parandamiseks), sest kõikide aerodünaamiliste tüüride efekt kasvab kiiruse kasvuga.
Seega võis olukord olla lootusetu juba sellel hetkel, kui lennuk õhtu tõusis (eks Tu-154 piloodid oskavad seda kommenteerida). Mulle on kommenteerinud üks endine EA Tupolevi piloot seda, et Tu energiavarustus on nõrguke ja startida tuleb üldiselt "täiega", st kõrgusevõtmisel on mootorid täiskoormuse all ja mingeid veojõu reserve olukorra leevendamiseks (nagu 737-l) ei olegi. 737'd tollal ei pidanud täit mootori võimsust üldse kasutamagi. Sestap ei saa ka suuna korrigeerimiseks kasutada mootorite veojõudu (pannes ühele juurde ja tõmmates teisel maha).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vene transalennuki katastroof
See, et tegu oli kaitseministeeriumi lennukiga, ei muuda ometi Tu-154 reisilennukist transpordilennukiks, härrased.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Süüria (kodusõda)
Õhus püsis 70 sekundit, viimased 10 sekundit kulus sellest alla tulemisele.
Kõrguseks oli 250m, kiiruseks 360-370 km/h.
http://www.ng.ru/news/567448.html
Kõrguseks oli 250m, kiiruseks 360-370 km/h.
http://www.ng.ru/news/567448.html
"Особая" ситуация на борту Ту-154 развивалась последние 10 из 70 секунд полета
"Весь полет проходил около 70 секунд, максимальная высота, которую мы определили по параметрической информации, составляла около 250 метров, на этом эшелоне скорость в пределах 360-370 км час", - рассказал генерал.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vene transalennuki katastroof
Probleem algas siis, kui oli aeg tagatiivad sisse tõmmata, ühelt poolt ei töötanud?
Kui tagatiivad olnuks startides erinevalt väljas, oleks see masin natuke peale lahtirebimist küljele kaldunud ja hunnikusse lennanud.
Kui tagatiivad olnuks startides erinevalt väljas, oleks see masin natuke peale lahtirebimist küljele kaldunud ja hunnikusse lennanud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1000
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Vene transalennuki katastroof
Spekuleerida võib paljutki aga paar tõenäolisemat teooriat:
1. Starditi, telik sisse (esimene asi alati, et takistust vähendada), kiiruse kasvades hakati tagatiibasid sisse laskma takistuse vähendamiseks aga tekkis asümeetria ja lennuk läks pöörisesse. Kaldetüüride suurus on võrreldes tagatiibadega naeruväärne ja vähegi suuremat asümeetriat nendega enam ei korrigeeri. Kindel allatulek.
2. Ennem starti unustati tagatiivad välja lasta. Starditi, vaevu-vaevu saadi üle puulatvade aga lõpuks ikka läks varisemisse mingil põhjusel. Näiteks üritati liiga järsku tõusta väljalaskmata tagatiibadega, lennuk läks varisemisse ja kõrgus oli liialt väike, et kiirus taastada. Selle teooria kasuks räägib väga väike lennukõrgus 8km kaugusel lennuväljast.
1. Starditi, telik sisse (esimene asi alati, et takistust vähendada), kiiruse kasvades hakati tagatiibasid sisse laskma takistuse vähendamiseks aga tekkis asümeetria ja lennuk läks pöörisesse. Kaldetüüride suurus on võrreldes tagatiibadega naeruväärne ja vähegi suuremat asümeetriat nendega enam ei korrigeeri. Kindel allatulek.
2. Ennem starti unustati tagatiivad välja lasta. Starditi, vaevu-vaevu saadi üle puulatvade aga lõpuks ikka läks varisemisse mingil põhjusel. Näiteks üritati liiga järsku tõusta väljalaskmata tagatiibadega, lennuk läks varisemisse ja kõrgus oli liialt väike, et kiirus taastada. Selle teooria kasuks räägib väga väike lennukõrgus 8km kaugusel lennuväljast.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
- Che Latino
- Liige
- Postitusi: 586
- Liitunud: 23 Veebr, 2015 0:14
- Kontakt:
Re: Vene transalennuki katastroof
"Настанет день и журавлиной стаей
Я поплыву в такой же сизой мгле.
Из-под небес по-птичьи окликая
Всех вас, кого оставил на земле.
https://www.youtube.com/watch?v=yMCKGGseIg8
Я поплыву в такой же сизой мгле.
Из-под небес по-птичьи окликая
Всех вас, кого оставил на земле.
https://www.youtube.com/watch?v=yMCKGGseIg8
Re: Vene transalennuki katastroof
Näikse, et Tu-154 kabiinis on stardi ajal kibedalt tegu ka ilma allakukkumisohuta...
https://www.youtube.com/watch?v=0UwqJHxRP-U
Vähe ettekujutust sedatüüpi lennuki stardiettevalmistustest ja stardist. Konkreetselt on juba alguskaadrites jälgitav tagatiibade (zakrõlki) töö...
https://www.youtube.com/watch?v=Q-nmWyzl4Mg
https://www.youtube.com/watch?v=0UwqJHxRP-U
Vähe ettekujutust sedatüüpi lennuki stardiettevalmistustest ja stardist. Konkreetselt on juba alguskaadrites jälgitav tagatiibade (zakrõlki) töö...
https://www.youtube.com/watch?v=Q-nmWyzl4Mg
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Vene transalennuki katastroof
Ei taha kahtlustada, et keegi ei ole airbase.ru vastavat lõime jälginud, aga seal on viimaste teemade seas paar huvitavat näidet/infokildu välja tulnud:
1) http://forums.airbase.ru/2016/12/t95229 ... l#p4447121
http://www.nachfin.info/SMF/index.php?t ... #msg665089
У нас группа возвращалась этим бортом в пятницу из Владивостока. Экипаж был тот же. Вылет из Владика был в 8 с копейками мск. Время посадки в Чкаловском не узнавал, но по опыту - ближе к 22.00 мск. А в 5 утра в воскресенье они уже были в Сочи.
2) http://forums.airbase.ru/2016/12/t95229 ... l#p4450793
"... на мою команду "шасси убрать" он быстро и без колебаний хватался за ручку уборки закрылков. Первый раз было совершенно неожиданно для меня. Я его поймал за руку, когда он уже схватился за рукоятку управления закрылками, но не обжал боковые фиксаторы, а просто схватил её пальцами сверху и снизу и даже, несмотря на мои действия, упорно продолжал давить на рукоятку пару секунд. ..."
Need kaks asja kokku, et kui oli väsinud meeskond (s.t. _kui_ ei vahetatud meeskonda, mis tundub siiski vägagi imelik), siis võis jah olla vale lüliti lülitamine.
1) http://forums.airbase.ru/2016/12/t95229 ... l#p4447121
http://www.nachfin.info/SMF/index.php?t ... #msg665089
У нас группа возвращалась этим бортом в пятницу из Владивостока. Экипаж был тот же. Вылет из Владика был в 8 с копейками мск. Время посадки в Чкаловском не узнавал, но по опыту - ближе к 22.00 мск. А в 5 утра в воскресенье они уже были в Сочи.
2) http://forums.airbase.ru/2016/12/t95229 ... l#p4450793
"... на мою команду "шасси убрать" он быстро и без колебаний хватался за ручку уборки закрылков. Первый раз было совершенно неожиданно для меня. Я его поймал за руку, когда он уже схватился за рукоятку управления закрылками, но не обжал боковые фиксаторы, а просто схватил её пальцами сверху и снизу и даже, несмотря на мои действия, упорно продолжал давить на рукоятку пару секунд. ..."
Need kaks asja kokku, et kui oli väsinud meeskond (s.t. _kui_ ei vahetatud meeskonda, mis tundub siiski vägagi imelik), siis võis jah olla vale lüliti lülitamine.
Re: Vene transalennuki katastroof
Et pean siinkohal vajalikuks veidi sekkuda... Vene lennukitel ei käi midagi peale pardatulede mingite tumblerite najal... Et klõps sisse-välja... Neil ikka käiguulatust nõudvad ehk siis Thumb-proof asjad. Ega lääneski eluliselt tähtsaid asju touchscreenile jäeta.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist