www.militaar.net
http://militaar.net/phpBB2/

Lennuõnnetused
http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=40&t=2891
14. leht 15-st

Autor:  onu juulius [ 22 Mai, 2019 17:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Lennuõnnetused

Juhtub ka paremates peredes. Möödunud nädalal läks California kandis üks F-16 lennu ajal rikki ja potsatas mingisse laohoonesse. Piloot pääses ja ka hoones ei saanud keegi tõsisemalt viga. Õnneks ei tekkinud ka mingit tulevärki (osalt ehk tänu laohoone sprinklerisüsteemile), kuigi lennuk kandis lahingmoona.

https://www.youtube.com/watch?v=C9kb7_2GoWA

Autor:  Kapten Trumm [ 22 Mai, 2019 19:02 ]
Teema pealkiri:  Re: Lennuõnnetused

Tsiteeri:
Tegelikult saavad ka tsiviilid lennul kütust välja lasta...
http://avia.pro/blog/sbros-topliva-otve ... sh-airways
Pole ju reaslne, et näiteks ülemere lennuks tangitud 747 hakkaks avariiolukorras tunde lennuvälja kohal tiirutama ning maandumiskaalu saavutamiseks kütust kulutama.


Nõuka ajal oli üks lennuõnnetus, kus mingil Tu-l (kas vist 124?) ei tulnud telik välja ja peale kütusega taeva kastmist maandus aeroplaan õnnelikult Neeva jõkke Leningradis. Legend räägib, et lennuki kaukaaslasest (vist armeenlane?) komandör, keda lennu eel mäletasid kõik süsimusta peaga, oli peale Neevast välja õngitsemist olnud peast täiesti hall :oops:

Olen nõuka aja lõpus (vist 1990) näinud, kuidas Tu-16 lasi mingit kollakat ollust tagant välja ja tiirutas seda tehes. Kuna siis liikusid metsikud vandenõuteooriad nõuka pahategudest, siis kahtlustati keemiat, mis tekistas vihma (oli 23. juuni). Ja tõesti - selle aasta jaanipäev minu kodukandis paistis silma jõhkra äiksetormiga. Hiljem muidugi sain aru, et lennuk tahtis teha hädamaandumist lähedal olevale hävitajate lennuväljale (rada 2300 m) ja sellepärast lasi lihtsalt petrooli välja.

Autor:  Kapten Trumm [ 22 Mai, 2019 19:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Lennuõnnetused

onu juulius kirjutas:
Juhtub ka paremates peredes. Möödunud nädalal läks California kandis üks F-16 lennu ajal rikki ja potsatas mingisse laohoonesse. Piloot pääses ja ka hoones ei saanud keegi tõsisemalt viga. Õnneks ei tekkinud ka mingit tulevärki (osalt ehk tänu laohoone sprinklerisüsteemile), kuigi lennuk kandis lahingmoona.

https://www.youtube.com/watch?v=C9kb7_2GoWA


F-16 on ainus aeroplaan, mille kohta peetakse tema sünnist saati õnnetuste registrit.
http://www.f-16.net/f-16-news-about-Mishap.html
Samas on F-16 saanud töökindluse auhindasid, lihtsalt tegemist on täna arvukaima lääne hävitajaga (peale F-4 pensioneerumist enamikes riikides) ja nende summaarne lennutundide arv on kolossaalne.

Aga 2019. a on olnud õnnelik, nimetatud California lugu oli esimene pauk sellel aastal.
Eelmine aastal oli 4 suurt pauku ja kaks väiksemat. USAs, kel on neid kirjas üle tuhande, sõideti 2018 sodiks vaid 2 masinat, mis teeb ühe paugu 100 000 tunni kohta. Nendest üks oli ka vigurlennugrupi masin, millega võidi "üle tõmmata". Näiteks Haapsalus baseerunud MiG-23 polgu analoogne avariilisus oli üks pauk 25 000 tunni kohta ehk 4 korda suurem. Mõlemad on ühemootorilised lennukid, kus mootori rike tähendab üldiselt sangade tõmbamist. Sangasid tõmmati seal 4 korda 16 aasta ja 40 lennuki kohta (eeldame sama 160 tundi aastas).

Autor:  mart2 [ 23 Mai, 2019 19:10 ]
Teema pealkiri:  Re: Lennuõnnetused

onu juulius kirjutas:
Juhtub ka paremates peredes. Möödunud nädalal läks California kandis üks F-16 lennu ajal rikki ja potsatas mingisse laohoonesse. Piloot pääses ja ka hoones ei saanud keegi tõsisemalt viga. Õnneks ei tekkinud ka mingit tulevärki (osalt ehk tänu laohoone sprinklerisüsteemile), kuigi lennuk kandis lahingmoona.
https://www.youtube.com/watch?v=C9kb7_2GoWA
OT spordimaailmast.
Lennuk tegi USA rattasportlaste seas suure pahanduse, sest kukkus SIDI lattu. Selle premium-firma toodetud rattakingadest tuleb turul pikem paus...
OT lõpp.

Autor:  Lemet [ 23 Mai, 2019 20:09 ]
Teema pealkiri:  Re: Lennuõnnetused

Video kah sest laoäästamisest

https://youtu.be/sQ6tv_14beQ

Autor:  nimetu [ 24 Mai, 2019 8:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Lennuõnnetused

Omamoodi ime, et keegi tõsisemalt viga ei saanud.

Autor:  huvitun [ 27 Juun, 2019 10:27 ]
Teema pealkiri:  Re: Lennuõnnetused

Nižneangarskis läks lennuk katki. Täna hommikul? An 24. Otsa ei lõppend vist keegi. Eksin, piloot ja tehnik hukkusid. Vasak mootor ütles üles ja lennuk sõitis maandumisrajalt välja.

Reisija video sündmusest: https://vk.com/video-34740837_456256348

https://lenta.ru/news/2019/06/27/an24/

Autor:  Lemet [ 27 Juun, 2019 10:58 ]
Teema pealkiri:  Re: Lennuõnnetused

Otsa said ikka mõlemad piloodid...ja passaserid vajasid tohterdamist. Praegustel andmetel. Kuigi venelaste lennuõnnetustel on ennegi paarist hukkunust saanud ajapikku nelikümmend...

Autor:  Vastaja [ 28 Juun, 2019 22:54 ]
Teema pealkiri:  Re: Lennuõnnetused

Esmaspäeval põrkasid õhus kokku kaks Saksa Eurofighter Typhoon hävitajat.
Õnnetus toimus Mecklenburg-Vorpommenis Fleezeni järvest põhja pool. Ühe lennuki piloot hukkus.https://defence-blog.com/news/two-eurof ... _zVZAsWnws

Autor:  Kriku [ 02 Aug, 2019 12:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Lennuõnnetused

Tore video: https://www.postimees.ee/6744185/video- ... aikelennuk

Autor:  Dr.Sci [ 04 Nov, 2019 10:44 ]
Teema pealkiri:  Taevast sajab lennukeid

28-02.2018 - Tegemist pole mitte enam juppidega - mainitud õnnetus oli siiani kergelt mällu jäänud, nüüd kui lugeda https://leht.postimees.ee/6816109/polev ... amiskursus
oli asi ikka päris karm.

Noppeid:

15 meetri kõrguselt kiirusega 352 km/h prantsatab lennuk vastu Tallinna lennujaama lennurada. Purunevad telikuluugid ja mootorid saavad kahjustada.

..kuna mootorid huugavad suurel võimsusel, hakkab lennuk nüüd nina ees taeva poole sööstma. Nii lennuki kiirus kui ka tõusunurk on suuremad kui normaalsel õhkutõusul. Võrdluseks: kui muidu tõuseb tavaline reisilennuk ligi 460 meetrit minutis, siis nüüd umbes 1800 meetrit minutis. «Manual pitch trim only», «ENG 2 FIRE», «ELEV FAULT» on vaid mõned teated, mis õhku tõustes pardaarvutilt kumama hakkavad. Kokpitis kostavad mitmed helialarmid, mis pardalolijatele rikkis lennukist märku annavad. Instruktor, kes lennukit juhib, on selleks hetkeks aru saanud, et juhtkangil puudub igasugune mõju lennuki kõrguse kontrollimisele. Külgedele pöörata õnneks veel saab.

Instruktor püüab lennukit kontrolli alla saada ja ohtlikust tõusust välja tuua. Ta liigutab trimmiratast nii, et lennuki nina pöörduks taevast rohkem maa poole, ja vähendab mootorite võimsust. Mõju on aga oodatust suurem – nüüd pöördub lennuki nina liiga palju alla ja lennuk hakkab 485 meetri kõrguselt piltlikult öeldes pea ees maa poole lendama.
Trimmirattad on mehaaniliselt trossidega ühendatud lennuki tagaosas paikneva stabilisaatoriga, mille küljes olevate elevaatoritega saab kõrgust tüürida. FOTO: Uurimisraport
Instruktor liigutab trimmiratast nüüd jälle vastupidises suunas, et lennuk langemisest välja tuua ja kontrolli alla saada. Kui lennukil on jäänud maapinnani vähem kui 200 meetrit, lisanduvad kokpitis tuututavatele helialarmidele ka häälhoiatused: «sink rate», «pull up», «terrain, terrain, too low, terrain». Ülekoormus on peaaegu sama suur kui astronautidel kosmosesse lennates.

Lõpuks õnnestub instruktoril lennuk kontrolli alla saada. Kriitiliste sündmuste algusest on selleks hetkeks möödunud vaid üks minut ja kaheksateist sekundit. Endiselt ei tea keegi, mis ja miks on juhtunud.
«Kas mootorid töötavad?» küsib instruktor. «Mootor kaks põleb,» vastab ohutuspiloot, olles lugenud seda ekraanilt nähtud veateatelt. Seiskunud see veel ei ole, vaid töötab põledes edasi. Lennuk lendab stabiilselt 396 meetri kõrgusel Tallinna lennujaama taga Maardu küla kohal.
«Mayday, mayday, mayday,» ütleb instruktor lennujuhtimistornile
...............................................................
Tõsiasi on aga see, et tegemist oli äärmiselt õnneliku õnnetusega. Uurija Unt ütles, et kurvemate tagajärgedega õnnetust aitas ära hoida kapteni rollis instruktori suur kogemus ja osav tegutsemine. Näiteks võib selle juhtumi puhul lugeda igati õigeks tema otsust mitte lülitada välja põlevat mootorit, ehkki ametlik protseduur nii ette nägi. Samuti tuleb hinnata ka tema otsust pöörduda lühimat teed pidi lennurajale tagasi.

Autor:  nimetu [ 04 Nov, 2019 11:46 ]
Teema pealkiri:  Re: Taevast sajab lennukeid

Tõesti. Ikka väga õnnelik õnnetus. Üks vale liigutus ja kõik pardal olijad oleks ilmselt hukka saanud. Piloot väärib selle teo eest medalit.

Autor:  Walter2 [ 04 Nov, 2019 12:28 ]
Teema pealkiri:  Re: Lennuõnnetused

"Trimmirattad on mehaaniliselt trossidega ühendatud lennuki tagaosas paikneva stabilisaatoriga, mille küljes olevate elevaatoritega saab kõrgust tüürida".
Tõsiselt kaa või?! Ja mis need elevaatorid seal lennuki küljes teevad? :wall:

Autor:  Kriku [ 04 Nov, 2019 12:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Lennuõnnetused

PM joonis selle kohta:
Manus:
pm_airbus.jpg
pm_airbus.jpg [ 139.93 KB | Vaadatud 317 korda ]

Autor:  Walter2 [ 04 Nov, 2019 15:28 ]
Teema pealkiri:  Re: Lennuõnnetused

Jah, vabandan - ajasin termineid veidi sassi... Pilt seletab ära.

14. leht 15-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/