Lennuõnnetused

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Troll
Liige
Postitusi: 3173
Liitunud: 08 Okt, 2004 16:59
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla

Postitus Postitas Troll »

PaganHorde kirjutas:...kus surma said 2 lendurit...
Tegelikult ju ainult üks sai surma. Kisa on rohkem sellise propagandistliku põhjusega, et kuidas nad julgesid!
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
chac
Liige
Postitusi: 475
Liitunud: 19 Mär, 2014 12:31
Kontakt:

Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla

Postitus Postitas chac »

tommy kirjutas:
Kas ikka oli terroriakt..??
Küsimused on üleval seni, kuni ilmuvad ametlikud uurimistulemused. Sinnamaani võib vabalt tegemist olla tont teab kuskohast alguse saanud infomüraga...
http://kungurov.livejournal.com/135460.html
Ja kipubki ujuma välja see, et mingist terroriaktist polegi haisu.
Tavaline venelaste valetamine, väljamõeldised ja nende käsilaste sellele takkakiitmine.
http://kungurov.livejournal.com/138869.html
eks näis, kas britid selle peale taastavad varsti oma lennud.
isegi kui konkreetset pauku polnud siis egiptlase turvakontroll suurt turvatunnet ei tekita, vähemalt selle põhjal mis lugeda on olnud, nii brittide kui venelaste pool.
Kasutaja avatar
MOA
Liige
Postitusi: 45
Liitunud: 13 Juul, 2015 20:56

Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla

Postitus Postitas MOA »

http://maailm.postimees.ee/3448569/vene ... roofi-taga
Valgevene Minski KGB akadeemias väljaõppe saanud Karpiškov oli KGB teenistuses üle kümne aasta ning tal oli juurdepääs sajalaste andmetele ja projektidele. Ta tegutses mitu aastat Lätis vastuluureagendina, kuna Lätit nagu Eestitki peeti nõukogude «lääneks».

Pärast Nõukogude Liidu lagunemist 1991. aastal lahkus ta Lätist ja suundus Moskvasse. Karpiškovi sõnul tekkis tema ja ta tööandja vahel riid, kuna talle ei makstud piisavalt.

KGB teatel oli Karpiškov kaksikagent ning ta pandi koduaresti. Agendil õnnestus valepasside abil Euroopasse jõuda ning Ühendkuningriiki saabus ta paarkümmend aastat tagasi.
Eksagendi teatel sai ta oma andmed Vene võimudele lähedal seisvalt kõrgelt anonüümseks jääda soovinud luureohvitserilt.
Mingi anonüümseks jääda soovinud luureohvitser edastab andmed eksagendile, kes juba 20 aastat ei ela Venemaal. Miks? Miks just temale oli vaja teatada? Lobisemishimu? Sellise suhtlemisega on ju kõrge risk, et uue identiteedi saanud isik tuvastatakse. :dont_know: Liiga ilus muinasjutt? Kuid kus suitsu, seal võib olla ka tuld.
Karpiškovi andmetel saatis Venemaa luure Sharm el Sheikhi eriväljaõppe saanud agendid, kellest üks sai ülesandeks võrgutada Egiptuses puhkusel olev venelanna.

Puhkuseromansi lõpus andis mees naisele paki, mille palus toimetada oma vanematele Peterburis.

Karpiškovi teatel oli selle pakis pomm, mis pidi lennuki pardal teatud ajal plahvatama.

Venemaa meedia teatel oli pomm suure tõenäosusega istmete 30A või 31A all.

Kohal 30A istus 77-aastane Nadežda Bašakova, kelle kõrval, kohal 30B istus ta 43-aastane tütar Margarita Simanova.

31A kohal oli 15-aastane Maria Ivleva ning kohal 31B ta 44-aastane ema Marina Ivleva.

Kui KGB eksagendi jutt paika peab, siis pommi lennukisse toonud naine oli kas Marina Ivleva või Margarita Simanova.
Veristel tsekistidel oleks olnud palju lihtsam pomm paigaldada Venemaal. Miks selline võimlemine "eriväljaõppe saanud agentidega", kelle ülesandeks pidi olema ühe vene naise võrgutamine?
pagan kirjutas:Et kui ma oleksin üks verine tšekist ja ....
1) mul oleks vaja kedagi süüdi lavastada
2) vältides kortermajade õhkulaskmise paralleeli
3) vältides tunnistajaid
4) saada samaaegselt ajend jõu kasutamiseks
5) saada kaastunnet läänelt, muutes ennast samasuguseks ohvriks
6) kasutades massiliseks tapmiseks võimalikult kiiret ja kindlat moodust
.... et siis, kuidas ma seda teeksin. Hmm...
Walter2
Liige
Postitusi: 3979
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla

Postitus Postitas Walter2 »

Vene tšekistil poleks olnud mingit probleemi võrgutada ka 77-aastast istmel 30A maandunud naiskodanikku - eks objekt valiti välja vastavalt võrgutaja vaimsele ja füüsilisele vastupidavusele ning meelekindlusele.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla

Postitus Postitas Fucs »

Advokaat: Vene lennukatastroofi elukindlustus tuleb tagasi maksta
13. jaanuar 2016, 12:32
Oktoobris Egiptuses alla kukkunud Vene reisilennukis hukkunute omastel tuleb ilmselt tagasi maksta saadud elukindlustussumma, mille nad on juba kätte saanud, kirjutas RIA Novosti.

Kui ilmneb, et õnnetuse ametlik versioon on terrorirünnak, siis peavad omaksed saadud elukindlustusraha – mida oli inimese eest 2 miljonit rubla ehk 24 000 eurot – tagasi maksma, selgitas omaste esindaja, advokaat Igor Trunov.

„Terrorirünnak ei käi kindlustusjuhtumi alla. Kõik kannatanud peavad sel juhul saadud 2 miljonit rubla tagasi maksma,“ teatas advokaat eile Moskvas kohtuistungil, kus vaadatakse läbi tema kaebust uurimiskomitee juhi Aleksandr Bastrõkini vastu. Kaebuse esitasid hukkunute omaksed eelmise aasta detsembris seepärast, et uurimiskomitee ei ole tunnistanud neid asjas kannatanuteks ega vasta nende järelpärimistele selle kohta, kuidas uurimine edeneb.

„Praegu ei tea keegi, mis asja uurimisega toimub, milliste paragrahvide alusel seda uuritakse, kas uurijad on Egiptusest tagasi ja millise infoga. Uurimiskomitee peaks seda infot jagama, aga vaikib,“ kommenteeris advokaat.

Turnov tuletas eilsel kohtuistungil meelde, et kriminaalasi on algatatud lennuohutuse rikkumise paragrahvi alusel, kuid hiljem on läbi käinud ka terrorismiversioon.

Venemaa kindlustusettevõtjad ei tahtnud RIA Novostile sel teemal kommentaare anda.

Venemaad tabas oma ajaloo suurim lennukatastroof mullu 31. oktoobril, kui ettevõtte Kogalõmavia reisilennuk Airbus 321 kukkus alla Egiptuses Siinai poolsaare kohal. Pardal olnutest (217 reisijat ja seitse meeskonnaliiget) suurem osa oli pärit Venemaalt. Kõik hukkusid. Venemaa Föderaalne Uurimisbüroo FSB on öelnud, et katastroofi põhjustas terrorirünnak.
http://www.aripaev.ee/uudised/2016/01/1 ... asi-maksta
Kasutaja avatar
PaganHorde
Liige
Postitusi: 3971
Liitunud: 26 Jaan, 2014 9:00
Kontakt:

Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla

Postitus Postitas PaganHorde »

http://maailm.postimees.ee/3625183/rein ... rajektoori

Ei hakka eraldi teemat tegema, aga nagu näha siis on veel üks reisilennuk lisaks ka nüüd Venemaal alla sadanud.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36425
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Süüria (kodusõda)

Postitus Postitas Kriku »

Dr.Sci kirjutas:
ambur123 kirjutas:Ootamatu side katkemine ka meedias nüüd: Avaldati lindistus Vene lennuki meeskonna ja lennujuhtide viimasest vestlustest
Ootamatu sidekatkestuse põhjus on see et sideaparatuurist kadus lihtsalt toide. Kui toide kadus ka mujalt, on ilmselge et sellises olukorras lennuk alla kukub. Ja eks sõltub kellele see lennuk kuulus - 33 aastat iseenesest pole veel hull vanus kui regulaarselt hooldatakse. Muidugi ei saa välistada ka sabotaazi... Aga eks paistab, selliste õnnetuste info tuleb aja jooksul tavaliselt välja.
Uues selleteemalises loos pole enam mingeid ootamatuid katkestusi:
Avaldati Musta merre kukkunud Vene lennuki pilootide viimased sõnad: komandör, me kukume!
Venemaa kaitseministeeriumi lennuki Tu-154 pardasalvesti dešifreerimise esialgsed andmed annavad tunnistust sellest, et lennuk kaotas juhitavuse probleemide tõttu tiivaklappidega.

Must kast salvestas lennuki meeskonna omavahelise vestluse kokpitis, vahendab Life.

Vestlus katkeb sellega, kui üks pilootidest hüüatab: „Klapid, kurat!“ Seejärel kostab karje: „Komandör, me kukume!“

Pilootide vestlus oli pardasalvesti järgi järgmine:

- …Kiirus 300… (arusaamatu)
- (arusaamatu)
- Tõmbasin telikud sisse, komandör.
- (arusaamatu)
- Uhh, joomajoo!
(kõlab terav signaal)
- Klapid, kurat, mis jama see on!
- Kõrgusmõõtur!
- Meil… (arusaamatu)
(Kõlab ohtliku maapinnale lähenemise signaal)
- (arusaamatu)
- Komandör, me kukume!

Salvestuse lõpp.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Süüria (kodusõda)

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Pilootide vestlus oli pardasalvesti järgi järgmine:

- …Kiirus 300… (arusaamatu)
- (arusaamatu)
- Tõmbasin telikud sisse, komandör.
- (arusaamatu)
- Uhh, joomajoo!
(kõlab terav signaal)
- Klapid, kurat, mis jama see on!
- Kõrgusmõõtur!
- Meil… (arusaamatu)
(Kõlab ohtliku maapinnale lähenemise signaal)
- (arusaamatu)
- Komandör, me kukume!
Kas see (arusaamatu) tähendab tegelikult "piip" või "tsenseeritud"? :)
Vene koloriidis asuvad sellistes olukordades muidu igasugu ebatsensuursed sõnad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3304
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Süüria (kodusõda)

Postitus Postitas Dr.Sci »

Kriku kirjutas:
Dr.Sci kirjutas:
ambur123 kirjutas:Ootamatu side katkemine ka meedias nüüd: Avaldati lindistus Vene lennuki meeskonna ja lennujuhtide viimasest vestlustest
Ootamatu sidekatkestuse põhjus on see et sideaparatuurist kadus lihtsalt toide. Kui toide kadus ka mujalt, on ilmselge et sellises olukorras lennuk alla kukub. Ja eks sõltub kellele see lennuk kuulus - 33 aastat iseenesest pole veel hull vanus kui regulaarselt hooldatakse. Muidugi ei saa välistada ka sabotaazi... Aga eks paistab, selliste õnnetuste info tuleb aja jooksul tavaliselt välja.
Uues selleteemalises loos pole enam mingeid ootamatuid katkestusi:
....
[/quote]

Lugesin. See jutt oli küll kokpitivestluse salvestis mida lennujuhtimiskeskus vaevalt kuulis, personalil läks kiireks et midagi ette kanda ja tehniliselt salvestatakse muidugi see kõik musta kasti ka siis kui peatoide puudub; tundub aga et kui signaalid jms toimisid siis toide oli olemas. Seega, tehnika, või inimfaktor või mõlema koostöö. Piisaks vist tõesti sellest kui piloot teliku asemel elroonid ära tõmbas...või siis juhtus viimastega midagi. Arvatavasti õnnestub juppidelt midagi tuvastada, ja kui ikka kiirus on 300+ km/h ja lennuk veepinda tabab lauge nurga all võivad rusud paikneda tõesti suht pikal alal.
Kasutaja avatar
ambur123
Liige
Postitusi: 1584
Liitunud: 27 Apr, 2009 9:37
Kontakt:

Süüria (kodusõda)

Postitus Postitas ambur123 »

Avaldati Musta merre kukkunud Vene lennuki pilootide viimased sõnad: komandör, me kukume!
Venemaa kaitseministeeriumi lennuki Tu-154 pardasalvesti dešifreerimise esialgsed andmed annavad tunnistust sellest, et lennuk kaotas juhitavuse probleemide tõttu tiivaklappidega.Must kast salvestas lennuki meeskonna omavahelise vestluse kokpitis, vahendab Life. Vestlus katkeb sellega, kui üks pilootidest hüüatab: „Klapid, kurat!“ Seejärel kostab karje: „Komandör, me kukume!“

Pilootide vestlus oli pardasalvesti järgi järgmine:
- …Kiirus 300… (arusaamatu)
- (arusaamatu)
- Tõmbasin telikud sisse, komandör.
- (arusaamatu)
- Uhh, joomajoo!
(kõlab terav signaal)
- Klapid, kurat, mis jama see on!
- Kõrgusmõõtur!
- Meil… (arusaamatu)
(Kõlab ohtliku maapinnale lähenemise signaal)
- (arusaamatu)
- Komandör, me kukume!
Salvestuse lõpp.
Mida aeg edasi, seda vähem tõenäolisem tundub olevat terrorismiakt (selle aja peale oleks mingi grupeering juba kilkama kukkunud, et nende töö), ent "terrorismiakti" ehk mingi kaugema plaaniga erioperatsiooni täiesti välistada ei saa - eks lähiaja ütlemised ja tegevused annavad selgust.

Kuid kui kaitseministeeriumi (!) lennuk, mille pardal on pealegi "VIP" seltskond (!), mingi labase tehnilise kehva seisu (hooldamatuse?) tõttu merre kukub, siis on see pozor missugune ...
Miki
Liige
Postitusi: 1323
Liitunud: 28 Jaan, 2015 16:26
Asukoht: puu otsas
Kontakt:

Re: Süüria (kodusõda)

Postitus Postitas Miki »

Miski info kuskilt meelde jäänud, et lennukitel pidavat olema kindel lennutundide arv (olenemata hooldusest, remondist vmt.).
Kui norm täis, enam lennata ei või, olenemata tehnilisest korrasolekust (arusaadavalt ei ole ju materjalide väsimine alati silmale nähtav).
Võimalik, et nimetatud reeglid kehtivad vaid "teatud" maades ning loomulikult Venemaad need ei puuduta.
Lennatakse seni kuniks silm seletab ja värv peal..

Võibolla mõni lennuspetsialist teab täpsemalt kommenteerida?
Viimati muutis Miki, 28 Dets, 2016 18:50, muudetud 1 kord kokku.
Yks
Liige
Postitusi: 1915
Liitunud: 04 Juun, 2014 8:48

Re: Süüria (kodusõda)

Postitus Postitas Yks »

Venekeelne transkriptsioon.
Tundub, et osa teksti (mis tundub, et pärit lennukikomandöri poolt) ei saa edasi anda helisalvestuse halva kvaliteedi tõttu. Roppused, mis kuulda, on kenasti ikka sees..
Скорость 300... (Неразборчиво.)
- (Неразборчиво.)
- Забрал стойки, командир.
- (Неразборчиво.)
- Ух, е-мое!
(Звучит резкий сигнал.)
- Закрылки, сука, че за х***ня!
- Высотометр!
- Нам... (Неразборчиво.)
(Звучит сигнал об опасном сближении с землей.)
- (Неразборчиво.)
- Командир, мы падаем!
Viimati muutis Yks, 28 Dets, 2016 18:50, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
pagan
Liige
Postitusi: 1263
Liitunud: 10 Nov, 2011 1:55
Kontakt:

Re: Süüria (kodusõda)

Postitus Postitas pagan »

Twitteris jäi silma päris teravmeelne noomitus:
"Lõpetage nende inimeste kontide peal tantsimine, kes tahtsid ise teiste inimeste kontide peal tantsida!" (Originaalis: pljasat na kostjah)
Ülbeks minekuga hakkavad vead tulema.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Süüria (kodusõda)

Postitus Postitas Lemet »

Tu-154 laialt teadaolevaks probleemiks on tagatiibade (zakrõlki) mittesünkroonne liikumine, mida on küll üritatud praavitada, kuid mis sellele vaatamata on mitmel korral intsidente põhjustanud. Tiivamehaanika erinev toimimine kummalgi tiival võibki põhjustada tagurpidi pöörisesse sattumise, mille poolest jällegi nimelt see lennukitüüp on kurikuulus...ka pealtnägijad kirjeldavad lennuki kukkumist nimelt sellisena.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36425
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Süüria (kodusõda)

Postitus Postitas Kriku »

"Delfis" tõlgiti klappideks :D

Aitäh akf-ile selgituse eest!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist