4. leht 65-st

Postitatud: 12 Dets, 2005 23:26
Postitas alax
!983a. kukkus Saue lähedal hävitaja alla, 2km Vääna suunas. See oli pehme allatulek. Võsas oli pärast koridor ja lennuki nina lükkas inimese kõrguse valli üles.

Postitatud: 12 Dets, 2005 23:29
Postitas alax
Selle Saku rabasse kukkunud lennukiga tegeles Tallinna EPT. Nad pidid kukkumispaigale juurdepääsutee rajama ja mootorid turba seest välja kaevama.

Postitatud: 12 Dets, 2005 23:36
Postitas alax
Moe korstna mahasõitmine oli üks ohrite rohkemaid lennuõnnetusi. Grupp Juhkentali diviisi vanemaid ohvitsere tuli Leningradist sbooridelt ja piloodi eksimus viis nad hauda. Pärast oli diviisis suur puhastus. Staabiülem Tõmbaritš saadeti erru ja tööle ALMAVÜ Raadiotehnika kooli

Postitatud: 21 Dets, 2005 16:50
Postitas metsawend
teab keegi midagi selles venelaste reaktiivist mis 80-ndate algul Kuressaare lähedale Mullutu lahte kukkus.

Postitatud: 21 Dets, 2005 17:04
Postitas Dan
alax kirjutas:Selle Saku rabasse kukkunud lennukiga tegeles Tallinna EPT. Nad pidid kukkumispaigale juurdepääsutee rajama ja mootorid turba seest välja kaevama.
Oleks sul võimalik seda asja vähe rohkem valgustada ? Ma olen ise Saku kandi inimene, lihtsalt huvitav oleks teada. Vanametalli kogumisega ei tegele...

Postitatud: 21 Dets, 2005 17:17
Postitas fireman
Dan kirjutas:
alax kirjutas:Selle Saku rabasse kukkunud lennukiga tegeles Tallinna EPT. Nad pidid kukkumispaigale juurdepääsutee rajama ja mootorid turba seest välja kaevama.
Oleks sul võimalik seda asja vähe rohkem valgustada ? Ma olen ise Saku kandi inimene, lihtsalt huvitav oleks teada. Vanametalli kogumisega ei tegele...
sellest rääkisin selle teema alguses,3.post.Kuid seal pole enam midagi näha.Siis enam polnud peale tagurpidi keeratud mulla ja murdunud puulatvade.Kahjuks kohta täpselt ei mäleta.

Re: Lennuonnetused

Postitatud: 21 Dets, 2005 19:29
Postitas Kapten Trumm
Jeroen kirjutas:Leidsin jargmise nimekirja noukogude lennukitega juhtunud lennuonnetuste kohta Eestis.
12 aprill 1978 transpordilennuk ?, 16 august 1979 MIG-27 ? , 10 detsember 1979 MIG-23UB , 14.marts 1985 Su-24 , 18 marts 1986 Su-24 , 2. juuli 1989 Su-24 ? , 24.november 1990 Su-24 ? , 17.aprill 1991 Su-24,
1991 teine Su-24 Balti meres , 1991 Tu 16 Tartu lahedal.
1993 -al oli Amari lennuvaljal Endiselt uks Su-24.
Täielik see nimekiri kindlasti pole. Võiks kohe lisada
suvi 1990 Mig-23 Rohuküla lähedal (üks telik ei tulnud välja ja piloodil kästi maanduda "kõhule", lennuk sõitis metsa.
80ndate keskpaiku kukkus Mig-23 Vormsi all merre.

Mig-27 pole teadaolevalt Eestis kunagi baseerunud.

Haapsalus elanud onu (sünd 1945) teadis rääkida, et kui 50ndate alguses tulid lennuväljale esimesed reaktiivlennukid, siis olla sõjaväe matuseorkester ülepäeviti surnuaial mänginud. Samuti on verinoorte lennuväe leitnantide plekist obeliske Haapsalus surnuaial vähemalt 20, vaevalt, et nad loomulikku surma surid...

Postitatud: 21 Dets, 2005 23:12
Postitas FW Anton
Postitatud: 07 Veeb 2005 8:35 pm Teema: Ämari lennuväli

--------------------------------------------------------------------------------

Ämaris on olnud järgmised lennutüübid

[
MiG 17
Su 7 (ei tea mis modifikatsiooni)
MiG 27K (Kaira)
Su 24 (mitte M)

Lõpude lõpuks viidi polgu üle ja saadeti laiali.
Saidil www.airforce.ru on ka ühe Ämari lennukist pildiseeria tehtud..Eks need on olnud ka tol ajal juba päris vanad lennukid - kuskil 82 aastast saadik läks toomisse Su 24M.
Minu meelest, 24-sid oli 4 tk kaotatud, mina mäletan ainult viimast, kuskil Riisipere kandis.
See hauakivi paljude nimedega tähistab seda korda millal maanduv Su 7 rammis maandumisel veoauto mille kastis olid kursandid.

Kui käite sellel kalmistul siis bareljeefidel on ka mõnede lennukite mudelid graveeritud, minu meeles oli seal Su 24 ja Su 7b
Kapten Trumm kirjutas:
Mig-27 pole teadaolevalt Eestis kunagi baseerunud
Mig-27 olid Ämaris täitsa olemas. Nendega vahetati välja Su-7B. Aeg-ajalt oli MiG-27 näha ka Tapal lendamas.

Postitatud: 22 Dets, 2005 15:16
Postitas Aivo
Kui pikendada kaardil Ämari lennuvälja maandumisraja sirget lääne poole, siis sellele joonele Padise-Kurkse ja Harju-Risti - Kurkse teede vahelisse metsa kukkus kaheksakümnendatel paar-kolm lennukit. Neist ühe kättesaamiseks rajati Harju-Risti teelt metsa isegi uus tee. Tolleaegne poiste teooria oli, et kui kukkus roheline/kaitsevärvi lennuk, pole seal peale augu midagi vaadata, kõik praht korjati kokku. Aga kui oli kukkunud hõbedane lennuk, siis jätsid sõdurid maha igasuguseid huvitavaid aknaraame, plekiräbalaid jne.

Postitatud: 22 Dets, 2005 15:50
Postitas Kapten Trumm
Hõbedased olid vanema põlve lennukid. Viimased hõbedased (värvimata) masinad olid siinkandis nähtud ilmselt Tu-16, Su-7/9/11 ja Mig-21. Kõik muu peale seda oli kas maskeerimisvärvi või aatomivastase värviga (protivaatomnaja okraska). NL õhukaitses olid mingi aeg Mig-23-d üleni helehallid, kuid mina olen siin näinud ainult laigulisi.

Ilmselt olid hõbedased nii vanad lennukid, et seda risu olid kõik lennuväljad täis ja kuna seal salajast polnud, siis jäetigi vedelema.

Aatomivastase värviga olen näinud Su-24 (ilmselt Ämari) ning Tu-22M Tartus. Aatomivastane värv on altpoolt helevalge ning pealtpoolt helehall.
Selle värviga värviti lennukeid kaitsmaks altpoolt tuleva tuumaplahvatuse valguskiirguse eest ja värviti neid maisnaid, mile lahinguplaani käis ka tuumarelv. Valdavalt olid need strateegilised masinad, taktikast olen näinud ainult Su-24.

Seda ei maksa segi ajada nn PVO halliga, millega olid värvitud mingil ajal õhukaitse Mig-23-d, samuti Mig-25 ning Mig-31 - seal on terve lennuk helehall

Postitatud: 14 Jaan, 2006 14:32
Postitas Derex
Saue ja Paldiski mnt vahel allakukkunumise kohas olen ise käinud kuna seal minu ädi elab ja ta ise nägi kui see alla kukkus

Re: Lennuonnetused

Postitatud: 28 Jaan, 2006 0:22
Postitas mrali
Kapten Trumm kirjutas: 80ndate keskpaiku kukkus Mig-23 Vormsi all merre.
Hmmm,kas see ja kuskil minu poolt varem mainit lugu (kus Tapa mehed oma "paremust" haapsallaste ees madallendudega mere kohal tõestasid) võiks olla sama?
Ja samuti oli kuskil Võnnu (Läänemaa) kandis ka üks hävitaja alla kukkunud (telik ei tulnud välja ja kütus sai selle kulutamisel valel ajal otsa).Lendur katapulteerus.Aeg-pidi sellest mulle rääkinud isiku sõnul olema ilmselt olema kuskil 1970.aastate esimeses pooles.

Postitatud: 29 Jaan, 2006 18:09
Postitas tulnuk
Tean kindlalt, et ontikal on paekalda all võsas ühe lennuki jäänused, umbes 6 aastat tagasi olin juures kui sealt rannast veeti üks lennuki kuulipilduja Tartusse, ja teine samasugune paistis liiva seest välja, kuid oli üht otsa pidi liiga sügaval liivas. Olen kuulnud jutte, et seal samas võsas pidi olema lisaks veel mootor ja mingeid juppe veel. Seda kuulipildujat mis minema viidi, oli kunagi varem keegi lõkkel kuumutatud, et kinnikiilunud kuuli kätte saada, lõpuks oli litakas ära käinud ja toru ots oli osaliselt ribadadeks. Mõned aastad tagasi oli antud ese ühes Tartu antikvariaadis müügil, kuid enam pole ei poodi ega relva.

Selle lennuki margist ei tea ma midagi

Postitatud: 29 Jaan, 2006 20:32
Postitas soadf

Postitatud: 29 Jaan, 2006 23:10
Postitas tulnuk
soadf kirjutas:http://www.antiik-sisustus.ee/index.php ... ey=0&hit=1 mötled äkki seda pritsi.
Tundub küll see asi olevat, äkki on nüüd juba võimalik teada saada umbkaudset õnnetuse ajajärku ja lennukit?