1. leht 2-st

Yak-12 & Yak-18

Postitatud: 25 Nov, 2005 23:25
Postitas Jeroen
Kel infot Yak-12 & Yak-18 mis opereerisid Eestis?

Postitatud: 26 Nov, 2005 0:15
Postitas FW Anton
Jak 12 oli ALMAVÜ-l terve pinu ja paari masinat (ei olnud ALMAVÜ omad) olen näinud ka Lasnamäe sõjaväe lennuväljal. Ka mõned Jak-18 olid ALMAVÜ-l olemas 50-ndatel aastatel, hiljem kanti need maha ja lammutati õppevahenditeks.

Yak 12

Postitatud: 26 Nov, 2005 23:11
Postitas Jeroen
tanan Anton.Mis minu infosse puutub siis umbes 1965 iga havitaja polk omas umbes nelja Jak 12.Samuti havitaja divisjoni staabil oli umbse 4 Jak-12, 4 MiG-19 ja moned Mi-1 ja An-2. Kas Jak-12 paiknesid lennudivisionis voi ALMAVU? Kellel on fotosid Jak-12 ja Jak-18 Eestis?

Postitatud: 26 Nov, 2005 23:28
Postitas FW Anton
ALMAVÜ Tallinna Lennuklubis oli 4 Jak-12 ja samas kõrval sõjaväe lennuväljal seisis 2 Jak-12, 1 Mi-2 ja 1 An-2 ning enne Haapsalusse kolimist oli seal näha ka 2 An-14. ALMAVÜ Tartu Lennuklubi omas 2 Jak-12 (Ridali lennuväljal) ja Kohtla-Järve lennuklubi vähemalt 1 Jak-12. Minu isal oli fotosid Jak-12 ja Jak-18, kuid kõik tema fotod ja negatiivid andsin peale tema surma Lennuklubi veteranidele muuseumi tarvis. Tasub ühendust võtta Eesti Lennuspordi Föderatsiooniga, sealt peaks ikka midagi saama.

An-14

Postitatud: 26 Nov, 2005 23:49
Postitas Jeroen
Kas sul on fotosid An-14?Kas tead ka lennuklubide asutamise aastaid ja kuupaevi?

Postitatud: 26 Nov, 2005 23:55
Postitas FW Anton
Kas sul on fotosid An-14?Kas tead ka lennuklubide asutamise aastaid ja kuupaevi?
Eestis olnutest ei ole aga muidu leiab küll mõned. Klubide asutamise aegu ei tea, Tallinna oma asutati kohe peale sõda. Täpsemalt saad teada Eesti Lennuspordi Föderatsioonist.

An-14

Postitatud: 27 Nov, 2005 13:26
Postitas Jeroen
Kad An-14 asendati Jak12-dega ja millal olid nad esimesina nahtud?
Kas An-14 oli asendatud ka An-2-dega?Ja millal asendati Mi-2 Mi-1-dega?

Postitatud: 27 Nov, 2005 14:01
Postitas FW Anton
Tallinnas Lasnamäe lennuväljal asendati Jak-12 An-14tega. Millal Mi-2 sinna tekkis -ei mäleta ja An-2 oli endiselt olemas kuni Haapsalusse kolimiseni. Vahest ilmus sinna ka IL-14 (halli värvi).

Postitatud: 27 Nov, 2005 14:20
Postitas fireman
jak 12
Pilt
jak 18
Pilt
an 14
Pilt
il14
Pilt

Postitatud: 27 Nov, 2005 18:48
Postitas FW Anton
Tallinnas oli ALMAVÜs kasutusel sellised Jak-18:

Pilt

Postitatud: 27 Nov, 2005 20:23
Postitas Soobel
Tundub, et Jak 18-ga sai paar aastat tagasi Pärnus lennupäevadel huvilend tehtud. Jak see oli kindlalt, numbri kohta pead ei julge anda. Igatahes tähtmootoriga alltiivaline monoplaan, saba oli ümmargune nagu sõjaaegseil vene lennukitel. Istmed olid nagu autos, kaks ees, kaks taga ja rool oli dubleeritud. Õppelennuk ilmselt.

jak 52

Postitatud: 28 Nov, 2005 2:01
Postitas Jeroen
tanan fireman. ma arvam et pardanumber 05 on Jak52 mitte Jak18.
Kas koik Jak12 & jak18 viidi tagasi Venemaale voi viidi vanarauaks Eestis voi Venemaal?

Postitatud: 28 Nov, 2005 13:21
Postitas FW Anton
ALMAVÜ lennukid lammutati põhiliselt kohapeal võibolla mõni üksik müüdi edasi mujale.

Postitatud: 29 Nov, 2005 20:58
Postitas Immelmann
To Soobel:
Jak-18T oli see, millega lendasid.

Postitatud: 07 Dets, 2005 14:31
Postitas Potsataja103
Immelmann kirjutas:To Soobel:
Jak-18T oli see, millega lendasid.
Pilt

Pilt

Pilt