1. leht 3-st

Tu-4

Postitatud: 26 Nov, 2005 23:18
Postitas Jeroen
Kellel On infot TU-4 kohta mis lendasid Raadil?

Postitatud: 26 Nov, 2005 23:47
Postitas FW Anton
Kellel On infot TU-4 kohta mis lendasid Raadil?
Kahtlen, kas neid seal üldse on olnud, kui on, andke teada!

raadi

Postitatud: 27 Nov, 2005 0:08
Postitas Jeroen
kui vaatad satellitfotot Raadist naed neid tuupilisi Tu-4 iseloomulikke betoon ringi kujulisi parkimisplatse ja teada on et 326 divisioon opereeris Tu-4-ga.

Postitatud: 27 Nov, 2005 0:37
Postitas FW Anton
kui vaatad satellitfotot Raadist naed neid tuupilisi Tu-4 iseloomulikke betoon ringi kujulisi parkimisplatse ja teada on et 326 divisioon opereeris Tu-4-ga.
Kus seda satelliitfotot näha saab?

Postitatud: 27 Nov, 2005 0:50
Postitas soadf
FW Anton kirjutas:
kui vaatad satellitfotot Raadist naed neid tuupilisi Tu-4 iseloomulikke betoon ringi kujulisi parkimisplatse ja teada on et 326 divisioon opereeris Tu-4-ga.
Kus seda satelliitfotot näha saab?
www.maaamet.ee

Postitatud: 27 Nov, 2005 1:26
Postitas FW Anton
Maaameti kodulehel olev õhufoto Raadi lennuväljast ei ole tõestusmaterjaliks, et seal TU-4 lennukid seisid. Samasuguseid platse kasutasid ka TU-16 ja An-12. Tõestusmaterjaliks saab olla mingi dokument või foto Raadi lennuväljast, kus tõesti on näha TU-4 pommitajad. 326 divisjon võis opereerida TU-4dega ennem Raadi lennuväljale asumist. Oktoobris 1953 alustati TU-16 seeriatootmist. Millal varustati 326 divisjon TU-16ga ja millal see saabus Raadile? Ja veel TU-4 ei vajanud nii pikka stardi-maandumisrada nagu Raadil oli.

Postitatud: 27 Nov, 2005 13:20
Postitas Jeroen
326 divisioon tuli Tartusse hiljemalt parsst aastal 1960 .Aga Tartus olid teised pommitus uksused juba enne seda.TU-4 opereeris umbes viis aastat 1955 kandis.Divisioon tuli kaug idast.Tu-4 lennuvaljad kaug idas on sarnased Eesti lennuvaljale Tartus Raadil.

Postitatud: 27 Nov, 2005 13:30
Postitas Soobel
Raadil on kindlasti olnud IL28-d (Ar234 pealt viksitud), nägin ise ühe sellise vrakki fosforiidisõja aegu ümberlennuväljeprotestimarsil. Äkki vajasid need pikka rada?

Postitatud: 27 Nov, 2005 13:49
Postitas FW Anton
Üks ametlik allikas: Война в воздухе 26 "Ту-16" väidab, et alates maist 1954 algas kiire TU-4 väljavahetamine kõikides väeosades Tu-16 vastu kuna neid vorpis teha kolm tehast. Sõna "kiire" tähendab seda, et 1955. aastaks olid kõik TU-4 käigust maha võetud. TU-16 tootmine lõpetati 1962. Seega 326 diviisi 132. polk tulles Tartusse omas 100% TU-16 lennukeid. Usun Soobeli juttu, kuna ta on endine tartlane. Seega olid enne 132. polku seal IL-28 ja enne seda ilmselt mingid IL-2, IL-10 või TU-2 masinad. Muuseas ka IL-28 ei vajanud nii pikka rada kui TU-16. Ilmselt rada pikendati 132. polgu tarvis enne nende saabumist.

Postitatud: 27 Nov, 2005 14:16
Postitas fireman
Seeaeg kui venelased hakkasid raadil oma koli kokkupakkima ja meil siin valitses bensiinikriis,sai sealt bensiini toomas käidud ja seeaeg oli seal ikka palju erinevaid lennukeid ja ka nende vrakke.Seal oli isegi 2 mig-i mis seisid nende vallide vahel.Siis oli seal veel üks Kraz veok millel oli lennuki reaktiivmootor peal ja sellega puhastati talvel lennurada.See lennurada mis on raadil on minuarust koguaeg ühepikkune olnud,vähemasti mingit juurdeehitust seal märgata pole.See koht kuhu lennukid maandusid polnud mitte raja lõpus vaid kuskil orjenteeruvalt kolmveerandi peal ja seal olid ka raja tuled.See koht oli ka veel hiljuti märgatav sest seal olid nagu pidurdus jutid maas.Siin ka ühes teemas oli juttu lennukite parda numbritest siis tean kindlalt nr 22 mis oli ühe tu number kuid enamustele olid kotid pähe tõmmatud.Üks vrakk oli minuarust vist nr 19 ja seisis seal kus praegu raadi autoturg on.

Postitatud: 28 Nov, 2005 2:56
Postitas Jeroen
Tere Soobel ja Fireman!Kus sa tapselt seda Il-28 nagid? 1951 tuli pommitajapolk Raadile .Aga ma ei tea milline. 326 divisioon oli alati strateegiline uksus.
Ja ma ei usu et nad opereerisid Il-28. Millal tuli 132 polk Raadile?
Usun et Il-28 oli Parnus ja samuti Amaris, ja aegajalt ka reservis lennuvaljal. Usun et Raadil pommitajapolk opereeris Tu-2 ja Tu-4 luhikese aja jooksul aga ma ei saa seda toestada.Kust tuli esimene An-8 Raadile?
Peame kohalikele vanadele elanikele naitama fotosid Li-2,Il-12,Il-14,Tu-2,Tu-4,An-8,An-12 ja kusima mida nemad on nainud.Enamik pommidivisionidel on vaiksed ajaloomuuseumid lennuvaljadel.Kas keegi on neid kulastanud voi kulastanud seda Raadil?

Postitatud: 28 Nov, 2005 9:40
Postitas Kapten Trumm
Raja pikkus pole mingi lennukimargi näitaja. Haapsalu ja Pärnu on ka ca 2300 meetrise rajaga, kuid seal baseerunud lennukitest ei vajanud ükski rohkem kui 1000 meetrit. Lennuväeüksused pidid olema raskete transpordilennukitega teenindatavad, sellest ka hiidpikad rajad seal, kus neid tegelikult tarvis pole.

Postitatud: 28 Nov, 2005 12:44
Postitas fireman
Il 28 pole ma näinud seal lennuväljal.Vahepeal oli ka aerofloti valge-sinise kirjaga lennukeid raadil,kuid see ei tähenda seda,et nad kuulusid pommitajate polku.Ise olen näinud ühte imelikku lennukit mis oli ülatiivaline ja üla 2 propellermootorigalennuk mis pidavat olema suuteline polaaraladel maanduma.Kahjuks marki ei tea ja see oli kindlalt aerofloti maalingus.Muuseumist niipalju,et minuteada seda raadil polnud vaid asus seal kus asub praegu barclay hotell tartus linnas sees.Peaks vist ülikooli tänav olema ja nad kutsusid seda mingiks komnata bodvigov või siis selle sarnaseks.Veel nägin kunagi seal veel ühte eriti imelikku lennukit mis sarnanes rohkem purilennukile kuid oli siiski mootoritega,pika peenikese kerega ja pikkade tiibadega mille otsad olid ülesse painutatud.Kummalistest asjadest olen näinud veel joonistatud pilti millel oli vähemalt 5-6 lennuki saba betooni valatud nagu monumendid.Ei tea kas kuskil on ka selline koht olemas või oli see mõne kunstniku mõttevälgatus.See oli pealao seinapeal neil kus hoiti kahurimääret.Oli mingi mögin mida movilliga segati ja siis tehti autde põhjasi üle.Vene ajal sai peaaegu kogu see lennuväli läbikäidud ja isegi ükskord vaadatud kuidas tu-d tangitakse.Kui viimane osa kedagi huvitab siis võin sellest meeleldi pikemalt rääkida.

Postitatud: 28 Nov, 2005 12:56
Postitas FW Anton
132. kauglennuväe polk kuulus 326. diviisi koosseisu. Kas ta kolis Tartusse koos diviisi staabiga või üks ennem kui teine - ei tea, kuid selge on see, et 1955. aastast olid TU-4 relvastusest maha võetud kõikides kauglennuväe polkudes. Ise tean Raadist alates 1962. aastast kui lendasin JAk-12 Tallinnast Ülenurmele. Siis olid Raadil juba TU-16. Veidi hiljem nägin ka An-12 lendamas kui Tartusse asja oli ning veel hiljem TU-22M3 ning IL-76. An-8 mälestusmärki Tartus olen näinud ainult fotodelt, oli teine Aerofloti värvides.

Raadi

Postitatud: 28 Nov, 2005 13:14
Postitas Jeroen
Kui ma uurisin Raadi lennuvalja fotot leidsin jargmist detsentraliseerimis susteemi.Esialgu oli seal ehitatud 30-35 tilgakujulist parkimis platsi.Hiljem
olid need umberehitatud tekitades 29 parkimiskohta An ja Tu16 jaoks lennuvalja pohaosas.Lennuvalja keskosas 6 tilgakujulist parkimiskohta oli ehitatud IL -76 jaoks.Lennuvalja oli laiendatud ka ida suunas tekitades enam parkimiskohti.10 spetsiaalselt kohta Tu-16.Kokku 28 parkimiskohta oli ehitatud Il-76 jaoks. Moned parkimisplatsid kaotati voi voeti kasutusele teistel eesmarkidel. 3 voi 8 tilgakujulist platsi oli ehitatud Tu-16.