Ka-60/Ka-62

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Ka-60/Ka-62

Postitus Postitas Lemet »

Keskmised mitmeotstarbelised helikopterid Ka-60/62 „Kasatka“

Pilt


Loomislugu.

Ka-60 ja Ka-62 väljatöötamine algas 1990 aastal „Kamovi“ firmas peakonstruktor Mihejevi käe all. 1997 aastaks ehitati helikopteri katsemudel Ka-60-1, millel 1998 aasta kümnendal detsembril sooritas teeneline katselendur A.K. Smirnov katselennu. 1998 aasta 29 juulil toimus aga „Kamovi“ firma katselendude kaskuse territooriumil uue mitmeotstarbelise helikopteri Ka-60 „Kasatka“* presentatsioon.
Ka-62 esimene demonstratsioonlend sooritati rahvusvahelisel lennundusnäitusel MAKS-95 Žukovskis. Masina edasine viimistlemine jäi saabunud majanduskkriisi tingimustes toppama. Tänasel päeval on tänu aktsiaseltsi „OPK Oboronprom“ juurde loodud helikopteriehitusega tegeleva holdingfirma „“Venemaa helikopterid“(«Вертолеты России») avanenud võimalus taastada tööd Ka-62 osas. Helikopteri esmalend toimus 2008 aastal.
Samas leidub ka väiteid, et tegelikuses oli tegu Prantsuse-Nõukogude koostööprojekti või ka lihtsa mahaviksimisega. Väidetakse, et Kamovi büroo hakkas projektis osalema 84-ndal aastal. Ja ega saa pattu salata- Ka-60 meenutab väliselt üpriski SA-365N Dauphin 2-te ja tema järeltulijaid(näiteks AS565 Panther). Selle vahega, et kui üks läks tootmisse 1978 aastal, siis teine pole veel sinna jõudnudki.

Pilt
Pilt
Pilt



Pilt

Sõjeväe mitmeotstarbeline helikopter Ka-60 on ette nähtud maaväe lennuüksuste jaoks ning seda saab kasutada sõjaväelaste ja dessantüksuste kohaletoimetamiseks, relvade ja lahingumoona varumiseks, haavatute evakueerimiseks, otsingu- ja päästetegevuseks ning lendavkoosseisu väljaõppeks ja treenimiseks.
Ka-62 on helikopteri Ka-60 tsiviilversioon, mis võimaldab vedada 15-16 reisijat või kasulikku koormat massiga kuni 2500 kg, samuti transportida suuremõõdulisi koormaid välistel kinnitussõlmedel. Ette on nähtud sanitar, SAR, ja rida muid versioone. Helkopterid on firma „Kamov“ esimesed helikopterid, mis ei ole loodud traditsionaalse tandemtiivikuga, vaid tavapärase ühetiivikulise tõste- ning sabapoomil paikneva väikese tiivikuga.

Pilt

Sertifitseerimine

Ka-60 ja Ka-62 on projekteeritud silmas pidades nii kodumaiseid lennukõlbulikuse norme (AП-29) kui ka välismaiseid (FAR-29).

Seeriatootmine

Ettevalmistused Ka-60 seeriaviisiliseks tootmiseks käivad moskvalähedases Luhovitsõ linnakeses. Esialgsetel hinnangutel on ainuüksi vene armee vajaduseks 350 sellist lennuaparaati ning helikopteri perspektiivid seega väga head. Ka-62 seeriatootmine plaanitakse Ulan-Udes asuvasse lennukitehasesse kooperatsioonis Arsenjevi lennundusettevõttega „Progress“

Põhilised modifikatsioonid:

Ka-60R(Ка-60Р)- Ka-60 modifikatsioon, mis on ette nähtud luureks, samuti lahinguhelikopterite sihtmärkide avastamiseks ja nende tegevuse koordineerimiseks. Modifikatsioon planeeritakse varustada spetsiaalse kompleksiga, milles on ka hüdrostabiliseeritud jaam „Samšit“(«Самшит») tele-, soojus- ja laserkanalitega, samuti taktikalise informatsiooni töötlemise ja selle teiste helikopteritega jagamise automaatsüsteemiga.

Ka-60K- Laevadel baseeruma mõeldud helikopter, mis on ette nähtud luure ja sihtmärkide otsingu helikopteri Ка-25РЦ väljavahetamiseks.

Pilt.

Helikopteri konstruktsioon.

Masin on valmistatud ühetiivikulise skeemi kohaselt ning varustatud nelja või viielabalise peatiiviku, üheteistlabalise juhtimis ventilaator-tiivikuga vertikaalpinnas, kahe gaasiturbiinmootoriga ning kolmepunktilise šassiiga. Konstruktsioon on Ka-60 ja Ka-62 ühine, laialdaselt kasutatakse komposiitmaterjale, mis moodustavad üle 50% üldmassist.
Kere on poolmonokok tüüpi täismetallkere, , mis jaguneb funktsionaalselt esi-, keskmiseks mootoriosaks ja horisontaalsete ja vertikaalpindadega sabapoomiks. Kere esiosa sisaldab endas pardaradariga ninasektsiooni, mis on kaetud raadiolainetele läbitungitava kattega. Selle taga paikneb kahekohaline meeskonnakabiin. Meeskonnakabiinis asub kaks komplekti juhtumis-, kontroll ja navigatsiooniseadmeid, samuti on kabiin varustatud suure klaaspinnaga, mis tagab pilootidele hea väljavaate.
Piloodiistmed on energiat neelava konstruktsiooniga, ekipaaži kaitseks on samuti ette nähtud šassii amortisatsiooni täiendav(avarii) käik, samuti koristatakse ohtlikust tsoonist automaatselt juhtkangid, et välistada lendurite traumad. Kere konstruktsioon tervikuna ning agregaatide paigutus selles välistab meeskonna ja reisijate vigastused konstruktsioonielementide ja varustusega kokkupõrke korral maaga, mahud on arvestatud deformatsioonile, mis ei ähvarda helikopteris paiknevaid inimesi.
Meeskonnaruumi taga asuvas kaubaruumis mõõtmetega 3,3x1,75x1,3 saab vedada nii reisijaid kui ka suuremõõdulisi laadungeid. Pääs kaubaruumi toimub läbi kahe külgedel paikneva lükandukse mõõduga 1,3x1,25 m. Kopteri kere all asub väline riputussõlm. Laadung ja relvad võivad paikneda ka kere külgedel asuvates hoidjates, mis on paigaldatud mõlemale poole keret

Pilt
Helikopteri sabaosa kujutab endast kolmemeetrist täisnurkse kujuga liikumatut stabilisaatorit koos selle otstes paikneva kahe ebasümmeetrilise profiiliga suure kiiluga, mis tekitavad külgsuunalist aerodünaamilist jõudu ning vähendavad lennul koormust pöördetiivikule.
Peatiivik on neljalabaline ning läbimõõduga 13,50 meetrit. Ette on nähtud võimalus selle asendamiseks viielabalise tiivikuga. Komposiitpolümeeridest valmistatud kahekontuurilise lonžeroniga labad on pealtvaates täisnurkse vormiga ning otstes kõverduvad. Labad on varustatud elektrilise jäätumisvastase soojendussüsteemiga.
Pöördetiivik-ventilaator on paljulabaline ning asub sabapoomi vertikaalpinnas asuvas rõngakujulises tunnelis. 1,4 meetrise läbimõõduga tiivik koosneb kinnituspuksist, üheteistkümnest labast ning mehhanismist labade nurga muutmiseks. Labade kuju on samuti täisnurkne, ning valmistatakse samuti komposiitpolümeerist.

Pilt
Jõuallikas koosneb kahest gaasiturbiinmootorist РД-600 stardivõimsusega 1300 hj, abimootorist АИ-9 peamootorite käivitamiseks, peareduktorist, ülekandevõllidest ja sabareduktorist. РД-600 võimsus on piisav, et ühe töötava mootoriga mitte ainult et jätkata horisontaallendu, vaid ka õhku tõusta ja kõrgust koguda.

Pilt


Ülekanne kaheastmelise peareduktoriga on arvestatud stardivõimsusele 191 ОкВт/2600 jh, sabareduktor on üheastmeline.
Kütusesüsteem koosneb neljast pehmest kütusepaagist mahutavusega 1120 liitrit, mis paiknevad kabiinipõranda all. Ette on nähtud samuti võimalus kahe 390-liitrise välise kütusepaagi kasutamiseks.
Šassii on kolmerattaline, lennu ajaks sissetõmmatav. Põhitelikud tõmmatakse keresse, tagumine sabapoomi. Põhitelikute rattad on piduritega, rataste vahe 2,5 meetrit.
Tagatelik on teleskoop-tüüpi. Šassii baas on 4,76 meetrit. Teliku tugede amortisatsiooni energiamahtuvus, selle sõlmede vastupidavus ning plaaneri konstruktsioon tervikuna on arvestatud neelama löögi energiat, mille saab masin väga jõhkral maandumisel vertikaalkiirusega 6 m/s (langevarjuri maandumiskiiruseks on kuppelvarjuga 4-5 m/s-LEMET)
Telikute tugedele võib paigaldada täituvad balloonid avariimaandumiseks vette
Juhtimissüsteem koosneb juhistest, jäikadest metalltorudest koosnevast hoovastikust ja reduktorikporpuses paiknevatest automaatse juhtimissüsteemiga ühendatud juhtseadmete ajamite hüdrovõimenditest

Pilt

Hüdraulikasüsteem on traditsionaalne ning koosneb kahest autonoomsest süsteemist mis tagavad juhtimisajamite tööd. Samuti kasutatakse hüdraulikat telikute sissetõmbamiseks ja väljalaskmiseks, rataste pidurdamiseks ja sabatoe fikseerimise mehhanismide juhtimiseks.
Elektrisüsteem koosneb esmasest kahekanalilisest kolmefaasilise voolu generaatorist, sekundaarsest kahekanalilisest alalisvoolu generaatorist ja avariisüsteemist.
Raadioelektroonikakompleks on ette nähtud tagama helikopteri juhtimist nii päeval kui öösel lihtsates ja keerulistes meteooludes, tagama kopteri juhtimist vajaliku täpsusega, pakkuma pilootidele infot pardasüsteemise seisukorrast, hoiatama meeskonda lennu kriitilistest parameetritest, teatama masina riiklikust kuuluvusest, hoiatama meeskonda laser- ja radarikiirguse alla sattumisest, eksitama infrapunakiirgusele reageerivaid rakette jne.
Põhivarustuskomplekt sisaldab autonoomset navigatsioonisüsteemi ja pardaradarit.
Raadiovarustus tagab kindla side teiste helikopterite ja lennukitega, samuti maapealsete ja õhus asuvate juhtimispunktidega.
Ventilatsiooni- ja konditsioneersüsteem tagab mugavad tingimused meeskonnale.

Pilt

Tehnilised andmed:
Ka-60 Ka-62
Meeskond 1-2 1-2
Reisjate arv 14 16
Mootorid 2 ГТД РД-600 2 ГТД РД-600
Võimsus kW/hj 2x956/2x1300 2x956/2x1300
Mõõtmed m.
Peatiiviku läbimõõt 13,5 13,5
Kere pikkus
13,25 13,25
Kere laius
3,0 3,0
Kere kõrgus
4,1 4,1
Massid ja koormused, kg:

Stardimass 6500 6250
Maksimaalne laadung


Keresisene 2000 2000
Välisel riputussõlmel 2500 2750
Lennuandmed:

Maksimaalne kiirus km/h 300 300
Ristlemiskiirus km/h 265 270
Staatiline lagi m 2100 3000
Dünaamiline lagi m 5150 5500
Praktiline lennukaugus km 700 720

Источник - http://www.helicopter.su/enc/vertoleti/ ... ka-62.html
http://alternathistory.org.ua/srednie-m ... 62-rossiya
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Moskvas kukkus alla Ka-52.

Postitus Postitas Lemet »

...masin oli katselennul, mõlemad piloodid said rohkearvuliselt vigastusi, kuid on elus. Helikopter(pardanumber kollane 52) ise hävis täielikult. Vahetult enne maandumist, kui telikud olid juba välja lastud, hakkas masin ootamatult oma telje ümber tiirlema ja prantastas seejärel maapinnale. Tegu on teise sedatüüpi helikopteri kaotusega, eelmine hukkus halbades meteotingimustes aasta tagasi, tüürimees suri sündmuspaigal, piloot hiljem haiglas. Moskva õnnetus juhtus 29. oktoobril

http://topwar.ru/35375-avariya-ka-52-v- ... eniya.html
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
alban
Liige
Postitusi: 1208
Liitunud: 11 Veebr, 2005 17:01
Kontakt:

Re: Moskvas kukkus alla Ka-52.

Postitus Postitas alban »

Postimees tsiteeris Vene allikaid milles väideti, et kogemata aktiveeriti katapultistmed ning selle tõttu sadas masin alla.

http://www.postimees.ee/2578750/moskva- ... -alligator
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Moskvas kukkus alla Ka-52.

Postitus Postitas Lemet »

Kahtlane, sest piltidel paistavad labad olevat alles, need aga tulistatakse katapulteerumisel esimesena minema.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Moskvas kukkus alla Ka-52.

Postitus Postitas mx77 »

Lemet kirjutas:Kahtlane, sest piltidel paistavad labad olevat alles, need aga tulistatakse katapulteerumisel esimesena minema.
Luugid ka alles, need tulistatakse ka vist katapulteerumisel minema.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40208
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Moskvas kukkus alla Ka-52.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Õnnetuse pilti vaadates katapulteerumise protsessi toimunud pole.
Luugid ja propi labad lendavad eest automaatselt, istme mootori käivitumisel.
Kui need tõrguvad, siis iste läheb vast läbi klaasi.
Piltide järgi näib asi olevat K-36 põhine, see süsteem on enda adekvaatsust näidanud päris mitmel lennushow'l, kus täitsa lootusetust seisust on piloodid pääsenud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist