E. Puusepa Pe-8

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
metsapoole
Liige
Postitusi: 315
Liitunud: 16 Apr, 2012 17:31
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas metsapoole »

Natuke rauda lisaks.
Manused
puuseppa lennuk 1 033.jpg
puuseppa lennuk 1 009.jpg
puuseppa lennuk 1 015.jpg
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas FW Anton »

Päris asjalik raud juba! Loodan, et läheb Sinimägede muuseumisse hoiule.
Anton - horridoo!
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Pildil siis peaks olema suurim tükk propelleri võll koos propi südamikuga ning reduktori veetava hammikaga (selle sees vedrudega väändevõnkesummuti).
Siis ajastule tüüpiline ning vene V-12 sõjalistes diislites kuni hiljutise ajani kasutatud kepsu lahendus (kuna T-34 tanki diisel pärineb otsapidi lennukidiislitest), kus ainult üks keps väntvõllile kinnitub (kolvikäigud silindriridades on erinevad).

Huvitav on hammasrataste profiil - vat sellest mõttest ei suuda aru saada :dont_know:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas mx77 »

Hamba profiil on hilisema autoehitaja Citroeni leiutatud ja kannavad nimetust "double chevron gear". Kaasajal vist enam eriti ei kasutata.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Lemet
Liige
Postitusi: 19937
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas Lemet »

Kas mitte samast hamba profiilist ei pärine ka Citroeni embleem? Kuidagi väga ühte auku...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas mx77 »

Lemet kirjutas:Kas mitte samast hamba profiilist ei pärine ka Citroeni embleem? Kuidagi väga ühte auku...
jep, 100% õige. enne autodega alustamist tootis ta firma hammasrattaid.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
metsapoole
Liige
Postitusi: 315
Liitunud: 16 Apr, 2012 17:31
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas metsapoole »

Kindlasti läheb muuseomisse.Selle mõttega saigi raud välja tirida ja kerge see ei olnud.
Enamus kola oli eelmiste huviliste poolt ühte hunnikusse korjatud.Keps oli eemale tassitud ja maha jäetud või pudenes kellegi koorma otsast.Soo peal samblas on päris hästi säilinud mingi tehnika jäljed.Lennuki õigemini jäänuste asukohas on olnud millalgi ulatuslik metsapõleng.Aga kõigele vaatamata on veel natuke rauda alles.Muidugi aja küsimus kauaks?
Huvitav kas toidutermose unustasid pioneerid 80-ndatel või oli Puuseppal soe pudru pardal.
Manused
Picture 150.jpg
Picture 163.jpg
Picture 158.jpg
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2195
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas Soobel »

Kas häda nende hammastega pole selles, et tavalised kallakhammasrattad saavad vedada vaid ühte pidi? Et mõlemat pidi käival reduktoril läheb keeruliseks igasuguste võlli pikilõtkude jne vastu võitlemine? Näiteks elektriülekandega veduritel ja elektrirongidel on veomootorite reduktorid sellised, mis käivad mõlemit pidi ja seal on tavalised risti ratast hammastega hammasrattad nagu mänguautodel. Sellest ka räme, kiirusega sünkroonis lörin kiirendustel. Kahtlustan, et kui seal oleks sellised noolhambumisega rattad, oleks reduktorid palju vaiksemad.
(Iseasi muidugi, miks peaks lennuki reduktoril olema vaja mitut pidi käia...)
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas EOD »

Tavaliste, sirgete hammaste puhul on hammasülekanne lärmakas, kaldhammastega aga tekib teljesuunaline surve. Eks nooljate hammaste puhul ole mõlemad puudused kõrvaldatud, kuid selliste hammasrataste valmistamine on kulukas. Lisaks on reduktorit/käigukasti raskem koostada.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Huvitav kas toidutermose unustasid pioneerid 80-ndatel või oli Puuseppal soe pudru pardal.
Puusepp ise räägib oma sõjajuttudes teeninduspati naiste tehtud võikudest ja plakust karusnahkse kombinesooni taskus 8)
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
fossiil
Liige
Postitusi: 3555
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas fossiil »

Tervit.

Noolhammastega hammasrattal oli ikka täiesti konkreetne ülesanne - muidu oleks propp koos võlliga omapäi lendu pannud ja kõik ülejäänu maha jätnud..

Urmas.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2195
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas Soobel »

Ei usuks hästi, et kogu propi veokoormus nende noolhammaste peal elas, usun, et mängus oli ikka ka vastavatpidi toetav laager.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
kordo
Uudistaja
Postitusi: 28
Liitunud: 06 Veebr, 2012 10:20

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas kordo »

Noolhammastega hammasrattad taluvad suuremaid koormusi ja töötavad vaiksemalt. Lõtk telje suundades peaks ka olema väiksem.
elame idiootide ajastul
ivanorav
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 30 Juun, 2008 22:38
Asukoht: Soome
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas ivanorav »

Karjala lennundusmuuseumis on ka yks Nöukogude-pommitaja eksponaat, aga sellel ei ole Citroeeni hammasrattaid?
Ehk oskab ka keegi oma väidetele töenduse leida? Kehtlen, ka ajas, millal leiutati vönkeleevendi?
185225_244897978865335_6007900_n.jpg
185225_244897978865335_6007900_n.jpg (94.28 KiB) Vaadatud 5052 korda
Lemet
Liige
Postitusi: 19937
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas Lemet »

Esiteks oli venelastel ka teisi pommitajaid peale Pe-8 ja teiseks lasti ka Pe-8 välja mitmete erinevate mootoritega. Peale АЧ-30 oli veel ju ka M-30, AM-35, АШ-82 jt.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist