E. Puusepa Pe-8
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
B-52 leiab taevas tema tüüpilisel lennukõrgusel päevasel ajal (10 000 m) üles ilma radarita. Sellel kõrgusel pole tavaliselt mingeid pilvi ning B-52 mootorid tahmavad nii jubedalt, et näiteks pilvede taustal on seda vähemalt 50 km kauguselt palja silmaga näha. Lennata on vaja vähe kõrgemal (et B-52 projekteeruks nagu kinolinal).
Maapinnalt on seda näha massiivsete inversioonitrasside järgi (eks 8 mootorit tooda omajagu veeauru).
Edasi antakse maa peale raadio teel koordinaadid, seal pannakse SA-2 hakkama. Edasi rünnak kahelt poolt korraga, B-52/segajalennukid saavad korraga efektiivselt summutada ühte lainepikkust - aga tegu on õnnetuseks väga erinevate lainepikkustega.
Ega sinna palju pole vaja - 2-3 30 mm "auku" ja kogu lugu. Lennuk on kõrini kütust ja pomme täis, peaasi, et ise lendavate tükkidega pihta ei saa.
Minuarust on B-52 omadused üle müstifitseeritud. Need "omadused" tulid välja vaid tänu sama arvukale saatehävitajate/anti-radar/ECM seltskonnale. Sattudes õhutõjerakette/hävitajaid täis topitud keskkonda, on nii suur, kõrgel lendav ja aeglane masin PVO meestele märklaua eest. Seejuures ei näe varianti, mismoodi selline masin kaitseb end kahuritega relvastatud hävitaja eest (kui viimane lollilt sabakahuri laskeulatusse ei roni.
Õnneks said ameeriklased sellest aru ja peale Vietnami on rõhku pandud ALCM-dele, mitte Mk-82 "raudpommidele"
Niipea, kui saatehävitajatest mööda pääseb, on see lendav märklaud. Segada pole seal suurt midagi, kõik lennuki juhtimisagregaadid on mehhaanilised+Vietnami kogemustest on alates Mig-23-st kõik hävitajad varustatud IRTS-süsteemiga, millega leiab nii suure soojusallika üles ilma radarita.
Pealegi olid minumeelest tolle aja B-52-d relvastatud sabas 4x0,5 cal. kuulipildujaga, mille efektiivne laskeulatus on maksimaalselt 500 meetrit. Põhimõtteliselt pole muud kui säti ennast 1000 m peale selja taha ja lase oma 60 30mm mürsku välja. Mig-21 kabiin on piisavalt hästi kaitstud ning lennuki profiil nii kitsas, et sellelt kauguselt ei taba kuulipildujaga midagi.
Ei maksa kindlasti unustada, et ühes keskmises B-52 missioonis osaleb kõvasti rohkem lennukeid kui NVAF üldse lahinguvalmis panna suutis.
Maapinnalt on seda näha massiivsete inversioonitrasside järgi (eks 8 mootorit tooda omajagu veeauru).
Edasi antakse maa peale raadio teel koordinaadid, seal pannakse SA-2 hakkama. Edasi rünnak kahelt poolt korraga, B-52/segajalennukid saavad korraga efektiivselt summutada ühte lainepikkust - aga tegu on õnnetuseks väga erinevate lainepikkustega.
Ega sinna palju pole vaja - 2-3 30 mm "auku" ja kogu lugu. Lennuk on kõrini kütust ja pomme täis, peaasi, et ise lendavate tükkidega pihta ei saa.
Minuarust on B-52 omadused üle müstifitseeritud. Need "omadused" tulid välja vaid tänu sama arvukale saatehävitajate/anti-radar/ECM seltskonnale. Sattudes õhutõjerakette/hävitajaid täis topitud keskkonda, on nii suur, kõrgel lendav ja aeglane masin PVO meestele märklaua eest. Seejuures ei näe varianti, mismoodi selline masin kaitseb end kahuritega relvastatud hävitaja eest (kui viimane lollilt sabakahuri laskeulatusse ei roni.
Õnneks said ameeriklased sellest aru ja peale Vietnami on rõhku pandud ALCM-dele, mitte Mk-82 "raudpommidele"
Niipea, kui saatehävitajatest mööda pääseb, on see lendav märklaud. Segada pole seal suurt midagi, kõik lennuki juhtimisagregaadid on mehhaanilised+Vietnami kogemustest on alates Mig-23-st kõik hävitajad varustatud IRTS-süsteemiga, millega leiab nii suure soojusallika üles ilma radarita.
Pealegi olid minumeelest tolle aja B-52-d relvastatud sabas 4x0,5 cal. kuulipildujaga, mille efektiivne laskeulatus on maksimaalselt 500 meetrit. Põhimõtteliselt pole muud kui säti ennast 1000 m peale selja taha ja lase oma 60 30mm mürsku välja. Mig-21 kabiin on piisavalt hästi kaitstud ning lennuki profiil nii kitsas, et sellelt kauguselt ei taba kuulipildujaga midagi.
Ei maksa kindlasti unustada, et ühes keskmises B-52 missioonis osaleb kõvasti rohkem lennukeid kui NVAF üldse lahinguvalmis panna suutis.
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
By the standard of a 1952 plane being used 50 years later as a first line weapon, we would have been flying Sopwith Camels and SPADs over Vietnam, and B-17s in Desert Storm in 1991.
Operation LINEBACKER II began on December 18, 1972, 3,000 sorties, 11 days, and 40,000 tons of bombs penetrated the most concentrated air defense of the war.
Before the eleven day bombing campaign was over 26 US aircraft would be shot down by North Vietnam's SA-2 Guideline SAMmissiles. Fifteen of these aircraft were Boeing B-52 Stratofortresses.
During the first evening of Operation LINEBACKER II the North Vietnamese launched 164 SAMs at the B-52 bombers. Of the 129 bombers over Hanoi that night only two were shot down by enemy missiles.--Tase, kui jutt õige!
The B-52Gs participated in the Linebacker I and Linebacker II raids of 1972-73 at the end of the Vietnam war. The onboard ECM gear that had been fitted to the B-52G did afford some protection against enemy SAMs, but it was far from infallible, and the B-52G proved alarmingly vulnerable. Six B-52Gs were shot down by SAMS during Linebacker II.
Only one B-52G was able to survive the experience of being hit and damaged by a SAM, whereas several B-52Ds hit by SAMs were able to land safely. The B-52D actually had a better electronic countermeasures capability than the B-52G, and the tail gunner in the rear of the `D actually turned out to be quite useful in monitoring SAM launches. In the latter stages of Linebacker II, some of the B-52Gs were actually diverted in-flight to targets deemed to be less dangerous.
Operation LINEBACKER II began on December 18, 1972, 3,000 sorties, 11 days, and 40,000 tons of bombs penetrated the most concentrated air defense of the war.
Before the eleven day bombing campaign was over 26 US aircraft would be shot down by North Vietnam's SA-2 Guideline SAMmissiles. Fifteen of these aircraft were Boeing B-52 Stratofortresses.
During the first evening of Operation LINEBACKER II the North Vietnamese launched 164 SAMs at the B-52 bombers. Of the 129 bombers over Hanoi that night only two were shot down by enemy missiles.--Tase, kui jutt õige!
The B-52Gs participated in the Linebacker I and Linebacker II raids of 1972-73 at the end of the Vietnam war. The onboard ECM gear that had been fitted to the B-52G did afford some protection against enemy SAMs, but it was far from infallible, and the B-52G proved alarmingly vulnerable. Six B-52Gs were shot down by SAMS during Linebacker II.
Only one B-52G was able to survive the experience of being hit and damaged by a SAM, whereas several B-52Ds hit by SAMs were able to land safely. The B-52D actually had a better electronic countermeasures capability than the B-52G, and the tail gunner in the rear of the `D actually turned out to be quite useful in monitoring SAM launches. In the latter stages of Linebacker II, some of the B-52Gs were actually diverted in-flight to targets deemed to be less dangerous.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
No neid "kaitseliine" ei läbinud mitte see kogus tonne pomme, vaid radaritõrjeraketid ja segamislennukid. SA-2-l oli küll mingist mudelist alates optiline tagavarasihtimine (juhuks kui radar on katki või ei tööta), kuid see eeldas selget taevast ja päevast aega, mida nt vihmaperioodil kunagi ei ole või mida öösel ei saa kasutada.
NVAF mõju on seal suhteliselt marginaalne, sest tulenevalt lennuväljade ründamisest, lahingukaotustest jne ei suutnud NVAF panna välja kogu riigi kohta isegi sellist arvu lennukeid, mis ühes B-52 reidis tavaliselt osales.
Muide- kas need pommikampaaniad ei hõlmanud ja kaitsmata dzunglialasid - see seletab ka väikest kaotuste/lenduse arvu suhet.
Sa-2 muide tegi kahju päris suure vahemaa tagant, mul on siin üks foto, kus F-4 all kuskil 40 meetrit allpool lõhkenud tegi oma shrapnelliga sellise paugu, et F-4st tuli ja jupid lendavad
NVAF mõju on seal suhteliselt marginaalne, sest tulenevalt lennuväljade ründamisest, lahingukaotustest jne ei suutnud NVAF panna välja kogu riigi kohta isegi sellist arvu lennukeid, mis ühes B-52 reidis tavaliselt osales.
Muide- kas need pommikampaaniad ei hõlmanud ja kaitsmata dzunglialasid - see seletab ka väikest kaotuste/lenduse arvu suhet.
Sa-2 muide tegi kahju päris suure vahemaa tagant, mul on siin üks foto, kus F-4 all kuskil 40 meetrit allpool lõhkenud tegi oma shrapnelliga sellise paugu, et F-4st tuli ja jupid lendavad
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
-
- Liige
- Postitusi: 371
- Liitunud: 16 Veebr, 2004 15:30
- Asukoht: siin-seal
- Kontakt:
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
http://www.postimees.ee/040306/online_u ... 193932.php
Muide, see vangi mõistetud kongresmen Randy "Duke" Cunningham, on see mees, kes väidetavalt (põhimõtteliselt USA airforces on see vist ametliku võiduna) tulistas alla legendaarse Tooni (Tombi).Ta tegi seda 10.mail 1972.aastal.
Arvatavasti oli allatulistatu siiski Nguyen Van Tho (väidetavalt mingisuguse (õhu)rügemendi komandöör.)
Iseasi kas kolonel Tomb olemas oli, ameeriklased väidavad, et oli, vietnamlased, et ei olnud.
Muide, see vangi mõistetud kongresmen Randy "Duke" Cunningham, on see mees, kes väidetavalt (põhimõtteliselt USA airforces on see vist ametliku võiduna) tulistas alla legendaarse Tooni (Tombi).Ta tegi seda 10.mail 1972.aastal.
Arvatavasti oli allatulistatu siiski Nguyen Van Tho (väidetavalt mingisuguse (õhu)rügemendi komandöör.)
Iseasi kas kolonel Tomb olemas oli, ameeriklased väidavad, et oli, vietnamlased, et ei olnud.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Seesama vana jah
Muide see "Duke" oli ainuke US Navy piloot Vietnamis, kes sai ässaks (5 või rohkem õhuvõitu
Huvitav aga on see, et kolm (väidetavat" NVAF ässa olid sama eesnimega
http://www.acepilots.com/vietnam/viet_aces.html
Ja neljas Nguyen ka veel. See nimi tähendab vietnami keeles midagi "suur Vietnami äss" või "kõuekõmin taevas"
Muide see "Duke" oli ainuke US Navy piloot Vietnamis, kes sai ässaks (5 või rohkem õhuvõitu
Huvitav aga on see, et kolm (väidetavat" NVAF ässa olid sama eesnimega
http://www.acepilots.com/vietnam/viet_aces.html
Ja neljas Nguyen ka veel. See nimi tähendab vietnami keeles midagi "suur Vietnami äss" või "kõuekõmin taevas"
Tagasi pöördudes Puusepa lennuki ja diiselmootorite juurde, toon paar linki:
http://amyat.narod.ru/theory/melkumov_a ... /index.htm
http://amyat.narod.ru/theory/xv_vystavka/index.htm
Materjal on venekeelne, DjVu formaadis. Kui pealehele minna, leiab palju muudki materjali lennunduse ja pardarelvade kohta, tõsi küll, enamuses vana materjali, kuid siiski huvitavat.
Tänapäeval hakkavad diislid lennunduses taas levima.Tõsi küll, tänapäevased kasutavad kütusena põhiliselt reaktiivide petrooli Jet A.
http://amyat.narod.ru/theory/melkumov_a ... /index.htm
http://amyat.narod.ru/theory/xv_vystavka/index.htm
Materjal on venekeelne, DjVu formaadis. Kui pealehele minna, leiab palju muudki materjali lennunduse ja pardarelvade kohta, tõsi küll, enamuses vana materjali, kuid siiski huvitavat.
Tänapäeval hakkavad diislid lennunduses taas levima.Tõsi küll, tänapäevased kasutavad kütusena põhiliselt reaktiivide petrooli Jet A.
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
No siis on see USA ässade süsteem huvitav küll. Äkki 2,5 lennukit per nase?
Viimati muutis Würger 190G, 07 Mär, 2006 13:53, muudetud 1 kord kokku.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Willie Driscoll oli Cunninghami navigaator (1 meeskond) US NavyWürger 190G kirjutas:Ei olnud ainus vaid ESIMENE!
U.S. Aces of Vietnam
Name Service Kills
Lt. Randy Cunningham Navy 5
Lt. Willie Driscoll Navy 5
Capt. Chuck E. DeBellevue USAF 6
Lt. Steve Ritchie USAF 5
Lt. Jeff Feinstein USAF 5
Chuck E DeBellevue oli Steve Richie navigaator (1 meeskond) USAF
Feinsteini kohta ei suuda leida...võibolla oli, kuid kindlasti USAF-is, mitte Navys
MONUMENT
Näib, et sm.Puusepp on Venemaal populaarseks muutumas. Tänases Vremjas lubati talle isegi ausammas püstitada. Ja teatati, et tema haud (kuskil Eestis) olla rüvetatud. Huvitav kuhu ta üldse maetud on?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 22 külalist