E. Puusepa Pe-8

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas EOD »

Väändevõngete leevendiga oli juba näiteks Curtiss GV 1550 reduktor 1920. aastatest. See oli küll sirgete hammastega.
metsapoole
Liige
Postitusi: 315
Liitunud: 16 Apr, 2012 17:31
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas metsapoole »

Vaevalt,et pioneerid selle võlli soosse tassisid ju ta ikka taevast alla sadas 11 august 1941
Manused
puuseppa lennuk 1 020.jpg
metsapoole
Liige
Postitusi: 315
Liitunud: 16 Apr, 2012 17:31
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas metsapoole »

Manused
img_0752.jpg
img_0752.jpg (147.07 KiB) Vaadatud 10382 korda
kordo
Uudistaja
Postitusi: 28
Liitunud: 06 Veebr, 2012 10:20

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas kordo »

http://en.wikipedia.org/wiki/Herringbone_gear

Their advantage over the helical gears is that the side-thrust of one half is balanced by that of the other half. This means that herringbone gears can be used in torque gearboxes without requiring a substantial thrust bearing.

Citroen tutvus kalasaba hammasratastega Poolas, kus puidust (!) hammasrattaid kasutati vist veskites, kandes üle suuri koormusi ilma lagunemata. Aga leiutis ise oli kahtlemata vanem, Citroen isegi ostis litsentsi nende tootmiseks ühelt tsaari-Venemaa ettevõttelt (kas just kalasaba oli litsentsi, seal võisid teised aspektid ka olla).

Wikiartiklist veel:
Precision herringbone gears are more difficult to manufacture than equivalent spur or helical gears and consequently are more expensive. They are used in heavy machinery.

Ehk siis - N.Liidus oli neid mõtet toota (või sisse osta) tõesti ainult sinna, kus neid vältimatult vaja läks. Hiljem tulid juba paremad materjalid ja muud lahendused peale.
elame idiootide ajastul
ivanorav
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 30 Juun, 2008 22:38
Asukoht: Soome
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas ivanorav »

Kole on möelda, millised koormused sel hammasrattal taga olid, ega vönkeleevendil olid ka piirid!
Mötlen just käivitades ja seisates!
Kas tolleaegsetel pommitajatel labade nurki ka sai sättida?
metsapoole
Liige
Postitusi: 315
Liitunud: 16 Apr, 2012 17:31
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas metsapoole »

Tundub,et lennuki lammutamisele aitasid kaasa sakslased.Käisin jalutamas Tb-7 jäänuste läheduses olevatel liivaküngastel ja uudistasin silmadega :shock: punkriauke mida olid eelmised labidatega huvilised põhjalikult uurinud.Välja oli kaevatud punkrielanike prügi. Mahajäetud roostes konservikarpide ja pudelikildude hulgas oli ka lennuki alumiiniumi tükke.Enamus kitsad ribad ja kolmnurksed lõikejäägid.Lennuki ümbruses olev alumiinium on metsapõlengus kuuma saanud aga see plekk mitte.Arvan , et lennuk kulus sakslastele marjaks ära , punkrite ehituseks ja sisustuseks.
Prügi vist maeti hoolikalt maasse , et vaenlase piloodile midagi helkivat silma ei hakkaks.

Ühel tükil on keegi mingit tabelit või kalendrit pidanud.
Manused
puuseppa lennuk 1 034.jpg
puuseppa lennuk 1 038.jpg
metsapoole
Liige
Postitusi: 315
Liitunud: 16 Apr, 2012 17:31
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas metsapoole »

Pommitaja No 42036 propelleri markeeringut ei ole õnnestund leida seega nurkade seadistusest täpselt ei tea.http://www.airpages.ru/forum/screw.shtml Sellel lehel mudeleid natuke rohkem http://wiki.trizna.ru/index.php?title=Main_Page

Pildil peaks olema mingi labade tasakaalu vidin.

Võib olla lennuk lihtsalt lammutati sakslaste poolt värvilise metalli kriisi ajal.
Manused
1 035.jpg
1 034.jpg
a.jpg
a.jpg (85.31 KiB) Vaadatud 9904 korda
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas EOD »

metsapoole kirjutas: Pildil peaks olema mingi labade tasakaalu vidin.
Võib olla lennuk lihtsalt lammutati sakslaste poolt värvilise metalli kriisi ajal.
Labade tasakaalustamiseks võidi põhimõtteliselt ka lisamassi külgekruvimist kasutada. :roll:
Teine võimalus, et lisamassi kasutati propelleri sammu seadmiseks - lisamassi tekitatud tsentrifugaaljõud püüab propelleri labasid pöörata ühele, õlirõhk teisele poole.
Aga et sakslased kogusid kokku kogu saadaoleva (eriti värvilise) metalli, on loogiline. Eriti taganemise perioodil, kus peaaegu kogu purustatud tehnika jäi pealetungiva poole saagiks.
Kõrvaltvaataja
Liige
Postitusi: 236
Liitunud: 23 Okt, 2005 20:43
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas Kõrvaltvaataja »

Soojendaks uuesti vana teemat. Paar nädalat tagasi tuli metsatööde käigus välja selline lennuki detail. Asukoht sobiks Puusepa Pe-8'le (Vasavere mets). Kuna täpset maandumise kohta ei tea, siis lihtsalt tekkis selline mõte. Äkki kodanik Metsapoole valgustaks, kust tema need jupid leidis (kasvõi privaatselt).

Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
andrus
Liige
Postitusi: 4353
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas andrus »

217-1221-0192 Svodki stabov voisk NKVD LVO i SF 1941_413.jpg
Tundub, et kell 14:00 on ettekande aeg.
Vodopjanovi lennuleht:
Vodopjanov.jpg
Vodopjanov.jpg (120.99 KiB) Vaadatud 9001 korda
Huvitav oleks ka teada, kus sellel päeval ja ajal oli rindejoon.
kirsa710

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas kirsa710 »

.
Viimati muutis kirsa710, 26 Juun, 2015 22:52, muudetud 1 kord kokku.
metsapoole
Liige
Postitusi: 315
Liitunud: 16 Apr, 2012 17:31
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas metsapoole »

Üles soojendatud teema jõudnud maha jahtuda.(Ei ole kahjuks enam milneti aktiivne külastaja) Usun ,et täpne asukoht juba teada.
Võin eksida aga mõõtudelt kuidagi ei sobi see plekk pommitaja külge.
Täägiga tapetud poiss ei tohiks olla seotud Vodopjanovi ekipaažiga.Karjapoiss keda Puusepp raamatus mainib oli Uuemaa metsavahi poeg ,kes suri loomulikku surma kõrges eas.Tulistamise lennuki juures on Endel lihtsalt raamatus mainimata jätnud, vaevalt ta ise seal oli .Teejuhiks lennuki juurde piisas kõige madalama astmega tegelasest.
Samas kurat seda teab mets oli idasse pagevaid sibulaid täis...
Manused
Petlyakov-Pe-8-4AM-35-Nr-42066-Molotovs-transport-aircraft-USA-1942-02.jpg
Petlyakov-Pe-8-4AM-35-Nr-42066-Molotovs-transport-aircraft-USA-1942-02.jpg (61.44 KiB) Vaadatud 8037 korda
andrus
Liige
Postitusi: 4353
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas andrus »

Puusepa väidetav rünnak Danzigile 6./7. novembri öösel 1941.a.
Puusep Danzig 1.jpg
Puusep Danzig 2.jpg
Puusep Danzig 3.jpg
http://www.airpages.ru/pe8/4226.shtml
andrus
Liige
Postitusi: 4353
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas andrus »

Puusep Danzig 4.jpg
Sakslaste poolelt on praegu selline info:
Puusep Danzig 5.jpg
Puusep Danzig 6.jpg
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Noh, Puusepa toimetuste efekt (saksa paberites ülal) on täiesti ootuspärane - kui lääneliitlased ei suutnud kaugelt täiuslikuma tehnika ja 1000 tonni+ suurusjärgu pommikoormaga saksa linnade toimimist lõpetada, siis vaevalt seda oleks suutnud venelaste vähesed Pe-8'd. Ka kokku kraabitud lennukitega Helsinki peale tehtud reidid 600-900 masinaga (mis lennukite arvult, aga mitte tonnaažilt) suuremat efekti ei omanud, suurlinnale oli nende roll ikkagi "häiriv".

Liitlased on ise arvanud, et nende massireidide kõige suurem efekt avaldus selles, et kogu töövahetus tehases oli rikutud, kuna seltskond istus varjendis ja tööprotsessi taasalustamine võttis aega - see andis tunda toodangus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 22 külalist